Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilö helvetistä - kokemuksia pascimmista pomoista ikinä

Vierailija
30.05.2022 |

Jaa anonyyminä , ilman tunnistettavuutta kokemuksesi paskimmista pomoistasi ikinä.
Kerro sensuroimatta kuinka puupää johtaa tiimiä ja alaisiaan.
Paljasta mikä jäi hampaankoloon.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sut saisi joku joskus hoitoon ja lukitsisi sinne. Ottaisi puhelimen pois että loppuu tällainen. Koskaan En ole yhtä sanaa vaihtanut

Vierailija
42/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies, joka haalii ympärilleen suosikkeja. Eri säännöt alaisille. Ojentaa alaista toisten työntekijöiden kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa haukkui alaisiaan ja heidän kumppaneitaan. Katumuspäivinä sitten ylenti näitä haukuttuja ilman mitään meriittejä.

Vierailija
44/82 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsui työporukan Tyky-päiville jossa oli tarkoitus syödä kimpassa illallinen firman piikkiin.

Kaikki tulivat iloisina kun harvoin pääsivät.

Valitettavasti paikan päällä selvisi ettei firmalla ollut luottoa,

joten sen sijaan että esihenkilö olisi kuitannut laskun, hän ilmoitti että  jokainen maksaa ruokansa itse jos jotain tilaa ja --häipyi. Lupasi korvata asian ---joskus.

Yksi työntekijöistä lopulta tarjosi kaikille, koska suurin osa ei ollut varautunut maksamaan ruokaansa eikä varsinkaan nuorimmilla ollut rahaa illallisiin.

Asiasta ei koskaan enää puhuttu.

Vierailija
45/82 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on jäänyt mieleen lähinnä munattomana miehenä. Long story short, työskentelin opiskeluaikojen loppupuolella osa-aikaisesti yhdessä firmassa noin 8kk ajan. Kyseessä ei ollut mikään palkaton harjoittelu, vaan ihan oikea työsuhde vastaperustetussa yksikössä, tuon määräaikaisuuteni lopuksi minut oli tarkoitus vakinaistaa täysiaikaiseksi työntekijäksi.

Mitään valituksia en työstäni koskaan kuullut, en kollegoilta enkä pomolta. Vielä silloin, kun työsuhdettani oli 1kk jäljellä ja käytiin keskustelua työsuhteeni vakinaistamisesta, kaiken piti olla kunnossa. Pomo oli jäämässä lomalle tuolloin, ja samoin minulla oli lyhyt 2 viikon loma tuohon määräaikaisuuden lopuksi. Minun olisi tultava siis lomalla allekirjoittamaan uusi työsoppari. Sanoin tämän sopivan minulle. Pomo kyseli vielä, olenko hakenut joitain muita työpaikkoja. Olin ihan äimän käkenä, että en todellakaan ole :D näin ollen pomo lupasi soitella, kun päivä oli selvä jolloin tulisin soppari kirjoittamaan.

No, kun lomani oli lopussa, eikä pomosta ollut kuulunut mitään, sain sähköpostia minut aikoinaan tuolle pomolle esitelleeltä rekrytointikonsultilta. Hän pahoitteli, ettei minun valittu jatkavan tehtävässä.

Niinku... Mitä?!?:D äijällä ei ollut munaa soittaa, saati meilata mulle itse, vaan pisti asialle random henkilön jonka kanssa mä olin aiemmin jutellut ehkö kolme kertaa, jaa olis tosiaan ollut ihan kiva kuulla syy siihen, miksi yks kaks yllättäen en muka ollutkaan sopiva henkilö tehtävään! Aivan varmasti pomolla oli tuo tiedossa jo silloin 1kk ennen työsuhteeni loppumista kun keskusteltiin, eikä sit viitsinyt edes vihjata mitään, että "tämä työ ei ole 100% varattu sulle".

Ja nuori ja naivi kun olin, en ihan oikeasti ollut hakenut mitään muita töitä! Aloin tietty hakea niitä heti kun kuulin uutisen, mutta kyllä siinä kesti vähintään 3 viikkoa ennen kuin pääsin ekpihin haastatteluihin, siitä 4 viikkoa kun sain työpaikan, siitä kuukauden päästä vasta tuli eka palkka.... Opiskelut juuri lopettaneen ei mulle ollut mitään säästöjäkäön kertynyt, oli pakko hakea Yt-tukea ettei ois kämppä lähtenyt alta.

Tossa tilanteessa meikä ois ihan pokkana kälppinyt toimistolle loman vikana päivänä pomoa tapaamaan, ja teeskennellyt etten oo muka nähnyt sähköpostia - kukaan ei velvoittanut sua tsekkaamaan meiliä lomalla, kerta pomo lupas soittaa :)))

Ois ollu miehelle kiva paikka selittää kasvotusten munattomuutensa!

Vierailija
46/82 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli Kelasta ja oli jotenkin tottunut siihen, että alaisilla ei ole aivoja. Mitään ei saanut tehdä ilman lupaansa ja toisaalta koko ajan piti tehdä paljon. Meillä oli itseohjautuva tiimi, jokainen osasi hommansa, perehdytys toimi jne. ja eikös tämä pomo sitten sotkenut pakan niin, että hänen mielestään Jarin piti ottaa Minnan työt ja Minnan Leevin työt ja Leevi tekisi osan Tiinan töistä, osan Leon töistä, jonka jälkeen Tiina ja Leo jakaisivat Jarin työt. Täysin järjetön idea, mutta koska oltiin päällikkövirasto, niin toteltava oli. 3 kk myöhemmin oltiin kaukana tavoitteesta ja pomo selitti meille tohkeissaan, että nyt pitää ryhtyä tekemään ahkerammin ja kokoonnutaan joka aamu klo 8 jakamaan töitä ja katsotaan klo 16, mitä on tehty. Ja siinä välissä jokaisesta sähköpostista kopio pomolle ennen kuin sen lähetimme. Sama teams-viestien kanssa, vain luvalla sai olla yhteydessä muihin. Ongelmana oli se, että emme olleet saari, töiden eteneminen oli kiinni 4 muusta tiimistä ja kaiken lisäksi olimme tehottomia, koska kukaan ei osannut töitään 100%. Kuukautta myöhemmin pomo totesi, että olemme huonoja työntekijöitä ja meille ostettiin ajanhallintakurssi.

Mutta noinhan KELA "toimii" ("toimii" ja "toimii"). Ei tarvitse ihmetellä miksi asiat vain sotketaan ja ollaan tehottomia. Asiakas ei saa tarvitsemaansa palvelua. Koko byroo lisää kalliisti koko yhteiskunnan kustannuksia vain siksi, että sen henkilöstö ruohonjuuritasolta päälliköihin on aivan käsittämättömän osaamatonta ja epäpätevää. Yksi valtion suojatyöpaikoista, varsinainen keharwitten työpaja.

Vierailija
47/82 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimmat tapaukset ovat usein mikromanageraavia oman elämänsä marttyyreita.

Kukaan ei saa edetä urallaan heitä nopeammin, kukaan ei voi osata asioita joita he eivät tajua, kukaan ei saa työskennellä ilman tekaistuja korjauskehotuksia eikä kukaan muu kuin hän itse ole korvaamaton.

Yksi esimies oli täysi haihattelija. Järjesteli klemmareita työpöydällään, korjaili kampaustaan ja teki vapaa-ajan suunnitelmiaan vaikka olisi ollut kuinka kiire ja hänenkin apuaan olisi tarvittu. Muut kun yrittivät puurtaa deadlinen lähestyessä niin ennätti silti taukotilaan kommentoimaan kuinka suodatinkahvinkeittimeen puruja laittaessa ei saa "rikkoa möykkyjä" jos tulee koska huonontaa merkittävästi kahvin laatua. Väärin keitetystä kahvista seurasi nyrpistelyä ja vastakeitetty kahvi kaadettiin viemäriin, uutta piti keittää oikeaoppisesti jolloin esimies jäi sitä ryystämään kun muut olivat jo taukonsa käyttäneet.

Vierailija
48/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noustuaan työporukasta esimieheksi, paisui kuin pullataikina kukkoilun suhteen. Yhtäkkiä tämä keskinkertainen työntekijä olikin tehnyt kaikki viimeisen päälle ja alkoi sitä korostamaan entisille työkavereileen. Samalla nuoret naiset joutuivat seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja vanhemmat naiset yritti savustaa ulos työpaikalta. Ei omannut minkäänlaisia käytöstapoja, töihin tullessa ei tervehtinyt, unohti jopa uuden työntekijän olemassa olon, huusi alaisilleen. Kaikessa oli oma hyöty ajattelu läsnä, käytti yritystä oman taloudellisen edun saavuttamiseen. Perusti oman hovin "jätkien" kanssa. Vastenmielinen narsisti jonka aikaansaama taloudellinen tulos oli surkea.

Vierailija
49/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimies ei muistanut sukunimeäni 10 yhteisen ja läheisen työvuoden jälkeen, vaan esitteli minut kannaltani tärkeässä tilaisuudessa yleisölle väärällä sukunimellä. 

Toinen haukkui alaisiaan kaikkien edessä todella törkeästi ja hallitsi osastoa itsevaltaisesti pelolla. Oli avoimen tyytyväinen aina jos sai jonkun alaisensa itkemään. 

Kolmas oli uusi markkinointijohtaja, joka esitti jatkuvasti mitä mielikuvituksellisempia ideoita tyyliin jokaisen yrityksen työntekijän alimmalta tasolta lähtien pitäisi teippauttaa omaan henkilökohtaisesti omistamaansa autoon työpaikan nimen ja mainoksen, ilman mitään korvausta. Hänellä itsellään oli firman työsuhdeauto. Yllättyi ja pahoitti mielensä kerta toisensa jälkeen kun ideat eivät saaneet kannatusta. 

Vierailija
50/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies eikä mikään hiton henkilö.

Vierailija
51/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointihaastattelun jälkeen totesi minulle, että vaikutan ihan selväjärkiseltä ja se oli ilmeisesti palkkausperiaate. Sain parin tunnin koulutuksen työhön, jonka jälkeen minut jätettiin yksin töihin. Sitten passiivisaggresiivisesti puhuteltiin, kun en osannutkaan kaikkea vielä yksin, mm. pomon mies tuli vahtimaan parina iltana. Minulle ei annettu työvuoroja kuin muutama, ilmeisesti, koska olin hidas ja huono työntekijä. Pomo irtisanoi minut pitämällä puolen tunnin puheen, jossa kierteli ja kaarteli työskentelytaitojeni puutteesta. Ymmärsin melkein heti, että hän haluaa irtisanoa minut, mutta annoin hänen kaarrella aiheen ympärillä. Loppujen lopuksi irtisanouduin, koska hän ei näyttänyt pääsevän mihinkään lopputulokseen asian suhteen. Olin 18-vuotias ja työ oli pääasiassa asiakaspalvelua videovuokraamossa sekä myymälän hoitoa. Olin hidas myymälän iltatoimissa, mm. kassan tilittämisessä jne., jonka vuoksi minut leimattiin huonoksi työntekijäksi. Olipahan kokemus sekin.

Vierailija
52/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itsenäistä työtä jossa työaika ei tahtonut riittää joten tunteja kertyi sisään. Pomo vaihtui ja uusi pomo laittoi minulle sähköpostin jossa kirjoitti.

- jatkossa ei saa tulla tunteja sisään vaan minun pitää huolehtia että työaika riittää

- jatkossa minun pitää käyttää sisään kertyneet tunnit pois nopealla tahdilla

- jatkossa minulle tulee entisten töiden lisäksi uudet työt x ja y

Käytännössä uusi pomo sopi minulle töitä esim aamulle 3 tuntia, sitten toimitti illan palaveriin tarvittavat materiaalit jotka minun piti työstää illan kokoukseen esitysvalmiiksi. Ja illalla minun piti olla kokouksessa sihteerinä korjaamassa kaiken ja tietysti järjestää myös kahvitarjoilun ym tilaisuuteen joka kesti noin 3 tuntia. Päivän työaika oli 6 tuntia ja sitä ei saisi ylittää.

Kun määräaikainen työsopimukseni päättyi parin kuukauden kuluttua en halunnut jatkaa sitä yllättäen.

Vierailija
53/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin pomolle että minulla on oksennustauti joten en voi olla sihteerinä illan kokouksessa. Pomo mietti ja tuli siihen tulokseen että kokousta ei voi siirtää hänen kiireidensä takia joten minun pitää toipua päivän aikana ja hoitaa illalla kokous.

Nippanappa kykenin ajamaan työpaikkakunnalle ja hain kaupasta munkkeja. Onneksi tuli tuttu tyyppi ekana paikalle ja suostui keittämään kahvit ja kattamaan pöydän etten tartuta hänelle ja muille osallistujille mahatautia. Pomo kehtasi kuittailla kun munkit oli avatussa pussissa tarjolla. Vastasin että en viitsinyt laittaa tarjolle erikseen hienommin kun muut osallistujat tuskin haluavat mahatautia.

Teki tiukkaa kirjata kokouksen kulku. Olo oli niin surkea. Ainoa huvi oli miettiä millä verukkeella voisin käydä halaamassa pomoa ja tartuttaa taudin hänelle. Kotimatkalla meinasin ajaa kolarin kun olin niin huonossa kunnossa.

Oikeasti olisi pitänyt hommata sairaslomatodistus kolmelle päivälle ja laittaa tekstari pomolle ja lyödä työpuhelin kiinni.

Vierailija
54/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri rakennusalan yritys, jossa haukutaan kaikki ennen kun ehdit hanska käteen vetää. Kunnon naisten vihaajia, jotka ylistää itseään. Olen niin suuri johtaja ja todellisuudessa istutaan haisemassa työmaakopissa ja ammoniakki noussut päähän. Valehtelu yleisempää kuin totuus.

Tärkeää on, että minä olen oikeassa. Ei hommien hoitaminen.

Vierailija
55/82 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin samoja hommia, mutta siinä kun itse sain tehtyä aivan rauhassa ja hosumatta, niin hänellä oli kauhea härdelli päällä, ja pestasi kaksi-kolme apulaista tyyliin pyyhkimään räkää poskeltaan. Ojennatko tuota, otatko tämän tästä, pidätkö tätä tässä sen aikaa kun minä. Aivan hyvin se työtehtävä hoitui yhdeltäkin ihmiseltä. Hänen työvuoronsa jälkeen oli aina kauhea sotku ja aikataulut myöhässä, niitä sitten sai kiriä kiinni toisessa vuorossa. Samaa vuoroa aloin välttelemään heti, ja miettimään ulospääsystrategiaa. Tämä henkilö sitten tietenkin yleni esihenkilöksi lähtöni jälkeen. Onnea vaan siihen firmaan!

Vierailija
56/82 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeimmat tapaukset ovat usein mikromanageraavia oman elämänsä marttyyreita.

Kukaan ei saa edetä urallaan heitä nopeammin, kukaan ei voi osata asioita joita he eivät tajua, kukaan ei saa työskennellä ilman tekaistuja korjauskehotuksia eikä kukaan muu kuin hän itse ole korvaamaton.

Yksi esimies oli täysi haihattelija. Järjesteli klemmareita työpöydällään, korjaili kampaustaan ja teki vapaa-ajan suunnitelmiaan vaikka olisi ollut kuinka kiire ja hänenkin apuaan olisi tarvittu. Muut kun yrittivät puurtaa deadlinen lähestyessä niin ennätti silti taukotilaan kommentoimaan kuinka suodatinkahvinkeittimeen puruja laittaessa ei saa "rikkoa möykkyjä" jos tulee koska huonontaa merkittävästi kahvin laatua. Väärin keitetystä kahvista seurasi nyrpistelyä ja vastakeitetty kahvi kaadettiin viemäriin, uutta piti keittää oikeaoppisesti jolloin esimies jäi sitä ryystämään kun muut olivat jo taukonsa käyttäneet.

Typerää käytöstä. Kerran kun osaa kahvin keiton niin hyvin, keittäköön kahvinsa ihan itse.

Vierailija
57/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs esimies antoi ohjeet päin hemmettiä mutta jälkikäteen kiisti asian. Lopetti sitten kun aloin kirjoittamaan ohjeet paperille.

Vierailija
58/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromanageri. Tekee suorittavan tason työt (uudestaan), vaikka pitäisi keskittyä johtamiseen.

Vierailija
59/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni esihenkilö oli ex-armeijan kapiainen. Ko. esihenkilö luuli siviili työpaikassaan voivansa huutamalla ja komentamalla saavaansa tahtonsa läpi, alaisensa pelkäämään häntä ja tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Esihenkilö istuttiin lopulta ulos firmasta. Tapauksesta on jo paljon aikaa.

Vierailija
60/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki pomon käytöksestä. Pyysin viikon loman ja hän sen myönsi ja oikein kehui, miten juuri siinä kohtaa oli hyvä pitää lomaviikko. Kuitenkin työvuorolistaan minulle laitettiin lomaviikolle normaalit työvuorot. Omien sanojensa mukaan hän oli unohtanut lomani ja ihmetteli, miksi sen silloin pidän kun on huono aika, mutta lupasi korjata asian. Sen jälkeen lomaviikolle ilmestyi minun listaani perehdystyspäivät. Kyselin taas pomolta asiasta. Kuulemma aloittaisin uudessa asiakaskohteessa heti lomani jälkeen, joten perehdytys olisi lomaviikolla. Sanoin ettei se käy mitenkään, koska olen ulkomailla silloin. Sen jälkeen pomo kiukkusi, että saan aloittaa uudessa paikassa sitten ilman perehdytystä, omapahan on valintani.

Tyypillistä oli, ettei edes lomalla pystynyt rentoutumaan, koskaan tiennyt mitä pomo keksi. Hän saattoi yön aikana muuttaa tietojärjestelmään kaikki seuraavan päivän työnjaot ja aikataulut. Jos ei ollut tarkkana, siitä sai huudot. Vaikka kyseessä oli yksityinen yritys, niin pomo kohteli maksavia asiakkaita samoin. Heidän tekemät työtilaukset unohtui ja asiakas sai huudot, että on tilannut työn väärällä tavalla yms, joten vika oli aina asiakkaassa. Toisessa yhteydessä hän saattoi olla hyvin ystävällinen, miellyttävä ja uusia työtekijöitä ja asiakkaita aina löytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä