Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
681/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on leppoisa toimistoduuni ja palkka yli 3000. En voi ymmärtää, että tienaan enemmän kuin sairaanhoitajat. Hoitajan alin palkka tulisi olla vähintään 3200e/kk. Vähintään.

Lisään: ei vaadi korkeakoulutusta , alempi toimihenkilö

Vierailija
682/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat ymmärtäneet, että myös heidän läheisensä ja he itse tarvitsevat hoitoa aina välillä? Ei varmaan. Joukkohurmos sumentaa pään.

Kyllä tämä on itsestään selvyys. Mutta jos päätyisin pää kainalossa päivystykseen, ja siellä ei olisi ketään hoitamassa,syyttäisin yhteiskuntaa terveydenhuollon ryssimisestä - en yksittäisiä työntekijöitä. Kenenkään ei pitäisi työnsä vuoksi joutua luopumaan irtisanomisoikeudestaan tai oikeudestaan keholliseen koskemattomuuteen, saati joutua pakotetuksi töihin.

Kaikki muut tällä hetkellä kyllä syyttävät hoitajia koska he ovat syyllisiä. Juurihan joku hoitsu vinkui Ylelle miten koko yhteiskunta tuntuu olevan nyt hoitajia vastaan. Onko ihme.

Itse olen kyllä lukenut hiukan toisenlaisia kannaottoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on leppoisa toimistoduuni ja palkka yli 3000. En voi ymmärtää, että tienaan enemmän kuin sairaanhoitajat. Hoitajan alin palkka tulisi olla vähintään 3200e/kk. Vähintään.

"Toimistoduuni" sanan käyttö paljasti sinut heti trollailevaksi lähihoitajaksi :-D

Vierailija
684/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko trollausyritys.

En ole mikään trolli! Luuletko ettei lepposia toimistoduuneja ole joissa työhön nähden erinomainen palkka?

Vierailija
685/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kysyntää tulkeille! Otetaan hoitajia ulkomailta, varmasti ainakin Ukrainasta olisi paljon tulijoita. Tulkkeja vain paljon ja näitä suomea puhumattomia hoitajia voitaisiin käyttää asioissa, joihin ei kielitaitoa tarvita. Ottaa esim. näytteitä tai hoivaa paikoissa, joissa ihmiset eivät kommunikoi. Silloin on ihan sama jos vaikka hyräilee toisella kielellä. 

Eikun vaan. Lähdeppä hakemaan. Tervetuloa tänne leikkaussaliin töihin. Varmasti riittää osaaminen. Not. Kokemusta on meillä.

Vierailija
686/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko trollausyritys.

En ole mikään trolli! Luuletko ettei lepposia toimistoduuneja ole joissa työhön nähden erinomainen palkka?

Kerropa mikä se sinun leppoisa toimistoduunisi on. Toimistoduuni kun ei ole ammatti.

Vierailija
687/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olin palkanlaskijana ilman koulutusta tai kokemusta. Palkka oli 1400 euroa. Helppoa hommaa.

Taisit tehdä avustavia tehtäviä, etkä edes tajunnut sitä.

Vierailija
688/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toimistoduuni" sanan käyttö paljasti sinut heti trollailevaksi lähihoitajaksi :-D

Mitäpä jos menisit vaikka Pron sivuilta lukemaan toimihenkilöiden eli leppoisten toimistoduunilaisten palkoista. Saatat yllättyä miten moni tienaa enemmän kuin hoitajat. Sieltä löytyy palkkataulukot . En ole trolli

Vierailija
689/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei amiskoulutuksen saanut hoitaja saa mitään toimistotöitä. 

Sain lähihoitajan koulutuksella toimistotöitä, brutto 3050e ja on lepposta verrattuna hoitajan hommiin sairaalassa. Olette aivan uskomattomia lyttääjiä, ei mitään arvostusta hoitajan ammattia kohtaan.

Ok, uskotaan :-D

Kerropa vielä mitä teet ja mille työnantajalle :-D

Mitä nämä hoitajien kuvittelemat epämääräiset "toimistotyöt" ovat? 

Onpas sulla ihana asenne! Firmaa en kerro, mutta potilastietojärjestelmien parissa työskentelen.

Vierailija
690/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat valittavat työvvuorolistoistaan. Laativat ne itse, eli myöntävät suoraan, etteivät osaa.

Vierailija
691/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko trollausyritys.

Kerropa mikä se sinun leppoisa toimistoduunisi on. Toimistoduuni kun ei ole ammatti.

Asiakaspalvelija

Vierailija
692/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän suu pannaan kun meidänkin tehohoitoyksiköstä kaikki irtisanoutuvat? Loppuuko se mollaaminen? Itse voisin irtisanoutua saman tien, meen vaikka sossun luukulle.

😂☝🏻 tervetuloa jonoon. Sossusta et rahaa moneen kuukauteen.

Sinähän sen tiedät, kun olet toimeentulosi sieltä saanut😂☝

Vierailija
693/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän suu pannaan kun meidänkin tehohoitoyksiköstä kaikki irtisanoutuvat? Loppuuko se mollaaminen? Itse voisin irtisanoutua saman tien, meen vaikka sossun luukulle.

Mene vain mutta et sinä sieltä rahaa saa.

Vierailija
694/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat ymmärtäneet, että myös heidän läheisensä ja he itse tarvitsevat hoitoa aina välillä? Ei varmaan. Joukkohurmos sumentaa pään.

Kyllä tämä on itsestään selvyys. Mutta jos päätyisin pää kainalossa päivystykseen, ja siellä ei olisi ketään hoitamassa,syyttäisin yhteiskuntaa terveydenhuollon ryssimisestä - en yksittäisiä työntekijöitä. Kenenkään ei pitäisi työnsä vuoksi joutua luopumaan irtisanomisoikeudestaan tai oikeudestaan keholliseen koskemattomuuteen, saati joutua pakotetuksi töihin.

Kaikki muut tällä hetkellä kyllä syyttävät hoitajia koska he ovat syyllisiä. Juurihan joku hoitsu vinkui Ylelle miten koko yhteiskunta tuntuu olevan nyt hoitajia vastaan. Onko ihme.

Itse olen kyllä lukenut hiukan toisenlaisia kannaottoja. 

Tehyn lehdestä, oletan. Kannattaisi varmaan laajentaa niitä informaationlähteitä.

Viimeksi lääkärilehdestä. Tehy lehteä en juurikaan lue, kun ei se ole kovin helposti saatavilla.

Vierailija
695/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂☝🏻 tervetuloa jonoon. Sossusta et rahaa moneen kuukauteen.

Sinähän sen tiedät, kun olet toimeentulosi sieltä saanut😂☝

Osasitpa sivaltaa. NOT. Miten lapsellisia te hoitajat olette?

- eri

Vierailija
696/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana tosi rajusti. Aivan varmasti sama näkyy hoitajillakin eli leppoisia hyvinpalkattuja töitä löytyy enää vain keskustelupalstan trolleilta. kaikki tutut ja sukulaiset pauhuvat samasta eli työhön on tullut kauhea raadannan maku. Lisää työtehtäviä pienemmällä palkalla. Osa ammateista sellaisia, joissa myös henki kyseessä. 

Siksi tuntuu niin ärsyttävältä kun vain hoitajilla on huono palkka tai vain hoitajilla on kiire tai vain hoitajilla on resurssipula. 

Hoitajat on varmaan negatiivisin ammattiryhmä. Miettikää nyt sitä jatkuvan valituksen määrää. Viimeksi 15v oli samat irtisanomiset. Oma ammattiryhmä lakossa viimeksi 1980-l. 

Näin on. Ei ole alaa, jolla ei olisi pulaa resursseista ja ainainen kiire. Jos sellainen löytyy, kertokaapa mullekin.

Olen entinen hoitsu, joka opiskeli ja vaihtoi alaa jo yli kaksikymmentä vuotta sitten. Sairaalahommista lähdön jälkeen on ollut yhtä kiirettä ja stressiä. Palkka tosin on parempi, mutta samaan hintaan joutuu venymään aika paljon enemmän kuin hoitsun hommissa konsanaan. Mutta en valita, sillä tykkään nykyisestä työstäni, vaikka se viekin joskus iltoja ja viikonloppuja, joista ei tietenkään makseta mitään lisiä, koska ne kuuluvat toimenkuvaan.

Olet siis ollut pois hoitotyöstä 20 vuotta ja sinulla ei taida olla mitään käsitystä, millaiseksi ala on tuona aikana muuttunut. Vuosituhannen vaihde oli leppoisaa aikaa nykypäivään verrattuna.

Keikkahommia on kyllä tänä aikana tullut joskus tehtyä, niin että voin sanoa tuntevani nykyisen tilanteen aika hyvin, älä sitä murehdi :)

Kiirettä, stressiä, venymistä ja palkattomia ilta ja viikonlopputöitä. Ja silti olet jaksanut keikkahommia tehdä. Olet kyllä tosi reipas!

Vierailija
697/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallinen logiikka. Onko siis esimerkiksi juuri sinun itsekin suunnattava tästä eteenpäin hoitoalalle, koska sinä tai joku läheisesi tarvitsette hoitoa aina välillä? Tämän logiikan mukaanhan kaikkien suomalaisten olisi pakko ryhtyä hoitoalalle.

Todellisuushan taitaa olla se, että ne joiden mielestä hoitoalalta saa riittävän hyvän palkan vaivaan nähden tekevät sitä työtä, ja muut eivät. Ja ne joilla on varaa palkallaan ostaa hoitopalveluita niitä sitten halutessaan ostavat, ja muut eivät. Jos siis yhteiskunnalla ei enää tulevaisuudessa ole varaa palkata tarpeeksi hoitajia.

Vierailija
698/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nämä osaa mitään muuta kuin sen mollauksen joten miten he sen voisivat edes lopettaa.

Vierailija
699/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana tosi rajusti. Aivan varmasti sama näkyy hoitajillakin eli leppoisia hyvinpalkattuja töitä löytyy enää vain keskustelupalstan trolleilta. kaikki tutut ja sukulaiset pauhuvat samasta eli työhön on tullut kauhea raadannan maku. Lisää työtehtäviä pienemmällä palkalla. Osa ammateista sellaisia, joissa myös henki kyseessä. 

Siksi tuntuu niin ärsyttävältä kun vain hoitajilla on huono palkka tai vain hoitajilla on kiire tai vain hoitajilla on resurssipula. 

Hoitajat on varmaan negatiivisin ammattiryhmä. Miettikää nyt sitä jatkuvan valituksen määrää. Viimeksi 15v oli samat irtisanomiset. Oma ammattiryhmä lakossa viimeksi 1980-l. 

Näin on. Ei ole alaa, jolla ei olisi pulaa resursseista ja ainainen kiire. Jos sellainen löytyy, kertokaapa mullekin.

Olen entinen hoitsu, joka opiskeli ja vaihtoi alaa jo yli kaksikymmentä vuotta sitten. Sairaalahommista lähdön jälkeen on ollut yhtä kiirettä ja stressiä. Palkka tosin on parempi, mutta samaan hintaan joutuu venymään aika paljon enemmän kuin hoitsun hommissa konsanaan. Mutta en valita, sillä tykkään nykyisestä työstäni, vaikka se viekin joskus iltoja ja viikonloppuja, joista ei tietenkään makseta mitään lisiä, koska ne kuuluvat toimenkuvaan.

Olet siis ollut pois hoitotyöstä 20 vuotta ja sinulla ei taida olla mitään käsitystä, millaiseksi ala on tuona aikana muuttunut. Vuosituhannen vaihde oli leppoisaa aikaa nykypäivään verrattuna.

Keikkahommia on kyllä tänä aikana tullut joskus tehtyä, niin että voin sanoa tuntevani nykyisen tilanteen aika hyvin, älä sitä murehdi :)

Tästä kaikesta kyllä kuultaa se ongelma, että hoitsuparoilla ei ole yleensä mitään käsitystä muista ammateista, tulosvastuusta, tulospalkkauksesta yms. Tai siitä, miten kilpailtuja yksityispuolen alat ylipäätään ovat nykyään.

Kuvittelevat, että kaikki muut tekevät "toimistotöitä" joihin kuuluu vain toimistossa istuminen tekemättä mitään 8-16 ja muhkea palkka juoksee ilman pelkoa irtisanomisista.

Tutustuppa itse hieman toimihenkilöiden palkkaluokkiin. Asiakasneuvojat, asiakaspalvelijat on alempia toimihenkilöitä. Jos ei ole tele-alan tesin piirissä kyllä muutaman vuoden jälkeen palkka yleensä on vähintään sen 2500 euroa niin vakuutus, pankki, julkinen infra, aloilla. Ja siitä on vielä varaa nousta

Vierailija
700/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallinen logiikka. Onko siis esimerkiksi juuri sinun itsekin suunnattava tästä eteenpäin hoitoalalle, koska sinä tai joku läheisesi tarvitsette hoitoa aina välillä? Tämän logiikan mukaanhan kaikkien suomalaisten olisi pakko ryhtyä hoitoalalle.

Todellisuushan taitaa olla se, että ne joiden mielestä hoitoalalta saa riittävän hyvän palkan vaivaan nähden tekevät sitä työtä, ja muut eivät. Ja ne joilla on varaa palkallaan ostaa hoitopalveluita niitä sitten halutessaan ostavat, ja muut eivät. Jos siis yhteiskunnalla ei enää tulevaisuudessa ole varaa palkata tarpeeksi hoitajia.

Logiikka on täysin toimiva. Hoitajat uhoavat, että jos heille ei anneta mitä vaativat niin sitten kukaan ei enää saa hoitoa vaan potilaat saavat kuolla. Niin tuossa uhoamisessa unohtavat täysin että sitten he itsekään tai heidän läheisensä eivät saa hoitoa, joten ihan omaan nilkkaan osuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän