Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi vie mieheni ja biologiset lapsenlapset teatteriin

Edelleen miniä kokelas
09.12.2022 |

Onko teidän mielestä ok, että anoppi suunnittelee ja varaa lomamatkoja ja teatterikäyntejä ilman kysymättä meidän aikatauluja? Ja sitten vain ilmoittaa että xx päivänä menemme x paikkaan? Kaiken lisäksi hän tekee näitä (tietysti kivoja juttuja olen kiitollinen) ilman minua ja vanhinta lastani, joka ei ole biologisesti anopin lapsenlapsi.

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yjsi hyvä syy, miksi en ikinä koskaan milloinkaan lähde uusperhekuvioihin. Jos mies vaihtuu, lapsia ei tule lisää enkä muuta yhteen sellaisen kanssa, jolla niitä on ainakaan ennen kuin omat ovat omillaan.

Anoppi ei tee mitään väärää, mutta tilanne on silti epäreilu. Kuten ne herkästi vastaavissa kuvioissa on. Kuten jo sanottu, olisin minäkin ennemmin vihainen miehelle, koska hänellä puolestaan on velvollisuus perheen sisällä huolehtia, että lapsia kohdellaan tasa-arvoisesti ja täten tehdä äidilleen selväksi, ettei teidän perheessä tällainen käy vaikka yksi lapsista ei hänen lapsenlapsensa olekaan.

Vierailija
142/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme saman perheen lasta, sisaruksia, joista vain kahta viedään tekemään kivoja juttuja ja yksi jää aina ulkopuolelle? Kyllä anopin pitäisi ymmärtää, että tuollainen eriarvoistaminen ei tee hyvää lasten keskinäisille suhteilla ja poikansa perheelle. Todella inhottavaa käytöstä. Itse sanoisin, että kukaan lapsista ei lähde, jos kaikki eivät pääse. Eri asia, jos kokoonpano vaihtelisi, eikä niin, että aina se yksi lapsi jätetään ulkopuolelle.

AP ei kerro miten paljon hänen lapsensa saa kaikkea kivaa tekemistä tai rahallista tavaraa omalta isältään ja isovanhemmiltaan. Eikä parisuhteessa toinen ala esittää vaatimuksia bonuskakaroitten huomioimisesta tai kukaan ei lähde -tyyliin. Siihen on varmasti syynsä miksei ap: n lapsi ole kutsuttu mukaan, ap ei sitä vaan halua sanoa. Ehkä sille ei ole opetettu käytöstapoja, on nenäkäs tai muuten ikävä kakara.

Kertoihan. Anoppi ei pidä poikansa perhettä minään, kun kohtelee sen jäseniä epätasa-arvoisesti.

Vadtasit kommenttiin jota et oikein ymmärtänyt. Olen eri, mutta kommentissa kirjoittaja toi esiin että lapsellahan on isänpuoleinen suku, jolta lapsi ehkä taas saa jotain mitä sisaruspuolensa ei saa.

Varmaan mummu kohtelee hyvin tätä "käenpoikastakin" ( anteeksi vanhanaikainen 50- luvun sana) mutta lapsi ei ole biologisesti mummulle mitään sukua.

Tietenkin jos näytelmä olisi tälle vanhemmallekin vielä sopiva, ettei liian lapsellinen, ei kai se yksi lippu niin kallis olisi.

Mummoa ymmärrän, hän haluaa olla biologisten lastenlastensa kanssa, ja ei siihen miniä varmaan nyt ihan v...een kuole jos miehensä joskus näkee äitiään ilman hänen kontrollointiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Mutta on miehesi asia laittaa rajat äidilleen.

Tämä!!

Olen pyytänyt miestäni tekemään niin, mutta hän loukkaantuu. Muitakin esimerkkejä ulkopuoliseksi jättämisestä on vaikka kuinka.

Olen aika väsynyt tilanteeseen.

Aloittaja

Onko sulla menkatkin?  Taitaa sama menkkaprovoilija olla taas vauhdissa.

Ymmärrä jo, sun pershetelmäs ei ole samassa asemassa kun biologiset lapsenlapset. Mikään ei kiellä asettamasta eri asemaan omia ja muitten kakaroita. Jätit kivasti kertomatta miten paljon sun kakaran iskä ja omat isovanhemmat lellii omaa jälkikasvuaan. Eikä tietenkään  huomioi toisen miehen jälkeläisiä. Ainiin, nehän on tietenkin kaikki kuolleet jo sata vuotta sitten tai vähintään niillä on kestomenkat kaikilla.

Se onkin sitten eri asia miten paljon vanhempien pitäisi sietää eriarvoistamista. Edelleen, väitän ja uskon esikoisesikin saavan erityiskohtelua mutta ethän säsitä laske. Lisäksi ikä vaikuttaa koska joku teini tai esiteini tuskin innostuu lastenteatterista. Ulkomaanmatkat on jo vähän hankalampi juttu eikä selllaisia kukaan järkevä tilaile sopimatta aikuisten kesken. Eli onkohan totta ollenkaan? Voi sekin olla että miehes on sopinut muttei uskalla sulle kertoa....

Ilmiannettu

XDDD AP ei tykkää kritiikistä.

Ei ollut ap. Ilmiannoin naisvihasta ja poistettiinkin heti.

Vierailija
144/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mies kuolee ap raivoaa täällä miksi hänen lapsensa ei kuulu miehen perikuntaan, vain sisaruksensa.

Miksi ei tämän sisaruksen mummo muista näitä sisaruspuolia?

Ja jos hänen isänsä on kuollut, taas tulee tasa -arvon puutetta, vain tämä lapsi perii mummonsa, eivät ne toisen isän lapset.

Vierailija
145/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme saman perheen lasta, sisaruksia, joista vain kahta viedään tekemään kivoja juttuja ja yksi jää aina ulkopuolelle? Kyllä anopin pitäisi ymmärtää, että tuollainen eriarvoistaminen ei tee hyvää lasten keskinäisille suhteilla ja poikansa perheelle. Todella inhottavaa käytöstä. Itse sanoisin, että kukaan lapsista ei lähde, jos kaikki eivät pääse. Eri asia, jos kokoonpano vaihtelisi, eikä niin, että aina se yksi lapsi jätetään ulkopuolelle.

AP ei kerro miten paljon hänen lapsensa saa kaikkea kivaa tekemistä tai rahallista tavaraa omalta isältään ja isovanhemmiltaan. Eikä parisuhteessa toinen ala esittää vaatimuksia bonuskakaroitten huomioimisesta tai kukaan ei lähde -tyyliin. Siihen on varmasti syynsä miksei ap: n lapsi ole kutsuttu mukaan, ap ei sitä vaan halua sanoa. Ehkä sille ei ole opetettu käytöstapoja, on nenäkäs tai muuten ikävä kakara.

Kertoihan. Anoppi ei pidä poikansa perhettä minään, kun kohtelee sen jäseniä epätasa-arvoisesti.

Vadtasit kommenttiin jota et oikein ymmärtänyt. Olen eri, mutta kommentissa kirjoittaja toi esiin että lapsellahan on isänpuoleinen suku, jolta lapsi ehkä taas saa jotain mitä sisaruspuolensa ei saa.

Varmaan mummu kohtelee hyvin tätä "käenpoikastakin" ( anteeksi vanhanaikainen 50- luvun sana) mutta lapsi ei ole biologisesti mummulle mitään sukua.

Tietenkin jos näytelmä olisi tälle vanhemmallekin vielä sopiva, ettei liian lapsellinen, ei kai se yksi lippu niin kallis olisi.

Mummoa ymmärrän, hän haluaa olla biologisten lastenlastensa kanssa, ja ei siihen miniä varmaan nyt ihan v...een kuole jos miehensä joskus näkee äitiään ilman hänen kontrollointiaan.

Ymmärsin hyvin. Ap on kertonut, mikä lapsensa isän puoleisen suvun tilanne on. Anopin käytöstä pidän moukkamaisena.

Vierailija
146/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollainen ei tulisi kuuloonkaan. Me olemme perhe ja liikumme perheenä. Meillä ei ole "mun lapsia" ja "sun lapsia", eikö kumpikaan meistä anna omien vanhempiensa hajottaa meitä myöskään pariskuntana.

Vierailija
147/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin hyvin. Ap on kertonut, mikä lapsensa isän puoleisen suvun tilanne on. Anopin käytöstä pidän moukkamaisena.

Eiköhän hänen pitäisi raivota sille isänpuoleiselle mummolle ja suvulle eikä miehensä äidille.

Raivoamalla ei biologia muutu.

Vierailija
148/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hänen pitäisi raivota sille isänpuoleiselle mummolle ja suvulle eikä miehensä äidille.

Raivoamalla ei biologia muutu.

Miksi se biologia on niin ehdottoman tärkeää, että oman lapsensa perheen sisäisiin suhteisiin aiheutetaan väkisin säröä sen nimissä?

Minun isänisä ei ole isäni biologinen isä ja silti hän on meitä lapsenlapsia rakastanut samalla tavalla kuin biologisen poikansa lapsenlapsia. Lapsena olisi varmasti tuntunut todella ikävältä, jos näin ei olisi ollut vaan toisia olisi suosittu, koska biologia. Ei sitä lapsi ymmärrä.

Vierailija
149/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen asian vierestä. Pitääkö kummitädin viedä kaikki saman perheen lapset teatteriin. Eikö saa viedä vain kummilapsensa. 

Vierailija
150/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkasen asian vierestä. Pitääkö kummitädin viedä kaikki saman perheen lapset teatteriin. Eikö saa viedä vain kummilapsensa. 

Tässä asetetaan melkoisia tasa-arvoisuus- vaatimuksia. Eli menet kolmilapsiseen perheeseen synttäreille, kaikille samanarvoinen lahja ja sisaruspuolelle vielä kalliimpi ettei tunne syrjityksi itseään.

Monet isovanhemmat ottavat vain yhden lapsenlapsen kerrallaan , saa lapsi kaiken huomion. Väärin. Yökylään kaikki ja vielä isä/äitiviikoilla olevat bonuslapset.

Olen se huono mummopuoli, en tosiaan tunne suurta kiintymistä teineihin jotka ilmestyivät poikani perheeseen. Ei minulla heitä vastaankaan mitään ole, kaitpa isänsä heidän kuluihinsa osallistuvat.

Mutta rehellisesti sanon, poikani biologiset lapset edellisestä liitosta ovat rakkaammat. Jopa heidän äitinsä minulle läheisempi kuin uusi miniä

Vierailija
151/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun miesserkku aikoinaan seurusteli muutaman vuoden naisen kanssa, jolla oli siihen aikaan kaksi lähes teini-ikäistä lasta ex-puolison kanssa. Miesserkkuni vanhemmat aina ostivat synttäri- ja joululahjat ja kestitsivät näitä Miniän lapsia. Sitten kun heille tuli ero, ei Miniä ja hänen lapsensa enää olleet missään tekemisissä ex-anopin/bonusmummon kanssa.

Voi olla, että lapset muistavat lämmöllä näitä bonus-isovanhempia ja aikuistuttuaan kiittävät lämpimästi!

Toisekseen bonus-isovanhemmat voivat olla hyvillä mielin, etteivät kohdelleet tylysti näitä lapsia.

Vierailija
152/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä asetetaan melkoisia tasa-arvoisuus- vaatimuksia. Eli menet kolmilapsiseen perheeseen synttäreille, kaikille samanarvoinen lahja ja sisaruspuolelle vielä kalliimpi ettei tunne syrjityksi itseään.

Monet isovanhemmat ottavat vain yhden lapsenlapsen kerrallaan , saa lapsi kaiken huomion. Väärin. Yökylään kaikki ja vielä isä/äitiviikoilla olevat bonuslapset.

Olen se huono mummopuoli, en tosiaan tunne suurta kiintymistä teineihin jotka ilmestyivät poikani perheeseen. Ei minulla heitä vastaankaan mitään ole, kaitpa isänsä heidän kuluihinsa osallistuvat.

Mutta rehellisesti sanon, poikani biologiset lapset edellisestä liitosta ovat rakkaammat. Jopa heidän äitinsä minulle läheisempi kuin uusi miniä

Älähän nyt liiottele! Tottakai oma veri on rakasta mutta ei sitä tartte olla tyly bonuslapsiakaan kohtaan.

Vierailija
153/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ei-biologinen lapsenlapsi?Adoptoitu on juridisesti ihan samalla lailla lapsenlapsi.

Jos tässä on kyse vaimon lapsesta jolla on isä muualla niin tietenkään se vieras mummo ei voi omia sitä poikansa tyttöystävän lasta, eikä tarvitse.

Pitääkö se muka omia?? Eikö tässä perätä ns hyvää käytöstä saman perheen lapsia kohtaan ja lapset ovat sisaruksia keskenään!

Tuollainen käytös onnistuu jos on puolikylmä sydän tai bonuslapsi huonokäytöksinen.

Jotkut isovanhemmat paapovat lastenlastensa kavereitakin, että kaikilla olisi hyvä olla. Ja tunnen siis muutaman tälläisen.

Ei ne ole sisaruksia keskenään.

Millä tuo mies on ap huijannut sinut alunperin suhteeseen kanssaan, jos tulee tuollaisesta kulttuurista, jossa sinun ensimmäistä lastasi ei kerta kaikkiaan hyväksytä edes seuraksi teatteriin? Kun toiset tosiaan hyväksyy lasten kaveritkin mukaan.

Pelasta lapsesi. Anoppi saa sitten joka toinen viikonloppu isän vuorolla nähdä niitä kahta biologista lastenlastaan jatkossa.

Sitä ehtii monta kertaa erota jos ei kertakaikkiaan suostu hyväksymään ettei edellisistä lapsista tule biologisia lapsia uusille isille eikä anopeille. Ei millään kiukuttelulka. Niin makaa kuin petaa. Adoptiolla tulee omia.

Sitä lasta pitäisi ajatella ennenkuin isäpuoli/äitipuoli kierteeseen lähteä .

Ja muistutan vielä, ei naisetkaan likikään aina sideä.miehensä lapsia muista liitoista.

Kun ei tarvi olla isä tai äiti tai mummo lapselle kohdellakseen tätä hyvin ja hänetkin huomioden. Hitsi, huomioidaanhan sitä kaikkien muittenkin mukulat. Juuri autoin naapurin lasta tilanteessa, jossa olisin voinut käskeä naapurit itse asialle. Olivat kiitollisia ja mulle tuli vain hyvä mieli, että sain olla avuksi.

Miksi mennä yhteen sellaisen kanssa, joka kohtelee kanssaihmisiä yleisesti huonosti? Ja sitähän nuo tekee, jos jatkuvasti sanovat samassa taloudessa asuvalle lapselle, että sinua ei haluta mukaan. Tuo on kiusaamista.

No ei ole. Oman perheen lanssa käydään teatterissa ja reissuissa, tuskin säkään sitä naapuria viet Thaimaahan tai edes sinne teatteriin.

Tämä kyseinen lapsi, mistä tässä puhutaan, on sen miehen perhettä, joka on päättänyt mennä yhteen naisen kanssa, jolla on jo lapsi, ja tehdä siihen vielä pari lisää. Anopista en sano mitään (hänkin voisi olla kyllä ymmärtäväisempi tuota lasta kohtaan), mutta tuon miehen ei kuuluisi suostua siihen, että itsekin lähtee mukaan tuohon sen lapsen syrjimiseen, jonka kanssa päätti muuttaa samaan huusholliin.

Ja kuten edellä sanottu, tässä ei ole kyse rahasta. Se äiti voi varmasti maksaa sen lapsen lipun, mutta on outoa, että häntä ei huolita mukaan, kun ei ole biologista sukua.

Ja kyllä, voisin ottaa kaverin lapset omieni lisäksi mukaan teatteriin (toki vanhempansa maksaisivat liput).

Mukaan ottaminen on ihan eri asia kuin kutsuminen, maksaminen ja vieminen. Jeesustele mitä jeesustelet, kenenkään ei tarvitse toista miellyttääkseen tarjota mitään kellekään.

Tässä on kyse perheestä eikä ole hyvä vedellä niitä naruja eri suuntiin.

Eräässä perheessä mummo suosi toisia serkkuja, niinpä toiset serkut lopettivat/harvensivat vierailunsa mummollaan.

Mummo parka sai tuta sen yksinäisyydessään.

Vähän vierestä mutta kuitenkin asiaa.

Vierailija
154/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, missä äiti oli päiväkodissa töissä. Yksi lapsista jäi kerran hakematta, ja tämä äiti vei lapsen kotiinsa. Viranomaiset selvittivät asiaa, ja lapsen omalla äidillä oli sellaisia ongelmia, ettei hän kyennyt ottamaan lasta enää takaisin. Lapsi aikuistui tämän päiväkodin opettajan kotona, ja kulki matkassa kuten muutkin lapset.

Koskaan ei voi tietää, mistä syistä elämään tulee muitakin lapsia kuin biologista sukua. Itse toivoisin olevani lähempänä tuota tuntemaani naista kuin aloittajan anoppia. Suhteen omiin biologisiin lapsiin voi luoda erinomaisen hyvin, vaikka mukana olisi aina yksi ei-biologinenkin.

Pieni on se äidinrakkauden piiri, johon ei muita mahdu kuin vain omat lapsemme.

-Sylvi Kekkonen

Vierailija
155/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tästä minusta kuultaa läpi. Anoppi on matalasti koulutettu ja sivistymätön, eikä osaa käyttäytyä. Ei kai sellaista voi kuin sääliä. Lapsille sitten opettaa käytöstavat. Kaikkia ei voi rakastaa, mutta kaikkia voi kohdella asiallisesti.

156/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi sellainen tilanne, että minun veljelleni olisi kaksi biologista lasta ja hän muuttaisi yhteen naisen kanssa, jolla on myös kaksi lasta, niin en minä näille kälyn lapsille ostaisi esim. Joululahjoja. Tai jos veisin vaikka veljen lapset Lintsille, niin voisin tarjoutua ottamaan kälyn lapset mukaan, mikäli käly maksaa omien lastensa rannekkeet. Mutta en alkaisi maksaa kallista ranneketta käytännössä vieraalle lapselle.

Vierailija
157/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tästä minusta kuultaa läpi. Anoppi on matalasti koulutettu ja sivistymätön, eikä osaa käyttäytyä. Ei kai sellaista voi kuin sääliä. Lapsille sitten opettaa käytöstavat. Kaikkia ei voi rakastaa, mutta kaikkia voi kohdella asiallisesti.

Tässä ei nyt mielestäni ole kyse koulusivistyksestä ollenkaan. Tämä on sydämen sivistystä, jota ei opeteta koulussa tms. vaan vaikutteet imetään omassa perheessä/suvussa..... tietyt ammattikoulutukset avaavat silmiä kyllä mutta riittääkö se toimintaan jos tunnepuoli puuttuu?

Vierailija
158/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikataulujen päättäminen muiden puolesta: ei ole ok. Ajan viettäminen vain verisukulaisten kanssa: on ok.

Tuo aikataulu-asiakin on vähän semmonen että jos järjestäjä (anoppi) järjestää jotakin, harvoin sitä kaikkien aikatauluja kysellään. Jos se ei sit kutsutuille sovi, ei sit sovi. Teatteriesityksetkään joka ilta ole ja kai sillä anopillakin on oma elämänsä.

Meillä ihan ydinperheessäkin saatetaan sanoa että hei ens viikonloppuna menen paikkaan x, lähdetäänkö kaikki. Tai ens lauantaina mennään katsomaan asiaa x, jäädäänkö yöksi vai tullaanko kotiin. Tai mulla on loma ajankohdassa x, varaanko siihen matkan jne.

Toki me tiedetään toistemme menot ja jotkut asiat on sovittu eikä niihin mitään buukkailla, mutta ei tuo nyt minusta mitenkään ihmeellistä ole mitä tuo anoppi tekee. Eihän mitään voisi lahjaksikaan ostaa, jos pitäisi etukäteen kysellä, että sopisko että ostan tohon liput tonne.

Perhe on eri asia kuin anoppi, jonka pitäisi osoittaa enemmän kunnioittavansa toisen perheen rajoja. Eikä osaa nyt vaan voi jättää kutsumatta. Jotain käytöstapoja. Tietysti jos anoppi on oikeasti köyhä, ymmärrän, että koko porukka on kallis, mutta sitten siitä pitäisi puhua suoraan.

Kyllä voi jättää kutsumatta just sen, jonka haluaa. Ja mitähän tajoja anoppi nyt rikkoo?

-eri

Vierailija
159/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Mutta on miehesi asia laittaa rajat äidilleen.

Tämä!!

Olen pyytänyt miestäni tekemään niin, mutta hän loukkaantuu. Muitakin esimerkkejä ulkopuoliseksi jättämisestä on vaikka kuinka.

Olen aika väsynyt tilanteeseen.

Aloittaja

Onko sulla menkatkin?  Taitaa sama menkkaprovoilija olla taas vauhdissa.

Ymmärrä jo, sun pershetelmäs ei ole samassa asemassa kun biologiset lapsenlapset. Mikään ei kiellä asettamasta eri asemaan omia ja muitten kakaroita. Jätit kivasti kertomatta miten paljon sun kakaran iskä ja omat isovanhemmat lellii omaa jälkikasvuaan. Eikä tietenkään  huomioi toisen miehen jälkeläisiä. Ainiin, nehän on tietenkin kaikki kuolleet jo sata vuotta sitten tai vähintään niillä on kestomenkat kaikilla.

Se onkin sitten eri asia miten paljon vanhempien pitäisi sietää eriarvoistamista. Edelleen, väitän ja uskon esikoisesikin saavan erityiskohtelua mutta ethän säsitä laske. Lisäksi ikä vaikuttaa koska joku teini tai esiteini tuskin innostuu lastenteatterista. Ulkomaanmatkat on jo vähän hankalampi juttu eikä selllaisia kukaan järkevä tilaile sopimatta aikuisten kesken. Eli onkohan totta ollenkaan? Voi sekin olla että miehes on sopinut muttei uskalla sulle kertoa....

Ilmiannettu

Tajuatko että kommentoimalla kommentti jää lainattuna tänne vaikka alkuperäine poistetaan?

Vierailija
160/182 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä anopilta ja tökköä toimintaa mieheltä, kun ei ota asiaa esille.

Sosiaalista pelisilmää ja empatiaa voi opetella, jos sitä ei luontaisesti löydy. Kovin moni täälläkin on sitä mieltä, että saman perheen lapsia on ok kohdella eri tavalla.

Itse koettaisin sopia tuohon jonkun sellaisen jutun, että yhteiset teatterireissut hoidettaisiin koko porukalla, myös ap ja vanhin lapsensa mukana. Jos anoppi haluaa tarjota vain nuorimmille, niin tarjotkoon, ja ap ja miehensä maksaisivat sitten lopunkin porukan mukaan. Mutta anopille selväksi, että tuollainen osan suosiminen ei ole ok, vaan tapahtumiin osallistuessa koko porukka osallistuu.

Mutta miksi? Miksi se anoppi ei saa valita kenen kanssa viettää aikaa? Miksi hänen täytyy ottaa hänet ja hänen lapsensa perheeseensä?