Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
8121/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun huomasin kahden l+ firman käyttävän hyvin samantapaista markkinointia nettisivuillaan eri alan hommat mutta samat lässytykset. 

- käyttivätkö sanaa innovatiivinen?

Sehän on muotisana lestapiireissä. 

Se on kyllä muotisana ihan joka paikassa nykyään.

Vierailija
8122/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun huomasin kahden l+ firman käyttävän hyvin samantapaista markkinointia nettisivuillaan eri alan hommat mutta samat lässytykset. 

- käyttivätkö sanaa innovatiivinen?

Sehän on muotisana lestapiireissä. 

Osoittaa suurta innovatiivisuutta, kun pystyy vielä keksimään jonkin uuden paikkansa pitämättömän jutun lestadiolaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8123/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa suurta innovatiivisuutta, kun pystyy vielä keksimään jonkin uuden paikkansa pitämättömän jutun lestadiolaisista.

- pitää paikkansa koska juuri tuota sanaa käyttivät yhdessä jos toisessakin asiassa kuten yrityksen mainonta ja kerran oli joku majoitusjuttu jossa patjojen raahaaminen vanhan koulun lattialle oli L+ mielestä innovatiivisuutta..

Vierailija
8124/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vahvin vankila on sellainen, jonka on ihan itse itselleen rakentanut. Ei siihen silloin tarvita ketään aseella uhkaamaan. 

Vierailija
8125/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein vahvin vankila on sellainen, jonka on ihan itse itselleen rakentanut. Ei siihen silloin tarvita ketään aseella uhkaamaan. 

Oletko joutunut sellaiseen vankilaan, kun tunnut asiasta tietävän? Olen pahoillani, jos asia on näin, kun itse saan olla vapaa.

Vierailija
8126/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta lisään. Sellainen, jota itse ei edes näe. Vain muut näkevät. 

Vierailija
8127/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista vapaamatkustusta jos kevyellä meikillä, nappikorviksilla ja ehkäisyluvalla jos vähän ahdistaa pääsee taivaan iloon ja oikeamielisten seuraan jos aiemmin piti synnyttää 20 lasta naama irvessä ja pelätä pesukoneen katsomista ja kevyttä musiikkia täyttääkseen hyvän ihmisen kriteerit. Jumalako on muuttanut mieltään minkälaisilla ominaisuuksilla taivaaseen pääsee? Luulisi että kovemmin ja askeettisemmin uskoneet olisivat jotenkin korkeammalla leveillä siellä taivaassa vai miten on?

Lestadiolainen ei usko tekemättä jättämiseen vaan syntien anteeksi uskomiseen. 

No se on kyllä nähty!!

Vierailija
8128/10127 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen usko on tärkein. Ainoa mikä ratkaisee pelastumisen.

Vierailija
8129/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista vapaamatkustusta jos kevyellä meikillä, nappikorviksilla ja ehkäisyluvalla jos vähän ahdistaa pääsee taivaan iloon ja oikeamielisten seuraan jos aiemmin piti synnyttää 20 lasta naama irvessä ja pelätä pesukoneen katsomista ja kevyttä musiikkia täyttääkseen hyvän ihmisen kriteerit. Jumalako on muuttanut mieltään minkälaisilla ominaisuuksilla taivaaseen pääsee? Luulisi että kovemmin ja askeettisemmin uskoneet olisivat jotenkin korkeammalla leveillä siellä taivaassa vai miten on?

Askeettisemmin uskovat ovat saattaneet yrittää omilla teoilla avata tietä taivaaseen. Se on perua 70-luvun lakioppisesta hengestä joka on todettu lähteneen ihmisistä, muutamasta vahvasta maallikkosaarnaajasta.

Hienoa. Kun lestadiolaiset tästä pikku

Onko piireissäsi tavallistakin leikkiä typerää jos ei osaa vastata kunnolla kysymykseen? 

Vierailija
8130/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa on hyllymetreittäin hyvää hengellistä kirjallisuutta. 

Lainaaminen on ilmaista mitähän lainauskorvauksia tarkoitat?

Sakkoja menee vain jos lainojen palautus myöhästyy tai turmelet sen mitä lainasit. 

Etkö tiedä että kirjailijoille ja kääntäjille maksetaan korvausta lainatuista kirjoista? Näin kirjastosysteemi ei vie heiltä tuloja.

VL ei voi lukea mitä tahansa hengellistä kirjaa

Kuka sen tulee kädestä repimään? Kyselee vl

Jos todella olet VL tiedät miksei. Ei sitä tule kukaan repimään kädestä, koska ei VL ota käteensä mitä tahansa hengellistä kirjaa. Ei ainakaan lue. VL ei myöskään laula ,ot' tahansa hengellistä laulua. 

Ei varmaankaan. Gospel-musiikki olisi varmaan kauhistus, siinähän on rytmi! 

Vierailija
8131/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että se kaikki, mikä minusta on uskossa parasta ja ihaninta, puuttuu ilmeisesti tuosta herätysliikkeestä. Se iloinen yhdessä uskominen, ylistäminen ja vapaa laulaminen. Jopa ylistystanssi. Vapaus olla sitä, mitä on tietäen, että vain sydämen uskolla on merkitystä. Kaikki muu on ihan toissijaista. Ei sääntöjä, vaan monenlaista sukankuluttajaa, jokainen saa olla, mitä on. Ketään ei kiinnosta kenenkään ulkoinen olemus pätkän vertaa vaan olemme kaikki toistemme sisaria ja veljiä.

Ihan oikeasti tunnen/tunnemme noin eikä niin, että se tulee  vain joissain seurapuheissa esiin  tyyliin "rakkaat sisaret ja veljet" (jonkun videon olen nähnyt)  Ei ne veljet ja varsinkaan sisaret sitten kovin rakkaita  lopultakaan taida olla, kun pitää niille niin tiukkoja sääntöjä asettaa ihan epäolennaisista asioista. Puhumattakaan siitä, millaiseen kurimukseen monet "sisaret" ovat liikkeen opetuksen takia joutuneet. 

Itse pidän parhaana ohjenuorana sitä kysymystä:  "mitä Jeesus tekisi?". Emmehän sitä tietenkään ihan oikeasti tiedä, mutta Raamatun valossa voimme kuvitella. Mitä Jeesus sanoisi sille väsyneelle kymmenen lapsen äidille, jota mahdollinen uusi raskaus ahdistaa? Mitä sille teinitytölle, jonka sydämessä usko on, mutta joka haluaisi ripsiväriä laittaa tms?  Itse kuvittelen, että halaisi  naista ja tyttöä  lämpimästi ja sanoisi, että voi rakas, ei sinun tarvitse enää. Pidä itsestäsi huolta. Voi rakas, ei tuollaisilla asioilla ole mitään väliä, jos vain minuun uskot ja minulle huolesi kannat. 

Vierailija
8132/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli lempeä. Hän ei tehnyt syntiä ja omalla mallillaan opetti miten kristityn tulee suhtautua Jumalaan ja häneen.

Ajan "hyvät uskovaiset" määrittelivät ulkoisten sääntöjen perusteella kuka oli oikein uskomassa ja kuka ei. He puuttuivat toisten käsienpesuun, ympärileikkaukseen, lihansyömättömyys sääntöön jne ja nuhtelivat niitä jotka ei noudattaneet riittävän hyvin uskon ohjeita. He eivät halunneet olla lähellä prostituoitua naista, samarialaista tai veronkantaja Sakkeusta koska nämä eivät olleet kunnon uskoaisia. He ihmettelivät Jeesukselle miksi jotkut ei noudata sääntöjä. Jeesus sanoi että turhaan ihmisten keksimiä sääntöjä noudattavat, koska unohtavat tärkeimmän eli rakkauden. Jeesus ei viihtynyt "hyvien uskovaisten" keskellä vaan oli siellä missä oli muiden hyljeksimiä syntisiä. 

Vierailija
8133/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy hyytyy kun on viisi lasta vanhin toisella luokalla, nuorin oppinut juuri kävelemään ja kuudetta odotetaan....

Vierailija
8134/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää alle 30

Vierailija
8135/10127 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymy hyytyy kun on viisi lasta vanhin toisella luokalla, nuorin oppinut juuri kävelemään ja kuudetta odotetaan....

Miksi hyytyisi?

Vierailija
8136/10127 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sen on itse itselleen rakentanut, niin miksi kenenkään muun pitäisi pyytää asiaa anteeksi?

Vierailija
8137/10127 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sen on itse itselleen rakentanut, niin miksi kenenkään muun pitäisi pyytää asiaa anteeksi?

Jos joku muu antoi ohjeet siitä, miten vankila rakennetaan? Ja toinen vain noudatti ohjeita ja rakensi ja rakensi, kun luuli, että niin pitää tehdä, tai muuten  joutuu kadotukseen. Niinhän se ohjeiden antaja oli sanonut. 

Vierailija
8138/10127 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että se kaikki, mikä minusta on uskossa parasta ja ihaninta, puuttuu ilmeisesti tuosta herätysliikkeestä. Se iloinen yhdessä uskominen, ylistäminen ja vapaa laulaminen. Jopa ylistystanssi. Vapaus olla sitä, mitä on tietäen, että vain sydämen uskolla on merkitystä. Kaikki muu on ihan toissijaista. Ei sääntöjä, vaan monenlaista sukankuluttajaa, jokainen saa olla, mitä on. Ketään ei kiinnosta kenenkään ulkoinen olemus pätkän vertaa vaan olemme kaikki toistemme sisaria ja veljiä.

Ihan oikeasti tunnen/tunnemme noin eikä niin, että se tulee  vain joissain seurapuheissa esiin  tyyliin "rakkaat sisaret ja veljet" (jonkun videon olen nähnyt)  Ei ne veljet ja varsinkaan sisaret sitten kovin rakkaita  lopultakaan taida olla, kun pitää niille niin tiukkoja sääntöjä asettaa ihan epäolennaisista asioista. Puhumattakaan siitä, millaiseen kurimukseen monet "sisaret" ovat liikkeen opetuksen takia joutuneet. 

Juuri tuon yhdessä uskomisen ja laulamisen takia monet kuuluvat lestadiolaisuuteen. Oletko koskaan kuullut miten laulavat yhdessä? Suosittelen kuuntelemaan Youtubesta suviseuroista äänitettyä laulua.

Tanssi ei kaikista sovi uskontoon ja se heille sallittakoon.

Vierailija
8139/10127 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa on hyllymetreittäin hyvää hengellistä kirjallisuutta. 

Lainaaminen on ilmaista mitähän lainauskorvauksia tarkoitat?

Sakkoja menee vain jos lainojen palautus myöhästyy tai turmelet sen mitä lainasit. 

Etkö tiedä että kirjailijoille ja kääntäjille maksetaan korvausta lainatuista kirjoista? Näin kirjastosysteemi ei vie heiltä tuloja.

VL ei voi lukea mitä tahansa hengellistä kirjaa

Kuka sen tulee kädestä repimään? Kyselee vl

Jos todella olet VL tiedät miksei. Ei sitä tule kukaan repimään kädestä, koska ei VL ota käteensä mitä tahansa hengelli

Minusta gosbel kuulostaa oudolta kun siinä yhdistetään pyhää sanomaa musiikkiin jolla on epäpyhä tausta.

Vierailija
8140/10127 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä gospelissa on epäpyhää? 

Ketju on lukittu.