Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?
Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!
Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.
Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.
Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.
Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!
Kommentit (3110)
VUODEN EKA PÄIVÄ PIAN TAKANA! Tsemppiä kaikille jotka ovat saaneet vuodelle toivomansa alun, mikä se kellekin sitten on. Valmistaudun huomenna tekemään uusia hyviä, terveyttäni ja hyvinvointiani edistäviä valintoja niin ruokavalion kuin liikunnankin suhteen! Kiitos kun olette tukena! AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Polarin Ignite sykemittari, se näyttää askelien lisäksi kalorit, päivittäisen aktiivisuusmäärän prosentteina eli sen kanssa on helppo tarkistaa että 100 % tulee täyteen. Se myös neuvoo onko tullut treenattua liikaa tai liian vähän. Kuntotesti myös on ja untakin se tarkkailee.
Olen yhdistänyt sen Yazio-appiin kännykässä ja sillä laskeskelen kalorit. En usko ilman näitä tekisin tätä laihdutusta järkevästi.
Tai sitten päinvastoin. Ei noi mittarit esim. pysty kulutettuja kaloreita tietämään. Siihen ei pysty mikään mittari. Elimistön toimintaa ei pysty laskemaan.
Eikä kalori ja kalori ole välttämättä saman arvoisia
Elimistö käsittelee eri makroravintoaineita eri tavoin, se on kemiaa. Se tuntuu olevan täysin hebreaa näille kaloreitten kyttääjille.
"Kaloreiden kyttääminen" on hyvin olennainen osa laihduttamista.
PS. Mene pois jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
Joo ja ei. Jotta laihtuisi täytyy keho saada käyttämään varastossa olevaa energiaa ja ne vaatii energia vajausta, mutta kaiken maailman kalorilaskurit on rakennu väärin, koska esim. kalori ja kalori ei ole saman arvoisia.
Eipäs, kun joo ja joo. Ensin tarvitaan sopiva kalorimäärä, sitten vasta voidaan lähteä arvioimaan muita tekijöitä, makroja ja mitä ja kuinka paljon syödään.
En jaksa alkaa väittelemään sun kanssa kaloreista. Jos sua huvittaa laskeskella niitä, niin siinähän lasket. Mutta nopeaan painonpudotukseen pääsee myös täysin päinvastaista tietä kun ottaa huomioon kuinka keho toimii. Eli riittää kun valitsee oikeat ruoka-aineet ja unohtaa kalorit, ruokamäärät jne.
Uskallan kyllä väittää, että suurin osa joilla syöminen on täysin retuperällä ei selviä alkuun kalorit ja ruokamäärät unohtamalla, ne kun on unohtanut jo aikaisemminkin. Siksi kalorimäärä on oikeasti hyvä lähtökohta, kun lähdetään rakentamaan terveellisempää ruokavaliota. Siltä pohjalta on paljon helpompi miettiä sopivia ruoka-aineita ja ennen kaikkea määriä. Kiva, jos joillekin syöminen ja ennen kaikkea elintapojen muutos on niin helppoa, että vain syö ja unohtaa kaiken muun, mutta esimerkiksi syömishäiriöiden kanssa kamppaileville se ei ole noin yksinkertaista. Ja heille (meille) joilla ruuan, ruokasuhteen, syömisen ja painon kanssa on pahoja ongelmia, nopea painonpudotus voi olla pahin mahdollinen vaihtoehto heti lihomisen jälkeen.
Jos on noin pahoja ongelmia ruuan kanssa, niin todella kannattaisi miettiä makrojen suhteita eikä suinkaan kaloreita. Se ei tarkoita nopeaa painonpudotusta, vaan pyrkimystä terveeseen ravintoon. Ja sitä myöten myös painonhallintaan.
Kalorit JA makrojen suhteet JA ruokamäärät. Eli ne jutut, mitkä painonhallintasovelluksissa ja kalorilaskureissa on kätevästi samassa näkymässä.
Näkyyhän siellä vaikka mitä, mutta ei ne mittarit tiedä sun elimistön toimintaa.
No mikä tai kuka sen sitten tietää? Joku anonyymi vauvapalstalla?
Tutkittu tiede elimistön toiminnasta. Kyse ei ole mistään mielipiteestä
Jos jokainen on yksilö ja jokainen elimistö toimii omalla tavallaan, niin mitenpä tutkittu tiede elimistön toiminnasta antaa just mulle ne just oikeat makrot ja ruoka-aineet? Kun kaikki kalorit ei oo samanarvoisia ja miten kenenkin keho niitä kaloreita käyttää, riippuu kehosta ja sen mikrobiomista, niin miten tiede antaa mulle täsmäohjeet?
Eiköhän se niin mene, että jokaisen pitää nämä hommat personoida itselleen sopivaksi, ja perussovellusten kalorit + makrot -systeemi on ihan hyvä apu alkuun, kunnes se oma taju ja tuntuma asioista alkaa olla kohdillaan. Terve maalaisjärki ja kohtuus kaikessa -periaate ovat hyvät lähtökohdat, joiden varassa voi lähteä liikkeelle.
-eri
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta vastaan kuitenkin. Tiede kertoo sulle kuinka keho reagoi eri ruoka-aineisiin ja mitä tuosta reagoinnista seuraa lyhyellä ja pitkällä aikavälillä jos ruokalutottumuksia ei muuteta. Eli hyödyntämällä olemassa olevaa tietoa voit päästä tuossa personoinnissa paljon parempiin tuloksiin lyhyemmässä ajassa.
Mitä taas tulee tuhon terveeseen maalaisjärkeen, niin se on kovin yksilöllistä.
No linkkiä näihin tieteen tutkimustuloksiin tai kirjasuositusta, jos on vain kirjoissa ja kansissa.
N 150 cm 58 kg ja tavoite -5 kg
Ketjussa oli hyvä vinkki. Latasin ja olen tässä skimmaillut tunnin verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tämän ketjun,hieno homma,pelkään että joku taas pilaa inhottavilla kommenteilla kuten näillä vauvapalstan jutuilla on tapana.Itsekin olen todella ylipainoinen ja aina yritän aloittaa laihdutuksen.Sain lääkäriltä vinkin kokeilla 8,16 ruokarytmiä.Kokeilin sitä ennen joulua ja se ehkä voisi toimia,liikkuminen on mulla laiskaa,mut sehän on se tärkein pointti mitä suuhunsa tunkee.Yritän taas aloittaa ,vähemmän ruokaa ym.Hyvää uutta vuotta kaikille kevyemmissä merkeissä.
Vertaistuki kelpaisi, mutta kohta täällä ei taaskaan ole muita kuin pätijöitä ja sivusta jankkaajia. Kevyempää vuotta silti kaikille, tsemppiä ja jaksamista.
N37
Näiden jankkaajien sanoma kannattaa kyllä kuunnella ja ottaa selvää mistä ne puhuu. Jos jankkaus ei kuitenkaan kuullosta sellaiselta mikä sopii itselle, niin sen jälkeen ne voi huoletta unohtaa. Yhden totuuden periaate ei kuitenkaan kannata tässä(kään) asiassa.
Jos jotakuta kiinnostaa vittuiluun puettu sanoma, niin siitä vaan. Harmittaa, että ketju täyttyy ihan tyhjänpäiväisestä jankkaamisesta, mutta niin siinä tietysti taas kerran käy, koska pätijöille ei vaan sovi että lihavat (hui kauhea!) haluavat tukea toisiaan hyvässä hengessä. Jos ei itse pudota painoa, niin miksi edes roikkuu mukana?
No, tsempit joka tapauksessa kaikille. Liukenen sitten, varmaan pian, kun ketju on tukittu. En jaksa selata kymmentä sivua nähdäkseni, onko siellä seassa jotain asiallista.
N37
Huvittavaa, että toimivat neuvot saavat niin paljon kritiikkiä.
Samat laihdutusketjut jatkuvat vuodesta toiseen.
Esimerkiksi se aiemmin mainittu yöunien lyhentäminen olikin oikein toimiva neuvo. Ja entäs tuo sykemittarijankutus, tosi hyödyllistä. Ja hei, kannattaa neuvojien miettiä myös sitä miten asiansa ilmaisee. Hyväkin neuvo menee hukkaan, jos se ilmaistaan ylimielisesti ja ikävään sävyyn, ja varsinkin jos se kerrotaan sellaiselle joka sitä neuvoa ei tarvitse. Laihtumiseen on niin monia tapoja, eikä se että joku tekee toisin ole väärin tai asia mikä pitäisi neuvomalla (lue: v*ttuilemalla) korjata.
N37
Joo, nämä sykemittari-, rasva-, vhh-, ravintosuositus- ja aamiaisjankkaajat voisivat mennä pois jankuttamasta. Harmi, kun täällä ei voi hidettää niin kuin Ylilaudalla. :D
Eli yksityiskohdista ei saisi keskustella. Ainoastaan positiivishenkistä peukuttelua toisten tilanteelle?
Ketjussa on nyt 326 viestiä. Niistä äkkiseltään arvioiden puolet on "keskustelua" "yksityiskohdista". Käytännössä siis täysin tarpeetonta juupas eipäs -vänkäämistä, mikä hautaa alleen kaiken olennaisen. Jos aloittaja ja muut haasteeseen osallistuvat haluavat positiivishenkistä peukuttelua, niin miksi ihmeessä sitä ei sallita? Voisiko joku "keskustelijoista" kertoa, mikä teitä oikein ajaa tähän?
Mitä haluat kertoa viestilläsi? Sitäkö, että kehutaan, vaikka aihetta ei olisi? Olisitko itse tyytyväinen kehuista, jotka on peestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tämän ketjun,hieno homma,pelkään että joku taas pilaa inhottavilla kommenteilla kuten näillä vauvapalstan jutuilla on tapana.Itsekin olen todella ylipainoinen ja aina yritän aloittaa laihdutuksen.Sain lääkäriltä vinkin kokeilla 8,16 ruokarytmiä.Kokeilin sitä ennen joulua ja se ehkä voisi toimia,liikkuminen on mulla laiskaa,mut sehän on se tärkein pointti mitä suuhunsa tunkee.Yritän taas aloittaa ,vähemmän ruokaa ym.Hyvää uutta vuotta kaikille kevyemmissä merkeissä.
Vertaistuki kelpaisi, mutta kohta täällä ei taaskaan ole muita kuin pätijöitä ja sivusta jankkaajia. Kevyempää vuotta silti kaikille, tsemppiä ja jaksamista.
N37
Näiden jankkaajien sanoma kannattaa kyllä kuunnella ja ottaa selvää mistä ne puhuu. Jos jankkaus ei kuitenkaan kuullosta sellaiselta mikä sopii itselle, niin sen jälkeen ne voi huoletta unohtaa. Yhden totuuden periaate ei kuitenkaan kannata tässä(kään) asiassa.
Jos jotakuta kiinnostaa vittuiluun puettu sanoma, niin siitä vaan. Harmittaa, että ketju täyttyy ihan tyhjänpäiväisestä jankkaamisesta, mutta niin siinä tietysti taas kerran käy, koska pätijöille ei vaan sovi että lihavat (hui kauhea!) haluavat tukea toisiaan hyvässä hengessä. Jos ei itse pudota painoa, niin miksi edes roikkuu mukana?
No, tsempit joka tapauksessa kaikille. Liukenen sitten, varmaan pian, kun ketju on tukittu. En jaksa selata kymmentä sivua nähdäkseni, onko siellä seassa jotain asiallista.
N37
Esimerkiksi se aiemmin mainittu yöunien lyhentäminen olikin oikein toimiva neuvo. Ja entäs tuo sykemittarijankutus, tosi hyödyllistä. Ja hei, kannattaa neuvojien miettiä myös sitä miten asiansa ilmaisee. Hyväkin neuvo menee hukkaan, jos se ilmaistaan ylimielisesti ja ikävään sävyyn, ja varsinkin jos se kerrotaan sellaiselle joka sitä neuvoa ei tarvitse. Laihtumiseen on niin monia tapoja, eikä se että joku tekee toisin ole väärin tai asia mikä pitäisi neuvomalla (lue: v*ttuilemalla) korjata.
N37
Joo, nämä sykemittari-, rasva-, vhh-, ravintosuositus- ja aamiaisjankkaajat voisivat mennä pois jankuttamasta. Harmi, kun täällä ei voi hidettää niin kuin Ylilaudalla. :D
Eli yksityiskohdista ei saisi keskustella. Ainoastaan positiivishenkistä peukuttelua toisten tilanteelle?
Ketjussa on nyt 326 viestiä. Niistä äkkiseltään arvioiden puolet on "keskustelua" "yksityiskohdista". Käytännössä siis täysin tarpeetonta juupas eipäs -vänkäämistä, mikä hautaa alleen kaiken olennaisen. Jos aloittaja ja muut haasteeseen osallistuvat haluavat positiivishenkistä peukuttelua, niin miksi ihmeessä sitä ei sallita? Voisiko joku "keskustelijoista" kertoa, mikä teitä oikein ajaa tähän?
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä on sitä olennaista, josta haluaisit keskustella?
Vierailija kirjoitti:
VUODEN EKA PÄIVÄ PIAN TAKANA! Tsemppiä kaikille jotka ovat saaneet vuodelle toivomansa alun, mikä se kellekin sitten on. Valmistaudun huomenna tekemään uusia hyviä, terveyttäni ja hyvinvointiani edistäviä valintoja niin ruokavalion kuin liikunnankin suhteen! Kiitos kun olette tukena! AP
Kiitos ja tsemppiä myös sinulle!
Minä kävin kolmella pikkulenkillä nastakenkien kanssa ja raitis ilmahan nyt harvoin on pahaksi :)
Kasviksia on nakerreltu ja jestas että ovat makoisan raikkaita joulun ei-tuoreen vastapainona! Täytyy rakentaa vähän preppaushenkisesti nyt semmoinen käsikassaravarasto, että on soivan monipuolisesti suoraan napsittavissa mutta ei liikaa että ovat takuulla vielä rapsakassa kunnossa. Esim. porkkanaraastetta ja kaalisuikale+puolukka-komboa syön mielelläni, mutta ne pitää olla valmiina kulhossa kun tulee "se hetki". Perhe syö myös eli voin hyvin alkaa vaikka pari kertaa viikossa tuuttaamaan kunnon kulhot.
Pähkinät on mulle sitten semmoinen juttu, että kun en aio mittailla sen ihmeemmin, niin niitä en voi noin vaan oman mielen mukaan vedellä tai siinä paukkuu vyötärö alta aikayksikön. Rutiinina mulla on aamulla viilin päälle lusikallinen siemenseosta ja kotilounaalle ruokalusikallinen jotain pähkinää (useimmiten caswew tai saksanpähkinä) mutta jos niitä on esillä kulhossa niin koura on yhtä mittaa siellä napsimassa. Mitä pahkinää AP otat töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
N37
N37
Mitä haluat kertoa viestilläsi? Sitäkö, että kehutaan, vaikka aihetta ei olisi? Olisitko itse tyytyväinen kehuista, jotka on peestä?
Mistä muka tiedät, ettei ole aihetta? Miksi, miksi, pitää tulla päsmäröimään, jos mitään muuta antia keskusteluun ei ole? No, yksihän jo tunnustikin, että on pelkästään trollaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
N37
N37
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä on sitä olennaista, josta haluaisit keskustella?
Se, miten porukalla sujuu. Millaisista lähtökohdista ponnistetaan ja millaiseen tavoitteeseen. Mikä tuntuu vaikealta. Mitä uusia oivalluksia on syntynyt. Mikä tuottaa iloa ja hyvinvointia. Aloituksessa lukee tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua! Ei tämä ihan siltä näytä.
Tuun ehdottomasti mukaan painonpudotushaasteeseen, joka alkoi pitkään harkittuna juuri tänään 1.1.2023 . Olen keski-ikäinen nainen, pituus 168cm ja paino 123kg. MINUN KEINONI on laihduttaa täysin syömällä pelkkää Nutrilett-pussikeittoja (terv.hoitajan valvonnassa) 2 kk. Ja tää MUN VALINTA tehdä laihdutus täysnutraamalla tarkottaa sitä, että postaamalla viikonloppuisin aina tiputetut kilot, haluun tsempata kaikkia painonpudottajia, joista JOKAINEN TEKEE SEN OMALLA TAVALLAAN. Turhaan otatte chittipuheillanne ja mielipiteillänne osaa mun laihdutustapaani, ne kommentit jätän täysin kuitenkin lukematta. Noilla haukkumaviesteillä mitä tossa vilkasin ennen omaa kirjotusta, teette itsestänne tosi naurettavii ja sellasil moukilla on vaa itsellä niin paha olo omas elämässään, että pitää purkaa sitä sitten tänne.... katsokaa peiliin, mikä on mennyt niin pahasti pieleen omas elämässänne, että pitää itkee sitä tänne, perustakaa oma Pahoinvoivien palsta! TÄSSÄ palstassa pyydettiin aluksi mukaan alkavia laihduttajia, JA JOKAINEN LAIHDUTTAA OMALLA TAVALLAAN, MIKÄ TAPA SOPII KENENKIN ELÄMÄN RYTMIIN PARHAITEN. Että silleen. Entisestä kokemuksesta tiedän, että täysnutraus on mun juttu, EIKÄ SILLEEN LAIHDUTETUT KILOT OLE TULLEET TAKASIN näin vuosien päästäkään. Mulla on pyynnöstäni tukenani oma ihana mieheni ja sovitut säännölliset käynnit terkkarilla. Koiramme rakastaa pitkiä lenkkejä, joten päivittäin lenkkeilemme ja tietysti juon vettä pari litraa päivässä. Tää eka päivä on alkanut jo upeesti ja sekin helpottaa, koska entuudestaan tykkään kasviskeiton ja suklaapirtelön mausta, ja laihtumisen jälkeen 2 kk:n päästä alotan sokerittoman ja vehnättömän elämän, koska ne on olleet mun pahimmat paheeni. Nutrilett vie muutaman päivän jälkeen pois sokerinhimon, muistan entuudestaan. Mutta näin pitkän nutrauksen jälkeen en ota takasin ko. aineksia. Ja niinkuin jo kirjotin, EN KAIPAA SAARNOJA TAI OHJEITA "paremmista keinoista" tai muitakaan lässytyksiä, TÄÄ ON MUN VALINTA JA MUN ELÄMÄ, ei kenenkään muun, mä iloitsen nyt jokaikisestä kilosta, mikä tippuu tän ajanjakson aikana, samoin niiden puolesta, jotka on tällä palstalla alottaneet haastelaihdutuksen, jokainen omalla tavallaan! Palataan !!
MicMac kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ja tsemppiä myös sinulle!
Minä kävin kolmella pikkulenkillä nastakenkien kanssa ja raitis ilmahan nyt harvoin on pahaksi :)
Kasviksia on nakerreltu ja jestas että ovat makoisan raikkaita joulun ei-tuoreen vastapainona! Täytyy rakentaa vähän preppaushenkisesti nyt semmoinen käsikassaravarasto, että on soivan monipuolisesti suoraan napsittavissa mutta ei liikaa että ovat takuulla vielä rapsakassa kunnossa. Esim. porkkanaraastetta ja kaalisuikale+puolukka-komboa syön mielelläni, mutta ne pitää olla valmiina kulhossa kun tulee "se hetki". Perhe syö myös eli voin hyvin alkaa vaikka pari kertaa viikossa tuuttaamaan kunnon kulhot.
Pähkinät on mulle sitten semmoinen juttu, että kun en aio mittailla sen ihmeemmin, niin niitä en voi noin vaan oman mielen mukaan vedellä tai siinä paukkuu vyötärö alta aikayksikön. Rutiinina mulla on aamulla viilin päälle lusikallinen siemenseosta ja kotilounaalle ruokalusikallinen jotain pähkinää (useimmiten caswew tai saksanpähkinä) mutta jos niitä on esillä kulhossa niin koura on yhtä mittaa siellä napsimassa. Mitä pahkinää AP otat töihin?
Samaistun tähän, kun tulee houkutus, mieliteko, heikko hetki, millä nimellä sitä kutsuukaan, työkalu pitää olla lähellä. Esim. porkkanasuikaleita tms, ettei tarvitse siinä alkaa silppuamaan. Pähkinöitä en siis ole vielä syönyt, mutta kun niitä proteiinikeskustelussa suositeltiin, voin joskus kokeilla. Niiden kalorimäärä vaan hirvittää niin en ole niihin vielä lähtenyt. Määrän pitää olla niin pieni että pohdin vielä. Keskityn nyt siihen että pysyn erossa herkuista ja saan säännöllisen rutiinin liikuntaan. Näillä alkuun. AP
Omenavartalo kirjoitti:
Tuun ehdottomasti mukaan painonpudotushaasteeseen, joka alkoi pitkään harkittuna juuri tänään 1.1.2023 . Olen keski-ikäinen nainen, pituus 168cm ja paino 123kg. MINUN KEINONI on laihduttaa täysin syömällä pelkkää Nutrilett-pussikeittoja (terv.hoitajan valvonnassa) 2 kk. Ja tää MUN VALINTA tehdä laihdutus täysnutraamalla tarkottaa sitä, että postaamalla viikonloppuisin aina tiputetut kilot, haluun tsempata kaikkia painonpudottajia, joista JOKAINEN TEKEE SEN OMALLA TAVALLAAN. Turhaan otatte chittipuheillanne ja mielipiteillänne osaa mun laihdutustapaani, ne kommentit jätän täysin kuitenkin lukematta. Noilla haukkumaviesteillä mitä tossa vilkasin ennen omaa kirjotusta, teette itsestänne tosi naurettavii ja sellasil moukilla on vaa itsellä niin paha olo omas elämässään, että pitää purkaa sitä sitten tänne.... katsokaa peiliin, mikä on mennyt niin pahasti pieleen omas elämässänne, että pitää itkee sitä tänne, perustakaa oma Pahoinvoivien palsta! TÄSSÄ palstassa pyydettiin aluksi mukaan alkavia laihduttajia, JA JOKAINEN LAIHDUTTAA OMALLA TAVALLAAN, MIKÄ TAPA SOPII KENENKIN ELÄMÄN RYTMIIN PARHAITEN. Että silleen. Entisestä kokemuksesta tiedän, että täysnutraus on mun juttu, EIKÄ SILLEEN LAIHDUTETUT KILOT OLE TULLEET TAKASIN näin vuosien päästäkään. Mulla on pyynnöstäni tukenani oma ihana mieheni ja sovitut säännölliset käynnit terkkarilla. Koiramme rakastaa pitkiä lenkkejä, joten päivittäin lenkkeilemme ja tietysti juon vettä pari litraa päivässä. Tää eka päivä on alkanut jo upeesti ja sekin helpottaa, koska entuudestaan tykkään kasviskeiton ja suklaapirtelön mausta, ja laihtumisen jälkeen 2 kk:n päästä alotan sokerittoman ja vehnättömän elämän, koska ne on olleet mun pahimmat paheeni. Nutrilett vie muutaman päivän jälkeen pois sokerinhimon, muistan entuudestaan. Mutta näin pitkän nutrauksen jälkeen en ota takasin ko. aineksia. Ja niinkuin jo kirjotin, EN KAIPAA SAARNOJA TAI OHJEITA "paremmista keinoista" tai muitakaan lässytyksiä, TÄÄ ON MUN VALINTA JA MUN ELÄMÄ, ei kenenkään muun, mä iloitsen nyt jokaikisestä kilosta, mikä tippuu tän ajanjakson aikana, samoin niiden puolesta, jotka on tällä palstalla alottaneet haastelaihdutuksen, jokainen omalla tavallaan! Palataan !!
Ota ihan rauhallisesti. Jokainen laihduttaa omalla tavallaan eikä henkilökohtaisuuksiin todellakaan ole syytä mennä. Mitä taas tulee valitsemaasi laihdutustapaan, niin itse asiassa se kuulostaa äärimmäisen vähähiilihydrattiselta versiolta etenkin kun olet jättämässä vehnän ja sokerin pois, joten uskon sen toimivan myös sinun kohdallasi.
Tsemppiä ja ihanaa kevättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. 8 kuukaudessa lähtenyt 18 kg.
Nämä diabeteslääkkeitä laihdutusmielessä käyttävät vois poistua koko ketjusta. Jos tavoitteena on muuttaa elintapoja niin Ozempic ei sitä ole. Ymmärräthän, että sun täytyisi käyttää ko. lääkettä lopun elämäsi jos haluaisit tuloksia pitää yllä? Halvempaa on oikeasti perehtyä asioihin, liikkua ja syödä ravinnerikasta ruokaa. Toki itsekuria ja asennemuutoksia se vaatii.
Ja kuka antoi sulle moderaattorivaltudet kertoa kuka saa olla ketjussa ja kuka ei?
No jos aiheena on elintapamuutokset niin millä kriteereillä sinä tulet lääkehoitoa tänne ehdottamaan ainoaksi ratkaisuksi? Sä voit piikittää vatsaan Ozempicia mutta ei se itse ongelmaa poista, joka on joko liikasyöminen, ravinneköyhä, höttöhiilarit ja/tai täysi liikkumattomuus - pahimmassa tapauksessa nämä kaikki yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä diabeteslääkkeitä laihdutusmielessä käyttävät vois poistua koko ketjusta. Jos tavoitteena on muuttaa elintapoja niin Ozempic ei sitä ole. Ymmärräthän, että sun täytyisi käyttää ko. lääkettä lopun elämäsi jos haluaisit tuloksia pitää yllä? Halvempaa on oikeasti perehtyä asioihin, liikkua ja syödä ravinnerikasta ruokaa. Toki itsekuria ja asennemuutoksia se vaatii.
Ja kuka antoi sulle moderaattorivaltudet kertoa kuka saa olla ketjussa ja kuka ei?
No jos aiheena on elintapamuutokset niin millä kriteereillä sinä tulet lääkehoitoa tänne ehdottamaan ainoaksi ratkaisuksi? Sä voit piikittää vatsaan Ozempicia mutta ei se itse ongelmaa poista, joka on joko liikasyöminen, ravinneköyhä, höttöhiilarit ja/tai täysi liikkumattomuus - pahimmassa tapauksessa nämä kaikki yhteensä.
En ole sellaisia ehdotellut, mutta itse en koe sitä mitenkään asiattomana että joku käyttää Ozempicia ja kertoo siitä täällä. Yksi vaihtoehto muiden joukossa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan katsoa ketjussa taaksepäin missä kohtaa tuo Ozempic tuli mukaan. Joku (en siis minä) kirjoitti sanatarkasti, että "Ozempic. 8 kuukaudessa lähtenyt 18 kg", jonka jälkeen sinä käskit kirjoittajan menemään muualle. Missä kohtaa tuossa muutaman sanan virkkeessä ehdotetaan lääkehoitoa ainoaksi ratkaisuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan katsoa ketjussa taaksepäin missä kohtaa tuo Ozempic tuli mukaan. Joku (en siis minä) kirjoitti sanatarkasti, että "Ozempic. 8 kuukaudessa lähtenyt 18 kg", jonka jälkeen sinä käskit kirjoittajan menemään muualle. Missä kohtaa tuossa muutaman sanan virkkeessä ehdotetaan lääkehoitoa ainoaksi ratkaisuksi?
Tämä on sitä kaikki tyylillään henkeä parhaimmillaan. Aina on joku, joka haluaa rajoittaa mitä muut kirjoittavat, aina!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa varsin esimerkki vaikka yhdestä päivästä niin tiedetään miten tehdä oikein. Miten oikeaoppisesti syödään ja liikutaan. Sellainen viesti olisi hyödyllisempi kuin mollaaminen. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitkä ovat proteiinin lähteesi?
Hyvä kysymys! Ilmeisesti tähän pitäisi myös keskittyä ja tästä haluaisin lisää tietoja ja esimerkkejä. Juon päivässä 2-4 lasia maitoa, leivän päällä kinkkua ja 2-4 kertaa viikossa liharuokaa. Kalaa liian harvoin. Pähkinöissä ja rahkoissa on proteiinia, mutta ne eivät ole koskaan olleet ruokavaliossani. Asiallisia ehdotuksia, mitä päivittäinen saanti voisi koostua? AP
Pähkinät ja rahkat kannattaa ottaa ruokavalioon, ne ovat ravintopitoisia. Muita proteiininlähteitä ovat mm. kananmuna, palkokasvit (linssit, pavut jne.) ja täysjyväviljatuotteet. Proteiinin kanssa ei kannata mennä liiallisuuksiinkaan, ja keskimäärin ihmiset saavat jo liikaa proteiinia. Sinun kohdallasi näin tuskin on, mutta pointti on, että tavallisesta ruuasta saa kyllä tarvitsemansa proteiinin ilman kummallisia kikkailuja.
Ja kana vielä päälle. Mitä ap:n tekstejä lueskelin ei kuulosta, että tarpeeksi saisi proteiineita.
Huomenna mun päätökset joutuu tosi testiin, arki alkaa. Olen suunnitellut ruokailut ja liikunnat etukäteen jotta onnituisin. Joku voi pitää niitä itsestäänselvyyksinä, mutta mä haparoin näin alkuvaiheessa ja olen epävarma siitä pystynkö ohittamaan kaikki houkutukset joita välttämättä tulee eteen, työpaikalla , kaupassa jne. Niin monet tännekin postatut onnistumisen kokemukset luo uskoa, voin onnistua! AP
Kyllä pitää 10 kg pudottaa painoa. Painan lähemmäs sata kiloo. Poljen kuntopyörää joka päivä siis tästä lähtien. Söin karkkia syksyn aikana todella paljon ja sipsejä myös joten siitä se 10 kg tuli kun lihoin. Nyt karkkilakko ja kuntopyörää vaan seuraavat 100 päivää. Kai se paino putoo. Olen joskus laihduttanut 34 kg just kuntopyörää polkemalla joten kai painon pudotus onnistuu nyttenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siinä nimenomaisessa virkkeessä. Ei ollut mitään kannustusta puuttua ravintoon, liikuntaan tai muuttaa muutenkaan elintapoja. Luulisi, että terveitä elintapoja noudattavat nimenomaan pyrkivät pääsemään niistä lääkkeistä eroon jos pakottavaa tarvetta niihin ei ole.