Esihenkilö helvetistä - kokemuksia pascimmista pomoista ikinä
Jaa anonyyminä , ilman tunnistettavuutta kokemuksesi paskimmista pomoistasi ikinä.
Kerro sensuroimatta kuinka puupää johtaa tiimiä ja alaisiaan.
Paljasta mikä jäi hampaankoloon.
Kommentit (83)
Yksi oli kuin oppikirjasta vedetty uhriutuva/haavoittuva narsisti. Tuli aivan uutena paikkaan ja oli montaa työntekijää nuorempi, mutta teeskenteli tietävänsä kaikesta kaiken eikä ottanut perehdytystä vastaan. Lopputulos oli se, että kaikki työvuorolistoista lähtien oli ihan persuuksillaan. Hän myös kohteli niin työntekijöitä kuin asiakkaitakin räikeän eriarvoisesti, ja oli kyvytön antamaan kannustavaa palautetta, mutta virheen sattuessa syyllinen etsittiin välittömästi ja nöyryytettiin julkisesti. Jos hänelle yritti antaa mitään pientäkään palautetta, ihan sama kuinka kohteliaasti ja asiallisesti se oli verhoiltu eikä keskittynyt häneen ihmisenä vaan esimiehen tehtäviin (kuten ne työvuorolistat) niin alkoi draama ja itku kuinka hän ei saa työryhmältä tukea ja on rankkaa. Saattoi siis kirjaimellisesti alkaa itkeä työryhmäpalaverissa. Ja mikään ei tietenkään muuttunut. Paitsi että kritiikin antaja kyllä tiesi avanneensa suunsa, kun sen jälkeen oli vielä epäinhimillisemmät listat ja eriarvoisempi kohtelu. Eikä edes yrittänyt korjata mitään, vaan krokotiilin kyynelten jälkeen mielivaltainen meno jatkui. Ja palkitsi niitä jotka tekivät kuten hän käskee (usein järjen ja ammattietikkan vastaisesti). Häntä pokkuroivia kohdeltiin tosi kivasti, vuorolistat näyttivät hyvältä ja vitsiäkin heitettiin. Sai porukan väsytettyä niin tehokkaasti, että ovi kävi kuin hollituvassa kun ihmiset alkoivat etsiä uusia paikkoja heti kun tajusivat tämän tyypin toimintatavat. Niin kauan kun hän oli talossa, oli homma jatkuvaa uusien ihmisten perehdyttämistä ja sijaisten pyöritystä kun porukka väsyi. Lopulta moni sijainenkin sanoi suoraan, että ottaa vuoroja vastaan muista lähiyksiköistä, mutta ei tule tähän takaisin ennen kuin esimies vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Haukkuu alamaisia asiakkaiden kuullen.
Minulle sattunut kaksi tuollaista pomoa, ja ainakin toinen yhä esimiehenä. Mutta minä en enää siellä. Onneksi.
Minun ex pomoni perui vuosilomani kolme kertaa kertomatta ja neuvottelematta. Asia selvisi aina kun saatiin työvuorolistat. Piti olla vuosiloma merkittynä niin olikin työvuoroja joka päivälle.