Uskotko kadotuksen olemassaoloon?
Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?
Kommentit (2114)
Vedat syöttävät valmiit kilometrinpituiset tekstit, yksi toisensa jälkeen. Ovat pilanneet tämänkin ketjun.
Tyhjyyteen mennään missä oltiin aiemminkin, tosin tällä kertaa muututaan energiaksi luonnon kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 20v kristinuskossa ja uskoin taivaaseen ja helvettiin.
Kissani kuolema muutti kaiken.
Olen alkanut epäilemään.
Agnostikoksi voisin kai kutsua itseäni tällä hetkellä.
Miksi? Tarkoitan kissasi kuolemaa?
Kyseessä oli elämäni kissa ja elämäni suurin rakkaus heti aviomieheni jälkeen.
Se oli minulle kuin oma lapsi, vaikken sitä ollutkaan synnyttänyt.Masennuin sen kuoleman jälkeen täysin.
Tuntui kuin koko pohja olisi kadonnut elämältä.Huoli siitä, että mitä sille tapahtui kun henki lähti.
Toive että se on jossain paremmassa paikassa, kissojen taivaassa. Toisaalta pelko siitä, että mitä jos se onkin vain kaunis ajatus, ei muuta :(
Entä jos kaikki päättyy kuolemaan ja toivoa ei ole?
-se kissan kuolemaa sureva epäilijä
Kaikkea hyvää Sinulle ja Voimia suruusi. Lemmikin kuolema on iso asia. Toivon että olet saanut ymmärrystä ja tukea läheisiltä ja ystäviltä.
Siitä voit olla varma että kissallasi ei ole hätää. Raamattu antaa viitteitä siitä että vain ihmisellä on ikuinen sielu. Se ei aina ole hyvä asia, niille jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Eläin ei joudu tuomion eteen. Eläintä ei kertakaikkiaan ole enää kun kuolee.
Olen uskovaisena itse kamppaillut omaisten sielujen kohtalosta. Minulla on omaisia jotka eivät ole uskossa, rukoilen heidän puolesta.
Jeesus lupaa meille että taivaassa ei ole surua eikä tuskaa, eikä kyyneleitä. Taivas on ikuisen rauhan, ilon ja rakkauden paikka.
Näin ei olisi jos kaipaisimme omaista/ omaisia jotka eivät ole siellä. Saamme luottaa siihen että Jumala hoitaa asian. Taivaassa emme muista enää niitä jotka eivät ole sinne päässeet.Minulta ei ole kuollut rakas lemmikki mutta muuten elämässäni myrskyää nyt. On sairauksia ja muita ongelmia, ei ole helppoa. Jumalan armosta jaksan päivästä toiseen, Jeesus on aina mukana.
Välitän sinusta, rukoilen mielelläni puolestasi.Kiitän.
Kuitenkin olen eri mieltä siitä, etteikö Taivaassa voisi olla eläimiä. Raamattu ei myöskään kiellä tätä varsinaisesti.
Ja minusta Jumala on sadisti, jos eläimet eivät pääse Taivaaseen. Mikä rakkauden ja rauhan Jumala semmoinen olisi?
Ja mitä teen Taivaassa ilman rakasta kissaani?
-se epäilijä
Vastaan vielä, vaikka tämä on turhaa koska viesti poistuu. Jumala rakastaa oikein erityisesti eläimiä.
Yritän muistaa ulkoa ne Roomalaiskirjeen jakeet, ne voi tarkistaa myös netistä. En halua yhtään vääristellä Raamattua.
Roomalaiskije luku 8, jakeet 18-23
18. Sillä siksi minä sen pidän, etteivät tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.
20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei omasta tahdostansa, vaan sentähden joka ne alle antanut on.
21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.
23. Mutta EI AIINOASTAAN NE vaan MYÖS ITSE ME, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Tarkennusta. Tässä viitteet muualle Raamattuun. Siis Biblia 1776
Roomalaiskirje 8:18
"Sillä siksi minä sen pidän ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan."
Viittet tämän jakeen alla:
Matt. 5:12
2.Kor. 4:17
Phil. 3:20-21
1.Piet.1:6, 4:13
1. Joh.3:12
Mikä kunnia siis meille ilmoitetaan josta puhutaan Roomalaikirjeen 18. jakeessa?
Kun tarkistaa erikseen viitteistä asian, se tarkoittaa tulevaa kirkkautta, taivasta, ikuista elämää.
On tämä ihmeellistä. Miikä syvä' lohtu ja ilo.
Kertausta vielä.
Room. 8:18-23
18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
19. Sillä ikävä LUONTOKAPPALEEN IKÄVÖITSEMYS ODOTTAA JUMALAN LASTEN ILMOITUSTA.
20, Että luontokappale on turmeluksen alle annettu. ei omasta tahdostansa, vaam sentähden,. joka ne alle antanut on.
21. Toivossa, että MYÖS ITSE LUONTOKAPPALE PITÄÄ TURMELUKSEN ORJUUDESTA VAPAAKSI TULEMAN, JUMALAN LASTEN KUNNIAN VAPAUTEEN.
22.Sillä me tiedämme,. että JOKAINEN LUONTOKAPPALE huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kansamme.
23. Mutta ei ainaostaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Luontokappale on sivsityssanakirjan mukain eläin.
Jumala ei hylännyt eläimiä. Ne eivät omasta tahdostaan valinneet pahaa, ja se on luettavissa myös Roomalaiskirjeestä. Niissä ei ole perisyntiä.
Mutta ihminen valitsi pahan. Siksi ihminen tarvitsee Vapahtajan .
Jokainen on itse vastuussa omista teoistaan. Ihminen ei ole vastuussa Aatamin ja Eevan tekemästä väärästä valinnasta. Jokainen on itse vastuussa eikä hänen ei pitäisi laitaa ketään toista vastuuseen omista virheistaan . Karman laki - universaali kosminen laki.
Suurin osa viesteistäni on poistettu täältä jo monta päivää sitten, mutta yksi ainakin jäi.
Kirjoitin siinä karman laista.
Että mielestäni karman laissa on yksi perusperiaate sama, kuin kristinuskossa.
Uskon tarkkoihin luonnonlakeihin, joten miksi ei voisi olla olemassa myös yhtä tarkat henkiset luonnonlait??
Karman laki: täysin ehdoton oikeudenmukaisuuden laki. Jumala on absoluuttinen Totuus ja Rakkaus. Täydellisen oikeamielinen.
Karman laki toteutuu lopullisesti helvetissä. Siellä jokainen saa ansionsa mukaan ehdottoman oikeudenmukaisesti. Kukaan ei voi enää syyttää muita kuin itseään.
Jokainen on joka ikinen sekunti vastuussa teoistaan ja tekemättä jättämisistään.
Ihminen ei selviä Jumalan edessä, jos hänellä ei ole Vapahtajaa. Ei yksikään ihminen.
Miten Jumala voisi olla täydellisen oikeamielinen ja täydellinen rakkaus kun hän heittää toisia koko ikänsä pyyteettömästi palvelleen, mutta Jeesuksesta koskaan kuulemattoman henkilön helvettiin samalla kun murhamies ja rais***ri saa tekonsa anteeksi pyytäessään tätä kuolinvuoteellaan Jeesukselta ja pääsee näin taivaaseen? Olen kysynyt tätä aikaisemminkin enkä ole koskaan saanut kristityiltä mitään järjellistä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen kuolee, mielen hienojakoinen keho ei tuhoudu.
"Tässä elämässä elävä olento toimii karkeassa ruumiissa. Hienojakoinen keho, joka koostuu mielestä, älystä ja egosta, ohjaa sitä toimintaan. Kun karkea keho kuolee, hienojakoinen keho jatkaa olemassaoloaan, nauttien ja kärsien. Näin ollen karkean kehon kuoleman myötä mikään ei muutu."
Srimad-Bhagavatam, 4.29.60.Toisin sanoen hienojakoinen keho, joka jatkaa elämäänsä karkean ruumiin kuoleman jälkeen, takaa ajatusten, tunteiden ja halujen jatkuvuuden. Ja aineellinen kehomme on mielemme jälkeläinen. Veda-teksteissä sanotaan, että meille annetaan tietty keho riippuen mielemme tilasta kuolinhetkellä. Näin ollen ihminen voi aivan tietoisesti ennalta määrittää tulevan inkarnaationsa.
VMP!
Kaunis satu mutta todellisuus on jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vedat syöttävät valmiit kilometrinpituiset tekstit, yksi toisensa jälkeen. Ovat pilanneet tämänkin ketjun.
Veda tieto ei voi pilata mitään, se on etuoikeus, lukea niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedoihin tutustunut, hindulaisuudesta mahdollisesti kiinnostunut henkilö on yhtä vähän "veda" kuin Raamattua lukenut henkilö on "Raamattu".
Veda-teksteillä ei ole mitään tekemistä hindulaisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
Se oli minulle kuin oma lapsi, vaikken sitä ollutkaan synnyttänyt.Masennuin sen kuoleman jälkeen täysin.
Tuntui kuin koko pohja olisi kadonnut elämältä.Huoli siitä, että mitä sille tapahtui kun henki lähti.
Toive että se on jossain paremmassa paikassa, kissojen taivaassa. Toisaalta pelko siitä, että mitä jos se onkin vain kaunis ajatus, ei muuta :(
Kaikkea hyvää Sinulle ja Voimia suruusi. Lemmikin kuolema on iso asia. Toivon että olet saanut ymmärrystä ja tukea läheisiltä ja ystäviltä.
Siitä voit olla varma että kissallasi ei ole hätää. Raamattu antaa viitteitä siitä että vain ihmisellä on ikuinen sielu. Se ei aina ole hyvä asia, niille jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Eläin ei joudu tuomion eteen. Eläintä ei kertakaikkiaan ole enää kun kuolee.
Olen uskovaisena itse kamppaillut omaisten sielujen kohtalosta. Minulla on omaisia jotka eivät ole uskossa, rukoilen heidän puolesta.
Jeesus lupaa meille että taivaassa ei ole surua eikä tuskaa, eikä kyyneleitä. Taivas on ikuisen rauhan, ilon ja rakkauden paikka.
Näin ei olisi jos kaipaisimme omaista/ omaisia jotka eivät ole siellä. Saamme luottaa siihen että Jumala hoitaa asian. Taivaassa emme muista enää niitä jotka eivät ole sinne päässeet.Minulta ei ole kuollut rakas lemmikki mutta muuten elämässäni myrskyää nyt. On sairauksia ja muita ongelmia, ei ole helppoa. Jumalan armosta jaksan päivästä toiseen, Jeesus on aina mukana.
Kuitenkin olen eri mieltä siitä, etteikö Taivaassa voisi olla eläimiä. Raamattu ei myöskään kiellä tätä varsinaisesti.
Ja minusta Jumala on sadisti, jos eläimet eivät pääse Taivaaseen. Mikä rakkauden ja rauhan Jumala semmoinen olisi?
-se epäilijä
Vastaan vielä, vaikka tämä on turhaa koska viesti poistuu. Jumala rakastaa oikein erityisesti eläimiä.
Yritän muistaa ulkoa ne Roomalaiskirjeen jakeet, ne voi tarkistaa myös netistä. En halua yhtään vääristellä Raamattua.
18. Sillä siksi minä sen pidän, etteivät tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei omasta tahdostansa, vaan sentähden joka ne alle antanut on.
21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.
23. Mutta EI AIINOASTAAN NE vaan MYÖS ITSE ME, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
"Sillä siksi minä sen pidän ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan."
Mikä kunnia siis meille ilmoitetaan josta puhutaan Roomalaikirjeen 18. jakeessa?
Kun tarkistaa erikseen viitteistä asian, se tarkoittaa tulevaa kirkkautta, taivasta, ikuista elämää.
Kertausta vielä.
18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
20, Että luontokappale on turmeluksen alle annettu. ei omasta tahdostansa, vaam sentähden,. joka ne alle antanut on.
21. Toivossa, että MYÖS ITSE LUONTOKAPPALE PITÄÄ TURMELUKSEN ORJUUDESTA VAPAAKSI TULEMAN, JUMALAN LASTEN KUNNIAN VAPAUTEEN.
22.Sillä me tiedämme,. että JOKAINEN LUONTOKAPPALE huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kansamme.
23. Mutta ei ainaostaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Jumala ei hylännyt eläimiä. Ne eivät omasta tahdostaan valinneet pahaa, ja se on luettavissa myös Roomalaiskirjeestä. Niissä ei ole perisyntiä.
Jokainen on itse vastuussa omista teoistaan. Ihminen ei ole vastuussa Aatamin ja Eevan tekemästä väärästä valinnasta. Jokainen on itse vastuussa eikä hänen ei pitäisi laitaa ketään toista vastuuseen omista virheistaan . Karman laki - universaali kosminen laki.
Tuon kaiken voit sitten sanoa Pyhälle Jumalalle kun seisot hänen edessään tuomiopäivänä.
Uhkaileminen jatkuu samalla tavalla - kristinusko (mitä oikeasta kristinuskosta on jäljellä) ja kristityt.
Täällä kirjoittaa monta ihmistä. Minä kirjoitin Roomalaiskirjeestä, sinä lainasit sitä ja laitoit jonkun muun tekstin alle.
Omasta puolestani voin sanoa, että olen kristitty eikä minullakaan ole mitään puolusteltavaa viimeisellä tuomiolla. Jollain ateistilla on takuulla paljon hienompi luonne kuin minulla.
En kestä viimeisellä tuomiolla ilman Vapahtajaa. Ei ole mitään oikeutta tuomita ketään. Jumala on tuomari. Mutta se velvollisuus on, etten voi valehdella, koska tekisin sillä hirveää vahinkoa kaikille lähimmäisilleni.
Ilman uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle. Se vastaus on Herra Jeesus Kristus, syntisten Vapahtaja.
Amen! Totta joka sana! Minä, toinen uskovainen kirjoitin tuon lyhyen tekstin tuomiopäivästä. Anteeksi, olisi pitänyt kirjoittaa eri tekstini jälkeen.
Kaikkea hyvää !
Kristityt, miksi muslimit, jota niin vihaatte, käyttävät myös sanaa: aamen? Olisiko se synkretismiä?
Emme vihaa muslimeja. Heidän uskonnostaan olemme sitä mieltä että se on eksytys.
Se on tosiaan jännä että sunnimuslimit käyttävät hepreänkielistä sanaa Amen, kun koko Koraani on muuten täysin juutalaisvihamielinen.
Kaikki Raamatun juutalaiset ovatkin Koraanissa arabeja. Väittävät olevansa Jumalan valittu kansa.Hyvin ristiriitaista!
Korjaan itse kirjoittamaani; Amen onkin myös arabiankielinen sana. Ovat seemiläisiä kieliä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
-se epäilijä
Kertausta vielä.
Tuon kaiken voit sitten sanoa Pyhälle Jumalalle kun seisot hänen edessään tuomiopäivänä.
Uhkaileminen jatkuu samalla tavalla - kristinusko (mitä oikeasta kristinuskosta on jäljellä) ja kristityt.
Täällä kirjoittaa monta ihmistä. Minä kirjoitin Roomalaiskirjeestä, sinä lainasit sitä ja laitoit jonkun muun tekstin alle.
Omasta puolestani voin sanoa, että olen kristitty eikä minullakaan ole mitään puolusteltavaa viimeisellä tuomiolla. Jollain ateistilla on takuulla paljon hienompi luonne kuin minulla.
En kestä viimeisellä tuomiolla ilman Vapahtajaa. Ei ole mitään oikeutta tuomita ketään. Jumala on tuomari. Mutta se velvollisuus on, etten voi valehdella, koska tekisin sillä hirveää vahinkoa kaikille lähimmäisilleni.
Ilman uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle. Se vastaus on Herra Jeesus Kristus, syntisten Vapahtaja.
Amen! Totta joka sana! Minä, toinen uskovainen kirjoitin tuon lyhyen tekstin tuomiopäivästä. Anteeksi, olisi pitänyt kirjoittaa eri tekstini jälkeen.
Kaikkea hyvää !
Kristityt, miksi muslimit, jota niin vihaatte, käyttävät myös sanaa: aamen? Olisiko se synkretismiä?
Emme vihaa muslimeja. Heidän uskonnostaan olemme sitä mieltä että se on eksytys.
Se on tosiaan jännä että sunnimuslimit käyttävät hepreänkielistä sanaa Amen, kun koko Koraani on muuten täysin juutalaisvihamielinen.
Kaikki Raamatun juutalaiset ovatkin Koraanissa arabeja. Väittävät olevansa Jumalan valittu kansa.Hyvin ristiriitaista!
Raamatun ristiriitoja:
https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html - hyvä linkki, erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kristittyjen kilometrien pituiset Raamattukopiot eivät ole pilanneet ketjua?
Kuule niitä on laitettu erittäin vähäinen määrä verrattuna Veda teksteihin !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä löytyy samat tekstit, voit lukea sieltä. Tämä on keskustelupalsta, ei ole tarkoitus että syöttää valmiita tekstejä jatkuvalla syötöllä. Muillakin on oikeus kirjoittaa!!
Kristittynä ajattelen, että olen vankina omassa kehossani. Tämä keho on se, joka kuoleman jälkeen maatuu. Muutaman kymmenen vuoden kuluttua luutkin ovat pelkkää tomua.
Kun toivottavasti viimeisenä päivänä uskovaisena herään, saan uuden kehon. Täydellisen ja kirkkaan, Kristuksen kaltaisen.
"Maasta sinä olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Herra Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä."
"Sillä siksi minä sen pidän, ettei nämä nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
"Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta."
Room. 8:18-19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedoihin tutustunut, hindulaisuudesta mahdollisesti kiinnostunut henkilö on yhtä vähän "veda" kuin Raamattua lukenut henkilö on "Raamattu".
Vedoilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ INTIAN KANSSA. Vedat eivät ole siellä, missä niitä puhutaan tai säilytetään.
Vedat ovat SIELLÄ, MISSÄ NIITÄ NOUDATETAAN. Se sanotaan itse Veda-kirjallisuudessa. Tämä TIETO KUULUU KAIKILLE IHMISILLE, kaikille eläville olennoille MAAILMANKAIKKEUDESSA. Jos ajattelemme, että vain meillä on jotain tekemistä vedalaisen kulttuurin tai vedalaisen tiedon kanssa, se ei kuitenkaan ole totta. Kaikki vedalainen kirjallisuus kuvaa KAIKKIA PLANEETTAJÄRJESTELMIÄ ja kaikissa planeettajärjestelmissä elävät olennot NOUDATTAVAT n tavalla tai toisella näitä periaatteita, lakeja ja näitä OPPEJA.
Sitten myös Saksa on hindu, koska siellä on niitä tekstejä erittäin paljon.
Jokuhan totesi aikoinaan, notta veda kateen. Muinainen loitsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kristittyjen kilometrien pituiset Raamattukopiot eivät ole pilanneet ketjua?
Kuule niitä on laitettu erittäin vähäinen määrä verrattuna Veda teksteihin !!
Väärin. Veda viestejä on poistettu kovin paljon ja ne on yritetty laittaa takaisin.
Muillakin suomalaisilla foorumeillä on satoja kilometreja Raamattukopioita.
Ihanaa veda-tietoa, olen oppinut enemmän järkeenkäypää sielusta 10 minuutissa, kuin 20 vuodessa kirkolta tai koulun pakkouskontotunneilta.
Vierailija kirjoitti:
Kristittynä ajattelen, että olen vankina omassa kehossani. Tämä keho on se, joka kuoleman jälkeen maatuu. Muutaman kymmenen vuoden kuluttua luutkin ovat pelkkää tomua.
Kun toivottavasti viimeisenä päivänä uskovaisena herään, saan uuden kehon. Täydellisen ja kirkkaan, Kristuksen kaltaisen.
"Maasta sinä olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Herra Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä."
"Sillä siksi minä sen pidän, ettei nämä nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.
Kun lemmenliekki leimahtaa, sitä ei voi sammuttaa, eikä pidäkään Uun. Turh. 7:17-18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä löytyy samat tekstit, voit lukea sieltä. Tämä on keskustelupalsta, ei ole tarkoitus että syöttää valmiita tekstejä jatkuvalla syötöllä. Muillakin on oikeus kirjoittaa!!
Ei ole totta. Kirjoittamaani tekstejä ei ole suomen kielessä edes olemassa, paitsi siellä, mihin olen ne itse laittanut. Suomen kielessä on materiaalia, muttei sitä, jota olen laittanut tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennusta, maasta sinä olet tullut jne. ei kuulu tuohon raamatunkohtaan, vaan se lausutaan siunaustilaisuudessa. Mutta niin uskon kuitenkin.
Ja koen olevani vanki omassa kehossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedoilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ INTIAN KANSSA. Vedat eivät ole siellä, missä niitä puhutaan tai säilytetään.
Vedat ovat SIELLÄ, MISSÄ NIITÄ NOUDATETAAN. Se sanotaan itse Veda-kirjallisuudessa. Tämä TIETO KUULUU KAIKILLE IHMISILLE, kaikille eläville olennoille MAAILMANKAIKKEUDESSA. Jos ajattelemme, että vain meillä on jotain tekemistä vedalaisen kulttuurin tai vedalaisen tiedon kanssa, se ei kuitenkaan ole totta. Kaikki vedalainen kirjallisuus kuvaa KAIKKIA PLANEETTAJÄRJESTELMIÄ ja kaikissa planeettajärjestelmissä elävät olennot NOUDATTAVAT n tavalla tai toisella näitä periaatteita, lakeja ja näitä OPPEJA.
Sitten myös Saksa on hindu, koska siellä on niitä tekstejä erittäin paljon.
Itse yritän tienata pitkävedoilla, mutta tämä viikko on ollut melko huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä löytyy samat tekstit, voit lukea sieltä. Tämä on keskustelupalsta, ei
Netiole tarkoitus että syöttää valmiita tekstejä jatkuvalla syötöllä. Muillakin on oikeus kirjoittaa!!
Netissä ei ole melkein mitään suomeksi.
Ihminen on fyysisen kehon , hienojakoisen kehon tai psyyken tai yksilöllisen tietoisuuden tai sielun yhdistelmä, tai kuten me määrittelemme sen tieteellisellä termillä spiriton. Ja tässä ruumiissa on myös ylitietoisuus, joka on sellaisten yliluonnollisten ilmiöiden lähde kuin ennakoinnin lahja, intuitio jne. Tänään puhumme yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä ero sielun ja hienojakoisen kehon välillä. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat "sieluun sattuu", tai "sielu on tuskissaan"... he tarkoittavat sisäistä minäänsä. Mutta se ei ole sielu. Näyttää siltä, että psykologian on tarkoitus tutkia sielua - psykologia on käännetty "sielun tietämykseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Hienoainekehon henkisen ja materialistisen käsityksen välillä on tietenkin perustavanlaatuinen ero.
Jos henkilöllä on esimerkiksi jonkinlainen mielenterveyshäiriö, he suosittelevat esimerkiksi kemiallisia valmisteita tai injektioita, jotka joko stimuloivat häntä, jos hän on hyvin estynyt, tai päinvastoin rauhoittavat häntä, jos hän on liian innostunut. Tämä on meidän käsityksemme psyykestä, että se on aineellisen ruumiin tuote. Niinpä vaikutus siihen, psyykeen, tulee myös aineellisten asioiden kautta. Hengelliset lähteet, samat Vedet, joihin luotamme, kertovat meille jotain muuta: hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote vaan sielun varjo. Se on tämän henkisen hiukkasen varjo, kun sielu heijastaa tietoisuutensa aineeseen. Tämä sielun tietoisuus on siis hieman, aineen saastuttama tai täynnä aineellisia ideoita, haluja, käsityksiä, tämä on hienojakoinen keho. Hienojakoinen keho ei tule fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta; se on juuri päinvastainen ajatus. Ja siksi vaikutus hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee luonnollisesti toiselta puolelta. Se ei tapahdu joidenkin fyysisten komponenttien tai kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon ja henkisen harjoituksen kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä, tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tämän psyyken alueella tapahtuu pintatasolla myönteisiä muutoksia.