Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
4861/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu66 kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja.Olen tehnyt viime vuodet pelkkää yötyötä 4000 euron bruttopalkalla.Nyt ajattelin sanoutua irti ja poistattaa ammattioikeuteni Valvirasta. Sen jälkeen työvoimatoimisto ei voi pakottaa minua enää hoitajaksi

Karenssi on nykyään korkeintaan 45 päivää.lomakorvaunsilla ym pärjään sen ajan loistavasti.sen jälkeen saan noin puolitoista vuotta ansiosidonnaista.

Ihan kiva visio siis

Mitä turhaan rääkätä itseään alalla, joka että anna mitään-vie ainoastaan. ihanaa saada olla vihdoin viikonloppuvapailla.Ei tarvitse olla töissä jouluna ja juhannuksina.

Mitäs ansiosidonnaisen jälkeen?

Vierailija
4862/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu66 kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja.Olen tehnyt viime vuodet pelkkää yötyötä 4000 euron bruttopalkalla.Nyt ajattelin sanoutua irti ja poistattaa ammattioikeuteni Valvirasta. Sen jälkeen työvoimatoimisto ei voi pakottaa minua enää hoitajaksi

Karenssi on nykyään korkeintaan 45 päivää.lomakorvaunsilla ym pärjään sen ajan loistavasti.sen jälkeen saan noin puolitoista vuotta ansiosidonnaista.

Ihan kiva visio siis

Mitä turhaan rääkätä itseään alalla, joka että anna mitään-vie ainoastaan. ihanaa saada olla vihdoin viikonloppuvapailla.Ei tarvitse olla töissä jouluna ja juhannuksina.

Aika jännää, teen teholla yötä ja hädintuskin 2900 pääsen vaikka teen kaikki juhlapyhat stadissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko siis Tehy ja Super keränneet hoitajilta valtakirjoja joukkoirtisanoutumisiin?

Muutaman metrin pino valtakirjoja neuvotteluissa on jo melkoinen valtti.

Vierailija
4864/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea yhtään viestiä. Vastaan vaan ap:n kysymykseen. En todellakaan ole kiinnostunut 3000e:n toimistoduunista. Siirryin hoitoalalta simppeliin tehdastyöhön. Tiedän nykyään kaksivuorotyöni työvuorot ja lomat vuoden päähän ainakin. Ei tarvitse olla vastuussa kenenkään hengestä. Ei tarvitse ajatella muuta kuin sitä mitä juuri sillä hetkellä työssä teen ja työvuoron jälkeen voin unohtaa työni seuraavaksi 16 tunniksi. Ei tarvitse kirjata mitään mihinkään. Palkkaa tulee sen verran, että elämä on hyvää ja mielekästä. Stressin määrä on vähentynyt oleellisesti ja sen voi havaita mm vaa'alla ja labra-arvoissa.

Vierailija
4865/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekis 2 tai 3 vuoro työtä alle 3000 e.

Päivätyötä voisin tehdä vaikka 2000 euron palkalla

Vierailija
4866/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko tämän ketjun aloittaja vaikuttavansa johonkin, vai saiko hän vain aikoinaan jotain henkistä tyydytystä tämänkin herjauksen aloittamisesta? Tämän palstan psykologia kiinnostaisi ihan oikeasti, täällä näkee niin äärioutoja tapauksia mitä ei tule tosielämässä vastaan.

Vierailija
4867/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen kevyt puolipäivätyö ja palkka 4500e 🥰 En vaihtaisi enää

Vierailija
4868/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimmu66 kirjoitti:

Ihan kiva visio siis

Aika jännää, teen teholla yötä ja hädintuskin 2900 pääsen vaikka teen kaikki juhlapyhat stadissa.

Taidat nyt puhua nettopalkasta.

Vierailija
4869/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hoitajan työt poliisin töihin vuosia sitten. Palkka lisineen 5000/ kk vs hoitajan työssä( olin vaativassa akuuttihoitotyössä) tienasin 3000 / kk lisineen.

Vierailija
4870/4871 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmu66 kirjoitti:

Ihan kiva visio siis

Taidat nyt puhua nettopalkasta.

Hei tradenomi- hönökki, toisin kuin sinä,me muut tiedämme mitä eroa on brutto- ja nettopalkalla.

Vierailija
4871/4871 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä sh:n koulutuksella ei hirveän monta alaa ole johon työllistyä. Uudelleen kouluttautumalla tai ryhtymällä yrittäjäksi tietysti kaikki on mahdollista. Ja aina on yksittäistapauksia jotka työllistyy jo pelkällä peruskoulupohjalla.

Mutta noin niinkuin muuten jos yhtäkkiä kymmeniätuhansia hoitajia irtisanoutuu niin uudelleen työllistyminen muille aloille voi olla haastavaa, etenkin kun työnhakijoita on satojatuhansia muitakin.

Työvoimapula koskee ainoastaan matalapalkka-aloja joissa taas työ vähintään yhtä raskasta ja huonommin palkattua.

Työvoimapulaa on myös tietyillä teknisillä ja it-aloilla asiantuntijatehtävissä: senioritason hommissa esim. full-stack / front -kehittäjinä, automaatiotestaajina jne. Niihin tarvitaan teknisen/tietojenkäsittelyn amk/yliopistotutkinto, sertifikaatteja ja kokemusta menetelmistä (scrum, safe jne) sekä noin 5-10 vuoden työkokemus. Toki junnuksikin voi noihin hommiin päästä, jos opiskelee muutaman vuoden alaa, mutta palkka on silloin harjoittelijapalkka eli siinä 3k kieppeillä.

Mutta tervetuloa!

Rakennusmestareista ja rakennusinsinööreistä on myös kova pula. Tervetuloa.

Eli harjoittelijan palkka on 3 tonnia, siitä se sitten nousee kokemuksen myötä? Tuohan on loistopalkka jo harjoittelijana! Oliko tuon viestin tarkoitus kertoa, kuinka huono palkka harjoittelijalla on, jos oli niin pieleen meni!

T. Saisipa palkkaa 3 tonnia sote-alalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän