Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea

Ikuisestiyksin
02.04.2023 |

Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.

Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.

Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.

Kommentit (916)

Vierailija
821/916 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin noin 250 x treffeillä ja unelmien mies löytyi.

Niitä huonoja miehiä on paljon. Huomaat että he ovat vielä vuosien jälkeen tarjolla.

Vähän niinkuin vuokrakämpät. Ei ole mitään tajottavaa mutta pyynti on kova. Ei niitä kukaan aiemminkaan ole huolinut. Ohi - ja seuraava

Ja tämä sama ei tietenkään koske naisia? Älkää olko kaksinaismoralisteja

Vierailija
822/916 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.

Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.

Siksi koska matchasit samojen top 10-20% miesten kanssa kuin muutkin naiset.

Tinderin tilastot osoittavat että 80% miehistä jää käytännössä ilman matcheja.

Ymmärrät varmaankin ettei noita miehiä riitä kaikille?

Ymmärrän. En kuitenkaan halua suhdetta, jossa vain minä olen miehelle lottovoitto, eikä mies yhtä lailla minulle. Tiedän että suurin osa (tinder)miehistä ottaisi minut riemusta kiljuen, mutta kun mun pitäisi myös kiljua riemusta. Jos tajuat.

https://pbs.twimg.com/media/Dp76ujlVAAAFDt6.jpg

Tämä tilasto näyttää miten naiset vs miehet rankkaavat toisensa netideittipalveluissa.

Tästä syystä tuo haluamasi ei toteudu. Jos nainen rankkaa itsensä keskiverroksi, hänen silmissään vastaavan tasoinen mies on top 10-20%. Kiljuaksesi riemusta sinun olisi saatava lähemmäs top 1% mies.

Toteutuneet pariskunnat ovat yleensä sellaisia että nainen ajatteli "saisin komeammankin mutta miehen luonne sytytti". Ja kaverinaisten mielestä nainen on paljon tasokkaampi ulkonäöltään kuin mies. Todellisuudessa pariskunta on ulkonäöltään samaa tasoa.

Tässä on muuten perää! Palstallakin huomaa kun ensitreffit alttarilla -parien kuvat julkaistaan. AINA naiset pitää naisia parempi tasoisina (ulkonäöltä) vaikka ei todellakaan ole.

Onpa mielenkiintoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/916 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herra hyvästi varjele taas. Hyvä parisuhde syntyy siitä, että harrastetaan samalla tavalla liikuntaa, jotta ulkonäöllinen taso mätsää? Muuten sinulle on ihan sama, vaikka nainen olisi matkoilla kaikki lomansa ja viettäisi illat erilaisissa kodin ulkopuolisissa harrastuksissa?

Ei ole elämä koulinut sinua. 

Vierailija
824/916 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehille on usein tärkeintä harrastukset ja työ. Varmasti helpoin tapa löytää toimiva parisuhde, on harrastaa samoja asioita kuin mies. Ja sitten myöhemmin voi myös perustaa perheen tämän miehen kanssa. Luonteet siis voi olla hyvinkin erilaiset pariskunnalla, mutta yhteisiä mielenkiinnon kohteita on oltava. 

Minua ei miehenä vähääkään kiinnosta naisen harrastukset siltä kantilta, että hänen pitäisi tehdä samaa, kuin minunkin. Itse soitan kitaraa, mutta naisen ei todellakaan ole pakko soittaa kitaraa. Nainen voi vaikka neuloa ja se on ihan fine. Ymmärrän, että hait tässä varmaan sitä, että pariskunnan on syytä harrastaa esimerkiksi liikuntaa samalla tavalla, jotta ulkonäöllinen taso mätsää edes suurinpiirtein.

Voi herra hyvästi varjele taas. Hyvä parisuhde syntyy siitä, että harrastetaan samalla tavalla liikuntaa, jotta ulkonäöllinen taso mätsää? Muuten sinulle on ihan sama, vaikka nainen olisi matkoilla kaikki lomansa ja viettäisi illat erilaisissa kodin ulkopuolisissa harrastuksissa?

