90-luvulla ei saanut kauppaan mennä rullaluistimilla, potkulaudoilla, rullalaudoilla. Miksi nyt saa?
Oletteko huomanneet että lapset painelee potkulaudoilla pitkin kauppojen käytäviä? 90 luvulla oli rullalauta buumi kun Tony Hawk oli kova setä. Ei silloin kukaan uskaltanut kaupassa rullailla niillä.
Kommentit (10)
Ennen oli käytössä hyvät tavat. Nyt lautaillaan ja skuutataan missä vain, mitä väliä jos siinä joku mummo kaatuu kun vähän kopsahtaa nilkoille.
Ei saa nytkään, mutta lapsia ei pidetä enää kurissa
olen seurannut sivusta kun ala.aste ikäiset pojat tuhoaa näitä vuokra sähköpotkulautoja. Ei voi mennä sanomaan mitään koska pelkään ties mitä syytteitä heidän vanhemmilta. ei auta kuin katsoa sivusta.
90 luvulla oli toisin. kun hölmöili vaikka heitti kivellä lintua niin vieras mies saattoi tulla ja ottaa kiinni ja kysellä kenen poikia ollaan. sitten raahas kotiovelle ja kertoi mitä on tapahtunut ja isä antoi ympäri korvia.
Tämä oli jo tuolloin laitonta mutta silloin mietittiin kahdesti jos tehtiin jotain sillä vieraat ihmiset kertoi aina vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa nytkään, mutta lapsia ei pidetä enää kurissa
90 luvulla kun menit kauppaan rulla lauta kainalossa myyjä älähti kovaan ääneen ja otti laudan siksi aikaa pois.
miksi ei älähdä nyt?
Monissa kaupoissa kyllä on sellainen rullalaudat kieltävä tarra ovessa
Mihinkään kauppaan ei edelleenkään saa mennä sen paremmin luistimilla kuin laudallakaan. Asutko jossain toisessa maassa?
kyllä vartijat nykyäänkin ajaa rullailevat teinit kaupasta ulos.
Ilmeisesti ongelma taas vain HELLsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Monissa kaupoissa kyllä on sellainen rullalaudat kieltävä tarra ovessa
oli ennen mutta ei ainakaan minun lähikaupassa ollut kun asiaan kiinnitin huomiota.
-ap
Tuohan on vaarallista ja voi aiheuttaa törmäyksiä ja vaaratilanteita liikkeessä, nopeat rullailut. En tiedä miksi nykyisin sallittaisiin, mutta luulen että yleinen arvojen mureneminen yhteiskunnassa voi vaikuttaa.