Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12665)

Vierailija
10461/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa taidan olla 28 v kanssa. Kyllä uusi ryhmä kiinnostaa ja jos sellainen perustetaan ja mukaan pääsen, tulisin tietysti. Mutta en aio tätäkään ketjua jättää, sillä esim. tuo rikosasia oli jälleen kiinnostava pohtia. Ja en minäkään haluaisi suoraan sanottuna antaa periksikään näille, ketkä selkeästi ovat tätä tilaa ajaneet vuosia.

Tiedän hyvin, että fiksumpi väistää, mutta juuri sitähän en ole koskaan kuvitellutkaan olevani.

T: MaratonParkuja

Vierailija
10462/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista yli 40 peukutuksista voi päätellä, että ne yliksen jonnet ovat ilmeisesti löytäneet tämänkin ketjun. Jo aikaisemmin heidän saapumisensa palstalle on näkynyt todella vastenmielisenä kommentointina monissa ketjuissa. Monet keskustelut ovat muuttuneet ikäviksi ja vastenmielisiksi. Sen vuoksi useat ovat jättäneet vauvapalstan joko kokonaan tai harventaneet käyntejään. Ajan henki on monilla nettifoorumeilla näkynyt trollaamisena ja hyökkäyksinä asiallisiin kommentteihin. Olen itse ollut aktiivinen mm. entisessä Twitterissä, nykyisessä X:ssä ja se on muuttunut aivan karmeaksi ja suurin osa on poistunut sieltä. On tosi ikävää, että keskustelut ovat muuttuneet siihen suuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista yli 40 peukutuksista voi päätellä, että ne yliksen jonnet ovat ilmeisesti löytäneet tämänkin ketjun. Jo aikaisemmin heidän saapumisensa palstalle on näkynyt todella vastenmielisenä kommentointina monissa ketjuissa. Monet keskustelut ovat muuttuneet ikäviksi ja vastenmielisiksi. Sen vuoksi useat ovat jättäneet vauvapalstan joko kokonaan tai harventaneet käyntejään. Ajan henki on monilla nettifoorumeilla näkynyt trollaamisena ja hyökkäyksinä asiallisiin kommentteihin. Olen itse ollut aktiivinen mm. entisessä Twitterissä, nykyisessä X:ssä ja se on muuttunut aivan karmeaksi ja suurin osa on poistunut sieltä. On tosi ikävää, että keskustelut ovat muuttuneet siihen suuntaan. 

Kyllä mä näkisin että ihan molempiin suuntiin on taas kahta kommenttia peukutettu erikoisella tavalla. 

Vierailija
10464/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekki, minä tulen mielelläni ryhmään! 

-Sinilintu

Ai sinä palasit! Et kauaa malttanut pysyä poissa ;)

Vierailija
10465/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä näkisin että ihan molempiin suuntiin on taas kahta kommenttia peukutettu erikoisella tavalla. 

Uteliaisuuttani kysyn: nuo kaksi kommenttia edellisellä sivulla -mitkä ne on ne suunnat jotka ovat peukuttaneet? Kun selvästi on nyt kyse siitä, että noiden kahden kommentin katsotaan olevan jonkun puolella tahi jotain vastaan, niin mitkä on ne jotku? Itse aihe taustallahan on tän ketjun kannalta täysin neutraali jakautumatta kumpaankaan puoleen, nimimerkilliset seuraajineen tai nimimerkittömät.

Vierailija
10466/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää vähän miksi jotkut ylilaudan hyypiöt olisi kiinnostuneita tai jaksaisi seurata jotain keski-ikäisten mammojen ihmissuhdevääntöä. Minusta tuo on vaan ihan luontevaa jatkumoa sille mikä täällä alkoi jo viimeistään tämän vuoden aikana, viitteitä siitä oli jo muutaman kuukauden ketjun alusta. Välillä olin pitkään poissakin kun tämä oli vähän sellainen r*nkkurinki.

Vierailija
10467/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää vähän miksi jotkut ylilaudan hyypiöt olisi kiinnostuneita tai jaksaisi seurata jotain keski-ikäisten mammojen ihmissuhdevääntöä. Minusta tuo on vaan ihan luontevaa jatkumoa sille

Heille riittää trollaamisen ilakointi ja kaikenlainen ilkeys. 

Vierailija
10468/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"eikö silloin kannata tehdä tarkentavia kysymyksiä, ei oletuksia "

Ei täällä saa kysyä, hyvänen aika! Jokainen kertoo itse sen verran kuin haluaa, yksityiskohtien kyseleminen on kyseenalaistamista ja urkkimista. Kukaan ole velvollinen tekemään tiliä ja riipimään omaa elämäänsä täällä muiden riepoteltavaksi.

Mutta kysytään nyt sitten kun annoit luvan: miksi kuvittelisit sisarustesi toimineen kuten toimivat? Joojoo perheen kulissit jne. mutta siis miksi? Mitä he menettäisivät toimiessaan toisin?

Mitä nyt toivoisit heiltä?

Mitä toivoisit vierailta ihmisiltä netissä, jotka eivät detaljeja tunne ja tiedä? Haluatko jakaa detaljit jos sillä tilannetta olisi helpompi kommentoida?

Miksi kysymykseen on useampi vastaus, ei ole olemassa vain yhtä ainutta syytä. Ensinnäkin kyse on perheen dynamiikasta. Olen aina ollut lapsuuteni perheessä heikoimmassa asemassa ikäni ja niiden olosuhteiden vuoksi, joihin synnyin. Pahoittelut, näitä en avaa sen enempää. Toinen sisarukseni valittiin jo alusta lähtien suosikiksi, toinen oli syntipukki minun laillani. Nämä asetelmat ovat olleet olemassa niin kauan kuin olen elänyt. Ja nämä asetelmat ja roolit näkyvät myös tässä hetkessä. Olen meistä ainut joka on lähtenyt aktiivisesti työstämään ja käsittelemään lapsuuden tapahtumia ja sitä, kuinka ne ovat vaikuttaneet minuun. Kasvuuni ja kehitykseeni.

Häiriintyneessä perheessä on yleensä vähintään yksi lapsi, joka oireilee. Se olin minä. Toinen sisarukseni tarrasi erikoisasemaansa selviytyäkseen helpommalla, suojellakseen itseään (mikä on täysin ymmärrettävää), toinen haki purkukeinon harrastuksestaan, josta teki itselleen ammatin. He ovat luoneet identiteetin, jossa lapsuudenperheestä ei puhuta leimautumisen pelossa. He ajattelevat, että jos muut tietäisivät, mitä meillä on tapahtunut, se heikentäisi heidän asemaansa työpaikoilla ja muissa, jossa he ovat saavuttaneet tietynlaisen arvon tai aseman. Kasvojen menettämisen pelko. Ja ymmärrän senkin. Ja jos he menettäisivät kasvonsa ja salaisuus paljastuisi, he joutuisivat kohtaamaan omat demoninsa, joita he ovat juosseet karkuun koko elämänsä. Molemmilla on eräänlaista riippuvuuskäytytymistä ja riippuvuudet monesti syntyvät tarpeesta paeta todellisuutta. 

jatkuu

Vierailija
10469/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Joka tapauksessa noita peukkuja ei ollut noin paljoa vielä myöhäillasta kun selailin nettiä ennen nukahtamista, olis osunut silmään. Joku joko vahtaa tosi myöhään kanavaa tai sitten joku on herättyään ne käynyt klikkailemassa. En sit tiedä kelle on niin tärkeää päteä, tulee lähinnä mieleen joku kellä on vakava pakkomielle olla oikeassa ja saada viimeinen sana. Montaa sellaista ei yhteen keskusteluun tarvita että koko ketjua ei enää jaksa lukea.

Vierailija
10470/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu

Lisäksi on voimakasta läheisriippuvuutta. Olemme kaikki kasvaneet ympäristössä, jossa lapset eivät ole saaneet olla lapsia, vaan olemme joutuneet kannattelemaan aikuisia. Emme ole saaneet olla tarvitsevia, vaan meidän on pitänyt olla aikuisia jo hyvin pienestä pitäen. Tarvitsevuutta ja keskeneräisyyttä ei siedetty ollenkaan, se merkitsi vaaraa. Ja pitkän aikaa toistin itsekin samaa kaavaa: ymmärsin tekijöitä, selittelin heidän toimintaansa. Säälin heitä, koska näin heidän vajavuutensa. Roolit olivat täysin vinksallaan. Tekijät ovat aina olleet ikuisia lapsia, joita lasten on täytynyt kannatella. On tavallaan helpompaa pysyä vanhassa roolissa ja toistaa vanhoja käyttäytymismalleja, kuin opetella uutta ja repäistä itsensä irti ympäristöstä, joka on hyvin kieroutunut.

Toivoisin anteeksipyyntöä heiltä, mutta tiedän, että sitä ei tapahdu niin kauan kuin he jatkavat samassa vanhassa limbossa.

Ja mitä toivon kanssakeskustelijoilta? Tästä on näköjään kehittynyt vähän kuin vahingossa eräänlainen vertaistukiketju, niin vertaistukea. Onko jokin kokenut jotain samaa ja kuinka on esimerkiksi pystynyt päästämään irti itselleen rakkaista ja tärkeistä ihmissuhteista, jotka eivät vain nykyisenlaisellaan voi toimia. Jos jotain jää kysymysmerkiksi, niin saa kysyä. Kaikkeen en välttämättä vastaa enkä kaikkea avaa ihan itseni takia. 

Hyviä ja mielenkiintoisia kysymyksiä, kiitos niistä.

- Käpybara

Vierailija
10471/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää vähän miksi jotkut ylilaudan hyypiöt olisi kiinnostuneita tai jaksaisi seurata jotain keski-ikäisten mammojen ihmissuhdevääntöä. Minusta tuo on vaan ihan luontevaa jatkumoa sille

Joo, tuskin ehtii lähetä painaa kun on jo ensimmäiset nuolet alaspäin tienattu. Ihmeen fanaattista, joko meidän puolella tai meitä vastaan. Ja valtaosa varmaan ihmettelee että ketä ne sitten on ne "me". Joko todella surullista yksilön kannalta tai sit tahallista hämmentämistä. Kuka tietää.

Vierailija
10472/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin käsittänyt, että juuri noin. Ketjun suosio ja osittainen asiallisuus on juuri ne vetovoimatekijät. Olen keskustellut kerran erään lähes ammatin trollaamisesta tehneen kanssa. Hän oli oikea pioneeri, hänestä tehtiin lehtijuttukin muutetulla nimellä, mikä siinä viehättää ja miksi jaksaa moista jne. Hänen metodinsa oli täsmälleen sama, mitä olemme nähneet tässäkin ketjussa.

Se menee siten, että etsitään se heikoin kohta, eli tässäkin nyt juuri tuo, että kun ihmiset oikeasti kertovat henk.koht. asioita, aletaan puhumaan fanittamisesta, klikeistä, jne. Otetaan "uhriksi" ne, joiden viestit yleisesti ottaen resonoivat. Näistä viesteistä sitten ääriväärinymmärretään, olkiukkoillaan,jne. Ja nyt tulee tärkein pointti: nostetaan sama asia ikään kuin uutena keksintönä uudelleen ja uudelleen. Tyyliin oletteko muuten huomanneet, että täällä on sallittu vain yhdenlaiset mielipiteet (tämä on muuten lähes aina toimiva syytös). Ja kun sanotaan, että älä nyt taas jaksa, alkaa huuto siitä, että kuule ekaa kertaa kirjoitan.

Vaikka ihan koko ajan olen tiennyt tämän, olen osallistunut keskusteluun huomattavasti paljon enemmän kuin järki saatika sitten sielu sietäisi. Tästä täytyy ainakin omalla kohdalla sanoa, että jonkun sortin viehätyshän siinä riitelyssä on. Itselläni on niin päiväkohtaista, miten paljon ja millä mielellä.

Se on vähän merkille pantavaa kuitenkin, että aika vähissä tässä on ollut trollien aiheet, eli oikeastaan ainoastaan nuo sisäänlämpiävyys ja nyt rankemmin viriteltynä kahteen jako nimimerkkien ja nimimerkittömien kesken. Itse asioista, siis ihmisten tarinoista, ollaan saatu aika vähän irti. Välillä nyt pyrittiin haastamaan niitä - aina toimiva keino, valehtelet, liiottelet ja keksit tarinoita, mutta se ei ole ollut kovin toimiva keino, kuitenkaan.

Itselleni on ollut antoisaa se, että keskustelu on myös rönsynnyt, eli on puhuttu myös ystävyydestä, nyt viimeisimmäksi perheiden välisistä suhteista, jne. Tarkoin jos katsotaan, moni asia liittyy kuitenkin irti päästämiseen, eli sikäli otsikossakin on pysytty.

Peukutuksista en osaa sanoa, niillä ei itselleni ole merkitystä. Olen niin äksä-sukupolvea, että en edes täysin ymmärrä koko konseptia. En katso, että viesti, jolla on paljon plus-peukkuja olisi jotenkin parempi kuin se, jolla ei ole - jos minun mielestäni ei ole. En usko miljoonan kärpäsen teoriaan. 

Ihan hyvää keskustelua tämä keskustelu trollaamisestakin. Ja disclaimer: he, ketkä eivät koe trollanneensa, eivät sitä sitten ole tehneet. Joten ei liene myös tarvetta trikkeröityä loukkaantumaan tai mieltä pahoittamaan.

Vierailija
10473/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin käsittänyt, että juuri noin. Ketjun suosio ja osittainen asiallisuus on juuri ne vetovoimatekijät. Olen keskustellut kerran erään lähes ammatin trollaamisesta tehneen kanssa. Hän oli oikea pioneeri, hänestä tehtiin lehtijuttukin muutetulla nimellä, mikä siinä viehättää ja miksi jaksaa moista jne. Hänen metodinsa oli täsmälleen sama, mitä olemme nähneet tässäkin ketjussa.

Se menee siten, että etsitään se heikoin kohta, eli tässäkin nyt juuri tuo, että kun ihmiset oikeasti kertovat henk.koht. asioita, aletaan puhumaan fanittamisesta, klikeistä, jne. Otetaan "uhriksi" ne, joiden viestit yleisesti ottaen resonoivat. Näistä viesteistä sitten ääriväärinymmärretään, olkiukkoillaan,jne. Ja nyt tulee tärkein pointti: nostetaan sama asia ikään kuin uutena keksintönä uudelleen ja uudelleen. Tyyliin oletteko muuten huomanneet, että täällä on sallittu vain yhdenlaiset mielipiteet (tämä on muuten lähes aina toimiva syytö

Mitä hän vastasi sinulle? Mitä hän sai siitä? Trollaamisesta siis. 

-Käpybara

Vierailija
10474/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisu

No sehän oli kommentissa jo mainittu. Joku kokee että aihe jollain lailla nolaa jonkun nimimerkillä omista asioistaan kertoneen. En tiedä kuinka, mutta tuomittavaahan se on jos näin on. Koittakaahan nyt skarpata ja kertoa vain sellaisia omakohtaisia kertomuksia mitkä ei astu väärille varpaille. Parempi toki jos ette kerro mitään.

Vierailija
10475/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käpybara

No se kieltämättä jäi vähän hämäräksi:-) Hän sanoi mm. että hän nauttii siitä, kun ohjailee keskustelua. Selkeästi piti itseään myös älykkäämpänä kuin muut. Hän kertoi myös olevansa erityisesti psykologisesti älykäs ja sen vuoksi mielellänsä testailevansa eri asioita ihmisillä.

Tästä on nyt todella kauan aikaa, mitähän lähtisin veikkaamaan, ehkä 10 v? Trollaaminenhan siis ei ole koko netin olemassa olon aikana mikään outo asia ja kai sitä on tehty jo lehtien mielipidekirjoituksissa. Sinälläänhän ilmiö ei siis ollut harvinainen, mutta kyllä hänen mittakaavansa oli. 

Hän ei vastannut kysymykseen miten lehdet hänet tavoittivat. Tavallaan se nyt ei ole olennaistakaan, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää siitä enemmän. Siis motiiveista lähteä toimintaansa ja metodejaan julkisesti esittelemään.

Mittakaavasta, hän kertoi käyvänsä useita alustoja läpi päivittäin ja jäävänsä sitten niihin keskusteluihin, joissa vaikutusmahdollisuudet tuntuvat parhailta.

Miten muuten en ole tätäkään asiaa herranhetkeen ajatellut, enkä ennen tätä aamua oikeastaan edes koskien tätä ketjua. Mutta ehkä tässä onkin nyt kun tilanne on todella kriisiytynyt meille kaikille, jotka toisiamme täällä syyttelemme, ihan ajattelemisen aihetta.

Ja ennakoin: jos tämä trolli on tässä keskustelussa, hän onkin löytänyt syyn, miksi MP on epäilyttävän hyvä kirjoittaja. Huokaus.

Sen verran kuitenkin hänen kertomuksensa on vaikuttanut, että olen hyvin vähän somessa. On mulla pari tiliä, mutta en ole aktiivinen oikeastaan missään päivittäin. Tämä ketju taitaa viedä aikaani eniten:-)

Vierailija
10476/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee siten, että etsitään se heikoin kohta, eli tässäkin nyt juuri tuo, että kun ihmiset oikeasti kertovat henk.koht. asioita, aletaan puhumaan fanittamisesta, klikeistä, jne. Otetaan "uhriksi" ne, joiden viestit yleisesti ottaen resonoivat. Näistä viesteistä sitten ääriväärinymmärretään, olkiukkoillaan,jne. Ja nyt tulee tärkein pointti: nostetaan sama asia ikään kuin uutena keksintönä uudelleen ja uudelleen. Tyyliin oletteko muuten huomanneet, että täällä on sallittu vain yhdenlaiset mielipiteet (tämä on muuten lähes aina toimiva syytö

Nyt on pakko antaa vähän suoraa palautetta sulle, joten peukuttajat sormi nyt valmiina napille. Kirjoitin tuossa joku päivä sitten epämääräisiä vastauksia antavasta miehestäni ja siitä miten se turhauttaa minua kun en aina tiedä oliko vastaus nyt kyllä, ehkä vai ei. En muista mihin asia edes liittyi tai mistä keskustelusta oli jatkumoa, mutta jostain syystä näit aiheelliseksi väittää, että minä ihmiassuhteissani ahdistan itseään vähäsanaisesti ilmaisevia ihmisiä, kuten puolisoa, ja että sinulla ei ole tavoitteena ahdistaa kumppaniasi joten et toimi niin. Koin väitteen sellaisena toimintani tulkitsemisena mahdollisimman negatiivisessa valossa ja kerroin sinulle että kyse on siitä, että mieheni on hirveän huomaavainen ja kiltti ihminen joka ajattelee aina ensin mitä toinen ihminen toivoisi ja sitten vasta itseään. Siksi tarkistelen mitä hänen vastauksensa oikeasti tarkoittaa, mitä hän oikeasti haluaa. En halua että hän lähtee kanssani salille minun mielikseni ja sitten näen että katselee siellä haikeana ulos kun olisi ollut niin hyvä keli kalastaa. Siiihen kirjoitukseeni sinulla ei enää ollut mitään sanottavaa.

Moni on täällä, muistaakseni sinäkin, esittänyt että mitä jos ei tulkittaisi toisten puheita, laitettaisi sanoja toisen suuhun tai vedettäisi johtopäätöksiä toisen luonteesta jostain muutamasta lauseesta. Että aina voi kysyä ensin jos haluaa ymmärtää jonkun yksityiskohdan paremmin. Miten näet asian?

Vierailija
10477/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee siten, että etsitään se heikoin kohta, eli tässäkin nyt juuri tuo, että kun ihmiset oikeasti kertovat henk.koht. asioita, aletaan puhumaan fanittamisesta, klikeistä, jne. Otetaan "uhriksi" ne, joiden viestit yleisesti ottaen resonoivat. Näistä viesteistä sitten ääriväärinymmärretään, olkiukkoillaan,jne. Ja nyt tulee tärkein pointti: nostetaan sama asia ikään kuin uutena keksintönä uudelleen ja uudelleen. Tyyliin oletteko muuten huomanneet, että täällä on sallittu vain yhdenlaiset miel

Jatkan edellistä ennen kuin ehdit tarttua siihen; puhuin myös siitä ettei hän lomamatkan jälkeen ilmaise kovin selkeästi oliko mukava reissu vai meh. Miksi tartun esim sanaan "ihan" johtuu samasta kiltteydestä: jos hänestä olisi ollut ajan hukkaa matkustaa Ateenaan, hän varmaan sanoisi että reissu oli "ihan kiva". Olisi hyvä tietää oliko se ajanhukkaa, etten jatkossa ehdota vastaavanlaisia reissuja, johon ehdotukseen hän vastaisi "kyllä se varmaan sopii". Toisaalta hän saattaa sanoa "ihan kiva" myös silloin kun reissu oli tosi kiva. Ei pysty aina oiken sanomaan, pitää kysyä tarkennusta.

Vierailija
10478/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Käpybara

No se kieltämättä jäi vähän hämäräksi:-) Hän sanoi mm. että hän nauttii siitä, kun ohjailee keskustelua. Selkeästi piti itseään myös älykkäämpänä kuin muut. Hän kertoi myös olevansa erityisesti psykologisesti älykäs ja sen vuoksi mielellänsä testailevansa eri asioita ihmisillä.

Tästä on nyt todella kauan aikaa, mitähän lähtisin veikkaamaan, ehkä 10 v? Trollaaminenhan siis ei ole koko netin olemassa olon aikana mikään outo asia ja kai sitä on tehty jo lehtien mielipidekirjoituksissa. Sinälläänhän ilmiö ei siis ollut harvinainen, mutta kyllä hänen mittakaavansa oli. 

Hän ei vastannut kysymykseen miten lehdet hänet tavoittivat. Tavallaan se nyt ei ole olennaistakaan, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää siitä enemmän. Siis motiiveista lähteä toimintaansa ja metodejaan julkisesti esittelemää

On hyvin vaikea jotenkin asettua trollin mielen sisälle. Jotain tuollaista veikkasin, että nauttiiko siitä, kun pääsee vetelemään naruista ja pohdin sitä, että onko harjoitellut sitä ihan pienestä asti. Tulee mieleen pari sellaista lasta, jotka omista syistään teki reaalimaailmassa jotain tuollaista. Kyseessähän on myös valta ja vallan halu. Ja selvästi narsistiset kuvitelmat omasta älykkyydestä. Mutta silti tuollaiseen toimintaan ja ajatteluun on äärimmäisen vaikea päästä kiinni. Tuntuu jotenkin niin erikoiselta ja säälittävältäkin, että joku käyttää noin paljon aikaa ihan niinkin typerään toimintaan kuin trollaus. Jos pitää itseään ylivertaisen älykkäänä, niin eikö se kannattaisi kanavoida johonkin ihan muuhun?

Kerskailu tuli mieleen tuosta, että miksi oli antanut haastattelun. Hänhän jää näkymättömäksi eikä hänen niin sanottua nerouttaan näe kukaan, ellei hän tuo sitä framille. 

Ja sitäkin jäin miettimään, että tuollaiselta henkilöltä puuttuu hyvin todennäköisesti aidot, oikeat, vastavuoroiset ja rakastavat ihmissuhteet täysin. Ovat totaalisen yksin. Ja elämäntehtävänään trollailu netissä. En voi mitään, mutta mielikuva jopa hieman naurattaa :D.

- Käpybara

Vierailija
10479/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin väitteen sellaisena toimintani tulkitsemisena mahdollisimman negatiivisessa valossa ja kerroin sinulle että kyse on siitä, että mieheni on hirveän huomaavainen ja kiltti ihminen joka ajattelee aina ensin mitä toinen ihminen toivoisi ja sitten vasta itseään. Siksi tarkistelen mitä hänen vastauksensa oikeasti tarkoittaa, mitä hän oikeasti haluaa. En halua että hän lähtee kanssani salille minun mielikseni ja sitten näen että katselee siellä haikeana ulos kun olisi ollut niin hyvä keli kalastaa. Siiihen kirjoitukseeni sinulla ei enää ollut mitään sanottavaa.

Vastaan nyt heti tähän. Piti tarttua myös aikaisemmin, mutta uppoutui tauhkaan tuo keskustelu ja tyystin unohdin koko asian.

Tuo mainitsemasi keskustelu alkoi siitä, että sinä esitit kyselyjen tapahtuvan miehellesi, koska olet niin semanttinen ihminen, että joudut kyselemään asioita tarkemmin, koska vastaukset ovat sinulle, l-tason aineenkirjoittajalle ja semantikolle epämääräisiä.

Minä vastasin, että jotkut ihmiset mielestäni ovat niukempia ilmaisussaan ja sen vuoksi en itse heitä jatkokysymyksillä vaivaisi. Oletin siis, että keskustelemme edelleen keskustelutyyleistä, kommunikaatiosta ja ilmaisusta.

Sen jälkeen siirryitkin keskustelemaan siitä, että kyse onkin miehesi luonteesta, ei siis siitä, että sinä vain semanttisuuttasi tarvitsisit tarkempia vastauksia. Tuo on tosiaan aivan eri keskustelun aihe mielestäni kuin se, mistä aikaisemmin puhuimme.

Ja saattoi kärkevään sävyyni olla syy. Keskustelussa, jossa esimerkiksi otetaan ja minulta kysellään fellaatiokommunikaatiostani on minulle vähän kummallinen klangi. Tietysti seksi on luonnollinen asia, mutta silti minusta osuvampiakin esimerkkejä voisi olla, jos provosoimiseen ei pyritä.

Vierailija
10480/12665 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen MP, että kun tätä yhtä ikuisuusaihetta on pyöritetty jos jostain ketjun alusta lähtien, että sinä ja ap ja 28 vuotta ja muut nimimerkilliset (ja nykyään myös minä) olisi yksi ja sama henkilö. En muista oliko se ketjun alkupäässä, vai jossain välillä 390-500, mutta kun tuota aihetta taas tuhannen kerran pyöriteltiin ja muistaakseni sinusta väitettiin, että sinä oli tämä ja tämä myös. Ja aiheeseen liittyen tuli lyhyt, yksittäinen kommentti: sinä et olisi niin älykäs. Se kommentti erottui kaikkien muiden joukosta ja jäi mieleeni ja tuli hyvin vahvasti mieleen nyt, kun kerroit tuosta trollista. Muistatko tuota?

- Käpybara