Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilö helvetistä - kokemuksia pascimmista pomoista ikinä

Vierailija
30.05.2022 |

Jaa anonyyminä , ilman tunnistettavuutta kokemuksesi paskimmista pomoistasi ikinä.
Kerro sensuroimatta kuinka puupää johtaa tiimiä ja alaisiaan.
Paljasta mikä jäi hampaankoloon.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks jätti aikoinaan palkat maksamatta , piti hakea saatavat palkkaturvan kautta.

Lupaili, lupaili, lupaili, kunnes porukat kypsyi ja haki saatavansa palkkaturvasta, oli vähän pakkokin ettei omat taloudet kaadu työntekijöiden niskaan.

2/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatin ohjeita, toisin kun monet muut työntekijät, mutta se ei ollut esimiehen mielestä hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaati tekemään viikon ajan töitä ilmaiseksi, ja kun en suostunut, muutuin näkymättömäksi.

Olihan se mielenkiintoista aikaa.

Vierailija
4/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuu alamaisia asiakkaiden kuullen.

Vierailija
5/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti pilkkoa kesälomani pitkin vuotta, kun muut saivat pitää yhtäjaksoisesti.

Tämä esitettiin ilmoitusluontoisena asiana, keskustelematta.

Vierailija
6/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteli kännisiä sössön sössönpuheluita työaikana  ja seisoi viikonloppuisin sekaisin kuin seinäkello (meidän nuorien naistyöntekijöiden) kotiovien takana pimpottelemassa. Kysyttiin sen vaimolta että tietääks tää sen mies mikä on seksuaalinen häirintä ja ukko taidettiin pistää kerralla ruotuun... 

Vierailija
7/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan koulukunnan management by prkl, aikaa tästä on vain muutama vuosi. Inhosi ihmisiä, onneksi nykyään kait erityisasiantuntijana johtaa lähinnä itseään. En jaksa nyt avautua, tai ehkä annan anteeksi kun on tajunnut itse vaihtaa roolia. Vai olikohan vaan pandemian myötävaikutuksella, pako norsunluutorniin, "turvaa oma nahkas".

Vierailija
8/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo eläkkeelle jääneet pari esimiestä jäi ikävällä tavalla mieleen, mm. suoraan esittivät, että fiksun oloiset ihmiset jättää ilmeisesti aivot kotiin töihin tullessaan... muutenkin management by perkele -meininkiä, jotkut vanhat pitkäaikaiset työntekijätkin olivat muuttuneet samanlaisiksi, kuin risu-ukkoja siellä noitumassa... mulle riitti ja otin loparit.

Vierailija
9/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Kelasta ja oli jotenkin tottunut siihen, että alaisilla ei ole aivoja. Mitään ei saanut tehdä ilman lupaansa ja toisaalta koko ajan piti tehdä paljon. Meillä oli itseohjautuva tiimi, jokainen osasi hommansa, perehdytys toimi jne. ja eikös tämä pomo sitten sotkenut pakan niin, että hänen mielestään Jarin piti ottaa Minnan työt ja Minnan Leevin työt ja Leevi tekisi osan Tiinan töistä, osan Leon töistä, jonka jälkeen Tiina ja Leo jakaisivat Jarin työt. Täysin järjetön idea, mutta koska oltiin päällikkövirasto, niin toteltava oli. 3 kk myöhemmin oltiin kaukana tavoitteesta ja pomo selitti meille tohkeissaan, että nyt pitää ryhtyä tekemään ahkerammin ja kokoonnutaan joka aamu klo 8 jakamaan töitä ja katsotaan klo 16, mitä on tehty. Ja siinä välissä jokaisesta sähköpostista kopio pomolle ennen kuin sen lähetimme. Sama teams-viestien kanssa, vain luvalla sai olla yhteydessä muihin. Ongelmana oli se, että emme olleet saari, töiden eteneminen oli kiinni 4 muusta tiimistä ja kaiken lisäksi olimme tehottomia, koska kukaan ei osannut töitään 100%. Kuukautta myöhemmin pomo totesi, että olemme huonoja työntekijöitä ja meille ostettiin ajanhallintakurssi.

Vierailija
10/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo eläkkeelle jääneet pari esimiestä jäi ikävällä tavalla mieleen, mm. suoraan esittivät, että fiksun oloiset ihmiset jättää ilmeisesti aivot kotiin töihin tullessaan... muutenkin management by perkele -meininkiä, jotkut vanhat pitkäaikaiset työntekijätkin olivat muuttuneet samanlaisiksi, kuin risu-ukkoja siellä noitumassa... mulle riitti ja otin loparit.

Just tuommoista pahantuulista veetuilua saattoi olla aamulla tiimichatissa vastassa. Ja nimen omaan pahantuulista, koska hänestä ei koskaan näkynyt sellainen rennompi puoli. Aina vakava asia ja syylliset pitää löytää. Ihmiset on ärsyttäviä selitteleviä tippanokkia. Nro 7

Vierailija
11/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on jäänyt mieleen lähinnä munattomana miehenä. Long story short, työskentelin opiskeluaikojen loppupuolella osa-aikaisesti yhdessä firmassa noin 8kk ajan. Kyseessä ei ollut mikään palkaton harjoittelu, vaan ihan oikea työsuhde vastaperustetussa yksikössä, tuon määräaikaisuuteni lopuksi minut oli tarkoitus vakinaistaa täysiaikaiseksi työntekijäksi.

Mitään valituksia en työstäni koskaan kuullut, en kollegoilta enkä pomolta. Vielä silloin, kun työsuhdettani oli 1kk jäljellä ja käytiin keskustelua työsuhteeni vakinaistamisesta, kaiken piti olla kunnossa. Pomo oli jäämässä lomalle tuolloin, ja samoin minulla oli lyhyt 2 viikon loma tuohon määräaikaisuuden lopuksi. Minun olisi tultava siis lomalla allekirjoittamaan uusi työsoppari. Sanoin tämän sopivan minulle. Pomo kyseli vielä, olenko hakenut joitain muita työpaikkoja. Olin ihan äimän käkenä, että en todellakaan ole :D näin ollen pomo lupasi soitella, kun päivä oli selvä jolloin tulisin soppari kirjoittamaan.

No, kun lomani oli lopussa, eikä pomosta ollut kuulunut mitään, sain sähköpostia minut aikoinaan tuolle pomolle esitelleeltä rekrytointikonsultilta. Hän pahoitteli, ettei minun valittu jatkavan tehtävässä.

Niinku... Mitä?!?:D äijällä ei ollut munaa soittaa, saati meilata mulle itse, vaan pisti asialle random henkilön jonka kanssa mä olin aiemmin jutellut ehkö kolme kertaa, jaa olis tosiaan ollut ihan kiva kuulla syy siihen, miksi yks kaks yllättäen en muka ollutkaan sopiva henkilö tehtävään! Aivan varmasti pomolla oli tuo tiedossa jo silloin 1kk ennen työsuhteeni loppumista kun keskusteltiin, eikä sit viitsinyt edes vihjata mitään, että "tämä työ ei ole 100% varattu sulle".

Ja nuori ja naivi kun olin, en ihan oikeasti ollut hakenut mitään muita töitä! Aloin tietty hakea niitä heti kun kuulin uutisen, mutta kyllä siinä kesti vähintään 3 viikkoa ennen kuin pääsin ekpihin haastatteluihin, siitä 4 viikkoa kun sain työpaikan, siitä kuukauden päästä vasta tuli eka palkka.... Opiskelut juuri lopettaneen ei mulle ollut mitään säästöjäkäön kertynyt, oli pakko hakea Yt-tukea ettei ois kämppä lähtenyt alta.

Vierailija
12/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on jäänyt mieleen lähinnä munattomana miehenä. Long story short, työskentelin opiskeluaikojen loppupuolella osa-aikaisesti yhdessä firmassa noin 8kk ajan. Kyseessä ei ollut mikään palkaton harjoittelu, vaan ihan oikea työsuhde vastaperustetussa yksikössä, tuon määräaikaisuuteni lopuksi minut oli tarkoitus vakinaistaa täysiaikaiseksi työntekijäksi.

Mitään valituksia en työstäni koskaan kuullut, en kollegoilta enkä pomolta. Vielä silloin, kun työsuhdettani oli 1kk jäljellä ja käytiin keskustelua työsuhteeni vakinaistamisesta, kaiken piti olla kunnossa. Pomo oli jäämässä lomalle tuolloin, ja samoin minulla oli lyhyt 2 viikon loma tuohon määräaikaisuuden lopuksi. Minun olisi tultava siis lomalla allekirjoittamaan uusi työsoppari. Sanoin tämän sopivan minulle. Pomo kyseli vielä, olenko hakenut joitain muita työpaikkoja. Olin ihan äimän käkenä, että en todellakaan ole :D näin ollen pomo lupasi soitella, kun päivä oli selvä jolloin tulisin soppari kirjoittamaan.

No, kun lomani oli lopussa, eikä pomosta ollut kuulunut mitään, sain sähköpostia minut aikoinaan tuolle pomolle esitelleeltä rekrytointikonsultilta. Hän pahoitteli, ettei minun valittu jatkavan tehtävässä.

Niinku... Mitä?!?:D äijällä ei ollut munaa soittaa, saati meilata mulle itse, vaan pisti asialle random henkilön jonka kanssa mä olin aiemmin jutellut ehkö kolme kertaa, jaa olis tosiaan ollut ihan kiva kuulla syy siihen, miksi yks kaks yllättäen en muka ollutkaan sopiva henkilö tehtävään! Aivan varmasti pomolla oli tuo tiedossa jo silloin 1kk ennen työsuhteeni loppumista kun keskusteltiin, eikä sit viitsinyt edes vihjata mitään, että "tämä työ ei ole 100% varattu sulle".

Ja nuori ja naivi kun olin, en ihan oikeasti ollut hakenut mitään muita töitä! Aloin tietty hakea niitä heti kun kuulin uutisen, mutta kyllä siinä kesti vähintään 3 viikkoa ennen kuin pääsin ekpihin haastatteluihin, siitä 4 viikkoa kun sain työpaikan, siitä kuukauden päästä vasta tuli eka palkka.... Opiskelut juuri lopettaneen ei mulle ollut mitään säästöjäkäön kertynyt, oli pakko hakea Yt-tukea ettei ois kämppä lähtenyt alta.

Yt-tuke = tt-tukea eli toimeentulotukea tarkoitin!

Voihan puhelin...

Vierailija
13/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut vastaavaa. Ennen olin ajatellut, että "ei palautetta = hyvin menee, ei valittamista". Tuon kokemuksen jälkeen en enää yhtään luota siihen, että työnantajat ymmärtäisivät mitä he haluavat, ja haluan olla todella kartalla tilanteestani. Ei sekään ehkä riitä, mutta ainakin saa heidät näyttämään täysin naurettavilta jos kaiken avoimuudenkin jälkeen vetävät maton jalkojeni alta.

Vierailija
14/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palkataan aina uusi seksuaalinen häiritsijä. Ylin johto peittelee ja munallaan ajatteleva siirretään tekosyyllä syrjään ja palkataan toinen kiimaheppu tilalle.

Vierailija
15/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailman tuulisimpia paikkoja lienee vaihtuvuudeltaan  : päiväkodin johtaja.

Miksiköhän?

Vierailija
16/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Management by perkele.

Eli käänteinen Jukka Jalosen meiningille...

Vierailija
17/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromanageeraaja. "Erehtymättömyyttä" kaikkia pieniä yksityiskohtia ja nyansseja myöten...

Vierailija
18/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimies

Vierailija
19/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotealalta: pikkusieluinen lähiesimies, joka käytti työaikansa lillukanvarsiin, eikä ottanut kantaa vaikeampiin asioihin... kyllähän toimiva työyhteisö tällaiset asiat itse ratkaisee -mentaliteetilla.

Vierailija
20/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikromanageeraaja. "Erehtymättömyyttä" kaikkia pieniä yksityiskohtia ja nyansseja myöten...

Tää myös. Oikeastaan täydellinen termi ex pomolleni olisi Micromanagement by prkl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi