Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vauvakuumetta tai halua saada vauvaa, tai siis tehdä. Luulen että tämä on joku yhteiskunnan asettama paine, kun ennen naisia painostettin tekemään lapsia, muuten olit hylkiö. Nykään ei enää tälläistä niin vahvasti ole, niin moni ei lapsia teekään. Mikä ihme on vauvakuume... Onko sellaista edes ? Miltä se tuntuu edes? Olen ollut rakkaan mieheni kanssa 7 vuotta ja mitään tuollaista kuumetta ei ole koskaan ollut. Ei edes miehelläni, vaikka heilläkin väitetään olevan biologinen kello?
No ei sitä olekaan olemassa. Se on joku miestoimittajan keksimä ilmaisu muustaakseni 80-luvulla. Into tehdä lapsia usein herää, kun ihmiset ympärillä alkaa saada lapsia, ja parisuhde- ja elämäntilanne tuntuu sille sopivalta. Mutta mitään biologista ilmiötä nimeltä vauvakuume ei sinänsä ole olemassa.
https://kaksplus.fi/lapsi/vauvakuume-milta-se-tuntuu-ja-miksi-se-tulee/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepsankeikat eivät halua kantaa vastuutaan. Eivät halua heikoille geeneilleen jatkoa. Keskittyvät vain selittelemään surkeuttaan parhain päin. Ei muuten onnistu!
Mitä vastuuta ? Kaikki tuntemani lapsettomat ihmiset/ pariskunnat ovat hyvin vastuuntuntoisia ja fiksuja ,onnellista elämää viettäviä ihmisiä.
On mun tuntemat velat myös ihan onnellisia. Mutta eivät kyl mitenkään luontoa säästäen elä. Päinvastoin, kun rahaa on kuluttaa. Sit sitä kulutetaan autoillen, lentäen, herkutellen...En nyt kuitenkaan kateellinen ole. Kullakin on omat arvot, joiden mukaan eletään.
Sinulle on yritetty tuloksetta takoa: kysyttiin _LAPSETTOMIEN OMAKOHTAISIA SYITÄ_, eikä kenenkään muun.
LAPSETON, vaikka ei muuten erikseen
Kenelle/miksi huudat? Miten nää liittyy aloitukseen?
Itsellä syy ihan vain se, että minulle ei koskaan tullut vauvakuumetta. Kolmekymppisenä sitten ajattelin, että jos sitä tunnetta ei tule, minun on tarkoitus tehdä jotain muuta.. Ja niin tein, ja erittäin tyytyväinen ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vauvakuumetta tai halua saada vauvaa, tai siis tehdä. Luulen että tämä on joku yhteiskunnan asettama paine, kun ennen naisia painostettin tekemään lapsia, muuten olit hylkiö. Nykään ei enää tälläistä niin vahvasti ole, niin moni ei lapsia teekään. Mikä ihme on vauvakuume... Onko sellaista edes ? Miltä se tuntuu edes? Olen ollut rakkaan mieheni kanssa 7 vuotta ja mitään tuollaista kuumetta ei ole koskaan ollut. Ei edes miehelläni, vaikka heilläkin väitetään olevan biologinen kello?
No ei sitä olekaan olemassa. Se on joku miestoimittajan keksimä ilmaisu muustaakseni 80-luvulla. Into tehdä lapsia usein herää, kun ihmiset ympärillä alkaa saada lapsia, ja parisuhde- ja elämäntilanne tuntuu sille sopivalta. Mutta mitään biologista ilmiötä nimeltä vauvakuume ei sinänsä ole olemassa.
Ei tietenkään ole olemassa. Mitään ilmiötä, mitä ei tieteellisesti ole todennettu, ei ole olemassa. Ihmiset puhuu jostain hämäristä tunteista, mut sehän on puhdasta höpön löpinää. Jos joku väittää omaavansa tunteita, se on patriarkan syy tai yhteiskunnan paine (yleensä sama asia). Järkevällä ja ajattelevalla ei mitään tunteita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepsankeikat eivät halua kantaa vastuutaan. Eivät halua heikoille geeneilleen jatkoa. Keskittyvät vain selittelemään surkeuttaan parhain päin. Ei muuten onnistu!
Mitä vastuuta ? Kaikki tuntemani lapsettomat ihmiset/ pariskunnat ovat hyvin vastuuntuntoisia ja fiksuja ,onnellista elämää viettäviä ihmisiä.
On mun tuntemat velat myös ihan onnellisia. Mutta eivät kyl mitenkään luontoa säästäen elä. Päinvastoin, kun rahaa on kuluttaa. Sit sitä kulutetaan autoillen, lentäen, herkutellen...En nyt kuitenkaan kateellinen ole. Kullakin on omat arvot, joiden mukaan eletään.
Sinulle on yritetty tuloksetta takoa: kysyttiin _LAPSETTOMIEN OMAKOHTAISIA SYITÄ_, eikä kenenkään
Miten se liittyy aloitukseen, että ne joilta kysytään (velat) vastaavat kysyttyyn kysymykseen (miksi vela)?
Lapselliset alvariinsa tuppaamassa lapsettomien ketjuun pyytämättä: Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli myytti tai ei, niin ohi aiheen menee "vauvakuume" vapaaehtoisesti lapsettomille tarkoitetussa ketjussa.
Vela voi olla vela ihan järki- ja tunnesyistä vaikka joskus (hetkellinen) kaipuu lapselliseen elämään = jaloa.
Vela on ainoa, jonka (syntymättömät) lapset säästyvät 100% kaikelta pahalta ja maapallo kiittää ekoteosta.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen itsekäs paska.
Lapsellisena sitä oletkin, mutta silti haluaisit vain maksimoida kaikkien kurjuuden ja altistaa lapsen lasta haluamattomalle vanhemmalle ja lasta haluamattoman vanhemman vastoin tahtoaan lapselle? Lapsellisuudestasiko kaikki viha kumpuaa?Radikaali totuus: jokaisella niin itse haluavalla ihmisyksilöllä on oikeus olla itsekäs paska _lapsettomana tai lapsellisena_.
Lapselliset eivät siis saa osallistua keskusteluun, vaikka aiheet koskisivat lapsellisia ihmisiä? Täällä väitetään ihan pokkana, ettei vauvakuumetta ole olemassakaan. Mutta siihen ei saa kommentoida muuten, kuin nyökytellä terävänä. Jopa lapseton tietää, että se ilmiönä on olemassa. Naurettavaa tehdä siitäkin asia, josta ei saa edes mainita, koska velat!
Eihän täällä kaikki edes ole veloja. Osa on olosuhteiden pakosta lapseton. Kas kun ette heille huuda, et hus, tämä on velojen pyhä maa, tänne mitään asiaa.
Tuhannennen kerran ja yhä edelleen kaikella kunnioituksella:
Teille lapsellisille on varmasti ja suurella enemmistöllä (koska noudatatte ikuista normia) IhanaaLapsetIhanaa -ketjunne.
Vierailija kirjoitti:
Teille lapsellisille on varmasti ja suurella enemmistöllä (koska noudatatte ikuista normia) IhanaaLapsetIhanaa -ketjunne.
Oletpas katkera ihminen
Narsisti-psykopaatti"äiti" kohteli minua todella kaltoin. Tästä syystä olen koko ikäni kärsinyt masennuksesta ja muista mt-ongelmista, eivätkä ne tule koskaan katoamaan, vaan kulkevat mukanani loppuun saakka. Koko elämäni on ollut yhtä selviytymistaistelua, ei minulla olisi edes voimavaroja pitää huolta lapsesta saati useammasta, kun ei edes itsestänikään huolehtimiseen ole. Jo arjen haasteista selviytyminen on mahdotonta. Vakava traumatisoituminen aiheuttaa aloitekyvyttömyyttä ja kyvyttömyyttä arkiaskareista selviytymiseen.
Lisäksi koska sanotaan, että huomaamme itse vanhemmiksi tultuamme olevamme ihan samanlaisia kuin omat vanhempamme, suojelen syntymättömiä lapsiani tältä kohtalolta jonka itse koin.
Myöskään yh-elämä ei kiinnosta. En usko avioliittojen kestämiseen, lisäksi nykyajan miehet ovat niin kelvottomia, ettei niistä kunnollisiksi aviomiehiksi saati perheenisiksi ole.
Mt-ongelmista johtuen en ole kyennyt hankkimaan ammattikoulutusta, mutten kyllä normaaliin kokoaikatyöhön kykenisikään, työkyvyttömyyseläkkeellä elelen. En halua synnyttää lasta köyhyyteen kärsimään, itselleni yksin saan tarjottua juuri ja juuri kohtuumukavan elämän osa-aikatyötä omien voimavarojen mukaan tehden, mutta lapseen menisi sitten kaikki rahat, eivätkä kunnolla enää edes riittäisi kahden suun ruokkimiseen, saati harrastusten tarjoamiseen lapselle, matkustuksesta nyt puhumattakaan. Nykyisellään pystyn sentään pitämään itselläni edullista kuntosalijäsenyyttä ja ehkä kerran vuodessa reissaamaan, joka on sentään suunnaton parannus entiseen, kun ei niihinkään ollut työttömyystuella varaa.
Lapset ovat mielestäni kyllä ihan kivoja, kunhan eivät ole omia. Erityisherkkänä ja lapsesta saakka vakavasti traumatisoituna en usko kestäväni sitä huutoa ja riehumista jatkuvasti kotonani. Minulle on ollut lapsesta saakka selvää, etten koskaan halua lapsia enkä naimisiin, eikä mieli ole muuttunut keski-ikäisenäkään.
Muutenkin koko tämä maailma ja ihmiskunta on niin paha, että mielestäni on lapsen etu olla niitä tänne tekemättä. Maailma ja yhteiskunta nykyisellään on ihmisten kiduttamista ja orjuuttamista. Muut ihmiset ovat niin ilkeitä, kiusaavat ja kohtelevat muita niin huonosti, että on ihmisrääkkäystä tehdä tänne lapsia kidutettavaksi kärsimään.
Ajattelen siis lasten etua, enkä niitä siksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas katkera ihminen
Katkera kalkki nieltäväksesi, mutta en ole etkä sinä saa minusta sellaista mitä en ole vaikka kuinka jankutijankuti.
Toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle ja että pystyt luopumaan katkeruudestasi projisoimatta sitä ympäriinsä.
En ole koskaan tuntenut hinkua lasten saamiseen. Siinä jo tarpeeksi syytä. Pidän lapsista, ja yritän olla hyvä kummitäti kahdelle kummilapselleni.
Pahoittelut jos en kuulu ihan kohderyhmään, mutta vastaan silti ajatuksiani ajalta ennen lasta. Lapsen hankkiminen oli aina jotenkin itsestäänselvyys, vaikka ajatus ei oikeastaan kiinnostanut ollenkaan. Aikuisena sitten huomasin, että en halua lapsia ja syitä oli kaksi: eksäni oli aika lapsellinen joten hänen kanssaa lapsen hankkiminen olisi ollut painajainen. Koko suhteemme ajan pelkäsin tulevani raskaaksi, koska se tietäisi elämäni loppua, minähän se hoitaisin KAIKEN. Tänä päivänäkään en näe häntä minkäänlaisena vastuullisena henkilönä (meillä on edelleen sama kaveripiiri). Toisekseen en halunnut hankkia lasta myöskään yksin, eli en halunnut lasta vain koska haluaisin lapsen.
Muutaman sinkkuvuoden jälkeen löysin mieheni ja ensimmäisen viikon aikana putkahti ajatus mieleen, että jos jonkun kanssa haluan lapsia niin hänen. Oli jotenkin turvallinen olo kun tiesin, että en joutuisi tekemään kaikkea yksin vaan myös mies huolehtisi lapsesta ja kodista. Miehellä oli samat ajatukset ja muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen saimme lapsen. Olen hyvin tyytyväinen elämääni ja työnjakoomme.
Vanhempani olivat yllättyneitä kun tulin raskaaksi ja äiti sanoi minulle, että ei uskonut että tulisin hankkimaan lapsia (oli siis todella iloisesti yllättynyt). Vanhemmat sisarukset olivat jo lapsensa tehneet ja olivat ajatelleet että lastenlapsia ei enempää tule.
Edellinen ei kuulu yhtään kohderyhmään. Tietysti kaikki lapselliset ovat ennen lapsellisuuttaan olleet lapsettomia.
Kertauksena: vela = vapaaehtoisesti lapseton ja _lapset on_ / lapsellistunut luonnollisesti ei voi siis enää olla vela.
Lapsellinen voi olla ex-vela, mutta nykyinen lopullisesti/pysyvästi vela ei voi olla ex- eikä tulevaisuuden lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt aina etten halua lapsia enkä perhettä, en siis myöskään miestä.
Tämän olen sanonut vanhemmilleni 9-vuotiaana ja heille se on täysin OK.
Elämäni on minun elämäni. En ole täällä toteuttamassa kenenkään toisen toiveita. Elän itselleni.
En ole koskaan pitänyt lapsista mutta en vihaakaan. Täysin yhden tekeviä.
Keskityn työhöni ja siinä eteenpäin pyrkimiseen. En ole perhe-ihminen.
Oma koti ja hiljaisuus on minulle erittäin tärkeää. Hakeudun seuraan jos siltä tuntuu, ja vetäydyn kotiin tai metsään tai rannalle kun haluan olla yksin ja rauhassa.
Minulla on kolme veljeä ja kolme siskoa. Yksi veli on kuin minä, elää yksin eikä halua perhettä.
Muilla on yhteensä 11 lasta. Siinä pitäisi olla sitten isovanhemmillekin niin että valittamisen aihetta ei pitäisi olla. Eikä valitettu ole.
Helppohan sinun on, kun on monta sisarusta lapsineen. Et aiheuta vanhemmillesi surua, etkä joudu koskaan olemaan yksin ja ilman apua. Tavallaan olet vapaamatkustaja. Löytyy sisarusten lapsia, jotka varmasti sinustakin huolehtivat, kun tarve tulee. Vähintäänkin velvollisuudentunnosta.
En ole ollut paljoa lasten kanssa tekemisissä enkä erityisemmin pidä lapsista tai kiinnosta niiden jutut. Vähän sama hevosten kanssa, siksi minulla ei ole hevosta enkä käy ratsastamassa koska ei vaan kiinnosta.
Äitini sanoi että ei lapsia pakko ole tehdä, ei hänkään olisi tehnyt mutta siihen aikaan niitä vaan tuli (hänen omat sanansa). Sanoi että kyllä hän lapsistaan pitää mutta jos olisi ollut mahdollista valita niin hän ei olisi hankkinut. Äiti syntynyt 40-luvulla, minä olen nyt 50 vee enkä ole kertaakaan katunut.
Kun kuuntelee lapsiperheiden valitusta, ikuista virinää kun yhteiskunnan pitäisi maksaa ja varmaan kasvattaakin ne lapset niin uskon että aika monen muunkin kannattaisi olla lapseton..
En silti biletä enkä matkustele ja tienaan huonosti vaikkei minulla ole lapsia jos yhtään lohduttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen itsekäs paska.
Lapsellisena sitä oletkin, mutta silti haluaisit vain maksimoida kaikkien kurjuuden ja altistaa lapsen lasta haluamattomalle vanhemmalle ja lasta haluamattoman vanhemman vastoin tahtoaan lapselle? Lapsellisuudestasiko kaikki viha kumpuaa?Radikaali totuus: jokaisella niin itse haluavalla ihmisyksilöllä on oikeus olla itsekäs paska _lapsettomana tai lapsellisena_.
Tässäkin on se ero että jos lapsettomana olen itsekäs paska, niin kaikki aikuiset voivat katkaista kaikki välit minuun,
mutta
jos sinä lapsellisena olet itsekäs paska, niin ainakin alaikäiset lapsesi joutuvat vain sietämään ja kestämään sinua.
Varmaan siksi ap esitti kysymyksen vain naisille, että kautta maailman sivun nainen on ollut miehen alistuksessa ja yhteiskunta ei ole sallinut/mahdollistanut naisille tasa-arvoista elämää ja elintilaa, jossa voisi valita lapsettomuuden.
Ap:han uteli myös mitä vanhempasi tykkäävät kun eivät saa lapsenlapsia eli yhteiskunnan "lupaa" lapsettomuuteen.