Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Florence_Nightingale
Florence Nightingale oli (kuolemaansa asti) lapseton ja naimaton ja silti hänen perintönsä lienee merkittävämpi kuin tusinapalstavanhempien tusinajälkikasvuineen vaikka jälkikasvuilleen toiveikkaana asetetaan alati kasvavia odotuksia.
Tuntemani vela-naiset eivär ole kyllä Florence Nightingalea tai muita suurnaisia nähneetkään, ihan koomailevat asunnoissaan katselemassa Netflixiä. Itse ihmettelen miten kauan jaksaa viettää sitä elämää. Ja aina saman ihmisen, miehensä kanssa.
Niin? He ovat tehneet elämänsä sellaiseksi että tuo paheksumasi on mahdollista ja se on heidän valintansa ei sinun.
Mainitsin Nightingalen vasta-argumenttina: "vain 13/tusinassa lapselliset lapsillaan voivat jättää ja ylläpitää perintöä".
Mitä nightingaleaktiviteettejä, tms. sinä tai lapsesi teette ja olette saaneet aikaan? Mitä uutta tai parannusta ja mihin?
*Tähän mennessä sinun ainut näkyvä 'aikaansaannoksesi' on mollata veloja ja nostaa (katteetta) itseäsi jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun syntymättömältä lapselta ei voi saada yksiselitteistä suostumusta saattaa lapsi tähän maailmaan ja pakottaa elämään täällä pahimmassa tapauksessa lähes sata vuotta, on uuden tietoisen elämän tuottaminen aina moraalitonta ja kumpuaa vain omista itsekkäistä syistä.
Voi luoja. Yrittääkö joku trollata tarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vauvakuumetta tai halua saada vauvaa, tai siis tehdä. Luulen että tämä on joku yhteiskunnan asettama paine, kun ennen naisia painostettin tekemään lapsia, muuten olit hylkiö. Nykään ei enää tälläistä niin vahvasti ole, niin moni ei lapsia teekään. Mikä ihme on vauvakuume... Onko sellaista edes ? Miltä se tuntuu edes? Olen ollut rakkaan mieheni kanssa 7 vuotta ja mitään tuollaista kuumetta ei ole koskaan ollut. Ei edes miehelläni, vaikka heilläkin väitetään olevan biologinen kello?
Eihän sellaista kaikille tule. Se on voimakas hormonaalinen myrsky, jossa (pahimmillaan) ajatukset pyörivät vain ja ainoastaan vauvoissa ja raskaaksi tulemisessa. En tiedä tarkkaan, mutta kuulemma muistuttaa addiktiota. Jos vauvahaaveet eivät toteudu, voi johtaa masennukseen. Syväänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Florence Nightingale oli (kuolemaansa asti) lapseton ja naimaton ja silti hänen perintönsä lienee merkittävämpi kuin tusinapalstavanhempien tusinajälkikasvuineen vaikka jälkikasvuilleen toiveikkaana asetetaan alati kasvavia odotuksia.
Tuntemani vela-naiset eivär ole kyllä Florence Nightingalea tai muita suurnaisia nähneetkään, ihan koomailevat asunnoissaan katselemassa Netflixiä. Itse ihmettelen miten kauan jaksaa viettää sitä elämää. Ja aina saman ihmisen, miehensä kanssa.
Mitä "kehittävämpää" heidän sitten pitäisi ennemmin tehdä? Juosta räkänokkien perässä? Ja herran jestas, että ihan viihtyvät puolisoidensa seurassa? Miten luonnotonta; parisuhteen perustahan on se, että siedetään toista ja pysytään yhdessä lasten takia, mutta ettekö joku oikeasti viihtyy puolisonsa seurassa - ai kamala :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vauvakuumetta tai halua saada vauvaa, tai siis tehdä. Luulen että tämä on joku yhteiskunnan asettama paine, kun ennen naisia painostettin tekemään lapsia, muuten olit hylkiö. Nykään ei enää tälläistä niin vahvasti ole, niin moni ei lapsia teekään. Mikä ihme on vauvakuume... Onko sellaista edes ? Miltä se tuntuu edes? Olen ollut rakkaan mieheni kanssa 7 vuotta ja mitään tuollaista kuumetta ei ole koskaan ollut. Ei edes miehelläni, vaikka heilläkin väitetään olevan biologinen kello?
Eihän sellaista kaikille tule. Se on voimakas hormonaalinen myrsky, jossa (pahimmillaan) ajatukset pyörivät vain ja ainoastaan vauvoissa ja raskaaksi tulemisessa. En tiedä tarkkaan, mutta kuulemma muistuttaa addiktiota. Jos vauvahaaveet eivät toteudu, voi johtaa masennukseen. Syväänkin.
Maapallolle on yhä se ja sama kenenkään yksittäisen kuluerän "vauvakuumeet" ja tämä mahd. masennus ei poistu lapsellakaan, vaan päinvastoin synnytyksen jälkeinenkin masennus on tunnettu diagnoosi (= ei lähde lässyttämällä).
Hyvin taitaa valitettavasti purra kapitalistipropaganda yksinkertaisempiin yksilöihin (helpot ja halvat synnytystalkoot). https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/974b7df1-1246-49f6-9fe2-cb8c207…
Ja vielä helpot ja halvat synnytystalkoot _kilpaa kehitysmaiden kanssa_, koska ei sielläkään ole naisilla oikeuksia?
-> Kokonaiskuormitus vs kantokyky
Ilmastonmuutos ja myöhäiskapitalistinen yksilökeskeinen yhteiskunta. Empatia ja ihmisarvo on vähissä. Samalla vakava kuivuus ja ilmaston ääri-ilmiöt lisääntyvät Euroopassa. En näe paljon toivoa sille, että asiat paranisivat, ennen kuin ne heikentyvät edelleen.
Lisäksi en ole ikinä halunnut lapsia enkä ole kokenut vauvakuumetta. Ei myöskään mieheni. Olen namisissa, 34-v.
Vanhemmat näyttävät aiheuttavan lukuisia lasten elinikäisiä traumoja. Ovat ohjanneet lapsuudessa liikaa tai liian vähän. Eivät ole löytäneet lapselleen oikeaa harrastusta tai opinahjoa. Eivät ole tukeneet rahallisesti riittävästi. Ovat vanhoja, ryppyisiä, tietämättömiä. Kun lukee ikäisteni ongelmista, miksi hankkisiin omia lapsia kärsimään. En pystyisi olemaan edes tyydyttävä lapsilleni, saati luomaan heille täydellisen lapsuuden, teini-iän, aikuisuuden. Lapset ovat hyvin vaativia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa lapsellisistakin istuu kotona pyllyt homeessa Netflixiä tapittaen, ihan koko perheen voimin. Harva ns perusihminen on nähnytkään niitä suurnaisia tai miehiä, ja jokaisen keskivertohenkilön potentiaali on kovin vaatimaton, oli lapsia tai ei. Silti osa kuvittelee, että nämä täysin keskinkertaiset geenit on pakko saada eteenpäin. Vela sentään on realistinen.
Vierailija kirjoitti:
Hepsankeikat eivät halua kantaa vastuutaan. Eivät halua heikoille geeneilleen jatkoa. Keskittyvät vain selittelemään surkeuttaan parhain päin. Ei muuten onnistu!
Mitä vastuuta ? Kaikki tuntemani lapsettomat ihmiset/ pariskunnat ovat hyvin vastuuntuntoisia ja fiksuja ,onnellista elämää viettäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? He ovat tehneet elämänsä sellaiseksi että tuo paheksumasi on mahdollista ja se on heidän valintansa ei sinun.
Mainitsin Nightingalen vasta-argumenttina: "vain 13/tusinassa lapselliset lapsillaan voiva
Ei tainnut olla lainausta, johon kommentoit. Mut hienoa, että Florence elämänsä tieteelle uhrasi. Ei olisi lapsilla ollut äitiä tuon uran ohessa. Et lapsettomuus monessa mielessä hyvä hänelle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Miten tämä jankuttava "valistus" vastaa apn kysymykseen? Täällä lähinnä muutama vela tätä lukemassa, ei heitä tarvitse enää "valistaa". Tuo oli kommentti siihen, kun joku pohti, onko mitään vauvakuumetta edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Melkoisen pakkomielteiseltä vaikuttaa, lähes uskonnon aseman saanut jonkun elämässä. No, onhan sekin sisältö, jos sisältöä elämäänsä tarttee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepsankeikat eivät halua kantaa vastuutaan. Eivät halua heikoille geeneilleen jatkoa. Keskittyvät vain selittelemään surkeuttaan parhain päin. Ei muuten onnistu!
Mitä vastuuta ? Kaikki tuntemani lapsettomat ihmiset/ pariskunnat ovat hyvin vastuuntuntoisia ja fiksuja ,onnellista elämää viettäviä ihmisiä.
On mun tuntemat velat myös ihan onnellisia. Mutta eivät kyl mitenkään luontoa säästäen elä. Päinvastoin, kun rahaa on kuluttaa. Sit sitä kulutetaan autoillen, lentäen, herkutellen...En nyt kuitenkaan kateellinen ole. Kullakin on omat arvot, joiden mukaan eletään.
Miksi esität kysymyksen vain naisille? Minä olen mies, enkä minäkään halua lapsia tai lisääntyä. Mitä ihmeellistä siinä on? Maailmassa on aivan liikaa niitä, jotka HALUAVAT lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsin Nightingalen vasta-argumentt
Jännästi tässä miesten miehille (vain miehille) luomassa maailmassa mies saa halutessaan sekä uran että perheen.
Perheellinen mies voi myös naista ja äitiä helpommin vain pudottaa kaiken ja viilettää huoletta MättähältäMättähälle.
Voisko näitä vanhoja ketjuja jo poistaa. Aina samaa.
Miksi ihmeessä lisääntyisin, kun tiedän elinympäristön tulevan olemaan pian elinkelvoton?
En tee lapsia vain koska "minä haluan". Otan tietenkin huomioon sen, millaisessa maailmassa he tulevat elämään, ja tuo maisema ei näytä lainkaan hyvältä. Joten en lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mun tuntemat velat myös ihan onnellisia. Mutta eivät kyl mitenkään luontoa säästäen elä. Päinvastoin, kun rahaa on kuluttaa. Sit sitä kulutetaan autoillen, lentäen, herkutellen...En nyt kuitenkaan kateellinen ole. Kullakin on omat arvot, joiden mukaan eletään.
Sinulle on yritetty tuloksetta takoa: kysyttiin _LAPSETTOMIEN OMAKOHTAISIA SYITÄ_, eikä kenenkään muun.
LAPSETON, vaikka ei muuten erikseen pyrkisikään ekologisuuteen, ON silti LUONNOSTAAN EKOLOGISEMPI.
Lisääntyminen = ilmastosynti nro. 1 ja suurin osa lapsellisista syyllistyy kaikkiin muihinkin saastutuksiin lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä olekaan olemassa. Se on joku miestoimittajan keksimä ilmaisu muustaakseni 80-luvulla. Into tehdä lapsia usein herää, kun ihmiset ympärillä alkaa saada lapsia, ja parisuhde- ja elämäntilanne tuntuu sille sopivalta. Mutta mitään biologista ilmiötä nimeltä vauvakuume ei sinänsä ole olemassa.