Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toipua kun tuli vaihdetuksi toiseen?

Vierailija
25.12.2022 |

Viime kesänä meni elämä palasiksi kun mies ilmoitti haluavansa avioeron kuuden vuoden suhteen jälkeen, vaikka juuri oltiin katseltu uutta taloa ja puhuttu, että lapsikin saisi pian tulla. Syyksi ilmoitti monia asioita mitä minä olen suhteessamme tehnyt väärin, syyllisti minut kaikesta. Koskaan aiemmin ei ollut puhunut näistä asioista. Siirtyi eromme jälkeen saman tien heilastelemaan harrastuskaveriaan. Jonkun ajan kuluttua erosta selvisi, että olivat ilmeisesti pelanneet pelejään suhteemme aikanakin. Mitään ei itse koskaan myöntänyt vaan käänsi vihansa minuun. Eikä aikaakaan kun oli uusi valloitus jo paksuna. Itse irtisanouduin töistäni ja muutin loppusyksyllä 200km päähän aloittaakseni uuden elämän, lähemmäs omia tukiverkostoja. Tämä puolivuotinen on ollut tuskien taival. Nyt jouluna tunnen kymmenkertaisesti kaiken surun ja vihan. Olen 31-vuotias enkä tiedä ehdinkö toipua ja löytää enää uutta kumppania perheen perustamiseen. En ylipäätään tiedä uskallanko enää ikinä luottaa kehenkään. Kaikelta tuntuu menneen pohja. Olen hakenut ammattiapua, lukenut kirjallisuutta. Tuntuu silti kuin elämä olisi ohi lopullisesti. Toinen vaan vaihtoi minut toiseen ja jatkoi meidän elämän elämistä ja haaveiden toteuttamista uuden kanssa, ilman huolenhäivää. Vaikka jätti jälkeensä hirveän määrän tuhoa, sekä henkisesti että taloudellisesti. Ymmärrän, että puoli vuotta on lyhyt aika, mutta tuntuu epätoivoiselta voiko tällaisesta koskaan päästä jaloilleen. Kohtalotovereita?

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin kumppanini. Hän oli tuskin narsisti, mutta hyvin vaikea ja hallitseva luonne. Aina riitaa haastamassa. En enää jaksanut. Eron jälkeen exäni sitten haukkui kaikesta. Olin kuulemma pettänyt häntä, olin kiero ja aivan hirveä ihminen. Hän mustamaalasi minua kaikkialla. En saanut saanut mistään apua, kaikki uskoivat häntä. Vain koska minä olin ilkeä jättäjä ja minä kehtasin erota. 

Vierailija
102/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa Ap:n kumppani petti häntä? Hän vain tunsi harrastuskaverinsa, joka on hyvin normaalia, että niihin tutustuu. Oikeasti emme tiedä mitään tuosta suhteesta. Ap itsekin on voinut olla hirveä takertuja ja käyttänyt vaikka henkistä väkivaltaa jatkuvasti kumppaniaan kohtaan. Tai sitten hänen kumppaninsa on sitten mulkivisti. 

Joskus suhteesta lähdetään täysin syystä. Aina jättäjä ei ole se pahis. Yleensä molempien olisi hyvä katsoa eron jälkeen peiliin. 

Luepa ap:n aloitus uudestaan.

Otetaan sitten vielä kertaalleen tarkasteluun väitteesi että molempien pitäisi katsoa peiliin. Päteekö tämä myös tilanteessa jossa pettäjä on itse ylimiellyttänyt vuosikausia ja antanut itsestään täysin valheellisen kuvan? Onko tällainen ihminen mielestäsi kypsä ja itsenäinen aikuinen ihminen parisuhteessa vai lapsen tasolle jäänyt Peter Pan?

Onko silloin pettäjä mielestäsi oikeutettu tekoihinsa ja kitinään jos häntä siitä kritisoidaan?

Olivat ilmeisesti pelanneet pelejä myös suhteen aikana. Ilmeisesti eli ehkä tai sitten ei. Mitään mies ei kuitenkaan tunnustanut. Eli mitään varmoja todisteita pettämisestä ei ole. Pelkkää spekulaatiota. Ja jos on harrastuskaveriaan suhteensa loppukarikoilla halannut, niin en pitäisi sitä kauheana rikoksena. Hän rakastui vaan toiseen. AP pääsisi nopeammin asian yli, kun hyväksyisi asian eikä jäisi hakkumaan eksäänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa Ap:n kumppani petti häntä? Hän vain tunsi harrastuskaverinsa, joka on hyvin normaalia, että niihin tutustuu. Oikeasti emme tiedä mitään tuosta suhteesta. Ap itsekin on voinut olla hirveä takertuja ja käyttänyt vaikka henkistä väkivaltaa jatkuvasti kumppaniaan kohtaan. Tai sitten hänen kumppaninsa on sitten mulkivisti. 

Joskus suhteesta lähdetään täysin syystä. Aina jättäjä ei ole se pahis. Yleensä molempien olisi hyvä katsoa eron jälkeen peiliin. 

Otetaan sitten vielä kertaalleen tarkasteluun väitteesi että molempien pitäisi katsoa peiliin. Päteekö tämä myös tilanteessa jossa pettäjä on itse ylimiellyttänyt vuosikausia ja antanut itsestään täysin valheellisen kuvan? Onko tällainen ihminen mielestäsi kypsä ja itsenäinen aikuinen ihminen parisuhteessa vai lapsen tasolle jäänyt Peter Pan?

Onko silloin pettäjä mielestäsi oikeutettu tekoihinsa ja kitinään jos häntä siitä kritisoidaan?

Olivat ilmeisesti pelanneet pelejä myös suhteen aikana. Ilmeisesti eli ehkä tai sitten ei. Mitään mies ei kuitenkaan tunnustanut. Eli mitään varmoja todisteita pettämisestä ei ole. Pelkkää spekulaatiota. Ja jos on harrastuskaveriaan suhteensa loppukarikoilla halannut, niin en pitäisi sitä kauheana rikoksena. Hän rakastui vaan toiseen. AP pääsisi nopeammin asian yli, kun hyväksyisi asian eikä jäisi hakkumaan eksäänsä. 

Väistelet itse kysymystä tuossa. Teet oletuksen spekulaatiosta. Niin tyypillistä ihmisille jotka ovat itse pettäneet. Ja kyllä pettämisestä pääsee hyvinkin yli kun ymmärtää että pettäjä on yksin vastuussa teoistaan. Tosin persoonallisuushäiriöiset olipa ne sitten narsismia tai epävakaata eivät koskaan pysty syvälliseen itserefektioon näissä asioissa vaan pyrkivät väkisin luomaan tarinoitaan joilla omat teot oikeutetaan.

Vierailija
104/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nyt löysi sinua sopivamman. Niin käy joskus, harva suhde kestää hautaan asti. Sinäkin löydät vielä itsellesi sopivamman. Kun ikää tulee, valitsemme kumppanimme paremmin. 

Ei löytänyt. Tämä on nähty jo monet kerrat. Uuden kanssa on muutama vuosi ihanaa ja sitten pettämiskierre alkaa uudelleen ja todennäköisesti matelee vielä AP:n luokse 

Tämä on minusta anteeksi vaan hieman lapsellinen ajattelutapa. Kyllä joskus käy noinkin. Mutta paljon on niitäkin tarinoita, joissa se uusi suhde onkin se loppuelämän rakkaus.

Tietenkin aina on kaikessa poikkeuksia. Mutta kyllä nuo pettämiselle ja valheille pohjautuneet suhteet näyttävät pääsääntöisest aina ajavan karille.

No, tämä ei kyllä vastaa minun kokemustani aiheesta. Tietysti ne suhteet voi joskus päättyä, kuten useimmat muutkin suhteet. Mutta jos välissä on kymmenen vuotta, niin liekö sillä enää merkitystä miten sitä on alunperin päädytty yhteen, eiköhän ne eron syyt ole ihan muut.

Ja silloinkin kun suhteen kesto on lyhyt, ei se välttämättä tarkoita että vaihto kaduttaisi. Luultavasti se vanha suhde on kuitenkin ollut epätyydyttävä ja muutenkin tiensä päässä. Minusta tämä on enemmän näitä jätetyn voimafantasioita, että lohduttaudutaan sillä miten huonosti sillä exällä varmaankin menee.

Niin paitsi että tapauksissa joissa se pettäjä krooninen valehtelija ja kyvytön ottamaan vastuuta ne samat ongelmat siirtyy kyllä seuraaviin suhteisiin. Niin kauan kun ihminen ei ole valmis oppimaan ja katsomaan peiliin niin kauan se sama kaava toistuu. Näitä on tullut nähtyä useita. Itse en ole petetyksi tullut, mutta sivusta seurattu tapauksia.

Niinpä. Joskus näillä tyypeillä on tätä samaa pettäniskierrettä omissa vanhenmmissaan ja isovanhemmissaan. Sen sijaan että he katsoisivat peiliin ja miettisivät miksi useassa sukupolvessa käyttäydytään tuolla tavalla he kieltävät asian sanomalla että nuo eivät kuulu minulle. Tällöin malli pettämisestä ratkaisuna ongelmiin siirtyy jälleen seuraavaan sukupolveen jollei joku sitä katkaise.

Pettämiskierre.. Ennen petettiin huomattavasti enemmin, joten meillä kaikilla on varmasti monta pettäjää sukupuussamme. Sarjapettäjät ovat aika harvinaisia. Yleensä ihminen harhautuu elämässään pettämään yhden kerran. 

Vierailija
105/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väistelet itse kysymystä tuossa. Teet oletuksen spekulaatiosta. Niin tyypillistä ihmisille jotka ovat itse pettäneet. Ja kyllä pettämisestä pääsee hyvinkin yli kun ymmärtää että pettäjä on yksin vastuussa teoistaan. Tosin persoonallisuushäiriöiset olipa ne sitten narsismia tai epävakaata eivät koskaan pysty syvälliseen itserefektioon näissä asioissa vaan pyrkivät väkisin luomaan tarinoitaan joilla omat teot oikeutetaan.

Voihan olla, että AP:n mies myös petti. Mutta sitä emme varmasti tiedä. En tuomitse ketään, ennen kuin toisin todistetaan. Itse en ole koskaan pettänyt. Olen ollut mieheni kanssa onnellisesti suhteessa 15-vuotta. Narsisti tai persoonallisuushäiriöinenkään tuskin olen. En vain ole mustavalkoinen ihminen ja kykenen näkemään asioissa monta puolta. 

Vierailija
106/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nyt löysi sinua sopivamman. Niin käy joskus, harva suhde kestää hautaan asti. Sinäkin löydät vielä itsellesi sopivamman. Kun ikää tulee, valitsemme kumppanimme paremmin. 

Ei löytänyt. Tämä on nähty jo monet kerrat. Uuden kanssa on muutama vuosi ihanaa ja sitten pettämiskierre alkaa uudelleen ja todennäköisesti matelee vielä AP:n luokse 

Tämä on minusta anteeksi vaan hieman lapsellinen ajattelutapa. Kyllä joskus käy noinkin. Mutta paljon on niitäkin tarinoita, joissa se uusi suhde onkin se loppuelämän rakkaus.

Tietenkin aina on kaikessa poikkeuksia. Mutta kyllä nuo pettämiselle ja valheille pohjautuneet suhteet näyttävät pääsääntöisest aina ajavan karille.

No, tämä ei kyllä vastaa minun kokemustani aiheesta. Tietysti ne suhteet voi joskus päättyä, kuten useimmat muutkin suhteet. Mutta jos välissä on kymmenen vuotta, niin liekö sillä enää merkitystä miten sitä on alunperin päädytty yhteen, eiköhän ne eron syyt ole ihan muut.

Ja silloinkin kun suhteen kesto on lyhyt, ei se välttämättä tarkoita että vaihto kaduttaisi. Luultavasti se vanha suhde on kuitenkin ollut epätyydyttävä ja muutenkin tiensä päässä. Minusta tämä on enemmän näitä jätetyn voimafantasioita, että lohduttaudutaan sillä miten huonosti sillä exällä varmaankin menee.

Niin paitsi että tapauksissa joissa se pettäjä krooninen valehtelija ja kyvytön ottamaan vastuuta ne samat ongelmat siirtyy kyllä seuraaviin suhteisiin. Niin kauan kun ihminen ei ole valmis oppimaan ja katsomaan peiliin niin kauan se sama kaava toistuu. Näitä on tullut nähtyä useita. Itse en ole petetyksi tullut, mutta sivusta seurattu tapauksia.

Niinpä. Joskus näillä tyypeillä on tätä samaa pettäniskierrettä omissa vanhenmmissaan ja isovanhemmissaan. Sen sijaan että he katsoisivat peiliin ja miettisivät miksi useassa sukupolvessa käyttäydytään tuolla tavalla he kieltävät asian sanomalla että nuo eivät kuulu minulle. Tällöin malli pettämisestä ratkaisuna ongelmiin siirtyy jälleen seuraavaan sukupolveen jollei joku sitä katkaise.

Pettämiskierre.. Ennen petettiin huomattavasti enemmin, joten meillä kaikilla on varmasti monta pettäjää sukupuussamme. Sarjapettäjät ovat aika harvinaisia. Yleensä ihminen harhautuu elämässään pettämään yhden kerran. 

Ovat varmasti harvinaisia mutta sitäkin myrkyllisimpiä ja henkisesti täysin kypsymättömiä sekä kumppaneilleen että lapsilleen. Olen miettinyt miten kukaan useammassa kuin yhdessä suhteessa tai avioliitossa pettänyt ja aina seuraavaan suhteeseen lennosta vaihtanut kykenee katsomaan aamuisin itseään peiliin.

Tällainen ihminen varsin usein todellisuudessa tietää että kaikki normaalit ihmiset ja keskitien kulkijat pitävät häntä halveksuttavana hylkiönä. Mutta hänen on pakko kieltää se ulospäin koska muuten tulisi romahdus. Eli kulissit pitää pitää ulospäin kunnossa.

Ainoa tie olisi tällaiselle syvällinen ja pitkäaikainen ammattimaisesti toteuttu terapia jossa sarjapettäjä luopuisi lopullisesti niistä vääristä ajatusmalleistaan jolla hän on perustellut tekojaan. Tätä kuitenkin ei yleensä tapahdu juuri koskaan joten kenenkään ei kannata lähteä tällaisen kanssa mihinkään suhteeseen.

Vierailija
107/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin. Miten ikinä erosta voi toipua? Miten kestää se, että miehellä on uusi nainen jonka kanssa onnellinen tekevät niitä asioita mitä me ei ikinä voitu tehdä. Koska mä olin jumissa kotona lasten kanssa. Nyt saavat kahden aikuisen parisuhteessa nauttia toisistaan. Olis pitäny hommata lastenhoitoapua. Olis pitäny vaikka mitä.

Mutta myöhästä mikä myöhästä. Yksinäinen tulevaisuus luvassa. En kyllä halua nähdä miehen uutta onnea. Toivottavasti pysyy pois lasten juhlista ja muista tilaisuuksista joissa ollaan ex kanssa samaanaikaan paikalla pakosta.

SATTUU!

Vierailija
108/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin. Miten ikinä erosta voi toipua? Miten kestää se, että miehellä on uusi nainen jonka kanssa onnellinen tekevät niitä asioita mitä me ei ikinä voitu tehdä. Koska mä olin jumissa kotona lasten kanssa. Nyt saavat kahden aikuisen parisuhteessa nauttia toisistaan. Olis pitäny hommata lastenhoitoapua. Olis pitäny vaikka mitä.

Mutta myöhästä mikä myöhästä. Yksinäinen tulevaisuus luvassa. En kyllä halua nähdä miehen uutta onnea. Toivottavasti pysyy pois lasten juhlista ja muista tilaisuuksista joissa ollaan ex kanssa samaanaikaan paikalla pakosta.

SATTUU!

Sattuu varmasti jos olet oikeasti laiminlyönyt parisuhteenne. Siksi aina, ihan aina, pitää muistaa, että se lapsi on vain lainassa sulla ja sun pitää hoitaa myös sitä elämäsi rakkautta eli sinun ja puolisosi välistä suhdetta. Onneksi olet ymmärtänyt tämän nyt niin voit seuraavaa parisuhdetta ihan oikeasti arvostaa. Osa asioista pitää oppia kantapään kautta. 

Vierailija
109/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on horisontissa jos nainen saa stailaamalla itselleen laadukkaamman miehen mitä itse on parisuhdekentällä.  Laadukkaamman miehen ei tarvitse käsitellä ongelmia vaan vaihtaa niiden aiheuttaja. Naisethan tekee samaa parisuhteissa tuon tuosta.

Ja siihen vastatuulessa junnaavaan parisuhteeseen sitten päälle ympätään naisen koska-mä-voin visiot johon miehensä on pakotettu kuten kerrotaan vaikka ne isot koirat, jopa hevoset ( se jokapaikan täyttävä lannan aromi) niin ei ihme että Bmw/ AlfaRomeo-mies nostaa kytkintä.

Vierailija
110/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SATTUU!

Sattuu varmasti jos olet oikeasti laiminlyönyt parisuhteenne. Siksi aina, ihan aina, pitää muistaa, että se lapsi on vain lainassa sulla ja sun pitää hoitaa myös sitä elämäsi rakkautta eli sinun ja puolisosi välistä suhdetta. Onneksi olet ymmärtänyt tämän nyt niin voit seuraavaa parisuhdetta ihan oikeasti arvostaa. Osa asioista pitää oppia kantapään kautta. 

Niinpä niin.

Tyypillinen narsistisia piirteitä omaava vapaamatkustajan miehen mielipide.

Ensin nainen hoitaa perheen ja talon kun miehestä ei ole edes poraa käyttämään sisällä tai sahaa omenapuuhun saati vaihtamaan renkaita autoon vaan mies on jatkuvaa henkistä ja fyysistä hoivaa ja huomiota vaativa miesvauva joka ei oikeasti laita tikkua ristiin itse vaan odottaa että kaikki tulee annettuna kun oma äiti ja isä eivät tasapainoisen suhteen mallia näyttämään ehkäpä mt-/päihde-ongelmistaan johtuen.

Harvoinpa tuollaisten miesvauvojen suhteet uusissakaan niin intohimoa aluksi olevissa suhteissa kestävät koska kukaan nainen ei sellaista miestä pidemmän päälle jaksa jonka oma pääkoppa ei ole normaaöis

Vierailija
111/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Olen eroa käsitellessä miettinyt paljon myös sitä mikä oma osuuteni kaikessa oli ja mitä voin tehdä jatkossa toisin. Surin läheisten kuolemaa ja kärsin uupumuksesta, joten varmasti en pystynyt viimeisinä aikoina antamaan suhteelle kaikkeani, mistä olin pahoillani. Ehkä se oli hänelle liikaa. Silti olisin toivonut tukea ja avoimuutta hänen puoleltaan.

Pettämisestä on olemassa melko vedenpitäviä todisteita, mutta silti ex kielsi kaiken ja ilmoitti minun olevan sekaisin.

Kun täällä joku vänkää tuosta pettämisestä niin tässä ap:n aikaisempi viesti, että todisteita on. Lisäksi tuo exän reaktio on kyllä oppikirjaesimerkki näistä tapauksista, haukutaan hulluksi kun jäädään kiinni.

Vierailija
112/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SATTUU!

Niinpä niin.

Tyypillinen narsistisia piirteitä omaava vapaamatkustajan miehen mielipide.

Ensin nainen hoitaa perheen ja talon kun miehestä ei ole edes poraa käyttämään sisällä tai sahaa omenapuuhun saati vaihtamaan renkaita autoon vaan mies on jatkuvaa henkistä ja fyysistä hoivaa ja huomiota vaativa miesvauva joka ei oikeasti laita tikkua ristiin itse vaan odottaa että kaikki tulee annettuna kun oma äiti ja isä eivät tasapainoisen suhteen mallia näyttämään ehkäpä mt-/päihde-ongelmistaan johtuen.

Harvoinpa tuollaisten miesvauvojen suhteet uusissakaan niin intohimoa aluksi olevissa suhteissa kestävät koska kukaan nainen ei sellaista miestä pidemmän päälle jaksa jonka oma pääkoppa ei ole normaaöis

Tyyppiesimerkki kynnysmattomiehestä joka pettää koska hän ei ole kasvanut edes sen vertaa aikuiseksi suhteessa että sanoisi ääneen mitä haluaa vaan ylimiellyttää koska on niin heikon itsetunnon omaava toisten ihmisten henkinen hyväksikäyttäjä. Puhuu kyllä näyteltyä siirappista puhetta rakkaudesta mutta todellisuudessa piilottelee oikeita tunteitaan.

Yksi isoin asia mikä kannattaa selvittää suhteen alussa ennen sitoutumista on miehen taustat ja arvot muutaman kysymyksen kautta

1. Onko pettämisiä hänen puoleltaan aiemmissa suhteissa joita hän ei syvästi kadu myös ystävilleen ja exilleen?

2. Onko kykenemätön aidosti puhumaan peloistaan ja syvimmistä tunteistaan ilman keinotekoista fantasiointia?

3.. Ovatko teot ristiriidassa puheiden kanssa jatkuvasti?

4. vaihtelevatko tunnetilat epätavanomaisen voimakkaasti?

Jos yksikin vastaus näistä on kyllä niin mies on täysin kelvoton mihinkään suhteeseen.

Vierailija
113/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi harrastusryhmätkin alkaa olemaan järjestään sekaryhmiä. Siellä lähikontaktissa sitten heilutaan.

Työmatkat, pikkujoulut ja muut juhlat ovatkin jo tulleet monelle kohtalokkaasti tutuiksi.

Vierailija
114/243 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olit saanut käenpojan

Vierailija
115/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SATTUU!

Olisi ex-mieskin voinut hankkia lapsenvahdin. Olisi mukavaa äidille kun mies sanoisi että 17 tulee lapsenvahti ja me lähdetään syömään tms, mutta ei ikinä.

Vierailija
116/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SATTUU!

Olisi ex-mieskin voinut hankkia lapsenvahdin. Olisi mukavaa äidille kun mies sanoisi että 17 tulee lapsenvahti ja me lähdetään syömään tms, mutta ei ikinä.

Ja sinä et hankkinut lapsenvahtia itse, koska. . . . .?

Vierailija
117/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"This too shall pass. It might pass like a kidney stone but it will pass." Näin se elämässä menee...

Ajattele asia niin, että ei se ihminen ollut sinua varten, joka haikaili toisen perään. Et menettänyt mitään, vaikka asia nyt ylitsepääsemättömältä tuntuukin. Kun aikaa kuluu, niin huomaat, että näin sen kuuluikin mennä. Yritä nauttia niistä asioista, joita sinulla on elämässä, ystävistä, harrastuksista. Katso avoimin mielin tulevaisuuteen. Koskaan ei tiedä mitä kohdalle tulee. Elämää ei kannata suunnitella liiaksi etukäteen, vaan mennä päivä kerrallaan.

Vierailija
118/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tätähän on tutkittu, että eron syyn pystyy yleensä löytämään jo suhteen alkumetreiltä. Eli se asia ei vaan jostain tupsahda 10 vuotta myöhemmin. Perustavanlaatuinen erilaisuus, tietyt asiat toisen persoonassa jotka haittaavat, tapa käyttää alkoholia, taloudenpito, myöhästely, suhteen alkaminen pettämisestä tai muunlainen epäluotettavuus, tai vaihtoehtoisesti henkilössä itsessään olevat tekijät joita on padottu sisälle tai tukahdutettu muuten - alussa nämä pölyhiukkasen kokoiselta tuntuvat asiat keräävät vuosien saatossa ympärilleen ison kasan kuormaa, jola lopulta purkautuu, kun ihminen ei enää jaksa.

Vierailija
119/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tätähän on tutkittu, että eron syyn pystyy yleensä löytämään jo suhteen alkumetreiltä. Eli se asia ei vaan jostain tupsahda 10 vuotta myöhemmin. Perustavanlaatuinen erilaisuus, tietyt asiat toisen persoonassa jotka haittaavat, tapa käyttää alkoholia, taloudenpito, myöhästely, suhteen alkaminen pettämisestä tai muunlainen epäluotettavuus, tai vaihtoehtoisesti henkilössä itsessään olevat tekijät joita on padottu sisälle tai tukahdutettu muuten - alussa nämä pölyhiukkasen kokoiselta tuntuvat asiat keräävät vuosien saatossa ympärilleen ison kasan kuormaa, jola lopulta purkautuu, kun ihminen ei enää jaksa.

Näitähän on. Ikävimpiä ovat tapaukset jotka patoavat tai tukahduttavat tunteitaan suhteen alusta lähtien kunnes nämä purkautuvat kenties vuosien päästä pettämiseen ja lennosta vaihtamiseen. Nämä ihmiset siis käytännössä valehtelevat koko ajan kumppanilleen. Siksi suhteen alussa pitää olla tarkkana eikä saa uskoa sokeasti kaikkea vaaleanpunaista höttöä.

Vierailija
120/243 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan roikkuu miehessä muuttaa sen kanssa maailman ääriin, vaikka siellä ei ole itselleen mitään. Voi elämänkevät. Sitten ihmeteleään, kun mies kohtelee kuin kynnysmattoa.