Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
3101/3110 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi,joka aloitti laihdutuksen just joulukuussa 2022 ja koko viime vuoden pidin aloittamaani elämäntaparemonttia ja tuloksia tuli, eli laihduin :) ja homma jatkuu tänäkin vuonna,kun vielä vähän on laihduttamista. Elämäntaparemontti tuli ihan jäädäkseen. 

Vierailija
3102/3110 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö porukka jatkaa laihduttamista tai onko uusia ihmisiä aloittamassa elämän tapojen parantamisen tänä vuonna?

Joo, matti myöhäinen ilmoittautuu mukaan. Kaipa sitä ajatteli, että paino pysyy ennallaan, vaikka 40 ikävuotta on tullut täyteen ja liikunta vähentynyt.

Olen siis ap:n ikäinen ja pituinen 96 kg:n mies. 88-90 kg oli painoni edelliset 15 vuotta, mutta viimeisen parin vuoden aikana paino on noussut kuutisen kiloa.

Painonhallintaan liittyy paljon itsensä pettämistä ja toivotaan toivotaan -ajattelua. Parin tällaisen vuoden jälkeen motivaationi on kasvanut riittävän suureksi ja motivaatio on avain muutokseen.

Käytännön keinoja painonpudotuksessani:

- Ostan tietoisesti enemmän kasviksia ja salaatteja ja rouskutan niitä lähes joka aterialla. Makuaisti mukautuu niihin ruokiin, joita syö ja kasviksista voi aidosti oppia nauttimaan.

Matti myöhäsen väliarvio:

+40 -vuotiaana painonpudotus ei ollutkaan niin helppoa kuin +30 -vuotiaana. Oma vaakalukemani näytti keväällä uutta ennätystä 98kg.

Toinen huomioni liittyy mielialan vaikutukseen painonhallinnassa. Alakuloisena aktiivisuus vähenee ja paino helposti nousee. Jos olisi masennus lääkkeineen, tilanne olisi varmasti monin verroin pahempi.

Takaiskusta huolimatta painonpudotus etenee, hitaasti ja varmasti, vähitellen ruuvia kiristäen. Uutena löytönä on tullut kaali. Se on edullinen ja täyttävä kasvis, jota voi syödä monessa muodossa, raakana tai kypsennettynä. Samoin olen hyödyntänyt satokauden kurkkua, tomaattia, vesimeloonia ym., joita nyt saa edullisemmin kuin talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/3110 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkknä kaikille, ottakaa ihmeessä Berberiini avuksi. Tasapainottaa ihan älyttömästi oloa pitkin päivää ja tulee paljon energisemmäksi. Aluksi luulin itsekin että on ihan humpuukkia kunnes kokeilin keväällä , otin kaksi pilleriä hesen aterian kanssa. Minulla on siis tyypin II diabetes sekä verenpainetauti, molempiin lääkkeet eli metformiini sekä beetasalpaaja ja voi ihan hyvin ottaa noiden lääkkeiden lisäksi, myös kolesterolilääkkeen lisäksi. Tuon kokeilun jälkeen, noin 2-3 tunnin päästä ihmettelin miten on näin energinen ja hyvä olo vaikka yleensä mättöruuan jälkeen on tosi alhaalla energiat ja masentaa yms. Kokeilin muutaman kerran ja aina sama juttu, se siis toisiaan toimii. Vinkkasin työkaverille joka aina meinaa nukahtaa ruuan jälkeen ja sai apua, oli itsekin että mitä ihmettä , miten voi auttaa, Samoin , oon huomannut että paino putoaa helpommin kun energia menee oikeasti lihasten käyttöön eikä varastoidu maksaan niin paljon. Tästä mekanismita voitte vaikka lukea netistä lisää. Ja merkillä ei tunnu olevan väliä, oon nyt kokeillut 3 eri berberiini merkkiä ja kaikki toimii samalla tavalla. En nyt sano että tämä toimii 100 % kaikilla ihmisillä mutta oma ja parit muut kaverit on todenneet saman. Berberiini,oikeasti ihme aine!!

Vierailija
3104/3110 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tuommoisen, siellä alla on jonkun oma kertomus berberiinistä :

https://turpaduunari.fi/insuliiniresistenssi-ja-sen-hoito-erittain-yksi…

Vierailija
3105/3110 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painohan putoaa ihan yrittämättäkin,talvella tulee heiluttua lämpimikseen.

Vierailija
3106/3110 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mukana heti 01.01.2023🙌

Vierailija
3107/3110 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee olemaan bontzo?

Vierailija
3108/3110 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaatko ne täällä ulisee?

Vierailija
3109/3110 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsaatko ne täällä ulisee?

Yli lihavat emakot ne täällä vain röhkivät.

Vierailija
3110/3110 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen on sika kun syö enemmän kuin jaksaa ja täten lihoo,