Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12665)
Kommentteja on tullut todella paljon tänään, enkä valitettavasti ehdi etsimään juuri kyseistä kommenttia, mutta se joku kirjoittaja, joka oli huolissaan (?) trauma-asioiden jakamisesta ja trauman uudelleen aktivoitumisesta, niin minun takiani ei ainakaan tarvitse olla huolissaan. Kiitos silti huomiosta. En kirjoittaisi asioista, jos tämä menisi liikaa ihon alle, osaan sillä tavalla pitää kyllä huolen itsestäni. Mutta näkökulmasi oli yleisesti kyllä tärkeä. Joudun kiirehtimään taas toisaalle, mutta ehkä vastailen joihinkin pohdintoihin myöhemmin. Liekin ehdottama erillinen ryhmä jossain olisi kyllä mielekkäämpi tapa jutella ja vaihtaa ajatuksia.
- Käpybara
Mukava kuulla Käpybara :) Sitä ongelmaa vain en ole onnistunut mielessäni ratkaisemaan, miten uudet keskustelijat voisivat löytää ryhmään. Itselleni tämä keskustelu on antanut paljon, ja toivoisin saman mahdollisuuden tulevaisuudessakin myös muille, jotka aiheen parissa tavalla tai toisella painivat.
On harmi, miten pienen joukon tai yhden ihmisen toiminta helposti pilaa ilon kaikilta. Täälläkin valtaosa sekä anonyymeistä että nimimerkillisistä on aivan asiallista väkeä, vaikka tunteet välillä kuumenevatkin ja mielipiteet menevät ristiin. Se ei haittaa. Ilkeily ja "keskustelun" jumahtaminen aivan epäolennaisiin seikkoihin sen sijaan haittaa, kun jatkuu riittävän kauan.
-Liekki
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla Käpybara :) Sitä ongelmaa vain en ole onnistunut mielessäni ratkaisemaan, miten uudet keskustelijat voisivat löytää ryhmään. Itselleni tämä keskustelu on antanut paljon, ja toivoisin saman mahdollisuuden tulevaisuudessakin myös muille, jotka aiheen parissa tavalla tai toisella painivat.
On harmi, miten pienen joukon tai yhden ihmisen toiminta helposti pilaa ilon kaikilta. Täälläkin valtaosa sekä anonyymeistä että nimimerkillisistä on aivan asiallista väkeä, vaikka tunteet välillä kuumenevatkin ja mielipiteet menevät ristiin. Se ei haittaa. Ilkeily ja "keskustelun" jumahtaminen aivan epäolennaisiin seikkoihin sen sijaan haittaa, kun jatkuu riittävän kauan.
-Liekki
Ehdin vielä tämän: saako linkkiä jaettua esimerkiksi sähköpostiin? Jos jokainen halukas loisi itselleen sähköpostiosoitteen vain ryhmään liittymistä varten ja ilmoittaisi sen tänne? Jos sinä Liekki moderoisit ryhmää, niin ulos voisi heittää sellaiset, jotka ovat tulleet väärällä motiivilla ryhmään? Voiko sitä toteuttaa näin?
- Käpybara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohi, mutta sanotun asian eri tavalla ymmärtämisestä omista lähtökohdista käsin. Omakohtainen kokemus, ei kohdistu keneenkään ei mihinkään.
Olin aikoinaan menossa avoliittoon, aikuisia ja eronneita oltiin molemmat. Kummallakin lapsia entisestä liitosta. Puhuimme etukäteen lasten kasvatuksesta ja millaisia olimme itse vanhempana. Olin aivan onnessani kun tuntui, että hyvinhän se menee kun olimme niin samansuuntaisia. Esimerkiksi kerroimme, että emme ole mitenkään ankaria kasvattajia, mutta tietyt säännöt pitää olla.
En meinannut millään ymmärtää, että kuinka sama asia merkitsi toiselle ihan eri asiaa. Puhuimme samasta asiasta samoilla sanoilla, mutta käytännössä kasvatuksemme oli hyvinkin erilaista. Oma lapsuutemme, entinen parisuhde ja perheen tavat, lasten erilaisuus, omat tapamme ja ajatusmaailmamme kuitenkin muuttivat sanotun asian eri asiaksi.
T
Olen osittain samaa mieltä. Mutta täytyy olla täysin sokea, ellei muka näe näissä viime aikaisissa kommenteissa tahallista pahansuopaisuutta. Ei kaikissa, mutta hyvin monessa.
Onhan tässä ikävää ja loukkaavaa kommentointia ollut niin joidenkin nimimerkillisten kuin nimimerkittömienkin kommenteissa. Riitahan tässä on ollut nyt menossa, ja siitähän tämä kai leimahtikin osin, siis nimimerkittömyydestä ja tämän kahtiajaon lietsomisesta. Lopputulos on nyt sitten tämä. Onko nyt hyvä kaikilla?
Ja tosiaan voi mennä muihin ryhmiin keskustelemaan, eikä kirjoitella vapaalla anonyymillä palstalla, jos sitä ei halua.
- eri
Miksi, jos nimimerkin käyttö, toisten tunnistaminen ja kommenttien seuraaminen on noin tärkeää silloin edes aloitte kirjoittaa ilmiselvälle anonyymipalstalle? Kyllähän sen tiesitte. Siirtykää ihmeessä jonnekin palstoille, joissa kaikilla on nimimerkki ja voi kontrolloida toisiaan paremmin. Joku kertoi jostain muiden kirjoittajien potkujen antomahdollisuuksistakin. Sehän vasta olisikin hauskaa, ikävää kun täältä sekin puuttui. Todella kurja ja puutteellinen tämä vauva ja av.
Tämä on edelleen anonyymi palsta enkä oikein ymmärrä, että nimimerkilliset ovat nyt joutuneet omasta mielestään jonkun vääryyden kohteeksi. Nimimerkin käyttö on oma valintanne. Se ei ole täällä itsetarkoitus eikä sekään, että pääsee tunnistamaan kaikki kirjoittajat ja antamaan potkut itselleen epämieluisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, jos nimimerkin käyttö, toisten tunnistaminen ja kommenttien seuraaminen on noin tärkeää silloin edes aloitte kirjoittaa ilmiselvälle anonyymipalstalle? Kyllähän sen tiesitte. Siirtykää ihmeessä jonnekin palstoille, joissa kaikilla on nimimerkki ja voi kontrolloida toisiaan paremmin. Joku kertoi jostain muiden kirjoittajien potkujen antomahdollisuuksistakin. Sehän vasta olisikin hauskaa, ikävää kun täältä sekin puuttui. Todella kurja ja puutteellinen tämä vauva ja av.
Tämä on edelleen anonyymi palsta enkä oikein ymmärrä, että nimimerkilliset ovat nyt joutuneet omasta mielestään jonkun vääryyden kohteeksi. Nimimerkin käyttö on oma valintanne. Se ei ole täällä itsetarkoitus eikä sekään, että pääsee tunnistamaan kaikki kirjoittajat ja antamaan potkut itselleen epämieluisille.
Tehdäänpä nyt ihan tuhannen selväksi, jos se jotenkin epäselväksi jäi, että omalla kohdallani kyse ei ole millään tavalla nimimerkistä tai sen puuttumisesta. Kyse on puuttuvista käytöstavoista ja kunnioituksesta muita kirjoittajia ja heidän näkemyksiään kohtaan.
Todellakin haaveilen mahdollisuudesta antaa kenkää säädystä riippumatta kaikille, joiden ainoa anti keskusteluun on toistaa loputtomiin jo meneen kertaan sanottuja ja kommentoituja asioita, haastaa riitaa ja pahimmillaan yrittää satuttaa muita kommentoijia.
Olen sillä tavalla vaillinnainen ja paha ihminen.
-Liekki
Tuli vain mieleeni, että jos täällä olisi ollut voimassa toisilleen potkujen antosysteemi, niin tuskin tällä hetkellä olisi paljon muita kuin nimimerkilliset paikalla. Mieluisinkin anonyymi olisi jossain lauseessa tai sanassa kakannut paperinsa.
Eri eri
Kuvitellaan edelleen: jos kaikki anonyymit olisivat jo potkittu pois niin missähän vaiheessa jäljelle jäänet nimimerkit alkaisivat riitelemään ja potkimaan toisiaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
-Liekki
Täytyy sanoa, että "tämä yksi ihminen" on ollut kyllä supertehokas. Ja kyllä "pieni joukkokin" on mainittavan tehokas. Edelleen siis samat kuvitelmat! Turhahan täällä on mitään sopua toivoa kun näköjään uskotaan, että vain yksi ihminen tai pieni joukko saavat noin paljon aikaan.
No ehkä nyt ei kannata jatkaa tätä kierroksilla oloa kenenkään meistä. Sen voi ihan oikeasti lopettaa vain jokainen omalta kohdaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleeni, että jos täällä olisi ollut voimassa toisilleen potkujen antosysteemi, niin tuskin tällä hetkellä olisi paljon muita kuin nimimerkilliset paikalla. Mieluisinkin anonyymi olisi jossain lauseessa tai sanassa kakannut paperinsa.
Eri eri
Ja kommenttejahan poistatettiin välillä tosi tehokkaasti eli sellainen potkujenantometodi ollut käytössä.
Itse ajattelen niin, että jos tämän ketjun annetaan kuihtua tähän, sittenhän on saavutettu mitä tässä monet ovat halunneet. Itse jatkaisin nyt keskustelua ja lopetan omalta osaltani tämän lietsomisen. Sen VOI jokainen tehdä.
sohvikin täytti haaveensa pääsi alpeille tosin raskas ruokaisella ducaton romulla lähimetsät parturoitiin eikä vieläkään ole istutettu. mutta alppien huipulle päästiin mustaa tuli ducaon putkesta ja mittari näytti kulutukseksi 70 L/100 lähetteli jopa pyöräileville puolue tovereille kuvia.
Vierailija kirjoitti:
sohvikin täytti haaveensa pääsi alpeille tosin raskas ruokaisella ducaton romulla lähimetsät parturoitiin eikä vieläkään ole istutettu. mutta alppien huipulle päästiin mustaa tuli ducaon putkesta ja mittari näytti kulutukseksi 70 L/100 lähetteli jopa pyöräileville puolue tovereille kuvia.
Vihdoinkin tässä ketjussa viesti, jossa on järkeä!
Kyllä se on totuus, että nyt joku "todella taitavasti" sekoittaa täällä soppaa. Kaikkea tähän 3 vuoteen ja 2 kuukauteen on mahtunut, mutta ihan näin aktiivista "sairasta" vaihetta en muista. Sinänsä ikävää ja pistää kyllä miettimään kuinka huonosti ihmiset voi.
Minulla ei mene tunteisiin tällä hetkellä, mutta harmittaa uusien kirjoittajien puolesta kovin.
Ymmärrän Kuurankukkaa, Tuumista ja nyt Sinilintua kun haluavat poistua tästä ketjusta, se nyt täällä on selkeästi jonkun tarkoituskin. Kuitenkin, minussa herää se pieni piru joka sanoo, että täältä en häviä.
Jos joku keksii keinon hieman yksityisempään keskusteluun niin kiinnostunut olen minäkin.
Täällä pysyn, ehkä hiljaisena sillä tuohon vänkäämiseen en lähde, ohitan ne viestit kokonaan.
28v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nyt on MP taas vastannut yhdelle, jolla oli jotain asiaakin ja toivoi mielipidettä. Sinne taas hukkuu kun näitä vanhoja loukkaantumisia taas vatkataan.
Voi, älä mun puolestani huolestu :) Ei missään tapauksessa hukkunut, luin kommentin huolella ja pohdin asiaa myös esitetyltä kannalta. Kuitenkin tulin siihen tulokseen ettei tässä tapauksessa tainnut olla sellaisista summista kyse, että selittyisi hyötymisellä. Eihän MP toki voinut tätä tietää, tulin maininneeksi nyt vasta kun pohdin sitä hyötymisnäkökulmaa. Jotain muuta se siis oli, en oikein osaa sormella osoittaa, miksi joku tuomitsee ilmeisen rikoksen ja toinen ei. Tunneasioita ehkä (?)
Ah, nyt muistan! Rikos tosiaan tapahtui tuttavaani kohtaan, joka eteni ainakin poliisille saakka, tuomiosta en tiedä. Tuttavani, olkoon hän vaikka Pete, sai 16 vuotiaana kevarin. Peten vanhemmat olivat tekemässä eroa, olisiko sillä kevarilla koitettu vähän hyvitelläkin jopa. Isä ja poika kävivät yhdessä sen hakemassa ja puhe oli että raha korvataan isälle pojan tililtä, johon oli säästetty pojan perussairauteen liittyviä korvauksia, eläkkeeksi niitä sanottiin, en tiedä mikä tuo etuus oikeasti oli nimeltään.
No, vanhempien ero oli riitaisa, oli syytä epäillä että isällä on ko toinen. Äiti ei suostunutkaan rahaa siirtämään. Hänellä oli pojan kanssa tilikirjat. Aikansa riideltyään asiasta, isä meni vanhaan kotiinsa, haki kirjan ja kävi rahat pankista. Sitten matkusti erääseen maahan, jossa tosiaan oli jo joku uusi viritys. Äiti suuttui verisesti, teki rikosilmoituksen, ja kertoi kaikille kaupan kassasta alkaen että isä tyhjensi pojan eläketilin ja lähti ulkomaille h*ransa luo. Poika oli aika vaivautunut koko asiasta, nuorena poikana ei oikein tainnut tietää mikä oli mitäkin. Jo aikuiset sisarukset olivat isänsä puolella.
Mutta rikoshan oli tapahtunut, jonka uhri oli tekijän oma lapsi, se on selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nyt on MP taas vastannut yhdelle, jolla oli jotain asiaakin ja toivoi mielipidettä. Sinne taas hukkuu kun näitä vanhoja loukkaantumisia taas vatkataan.
Voi, älä mun puolestani huolestu :) Ei missään tapauksessa hukkunut, luin kommentin huolella ja pohdin asiaa myös esitetyltä kannalta. Kuitenkin tulin siihen tulokseen ettei tässä tapauksessa tainnut olla sellaisista summista kyse, että selittyisi hyötymisellä. Eihän MP toki voinut tätä tietää, tulin maininneeksi nyt vasta kun pohdin sitä hyötymisnäkökulmaa. Jotain muuta se siis oli, en oikein osaa sormella osoittaa, miksi joku tuomitsee ilmeisen rikoksen ja toinen ei. Tunneasioita ehkä (?)
Ah, nyt muistan! Rikos tosiaan tapahtui tuttavaani kohtaan, joka eteni ainakin poliisille saakka, tuomiosta en tiedä. Tuttavani, olkoon hän vaikka Pete, sai 16
No kyllä normaali isä olisi antanut kevarin hakematta rahoja. Mutta kvia tarina ja erinomainen näyte siitä mitä täällä halutaan tehdä. Nolata kirjoittajat tämmöisillä paskatarinoilla kun kertovat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, nyt muistan! Rikos tosiaan tapahtui tuttavaani kohtaan, joka eteni ainakin poliisille saakka, tuomiosta en tied
En tajua, kuka nolattiin? Minusta normaali isä ei anna mitään noin vaan mutta ihan miten vaan. Itse en ainakaan antanut pojalle mopoa noin vaan, vaan hän joutui maksamaan osan kesätyörahoistaan, josta nyt ei toki montaa satasta ollut ottaa. Ehkä olen epänormaali sinusta, olen kuvitellut että kasvatan lasta. Kaikilla ei sitä rahanpskaakaan ole rajattomasti laittaa vaikka sinulla ja minulla tietysti taskut pullisteleekin seteleitä 😅
Minua ainakin kiinnostaa ehdotuksesi Liekki ja olisin valmis liittymään sellaiseen ryhmään. Kuulostaa hyvältä :).
- Käpybara