Hyvän parisuhteen perusta on objektiivinen samantasoisuus. Esimerkiksi hoikalle pitää tarjoutua hoikka ja ne muut kriteerit katsotaan vasta minimien jälkeen.

Vierailija
825/916 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.voice.fi/viihde/a-144813

https://yle.fi/a/3-12664229

En ihmettele lainkaan jos ei nuorta tai minkä ikäistä tahansa kiinnosta olla alasti yleisissä tiloissa muiden nähden.

Vierailija
826/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppiset naiset ja miehet... Te olette supernuoria ja kauniita, ihan kaikki! Tiedän, että teistä voi tuntua vanhalle, mutta se ei pidä paikkaansa. Teillä on vielä 10 vuotta ja ylikin aikaa alkaa saamaan lapsia. Nauttikaa siitä, että olette nuoria ja kauniita. Itse olen jo melkein 50v nainen, nautin elämästä ja olen päättänyt pitää itseni aina ikäisekseni hyvässä kunnossa. Toivon vielä löytäväni uuden rakkauden. Lapset on tehty ja ero käsitelty. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin, niin murehtisin vähemmän tulevaisuutta ja eläisin enemmän hetkessä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Laajentakaa ikähaarukkaa, esim. moni mies on kypsemmällä iällä menonsa mennyt ja perhe alkaa kiinnostaa.

Me eletään täällä vaan kerran, miettikää mistä tykkäätte ja alkakaa rohkeasti toteuttaa niitä asioita! Kenenkään elämää ei ole valmiiksi käsikirjoitettu, eikä sitä tarvitse elää ennakko-oletusten mukaisesti. <3

Vierailija
827/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.

Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.

Siksi koska matchasit samojen top 10-20% miesten kanssa kuin muutkin naiset.

Tinderin tilastot osoittavat että 80% miehistä jää käytännössä ilman matcheja.

Ymmärrät varmaankin ettei noita miehiä riitä kaikille?

Ymmärrän. En kuitenkaan halua suhdetta, jossa vain minä olen miehelle lottovoitto, eikä mies yhtä lailla minulle. Tiedän että suurin osa (tinder)miehistä ottaisi minut riemusta kiljuen, mutta kun mun pitäisi myös kiljua riemusta. Jos tajuat.

https://pbs.twimg.com/media/Dp76ujlVAAAFDt6.jpg

Tämä tilasto näyttää miten naiset vs miehet rankkaavat toisensa netideittipalveluissa.

Tästä syystä tuo haluamasi ei toteudu. Jos nainen rankkaa itsensä keskiverroksi, hänen silmissään vastaavan tasoinen mies on top 10-20%. Kiljuaksesi riemusta sinun olisi saatava lähemmäs top 1% mies.

Toteutuneet pariskunnat ovat yleensä sellaisia että nainen ajatteli "saisin komeammankin mutta miehen luonne sytytti". Ja kaverinaisten mielestä nainen on paljon tasokkaampi ulkonäöltään kuin mies. Todellisuudessa pariskunta on ulkonäöltään samaa tasoa.

Tässä on muuten perää! Palstallakin huomaa kun ensitreffit alttarilla -parien kuvat julkaistaan. AINA naiset pitää naisia parempi tasoisina (ulkonäöltä) vaikka ei todellakaan ole.

Onpa mielenkiintoista...

Eli miehet määräävät sekä miesten että naisten tason? Ja naisten pitäisi sitten valita kumppaninsa siltä miesten määräämältä tasolta?

Sori, ei mene niin. Minun (n) mielipiteeni jonkun naisen tai miehen ulkonäöstä on täsmälleen yhtä oikea kuin sinunkin. Koskee myös omaa ja puolisoni ulkonäköä.

Vierailija
828/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N26

Sinä et ole nainen vieläkään, haise pahalle l00seri.

Vierailija
829/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Olet priimaiässä. Joku muu sinussa nyt sakkaa, kuin ikä. Molemmat varmasti tiedämme, mikä se on.

Minä tiedän mikä sakkaa, tyyppi ei oikeasti ole 26-vuotias eikä edes nainen.

Vierailija
830/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ajatusmaailma teillä. Etkö ole ap seurustellut vakavasti? Kaikenikäiset miehet ja naiset sinkkuuntuu ja pariutuu jatkuvasti. Ei ole enää mitään sellaista että ollaan saman kumppanin kanssa nuoruudesta vanhuuteen. Monilla on toki lapsia aiemmista suhteista, jos ne haittaavat niin sitten on vähemmän vaihtoehtoja. 50-80 vuotiaatkin löytävät kumppaneita itselleen. Katseletteko väärän tyyppisiä miehiä?

Vierailija
831/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin molemmat lapsettomia ja 31v kun tavattiin ja alettiin seurustella. Nykyajan mittapuulla ei varmaan ihan A-luokan puolisomateriaalia kumpikaan, mutta toisillemme juuri sopivat. Sitten ostettiin yhteinen tölli, mentiin naimisiin ja ehdittiin vielä lapsikin saada. Elämä on seesteistä ja hyvää.

Vierailija
832/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin noin 250 x treffeillä ja unelmien mies löytyi.

Niitä huonoja miehiä on paljon. Huomaat että he ovat vielä vuosien jälkeen tarjolla.

Vähän niinkuin vuokrakämpät. Ei ole mitään tajottavaa mutta pyynti on kova. Ei niitä kukaan aiemminkaan ole huolinut. Ohi - ja seuraava

Ja tämä sama ei tietenkään koske naisia? Älkää olko kaksinaismoralisteja

Tietenkin voi koskea. Heteronainen vaan harvemmin käy 250 treffeillä naisen kanssa, joten vaikea sanoa yleisestä tarjonnasta ja "tasosta" mitään?

Vierailija
833/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen päiväunille, koita pärjäillä

Vierailija
834/916 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on se pointti, että sun on oltava realisti. Et ole itsekään varmaankaan parasta a-ryhmää, jos oot vielä sinkku.

Joissakin murteissa käytetään sanaa "kaveri" seurustelukumppanista, ja tuossa piilee viisaus. Ei siis miyään rlämänsä rakkautta ja miljoonia kipinöitä kannata etsiä.

Tämä on totuus, josta käytännössä kukaan sinkkumies ei loukkaannu, mutta 90% sinkkunaisista loukkaantuu. Kummallista.

M42

Vierailija
835/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurustellut koskaan enkä todennäköisesti tule seurustelemaan. Päivät menee töissä ja harrastusten parissa.

M36

Vierailija
836/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmikymppiset naiset ja miehet... Te olette supernuoria ja kauniita, ihan kaikki! Tiedän, että teistä voi tuntua vanhalle, mutta se ei pidä paikkaansa. Teillä on vielä 10 vuotta ja ylikin aikaa alkaa saamaan lapsia. Nauttikaa siitä, että olette nuoria ja kauniita. Itse olen jo melkein 50v nainen, nautin elämästä ja olen päättänyt pitää itseni aina ikäisekseni hyvässä kunnossa. Toivon vielä löytäväni uuden rakkauden. Lapset on tehty ja ero käsitelty. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin, niin murehtisin vähemmän tulevaisuutta ja eläisin enemmän hetkessä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Laajentakaa ikähaarukkaa, esim. moni mies on kypsemmällä iällä menonsa mennyt ja perhe alkaa kiinnostaa.

Me eletään täällä vaan kerran, miettikää mistä tykkäätte ja alkakaa rohkeasti toteuttaa niitä asioita! Kenenkään elämää ei ole valmiiksi käsikirjoitettu, eikä sitä tarvitse elää ennakko-oletusten mukaisesti. <3

Kuule kyllä osa meistä on ihan tutkitusti lapsettomia ja siltä osin peli jo pelattu.

Tilastollisesti myös ne jotka eivät ole tältä osin viallisia jäävät aika moni lapsettomiksi jos ei ole kolmekymppisenä onnistuttu - yleisimpänä syynä kumppanin puute. Ei sitä asiaa minkään perheellisen unelmahöttöhuutelut vauvapalstalla auta.

Hyvä puoli on se, että kumppanin etsimisen kanssa ei ole minkäänlaista kiirettä kun perhettä varmuudella ei voi saada. Eikä varsinkaan tarvitse tyytyä mihinkään vanhempiin ukkoihin, voi hyvä ihme sentään! Miehet kuolevat reippaasti naisia nuorempia, missään nimessä naisen ei kannata ottaa ainakaan vanhempaa miestä. Nuorempi tai oman ikäinen on järkevämpi valinta.

Vierailija
837/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Miehet kuolevat reippaasti naisia nuorempia, missään nimessä naisen ei kannata ottaa ainakaan vanhempaa miestä. Nuorempi tai oman ikäinen on järkevämpi valinta.

Se mikä on omasta mielestä järkevä valinta, ja mitä on saatavilla, ovat kaksi eri asiaa.

Keski-ikäinen mies pystyy tarjoamaan vakautta ja turvaa paremmin kuin nuorena, ja on edelleen viriili. Saman ikäinen nainen taas ei välttämättä ole ihan sitä, mitä nuori mies etsii. Siksi näemme usein suuriakin ikäeroja yhteen suuntaan, ja toiseen suuntaan niin harvoin, että jokaista tapausta puidaan iltapäivälehdissä.

Vierailija
838/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Miehet kuolevat reippaasti naisia nuorempia, missään nimessä naisen ei kannata ottaa ainakaan vanhempaa miestä. Nuorempi tai oman ikäinen on järkevämpi valinta.

Se mikä on omasta mielestä järkevä valinta, ja mitä on saatavilla, ovat kaksi eri asiaa.

Keski-ikäinen mies pystyy tarjoamaan vakautta ja turvaa paremmin kuin nuorena, ja on edelleen viriili. Saman ikäinen nainen taas ei välttämättä ole ihan sitä, mitä nuori mies etsii. Siksi näemme usein suuriakin ikäeroja yhteen suuntaan, ja toiseen suuntaan niin harvoin, että jokaista tapausta puidaan iltapäivälehdissä.

Mies vanhenee kuitenkin niin paljon nopeammin, että naiselle tämä on todella huono diili vaikka olisikin esim. taloudellista turvaa. Nykymaailmassa jossa nainen pystyy itsekin huolehtimaan taloudestaan, ikäerot ovatkin pienenneet jatkuvasti ja muuttuneet siihen suuntaan että myös nainen voi olla se vanhempi. Eliniän ennusteiden ja terveystietojen valossa tämä onkin kestävämpi ratkaisu, että nainen on muutaman vuoden vanhempi.

Vierailija
839/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Mies vanhenee kuitenkin niin paljon nopeammin, että naiselle tämä on todella huono diili vaikka olisikin esim. taloudellista turvaa. Nykymaailmassa jossa nainen pystyy itsekin huolehtimaan taloudestaan, ikäerot ovatkin pienenneet jatkuvasti ja muuttuneet siihen suuntaan että myös nainen voi olla se vanhempi. Eliniän ennusteiden ja terveystietojen valossa tämä onkin kestävämpi ratkaisu, että nainen on muutaman vuoden vanhempi.

Ongelma tässä lienee, että kovin moni 30v nainen ei halua vakavaan suhteeseen (elämää) kokemattoman 24v miehen kanssa.

Naiset arvostavat miehessä kokemusta, ja sitä saa vain elämällä ja tekemällä ja toimalla. Ei siihen ole oikotietä.

Vierailija
840/916 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Ongelma tässä lienee, että kovin moni 30v nainen ei halua vakavaan suhteeseen (elämää) kokemattoman 24v miehen kanssa.

Naiset arvostavat miehessä kokemusta, ja sitä saa vain elämällä ja tekemällä ja toimalla. Ei siihen ole oikotietä.

No, meitä on niin moneen junaan. Jos naisella on itsellään kokemusta, ei ole niin tärkeää että miehellä sitä olisi. Ja jos sitä ei ole kummallakaan, niin sitä on mukava hankkia yhdessä. Itselleni kaikkein epämieluisin tilanne olisi se, että mies on jo kaiken kokenut ja itse joutuu elämään hänen kokemuksissaan tai sitten hankkimaan oman elämänkokemuksensa yksin. (Tällaisessa suhteessa olen hetken ollut).