Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tallinnassa kaikilla asiakaspalvelijoilla on naama nurinpäin? 😳

Vierailija
02.07.2025 |

Siis aivan jäätävää - eivät katso edes kohti! Tuolla menolla saisi Suomessa kenkää viikossa!

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, Viro on aika ankea maa.

2/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä itse jos tekisit työtä orjapalkalla täysipäiväisesti alle 1000ekk jaksaisitko olla iloinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten neukkuaikaan Tallinnassa poikennut?

Vierailija
4/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se pistää ärsyttämään jos silmät ovat leuassa ja suu otsassa.

Vierailija
5/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, niin se on minullakin. 

Vierailija
6/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista ei kauheasti tykätä siellä. Muut saavat parempaa palvelua.

Vierailija
7/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, virolaisethan ne ihannoi suomea

Vierailija
8/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin kännisiin Suomi turisteihin jossain välissä kyllästyy

Vierailija
9/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, Viro on aika ankea maa.

Kyllä Suomessakin suurin osa paikkakunnista on ankeita mutta ihmiset ja aspat pääasiassa ihan mukavia/ei ainakaan naama nurinpäin, Virossakin ne on nimenomaan aspat (ml. bussikuskit) jotka on tylyjä eikä ihmiset yleisesti.

Vierailija
10/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin kännisiin Suomi turisteihin jossain välissä kyllästyy

Tuolla näytetään naamaa jopa lapsille/nuorille! Ollaan nuivia, jopa suoraan epäkohteliaita. Kateellisia?

Vierailija
11/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille ei ehkä taota päähän asiakaspalvelua suoraan Jenkeistä kuten meillä? Itäblokin opit yhä esillä. 

Vierailija
12/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on heikko elintaso, ja siksi asiakaspalvelijat ovat vierasmaalaisille happamia, kun eivät itse pääse elämässään eteenpäin.

Neuvostoliiton hajoamisesta on jo yli 30 vuotta, mutta Viro ei vain taloudellisesti pärjää. Osaaminen puuttuu.

Vierailija
13/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 70-vuotisen neuvostomiehityksen peruja. Kun on ollut pulaa kaikesta, niin palvelun tarjoaja on ollut se, jota pitää nöyristellä. Kestää vielä hetken omaksua palvelualttius. Sama juttu muissakin baltian maissa.

Vierailija
14/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein (noin 5 x vuodessa) Tallinnassa ja yleisesti ottaen paikalliset ihmiset ovat minusta mukavia. En tiedä johtuneeko siitä, että minua luullaan paikalliseksi eikä suomituristiksi (monta kertaa on ollut tilanne, että virolainen kysyy minulta neuvoa tai muuten rupattelee jotain pientä. Koska olen oppinut ymmärtämään ja puhumaan itsekin viron kieltä kohtuullisesti, näistä tilanteista olen päässyt "paljastumatta" läpi).

Kaupoissa ymmärrän tylyn asiakkaspalvelun. En minäkään ole ollut iloinen asiakaspalvelija, vaikka olen tienannut Suomessa työstä puolet enemmän kuin työntekijät virossa vastaavasta työstä tienaavat.

Vierailija
15/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin Tallinnan laivalla niin järkyttävää asiakaspalvelua, että en uskaltanut ostaa parfyymi-ja vaateosastolta mitään, etten provosoi tai ärsytä myyjää pelkällä olemassaolollani. Ja mikä iloinen näky odottikin toisessa myymälässä: ITSEPALVELU MAKSUAUTOMAATTI!!! Sain siltä koko matkani ystävällisimmän palvelun. Jatkossa sitten mieluummin Ruotsiin päin...

Vierailija
16/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska totuus on se ettei kukaan jaksa nykypäivän asiakkaita, Suomessa on pakko hymyillä vaikka olisi saanut huonoista asiakkaista tarpeekseen, käsittämätön kulttuuri

aletaan antaa porttikieltoja asiakkaile tarvittaessa ja unohdetaan nuo asiakas on aina oikeassa mantrat

Vierailija
17/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulttuureissa, esim. Venäjällä, hymy on tarkoitettu "läheisille". Liekö Viro tätä samaa osastoa. Vähän sama kuin Suomessa "ei vain kuulu" jutella tuntemattomille ja olet tärähtänyt, jos tästä poikkeat.

Vierailija
18/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla virolaisessa kahvilassa: 

-Olisiko teillä kahvin kanssa j

-Ei!

-Selvä, kiitoksia paljon.

Vierailija
19/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Poroina meidät siellä tunnetaan. Me Suomalaiset olemme itse törkeitä ja sikailevia siellä.En yhtään ihmettele. Asuin siellä, kun opiskelin siellä, siis Tarttossa, mutta kävin Tsllinnassa usein. Kyllä hävetti olla suomalainen todella usein. 

Vierailija
20/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää. Tämän kaltaista palvelutilannetta itsekin olin todistamassa. Ovatko virolaiset toisilleenkin tuollaisia? Itse en enää halua matkustaa koko maahan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi