Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea

Ikuisestiyksin
02.04.2023 |

Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.

Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.

Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.

Kommentit (916)

Vierailija
901/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä miehenä menin suosittuun yökerhoon. Ynnäilin että noin 500:sta asiakkaasta puolet ovat naisia, ja tuosta puolikkaasta arviolta neljännes mielestäni kiinostavan oloisia, eli noin 60 naista.

Aikaväillä 22:00 - 01:00 ehtii jututtamaan heistä jokaista kolmen minuutin ajan.

Kun oli "projektisuunnitelma" selvillä niin baaritiskiltä vesituoppi kouraan ja kierrokselle.

Kolmannen naisen kanssa juttu luisti luonnostaan ja hyvä parisuhde siitä tuli.

Oliko nainen myös insinööri?

Veikkaan että oli sairaanhoitaja

Vierailija
902/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos diggaa seksistä todella paljon eikä tavoittele elinikäistä liittolaisuutta kumppaninsa kanssa, hottiuden ottaminen tärkeimmäksi kriteeriksi kumppanissa on varmaan ihan järkevä toimenpide. Kukin taaplaa tyylillään, ja makaa niin kuin petaa.

Oli oma oletuksesi, että tarkoitan kuumalla pelkkää seksuaalista vetovoimaa, tai että se viittaisi pelkästään johonkin ulkoiseen. Olemme pikemminkin demi- ja sapioseksuaaleja.

Piti ihan googlettaa, ja huomasin, että demiseksuaalisuus tarkoittaa samaa, jota äidit ennen opettivat tyttärilleen: "tee seksiä vain sen kanssa, josta välität",

Nyt tämä vanha idea on keksitty uudestaan ja Wikipedia nimittää sitä nyt jopa "seksuaaliseksi suuntautuminseksi":

"Demiseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää kokonaisvaltaista tunnetasoa toista ihmistä kohtaan. Demiseksuaalisuus on yksi seksuaalivähemmistöistä ja osa aseksuaalisuuden spektriä.

Demiseksuaali ei tunne seksuaalista halua ihmisiä kohtaan ilman osapuolten välistä vahvaa henkistä yhteyttä ja luottamusta. Tällainen henkinen yhteys voi olla minkälainen tahansa ystävyydestä rakkauteen."

Vaikka tuntuu oudolta, että ihmisen kiintymystä seksuaalikumppaniinsa nimitetään seksuaaliseksi suuntautumiseksi, on kumminkin hyvä, että ajatus seksin henkisestä ulottuvuudestä vielä elää, näinä sieluttoman ja tunteettoman seksin aikoina. Se kertoo nuorten vaistomaisesta kaipuusta sisällyksekkääseen elämään.

Kyllä ja ei. Ns. normi-ihmset tietävät melko pian, että haluavatko he seksiä jonkun kanssa vai eivät. Himo voi syttyä tyyliin jo ihmisen näkemisestä, tyyliin "wau, pan1sin!" Tai lähdetään baarin kautta kotiin jonkun löydön kanssa ihan hyvillä mielin tai pidetään jotain kivaa seksikumppania, kun sen kanssa on hauskaa, muttei siitä sen ihmeemmin ole suhdetta tarkoitus saada.

Demi syttyy hitaasti ja ainakin oman kokemukseni mukaan harvoin. Pitää olla vahvat tunteet ja luottamus mukana, ennen kuin mennään seksiin. Miten kauan sen rakentaminen sitten kestää, riippuu demi-ihmisestä. Toiselta kestää 3kk, toiselta 6kk, kolmas on ehkä 1,5kk päästä valmis seksiin. Joltakulta voi viedä vuoden tai kaksi.

Ikävää nykykulttuurissa, jossa viimeistään kolmansilla treffeillä pitäisi tuntemattomasta ihmisestä tietää, että haluaako tämän kanssa seksiä vai ei tulevaisuudessa. Mistä minä sen tiedän, vastahan me tavattiin ja ollaan tunnettu tyyliin muutama kymmenen tuntia?

Ehkäisyvälineet ovat mahdollistaneet seksin ilman sitoumuksia tai tunnetta. Vielä äitini ikäisellä sukupolvella (s. 1929) naiset nuorina 50-luvulla joutuivat tarkkaan miettimään, kenen kanssa lähtevät seksikontaktiin, koska ei-toivotun raskauden mahdollisuus oli suuri, ja aviotonta lasta ja hänen äitiään halveksittiin.

Yleensä siitä ekasta seksikumppanista tuli aviomies, jo ehkä aiemmin kuin hääyönä, mutta mies oli joutunut lupaamaan avioliiton, ennen kuin nainen suostui. Jos nainen tuli raskaaksi, oli välttämätöntä järjestää häät niin pian kuin mahdollista, etteivät ihmiset arvaisi, että seksiä ei ole odotettu avioliittoon saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli nelikymppisiä miehiä kyllä kiinnostaa. Kovastikin. Halutaan sitoutua, perhe ja lapsia. 

T. Semmonen mies

Kymmenen vuotta vanhempi mies voi todellakin olla hyvä valinta. AP:han sanoi, että "Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa." Ei siis ymmärtääkseni hakenut seksiseuraa tai mitään toyboytakaan, joita lienee tarjolla yllinkyllin vaan niitä, jotka haluavat sitoutua ja hankkia lapsia on todella harvassa.  Kaksikymppisistä ei siihen ole, kolmekymppisistä suurin osa varteenotettavista on jo kuorittu päältä joten mitä jää jäljelle? Haloo nyt mammat!

No kun vanha mies nyt ei vaan ole haluttava. Onko omasta mielestäsi keskimäärin 10 vuotta itseäsi vanhemmat naiset haluttavia? Tuskinpa. Näin se vaan menee useimmilla naisillakin.

Itse tiedän naisia, jotka biologisen kellon soidessa on tyytyneet vanhempaan mieheen, mutta nuo suhteet on kyllä jääneet tosi hetkellisiksi. Mies ei joko jaksa tai halua hoitaa lasta (monet vanhemmat miehet ovat tosi avuttomia ja sovinistisia sukupuoliroolien kanssa) ja kun ei ole oikein mitään yhteistäkään eikä seksuaalista kipinää niin mieluummin sitä on sitten yh kuin tuollaisessa suhteessa. 

Nelikymppinen vanha? 🤣🤣🤣 Ootko jouku teini, vai?

No, tuossa viimeisessä vertailussa maailman seksikkäimmän miehen tittelin sai Chris Evans, 41v. Siis ihan pappa sun kriteereillä.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009189658.html

No joku vuosi maailman seksikkäin nainen oli viisikymppinen Sandra Bullock. En silti usko että yleisesti viisikymppiset naiset ovat maailman seksikkäimpiä sen enempää kuin nelikymppiset miehetkään. 

Ja mulle 10 vuotta on kyllä iso ikäero. Eikä se edes tarkoita pelkkää ulkoista olemusta vaan ihan kaikkea. Iso syy on sekin että jos haaveilee yhteisestä vanhuudesta niin miksi tietoisesti valita mies jonka kanssa se ei ole kovin todennäköisesti saavutettavissa? 

Mulla on toki se hyvä puoli että en niin palavasti kaipaa lapsia että olisi pakko kelpuuttaa mikä vaan siittäjä. Oon sitten yksin mieluummin jos ei muuta löydy.

Minun puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi. Ikä ei ollut ongelma, kun keski-ikäisinä tutustuimme ja rakastuimme. Nyt se on. Hän on neljättä vuotta eläkkeellä ja elää eläkeläispapan elämää. Minulla on on vielä vähintään viisi vuotta työelämää jäljellä.

Ikäero näkyy erityisesti tempossa tai temperamentissa, miten sitä kutsuisikin; hän herää joskus aamupäivällä, kun minä olen jo tehnyt muutaman tunnin töitä; laahustaa tuolla olohuoneessa, istuskelee ihmettelemässä näkymiä ikkunasta tai kuuntelemassa radiota; syö "aamiaisen" samaan aikaan kuin minä myöhäisen lounaan jne. Älytelevision asetukset pitää minun hoitaa, samoin uusien sovellusten asentaminen hänen laitteisiinsa (ja on akateemisesti koulutettu mies, joka on käyttänyt tietotekniikkaa työssään), minä hommaan lentoliput, majoitusvaraukset ym ym.

Tällä kokemuksella en enää ikinä ottaisi vanhempaa miestä.

Vierailija
904/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli nelikymppisiä miehiä kyllä kiinnostaa. Kovastikin. Halutaan sitoutua, perhe ja lapsia. 

T. Semmonen mies

Kymmenen vuotta vanhempi mies voi todellakin olla hyvä valinta. AP:han sanoi, että "Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa." Ei siis ymmärtääkseni hakenut seksiseuraa tai mitään toyboytakaan, joita lienee tarjolla yllinkyllin vaan niitä, jotka haluavat sitoutua ja hankkia lapsia on todella harvassa.  Kaksikymppisistä ei siihen ole, kolmekymppisistä suurin osa varteenotettavista on jo kuorittu päältä joten mitä jää jäljelle? Haloo nyt mammat!

No kun vanha mies nyt ei vaan ole haluttava. Onko omasta mielestäsi keskimäärin 10 vuotta itseäsi vanhemmat naiset haluttavia? Tuskinpa. Näin se vaan menee useimmilla naisillakin.

Itse tiedän naisia, jotka biologisen kellon soidessa on tyytyneet vanhempaan mieheen, mutta nuo suhteet on kyllä jääneet tosi hetkellisiksi. Mies ei joko jaksa tai halua hoitaa lasta (monet vanhemmat miehet ovat tosi avuttomia ja sovinistisia sukupuoliroolien kanssa) ja kun ei ole oikein mitään yhteistäkään eikä seksuaalista kipinää niin mieluummin sitä on sitten yh kuin tuollaisessa suhteessa. 

Että taas ottaa naisena kupoliin miten täällä jaksetaan mollata miehiä heidän ikääntymisestään, vastaavan ikäinen nainenhan olisi vain naiseuttaan hehkuva supernainen kun ottaa itselleen nuoremman miehen mutta kun mies tekee samoin, se on vain säälittävää... Typerää stereotypisointia.

Itse olen parikymppisestä lähtien suunnannut katseeni n. +10v. itseäni vanhempiin miehiin. Ei siksi, että en muita olisi saanut, kyllä olisin mutta en halunnut. Omanikäiset halusivat ihan eri asioita kuin minä, kaipasin syvempiä tasoja kuin vain pinnallinen yhteensopivuus ja sen suhteen löytyi sama aaltopituus sieltä vuosikymmenen vanhemmista. Olen parikymppisestä kasvanut nyt päälle nelikymppiseksi, elämäni varrelle on mahtunut yksi 10v. kestänyt liitto (10v. ikäerolla) sekä pari muuta pitempiaikaista suhdetta (9-15v. ikäerolla). 

Tällä hetkellä elelen sinkkuna, en varsinaisesti etsi parisuhdetta mutta jos sellainen tulee, taitaa se ikäero jatkossakin pysyä siinä, että mies on n. 10v. vanhempi. Olen kyllä ollut avoin monenikäisille miehille vaihtoehtona mutta aina päädyn siihen, että kovin nuorten kanssa en löydä samanlaista henkistä yhteyttä. Ja kyllä, tarjolla olisi edelleenkin miehiä 30 vuodesta ylöspäin, jos kaipaisin vain hetken huvitusta. Parisuhdehaaveet eivät tässä ajassa tunnu menevän yksiin oikein kenenkään kanssa, viisikymppiset tuntuvat olevan kiireisiä työuransa kanssa ja nuoremmat sitten ehkä etsivät sitä äitiä lapsilleen mitä minusta ei ole tarjolla. 

Onnea ja menestystä kaikille suhdetta etsiville. Sopivan kumppanin löytymistä helpottaa, jos uskaltaa avata ajatuksiaan stereotypioiden ulkopuolelle ja nähdä ihmiset yksilöinä eikä ikäryhminä tai "hyväksyttävinä ikäeroina". 

Joo tosiaan, miehiähän täällä ikääntymisestä mollataan :D

Otapa joskus ihan asiaksesi lukea miten keski-ikäisistä naisista kirjoitetaan. Itse nuorena naisena tuo on suurin syy miksi en enää edes halua miestä kun olen ymmärtänyt miten miehet keski-ikäisiin naisiin suhtautuvat. Jonain päivänähän mäkin sellainen olen.

Tämä. Täällähän on jopa kysytty, pitäisikö yli kolmekymppiset naiset lopettaa kuten koirat. Minusta se on kaukana huumorista.

Vierailija
905/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko taaaaaaaaas sama ,että ei löydy miestä= ei löydy kelpuuttamaani miestä? Miksi tästä pitää aina valehdella?

Mitä ihmettä kukaan tekisi miehellä tai naisella, jota ei halua? Riittäisikö sinulle itsellesi seksitön suhde, jossa et koskaan tuntisi itseäsi ihailluksi ja halutuksi? Jota kumppani ei haluaisi katsella eikä koskettaa?

Vierailija
906/916 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on suuria vaikeuksia löytää kumppania näin 38v miehenä. En tiedä mistä löytäisin.

Lapsia en halua. Tinderissä tulee vastaan lapsellisia naisia tai sitten niitä joilla on kiire lasten tekoon.

Vierailija
907/916 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on suuria vaikeuksia löytää kumppania näin 38v miehenä. En tiedä mistä löytäisin.

Lapsia en halua. Tinderissä tulee vastaan lapsellisia naisia tai sitten niitä joilla on kiire lasten tekoon.

Sama vinkki kuin aina: Älä etsi vikaa vastakkaisesta sukupuolesta, kukaan ei halua incelliä. Kasaa itsesi, työskentele kohti potentiaaliasi, ja se mikä sinulle kuuluu tulee sinulle. Älä siis etsi naista, vaan ryhdy mieheksi jota naiset haluaa.

Vierailija
908/916 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko taaaaaaaaas sama ,että ei löydy miestä= ei löydy kelpuuttamaani miestä? Miksi tästä pitää aina valehdella?

Naiset naiset ovat hypergamisia, ja nämä jäävät sitten yksinäiseksi

Vierailija
909/916 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos haluaa työttömän alkoholistin tai haisevan huonot sosiaaliset taidot omaavan katkeroituneen mieslapsen niin valikoima kyllä kasvaa! Ihme valitusta, laskekaa sitä rimaa vaan naiset! Eikun hetkinen, pitäiskö sitä kumppania kohtaan kyetä kuitenkin tuntemaan vaikka öö ihastusta? Hirmu vaativa ajatus kyllä!

Aika alhaalla se rima sitten jo onkin, jos tuo kuvailemasi on se seuraava askel. Vai olisiko mennyt hieman liiottelun puolelle.

Vierailija
910/916 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kymppinen  on  viellä nuori

Vierailija
911/916 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi vuonna 30. Ei yhtäkään treffi/parisuhde kokemusta. 

Tuntuu siltä, että hyvät miehet ovat jo parisuhteessa. Loput miehet yhtä perseestä kuin oma isä. 

Vierailija
912/916 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin n. viikko sitten 29v, joten mulla olis viel vuosi aikaa käydä edes ekoilla treffeillä ikinä ennen kuin tulee se kolmosella alkava lukema mittariin :D. Ei mulla oo yhtään treffi/parisuhdekokemusta, jään aina naisten kanssa friendzonelle ja oon niitten tukipilarina vaan.

Vierailija
913/916 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että kaikki muu elämä kyllä järjestyy oli lapsia tai ei mutta nainen ei saa olla feministi vaan feminiininen. Sellainen niskoja nakkeleva maskuliininen vallasta kamppaileva nainen on ehdoton turn off. En edes tapaisi sellaista naista. olen onnellisesti kihloissa ja naimisiin menossa. Elämme perinteisen perhemallin mukaan ja on mukava vaihtaa renkaat autoon kun vastassa on pullan tuoksu. Molemmat ollaan kristittyjä ja uskon että se on syy miksi on yhdessä jaetut arvot ja luottamus. Olen ollut aiemmin pakanoiden kanssa mutta sitoutuminen on vaikeampaa koska maailman ilot ja odotukset vie voiton. Jos ylenkatsoo perheen nin on mahdotonta perustaa sen päälle mitään kestävää, maailma tarjoaa aina enemmän ja parempaa. 

Vierailija
914/916 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuusikymppisen herrasmiehen näkökulmasta naiset on otettava nuorena ja viski vanhana. Eli pähkinänkuoressa nautittava hutsu ei saa olla ainakaan nautittavaa tislettä vanhempi.

Jos anaalihommia on tarjolla, pikkuisen suostun tinkimään ikävaatimuksista. Eli anaalikortti kannattaa ehdottomasti käyttää, mitä deittailuun tulee.

Vierailija
915/916 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän ensi vuonna 30. Ei yhtäkään treffi/parisuhde kokemusta. 

Tuntuu siltä, että hyvät miehet ovat jo parisuhteessa. Loput miehet yhtä perseestä kuin oma isä. 

Liha on heikko ja viina kuin linnunmaitoa, myönnetään. Mutta ei se minusta pahaa miestä tee, saati että kokisin olevani perseestä. Ikävää että ajattelet noin ja sinusta on kasvanut kylmä, frigidi ja katkera nainen, sillä täällä kyllä rakkautta riittää ja on aina riittänyt, vaikka rahasta ollutkin tiukkaa.

terv. mahdollinen isäsi

Vierailija
916/916 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä täytin n. viikko sitten 29v, joten mulla olis viel vuosi aikaa käydä edes ekoilla treffeillä ikinä ennen kuin tulee se kolmosella alkava lukema mittariin :D. Ei mulla oo yhtään treffi/parisuhdekokemusta, jään aina naisten kanssa friendzonelle ja oon niitten tukipilarina vaan.

Sama, 29v ja vähän treffikokemusta, mutta naisena. Mistä sinut sitten löytää ja miksi suostut tukipilarin asemaan? Uskotko, että kiltteys parantaa mahdollisuuksiasi naisten kanssa vai oletko epävarma riittävyydestäsi jos ilmaisetkin tahtosi jämäkästi?