Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilö helvetistä - kokemuksia pascimmista pomoista ikinä

Vierailija
30.05.2022 |

Jaa anonyyminä , ilman tunnistettavuutta kokemuksesi paskimmista pomoistasi ikinä.
Kerro sensuroimatta kuinka puupää johtaa tiimiä ja alaisiaan.
Paljasta mikä jäi hampaankoloon.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin aamulla kesätyöpaikan pomolle olevani sairas ja meneväni lääkäriin, äkäisenä huusi että niin on parempi mennäkin, ja että hän tulee lääkäristä hakemaan poissaolotodistuksen.

Ja tosiaan, siellä lääkärin pihassa istui autossa tyttärensä kanssa ja mittaili katseella: "ihan terveeltä sinä kyllä näytät", vaikka lääkäri oli juuri arvioinut tarpeen yhden päivän sairaslomalle. Ja tuo oli ainoa poissaolo, tein töitä ma-la 07-16.

Vierailija
62/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette ole sitoutuneet kymmeniksi vuosiksi näiden mulkvistien vallan alle. Itselläni ainakin aamukampa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei taatusti mitenkään pääse "p*skimpien pomojen" kärkikastiin, mutta huvittavaa se kyllä on, kun yrityksen omistaja valittaa pienipalkkaisille työntekijöille suunnattomasta rahapulasta vaikka hiljattain osti ison vanhan kartanon kunnostettavaksi.

Vierailija
64/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko kenties esimies?

Vierailija
65/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoititko kenties esimies?

Kyllä ne paskimmat usein miehiä ovat. Ei aina.

Vierailija
66/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kiusaava pomo. Pelkäsin häntä.

Sitten kävi niin, että lapsensa kuoli liikenneonnettomuudessa ja oma mieheni yritti pelastaa häntä.

En tosiaan olisi toivonut näin rankkaa kokemusta hänelle.

Vierailija
67/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimistä nostettu entinen työntekijä. Käyttäytyi huonosti, ei arvostanut työntekijöiden työtä ja johtamistaidot puutteelliset. Ei myöskään luottanut alaisiin, jopa kiusasi. Lähdin menemään.

Vierailija
68/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvein kokemukseni oli seurakunnasta. Kirkkoherra oli täysi k sipää ja mielestäni narsisti. Jäin täysin tuetta tehtävässä, jossa vastuullani oli hoitaa puolet pikkuseurakunnan työstä, eli nuoriso-, diakonia, perhetyö ja rippikoulu. Allani oli kaksi työryhmää, joista toisen kanssa oli ongelmia, kirkkoherra kun ei ollut koskaan srk neuvoston kanssa laittanut mustaa valkoiselle, mitä ylipäätään tarkoittaa työryhmä ja paljonko heillä on päätösvaltaa. Tämä jonka kanssa oli ongelmia, käsitti niin ett heille oli päätösvaltaa, vaikka yleensä on niin että työryhmällä ei ole päätösvaltaa. No työryhmän pj oli paikallinen narsistinen kyläkeisari, joka ei sietänyt pikku työntekijän "nenille hyppimistä" , joten otti ja lähti näyttävästi seurakunnasta. Missään vaiheessa kirkkoherra eli esimies ei tukenut eikä neuvonut minua millään tavalla. Päinvastoin, jouduin olemuksestaan päättelemään että ilmeisesti hänkin on v ttuuntunut. Kun en saanut vastauksia häneltä normaaleihin työhöni liittyviin kysymyksiin, hän ei vastannut. Jatkuu... 

Vierailija
69/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu srk juttu:

Jouduin sitten ilmoittamaan kirkkoherralle, että joudun viemään tämän eteenpäin. Pyysin toisen työntekijän (hänkin oli vuosia kärsinyt huonosta johtamisesta) kanssa apua hiippakunnasta. He eivät tulleet selvittämään tilannetta, vaan yksioikoisesti siirsivät kirkkoherran vuodeksi muualle. Syynä virallisesti jotain, mutta todellinen syy se, että hän oli muitakin minua ennen kiusannut/jotkut muutkin olivat kärsineet huonosta johtamisesta. Koska "narsisti"-kirkkoherra edelleen asui paikkakunnalla, oletan että hän alkoi sitten tekemään myyräntyötä minun ulos savustamiseksi. Ja onnistui siinä. En nimittäin tehnyt aataminaikuista kotikäyntityötä vain pelmahtamalla random ihmisten ovien taakse, jota jotkut neropatit srk neuvostossa olisivat minun halunneen tehdä, ja lisäksi aloin seurustelemaan erään paikkakuntalaisen kanssa, mikä ilmeisesti ärsytti joitakuita. Että kiitos vaan p skasta työkokemuksesta kyseisessä seurakunnassa. Joo, olen katkera. Ennen irtisanoutumistani hain uuden työpaikan.

Olen kuullut, että edelleen siellä kärsitään huonosta, tai oikeammin olemattomasta, johtamisesta monessa suhteessa. Kirkkoherra on oikein yliaikaa työelämässä, oletan että rakastaa niin työtään (tai ehkä sitä vallan tunnetta mitä se antaa), vaikka kuuleman mukaan on jo aivan seniili ja poissaoleva. Toivottavasti palaa helvetissä kyseinen kirkkoherra. 

Vierailija
70/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pomo kulki toimistolla ja haukkui porukkaa sanomalla v alkuisen kirosanan ja sen jälkeen idiootit, on edelleen samassa firmassa töissä ja ihmettelen että aina vaan on alaisia hänellä. Siis hän on tosi fiksu ja osaava mutta ei sovi pomoksi lainkaan, ja muitakin vastaavia on. Ihmettelen kyllä miksi pomoiksi palkataan sellaisia ketä ei sovi pomoksi.

Vierailija
71/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että kun srk n  virkatyöntekijä ei tee virkavirhettä, häntä on vaikea irtisanoa. Joissakin tilanteissa saatetaan tehdä työntekijän kanssa sopimus, että hän pitää suunsa kiinni (ei vie asiaa julkisuuteen tai käräjille) ja hänelle maksetaan siitä. Näin pysyvät kätevästi seurakuntien työilmapiiriongelmat piilossa + suojellaan narsistisia kirkkoherroja. 

Vierailija
72/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo varmaan olennaisen, että uusi rehtori alkusyksystä sanoi luottamusmiehellemme murtavansa meidät jokaisen vaikka yksitellen. Tämä oli hänen työnsä tavoite ylempien nuolemisen lisäksi. Opetus, oppilaat ynnä muu oli vain kulissia hänen patsastelulleen, eikä hän osannut mitään oikeita työtehtäviä kuten lukujärjestyksen tekeminen. Lopulta viiden vuoden päästä tuli lähtö, kun ei ollut osannut ottaa annettua budjettia huomioon suunnitelmissaan.

Vierailija
73/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssäni pomo ei ole pahimmasta päästä, mutta ilmeisesti hän pelkää asemansa puolesta (on olemassa "uhka" siirrosta + on kertonut meille avoimesti, että hänestä ei tykätä ylempänä), koska hän on ottanut minut ja työtoverini silmätikukseen. Kolmas alaisensa saa olla rauhassa, oletan syystä koska hänestä ei ole mitään uhkaa pomolle. Minä ja se toinen "silmätikku" ollaan vahvoja persoonia, ja meistä tykätään "asiakkaidemme" toimesta enemmän kuin pomosta. Joten etsin aktiivisesti uutta työpaikkaa ja nykyään pelkään kuollakseni mokaavani (siis niitä ihan perus inhimillisiä pikku virheitä), koska olen alkanut saamaan aika kovaa palautetta pomoltani. Ja koska pelkään, niin minun mielestäni myös tapaturma-alttiuteni on kasvanut. Minun on varmaan pakko ottaa tämä pomolle puheeksi, jos en saa työpaikkaa josta odotan vastausta ensi viikolla. Pomoni ei luojan kiitos ole narsisti, ja hän onneksi kykenee keskustelemaan ihan normaalisti. 

Vierailija
74/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei taatusti mitenkään pääse "p*skimpien pomojen" kärkikastiin, mutta huvittavaa se kyllä on, kun yrityksen omistaja valittaa pienipalkkaisille työntekijöille suunnattomasta rahapulasta vaikka hiljattain osti ison vanhan kartanon kunnostettavaksi.

Niin no sellainen on todella todella kallista. 

Vierailija
75/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli Kelasta ja oli jotenkin tottunut siihen, että alaisilla ei ole aivoja. Mitään ei saanut tehdä ilman lupaansa ja toisaalta koko ajan piti tehdä paljon. Meillä oli itseohjautuva tiimi, jokainen osasi hommansa, perehdytys toimi jne. ja eikös tämä pomo sitten sotkenut pakan niin, että hänen mielestään Jarin piti ottaa Minnan työt ja Minnan Leevin työt ja Leevi tekisi osan Tiinan töistä, osan Leon töistä, jonka jälkeen Tiina ja Leo jakaisivat Jarin työt. Täysin järjetön idea, mutta koska oltiin päällikkövirasto, niin toteltava oli. 3 kk myöhemmin oltiin kaukana tavoitteesta ja pomo selitti meille tohkeissaan, että nyt pitää ryhtyä tekemään ahkerammin ja kokoonnutaan joka aamu klo 8 jakamaan töitä ja katsotaan klo 16, mitä on tehty. Ja siinä välissä jokaisesta sähköpostista kopio pomolle ennen kuin sen lähetimme. Sama teams-viestien kanssa, vain luvalla sai olla yhteydessä muihin. Ongelmana oli se, että emme olleet saari, töiden etenemine

Tällänen ihminen, joka kontrolloi kaikkea, luulee olevansa ylivertainen ja muut ei osaa mitään, siksi kontrolloi. Tuhoaa tällä käytöksellä kaiken. Ja sitten tietty syyttää muita. Ei oo kykyä katsoa peiliin tai itsereflektioon taipuvaisuutta

Vierailija
76/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilöni Maria R. oli kyllä yliveto mikromanageroinnissaan ja luottamuksen puutteessaan alaisiaan kohtaan. Sitten olivat tietysti vielä ne hännystelevät suosikit valittuina. Kävin 2 kertaa valittamassa työsuojeluvaltuutetulle ennen kuin irtisanouduin. 

Vierailija
77/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku... Mitä?!?:D äijällä ei ollut munaa soittaa, saati meilata mulle itse, vaan pisti asialle random henkilön jonka kanssa mä olin aiemmin jutellut ehkö kolme kertaa, jaa olis tosiaan ollut ihan kiva kuulla syy siihen, miksi yks kaks yllättäen en muka ollutkaan sopiva henkilö tehtävään! Aivan varmasti pomolla oli tuo tiedossa jo silloin 1kk ennen työsuhteeni loppumista kun keskusteltiin, eikä sit viitsinyt edes vihjata mitään, että "tämä työ ei ole 100% varattu sulle".

Juu ei nää munattomat johtajat mitään ikävää tee, vaan laittaa muut siihen asialle, jotta itse säilyy hyvänä. Täyttä johtamistaidottomuutta ja onnetonta itsetuntoa, kun ei voi suoraan niitä haastaviakin tilanteita hoitaa.

Luultavasti siksi, että ovat ihan itse ne haastavat tilanteet aiheuttaneet!

Vierailija
78/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies eikä mikään hiton henkilö.

Kuulostaa typerältä ja vanhanaikaiselta nuo -mies-nimitykset.

Vierailija
79/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaihtaa työvuoroja työkaverin kanssa-sain potkut. Työkaveri ei saanut potkuja. Aiemmin olimme saaneet vaihdella työvuoroja, kunhan joku teki työt.

Vierailija
80/82 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ja naisten naurattaa. Kun nauratus ei enää onnistunut, alko maistui edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän