Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
721/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat ymmärtäneet, että myös heidän läheisensä ja he itse tarvitsevat hoitoa aina välillä? Ei varmaan. Joukkohurmos sumentaa pään.

Kyllä tämä on itsestään selvyys. Mutta jos päätyisin pää kainalossa päivystykseen, ja siellä ei olisi ketään hoitamassa,syyttäisin yhteiskuntaa terveydenhuollon ryssimisestä - en yksittäisiä työntekijöitä. Kenenkään ei pitäisi työnsä vuoksi joutua luopumaan irtisanomisoikeudestaan tai oikeudestaan keholliseen koskemattomuuteen, saati joutua pakotetuksi töihin.

Kaikki muut tällä hetkellä kyllä syyttävät hoitajia koska he ovat syyllisiä. Juurihan joku hoitsu vinkui Ylelle miten koko yhteiskunta tuntuu olevan nyt hoitajia vastaan. Onko ihme.

Itse olen kyllä lukenut hiukan toisenlaisia kannaottoja. 

Tehyn lehdestä, oletan. Kannattaisi varmaan laajentaa niitä informaationlähteitä.

Viimeksi lääkärilehdestä. Tehy lehteä en juurikaan lue, kun ei se ole kovin helposti saatavilla.

Ehkä kannattaisi vähän tsekkailla mitä ne laskun maksajat, eli yhteiskunta, tuumivat teistä. 

Meistä? Ihan sen takia olen jo lähtenyt hoitoalalta että se on tullut selväksi mitä erityisesti ne asiakkaat hoitajista ajattelevat ja miten suhtautuvat hoitajan ammattitaitoon. Veronmaksajien suhtautuminen ei paljon kiinnosta.

Tää on just tätä hoitajien täyttä logiikan puutetta. Että niiden ihmisten mielipiteet, jotka kaiken teille maksavat, eivät kiinnosta. Taitaa ruveta kiinnostamaan siinä vaiheessa kun rahantulo loppuu.

Rahan tulo mistä? En ole terveydenhuoltoalan palkkalistoilla jos se jäi sulle epäselväksi.

Mitä tämä sitten sinua kiinnostaa? Sinäkin kärsit tästä taloudellisesti ja muuten.

Ihan koko yhteiskunta kärsii siitä että hoitotyötä ei arvosteta. Tulevaisuudessa se on myös entistä enemmän myös turvallisuus kysymys.

Hoitotyötä arvostetaan mutta näitä lakkoilevia ja kuolemalla uhkailevia ja sitä muille toivovia hoitajia ei. 

Kenellä sitä sitten on sitä arvostusta? Ei se ainakaan sillin missään näkynyt kun vielä olin hoitoalalla.

Vierailija
722/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat valittavat työvvuorolistoistaan. Laativat ne itse, eli myöntävät suoraan, etteivät osaa.

Voi rakas lapsi, ei. Kyllä se esimies ne tekee, koska mm lainsäädäntö. Suunnitella voi työntekijä ja toivoa. Jokainen, joka käy töissä, tietää, että miksi. Ihan samat mm lainsäädännöt pätee muillakin aloilla .

Olet todella rasittava näiden rakas lapsi ja kulta pieni -kommenttiesi kanssa. Pinnistele ja yritä saada aikaan jokin järkevä kommentoimistapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat: "Hyvä vain potilaat kuolevat siksi kun me kiristämme rahaa, hyvä vain että lapset, vanhukset ja sairaat kuolevat meidän toimiemme takia, ei kiinnosta, kuolkoot kaikki."

Ja sitten seuraavassa sekunnissa hoitajat: "Byääh, miksi meitä ei arvosteta?"

Ei vaadi Einsteinia tajuamaan, että toisten ihmisten kuolemalla uhkailu ja kiristäminen ei arvostusta saa aikaan.

Taitaa tulla aika kylmä vastaanotto ex-hoitajille jos yrittävät vaihtaa alaa. Työhaastattelussa kun työnantaja sitten miettii, että tuo ex-hoitaja juuri uhkaili potilaidensa kuolemalla ja iloitsi siitä, niin eiköhän jokainen ota enemmin kenet tahansa muun niistä 200 hakijasta kuin asenneongelmaisen ex-hoitajan.

Aika sairas ja hyvin vääristelty kirjoitus.

Linden saakin hyvin tämän kiristyksen näkymään.

Työnantajahan niillä hengillä leikkii. Sairaalan johto ja maan hallitus ovat laillisessa vastuussa järjestää kansalaisilleen hoitoa. Tämä ei ole yhdenkään yksittäisen lääkärin tai hoitajan vastuulla. Tämä on fakta.

Te jotka kritisoitte hoitajien lakkoa, niin kertokaa millä tavoin hoitajat voivat taistella oikeuksistaan? Olen tämän kysynyt n.10 eri keskustelussa, mutta kukaan, ei kukaan ole vastannut.

Miten taistella oikeuksista jos jokainen toimi on väärin?

Vierailija
724/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortistossa on aina tilaa. Yhteiskunta maksaa. Suomessa kenenkään ei ole pakko käydä töissä elääkseen.

Elääkö työskennelläkseen vai työskenteelekö elääkseen ?

Ottamatta kantaa palkkaukseen, mielestäni ongelma on ennemmn ostovoima, peruselämisen kustannukset ovat Suomessa karanneet liian korkealle.

Vierailija
725/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat valittavat työvvuorolistoistaan. Laativat ne itse, eli myöntävät suoraan, etteivät osaa.

Voi rakas lapsi, ei. Kyllä se esimies ne tekee, koska mm lainsäädäntö. Suunnitella voi työntekijä ja toivoa. Jokainen, joka käy töissä, tietää, että miksi. Ihan samat mm lainsäädännöt pätee muillakin aloilla .

Niin. Se esimies on esim. osastonhoitaja. Eli hoitaja.

Vierailija
726/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella rasittava näiden rakas lapsi ja kulta pieni -kommenttiesi kanssa. Pinnistele ja yritä saada aikaan jokin järkevä kommentoimistapa.

Se on tosiaan aika typerää. Siellä se täti yrittää niin kovasti pinnistellä ollakseen loukkaava. Ei oikein onnistu, nolaa vain itsensä.

Nämä hoitajien kommentit osaa jo ennakoida:

- Uhkauksia ja toiveita muiden kuolemasta

- Ad hominem -solvaukset

- Muiden syyttely työttömiksi sossupummeiksi ja alkoholisteiksi

- "Menkää itse hoitoalalle"

- "Me kaikki lähdetään pois"

- "Kukaan muu ei tee raskasta, vaativaa ja kiireistä työtä"

- "Me ei tarvita tuloja tai rahaa tai työtä tai hoitoa"

- "Te kaikki kuolette kun me lähdetään (jonnekin, koskaan ei tule vastausta siihen minne kuvittelevat lähtevänsä)"

Vierailija
727/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat ymmärtäneet, että myös heidän läheisensä ja he itse tarvitsevat hoitoa aina välillä? Ei varmaan. Joukkohurmos sumentaa pään.

Kyllä tämä on itsestään selvyys. Mutta jos päätyisin pää kainalossa päivystykseen, ja siellä ei olisi ketään hoitamassa,syyttäisin yhteiskuntaa terveydenhuollon ryssimisestä - en yksittäisiä työntekijöitä. Kenenkään ei pitäisi työnsä vuoksi joutua luopumaan irtisanomisoikeudestaan tai oikeudestaan keholliseen koskemattomuuteen, saati joutua pakotetuksi töihin.

Kaikki muut tällä hetkellä kyllä syyttävät hoitajia koska he ovat syyllisiä. Juurihan joku hoitsu vinkui Ylelle miten koko yhteiskunta tuntuu olevan nyt hoitajia vastaan. Onko ihme.

Itse olen kyllä lukenut hiukan toisenlaisia kannaottoja. 

Tehyn lehdestä, oletan. Kannattaisi varmaan laajentaa niitä informaationlähteitä.

Viimeksi lääkärilehdestä. Tehy lehteä en juurikaan lue, kun ei se ole kovin helposti saatavilla.

Ehkä kannattaisi vähän tsekkailla mitä ne laskun maksajat, eli yhteiskunta, tuumivat teistä. 

Meistä? Ihan sen takia olen jo lähtenyt hoitoalalta että se on tullut selväksi mitä erityisesti ne asiakkaat hoitajista ajattelevat ja miten suhtautuvat hoitajan ammattitaitoon. Veronmaksajien suhtautuminen ei paljon kiinnosta.

Tää on just tätä hoitajien täyttä logiikan puutetta. Että niiden ihmisten mielipiteet, jotka kaiken teille maksavat, eivät kiinnosta. Taitaa ruveta kiinnostamaan siinä vaiheessa kun rahantulo loppuu.

Rahan tulo mistä? En ole terveydenhuoltoalan palkkalistoilla jos se jäi sulle epäselväksi.

Mitä tämä sitten sinua kiinnostaa? Sinäkin kärsit tästä taloudellisesti ja muuten.

Ihan koko yhteiskunta kärsii siitä että hoitotyötä ei arvosteta. Tulevaisuudessa se on myös entistä enemmän myös turvallisuus kysymys.

Hoitotyötä arvostetaan mutta näitä lakkoilevia ja kuolemalla uhkailevia ja sitä muille toivovia hoitajia ei. 

Esim. lääkärit arvostaa hoitotyötä, mutta se ei oikein saa hakeutumaan alalle eikä jäämään alalle. Jos yhteiskunnan ja niiden veromaksajien käsitys on se että hoitajat on vain kuluerä yhteiskunnalle ja mitä vähemmän heille tarvitsee maksaa sen parempi.

Vierailija
728/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koppasvinsti kirjoitti:

Pohdin sitä, jos he joukko irtisanoutuvat ammattinimikkeestään niin takaisin ei ole tulemista ilman näyttötutkintoja ja "päivittämistä" nykyajan hoitotyöhön mihin kuuluu olennaisesti mm. inhimillisyys potilaita kohtaan.

Voisi monella työhönsä "leipääntyneellä" jäädä ammattinimike hoitaja jäädä enää haaveeksi!

Suomessa vain on jokaisella muullakin alalla niin huonot palkat ettei normaali työllä tule toimeen.

Yksi ongelma ettei alalle ole pyrkyä on sekin ettei vakinaisteta vaan on ikuisella pätkätyöllä.

Eihän silloin voi edes sillä huonollakaan palkalla suunnitella tulevaisuuttaan lainkaan eteenpäin.

Sinähän et niitä perusteita sun muita päätä :D

Vierailija
729/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma korottaa hoitajien palkkoja?

Hallitus ottaa muutenkin koko ajan uutta velkaa ja korottaa veroja.

Vierailija
730/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Olen itse sairaanhoitaja, mutta en kuulu Tehyyn, joten en ole aikeissa irtisanoutua. Huvittaa, kun juttelin puhelimessa iäkkään isäni kanssa asiasta yleisellä asialla ja totesin, että jos minä päättäisin irtisanoutua, voisin hakeutua töihin vaikka ruokakauppaan. Tähän isäni totesi, että sekin työ on siinä mielessä ikävää, kun ruokakaupan työntekijät joutuvat kuuntelemaan rasittavien asiakkaiden valitusta. Ikään kuin lähihoitajan tai sairaanhoitajan työssä ei yhtään vähemmän joutuisi kuulemaan asiakkaiden/potilaiden valitusta.

Se pieni ero, että sairaanhoidossa on sairaita ihmisiä. He käyttäytyvät monin eri tavoin, kun sairaus huolettaa, pelottaa, tuo kipua ym.

Tämän pitäisi olla itsestään selvyys hoitoalan ihmiselle, ettei kaikilta asiakkailta ja potilailta voi vaatia terveen ihmisen käytöstä.

Toki kaupassakin käy eri sairauksien kanssa kamppailevia asiakkaita, mutta hieman eri tavalla hoitajana kohtaisin ihmisen, jonka tiedän sairastavan kuin kaupan kassana satunnaisen valittajan, jolla sattuu olemaan ns. huono päivä.

Ammattivalittajat erikseen.

Onko sulla montakin vuota työkokemusta kaupasta? Et muuten pysty vertailemaan kun et tiedä toisesta mitään. 

Tämäkin ärsyttää noissa hoitajien tyhmissä ulostuloissa niin paljon, että oikeasti kuvittelevat tietävänsä kaiken kaikista muista ammateista vaikka eivät ole päivääkään niissä olleet eikä ole mitään käsitystä niiden arjesta.

16 vuotta. Vaihdoin alaa, kun se työ alkoi nyppimään. :) Valintoja.

Vierailija
731/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Et syyttäisi poliisiakaan tilanteessa missä lopulta ajaudut pää kainaloon, kun ovat joukolla irtisanoutuneet työstään ja turhaan apuun heitä soittelet. Että yhteiskuntaa vain huudat siinä tilanteessa hätiin.

Tai jos talo syttyy tuleen ja palokunta jättää ilmestymästä paikalle koska lakkoilevat. Joo, tietysti siinäkään ei hoitsu syyttäisi yhtään palomiehiä vaan jotain epämääräistä yhteiskuntaa ... No tietysti syyttäisi ja valittaisi.

Vierailija
732/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Mihin muuhun duuniin ne menis?

Vierailija
733/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ollaan varmaan kohta sodan partaalla niin ei tarvi miettiä.

Vierailija
734/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Olen itse sairaanhoitaja, mutta en kuulu Tehyyn, joten en ole aikeissa irtisanoutua. Huvittaa, kun juttelin puhelimessa iäkkään isäni kanssa asiasta yleisellä asialla ja totesin, että jos minä päättäisin irtisanoutua, voisin hakeutua töihin vaikka ruokakauppaan. Tähän isäni totesi, että sekin työ on siinä mielessä ikävää, kun ruokakaupan työntekijät joutuvat kuuntelemaan rasittavien asiakkaiden valitusta. Ikään kuin lähihoitajan tai sairaanhoitajan työssä ei yhtään vähemmän joutuisi kuulemaan asiakkaiden/potilaiden valitusta.

Se pieni ero, että sairaanhoidossa on sairaita ihmisiä. He käyttäytyvät monin eri tavoin, kun sairaus huolettaa, pelottaa, tuo kipua ym.

Tämän pitäisi olla itsestään selvyys hoitoalan ihmiselle, ettei kaikilta asiakkailta ja potilailta voi vaatia terveen ihmisen käytöstä.

Toki kaupassakin käy eri sairauksien kanssa kamppailevia asiakkaita, mutta hieman eri tavalla hoitajana kohtaisin ihmisen, jonka tiedän sairastavan kuin kaupan kassana satunnaisen valittajan, jolla sattuu olemaan ns. huono päivä.

Ammattivalittajat erikseen.

Onko sulla montakin vuota työkokemusta kaupasta? Et muuten pysty vertailemaan kun et tiedä toisesta mitään. 

Tämäkin ärsyttää noissa hoitajien tyhmissä ulostuloissa niin paljon, että oikeasti kuvittelevat tietävänsä kaiken kaikista muista ammateista vaikka eivät ole päivääkään niissä olleet eikä ole mitään käsitystä niiden arjesta.

16 vuotta. Vaihdoin alaa, kun se työ alkoi nyppimään. :) Valintoja.

Eli olit kaupassa töissä 16 vuotta ja nyt hoitaja? Mutta juurihan te olette kaikki julistaneet että kukaan ei vaihda hoitoalalle muilta aloilta. Taas tuli own goal.

Vierailija
735/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosiaan aika typerää. Siellä se täti yrittää niin kovasti pinnistellä ollakseen loukkaava. Ei oikein onnistu, nolaa vain itsensä.

- Ad hominem -solvaukset

- "Te kaikki kuolette kun me lähdetään (jonnekin, koskaan ei tule vastausta siihen minne kuvittelevat lähtevänsä)"

Voi, miten naivi sinä olet, lapsellinen ja typerä. Kirjoituksistasi huomaa, ettäet tiedä mistään yhtään mitään.

Vierailija
736/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Mihin muuhun duuniin ne menis?

Mikä se maaginen "toimistotyö" on johon kaikki kymmenet tuhannet hoitajat menisivät?

Vierailija
737/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ad hominem -solvaukset

Voi, miten naivi sinä olet, lapsellinen ja typerä. Kirjoituksistasi huomaa, ettäet tiedä mistään yhtään mitään.

Olipa toooosi hyvä sivallus. NOT. Huomaa milloin kalikka kalahtaa kun ette osaa mitään muuta kuin huutaa.

Vierailija
738/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat tuntuvat ottavan kovasti itseensä jokaisen kriittisen viestin. Onkohan vähän niinkuin vanha sananlasku sanoo: Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Hoitajat ovat ammattilaisia, mutta kuitenkin vain yksi ammattiryhmä muiden joukossa.

Uskon, että ihmiset haluavat tehdä ja tekevät yleensäkin työnsä hyvin. Myös hoitajat. Mutta eivät he mitään ihmeidentekijöitä ole.

Eivätköhän ne fiksut, osaavat ja vastuulliset hoitajat ole ihan hiljaa ja pysyttele tuosta Tehyn ja Superin mekkaloimisesta sivussa. Se heikoin aines sitten huutaa pää märkänä.

Joo, eli 25% hoitajista, kaikki kriittisten alojenhoitajat, kuten teho ja leikkaussali. Kyllä sinuna miettisin jatkossa, että enpä mene potilaaksi sairaalaan, kun se heikoin aines on siellä töissä. Ei kannata mennä.

Minä en muutenkaan käy julkisella puolella hoidettavana. Eihän siellä edes suostuta hoitamaan minunlaisiani keski-ikäisiä miehiä. Julkinen terveydenhoito on tarkoitettu naisille, lapsille, vanhuksille ja ulkomaalaisille.

Vierailija
739/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän suu pannaan kun meidänkin tehohoitoyksiköstä kaikki irtisanoutuvat? Loppuuko se mollaaminen? Itse voisin irtisanoutua saman tien, meen vaikka sossun luukulle.

Mikään ei estä sinua irtisanoutumasta.

Sossun luukku on mennyttä aikaa.

Kela vastaa perustoimeentulotuesta, kunnat täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta.

Vierailija
740/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat uhota turhaan, kun kukaan ei vastaa mille alalle ovat vaihtamassa.

Sapattivuosi, lepo tulee tarpeeseen. Sitten aion opiskella toista alaa.

Mitä alaa?

Ja jos olettaa, että tuon kirjoittaja on nyt vaikka 40. Vuosi sapattivapaata, on sitten 41. Uudet opinnot, minimissään 3 vuotta. Eli alkaa etsiä uutta työtä 44-vuotiaana, ilman mitään relevanttia kokemusta. Kuka tuollaista palkkaisi? Ei kukaan.

Miksei palkkaisi? Työelämää jäljellä vuosikymmeniä. Paljon työkokemusta, tulee ihmisten kanssa toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme