Vierailija
Poiminta

.

Sivut

Kommentit (3016)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
UuhhKakaka

Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa

Vierailija

Ei oudoin, mutta yleisin idioottimaisuus josta saa jatkuvasti vääntää on se, miksi tiettyjä lähetyksiä ei luovuteta ilman henkkareita.

Samoin useimmille on erittäin vaikea ymmärtää miksi ei voida firman edustajina kirjautua asiakkaan verkkopankkiin maksamaan / poistamaan e-laskua.

Vierailija

Oli selittämistä kerran kun asiakas toi kopioitavaksi A4 kokoisen tekstipaperin ja halusi että suurennan tekstin mutta sille yhdelle A4:lle edelleen. No eihän se mahdu samankokoiselle arkille kun paperi oli tekstiä täynnä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme maalausfirma, mutta emme tee kotiin taideteoksia.

Voi apua :D Tottahan toki ammattimaalari vetäisee asiakkaan seinälle valokuvantarkan kopion vaikkapa Mona Lisasta. Tai näköjään jotkut luulevat näin ihan oikeasti..

Vierailija

Olin autorekisterikeskuksessa puhelinpalvelussa kesätöissä, jossa siis kerrottiin kuka omistaa auto ABC-123 ja kuka on haltija jne.

Yksi mamma soitti ja puhelu tuli minulle. Puhelu alkoi ihan normaalisti, hän kysyi, kuka omistaa mustan auton DEF-456. Kerroin että sen omistaa Nordea Rahoitus ja haltijana on Maija Meikäläinen. Normi settiä.

Nainen kiljaisi että "ahaaa, sanopa minulle että miksi sitä sitten ajaa tumma ja pitkä mies?". Yritin siinä mykistyneenä jotain selittää, että niin, saahan sitä autoa ajaa kuka vaan, että ei meille tartte ilmoittaa ketkä kaikki ajavat jotain autoa, että se on ihan sen auton haltijan asia.

Nainen alkoi avautumaan, että meillä ei täällä kuule ole koskaan asunut mitään rikkaita ihmisiä ja nyt on tuollainen hieno ja kallis auto ilmestynyt parkkipaikalle ja sitä ajava ei minun tietääkseni asu tässä talossa.

Puhelu jatkui vielä ihan absurdina. Olisin voinut kuvitella sen olevan joku polttaripila, jos olisin ollut menossa naimisiin.

Vierailija

Neuvoin asiakasta villakilpikirvan torjumisesta viherkasvista. Kasvi oli noin 30 cm korkea, eli aika perus viherkasvi. Kerroin kuinka kotikonsteinkin sitä voi torjua laittamalla mahdollisimman vahvan alkoholin sekaan tippa astianpesuainetta, ja sitten siihen litkuun kostutetulla pumpulipuikolla töpsötellään niitä saastuneita kohtia. Asiakas hermostui, kun sanoin että liraus sitä alkoholia lasin pohjalle, kun se ei ole tarkka määritelmä. Että onko se vaikka puoli litraa?? Teki mieli sanoa että no ihan miten vaan, en tiiä sun pumpulipuikoistas mutta ei mun topsit kyllä mitään tamponeja ole.

Toisella kerralla jouduin asiakkaalle rautalangasta vääntämään, että talvipakkasilla sellofaaniin käärityt orkideat kuolla kupsahtavat kävelymatkan aikana. Ei se tätä herraa tuntunut vaivaavan, kun [i]ajatus on kuitenkin tärkein[/]. Mikä se semmoinen ajatus on, että annetaan lahjaksi jotain jonka saaja purkaa paketistaan ja saa tumpata suoraan roskiin tän antajan silmien alla.

Vierailija

Asiakas, joka nykyisin on erään ison ja kansainvälisen viestintäfirman toimitusjohtaja, oli silloin markkinointipäällikkö eräässä toisessa kv. firmassa, soitti minulle ja kysyi aivan hämmentäviä perusasioita heille varatusta VIP-tilasta kansainvälisen urheilutapahtuman yhteydessä. Olin silloin markkinointiassistentti. Siis tyyliin, että mitä mun pitää sinne tilata, paljonko juomia ja ruokaa ja pitääkö tilata jotain kalusteita ja jotain. Pitääkö meidän itse tuottaa meidän oma esittelymateriaali vai onko se siellä niinkuin valmiina ja kutsutaanko me itse meidän vieraat.

Olin aivan hämmentynyt, koska viikkoa aikaisemmin oli lähtenyt kaikille yhteistyökumppaneille rautalankaa väännettynä tiedote, jossa yksityiskohtaisesti neuvottiin step-by-step mitä pitää tehdä. Kysyin, että tuliko se perille? Tuli, mutta hän ei ymmärtänyt. Käytiin sitten se juttu läpi puhelimessa vielä ihan yksityiskohtaisesti, meni ehkä noin tunti. Mainittakoon, että hän oli ainoa noin 30:stä joka vaati kädestä pitäen apua. Ja noi oli oikeasti aika perusasioita PR:n jutuissa.

Puhelun päätyttyä menin vähän ihmeissäni markkinointijohtajan huoneeseen ja kerroin xx:n soittaneen ja olleen ihan ulalla. Kysyin, että onko hänen kanssaan varmasti käyty läpi mitä soppariin kuuluu ja mitä ei. Markkinointijohtaja meni ihan hiljaiseksi ja kysyi, että kävitkö sä nää asiat siis läpi hänen kanssaan just äsken? Juu. Nimittäin kun hän oli selittänyt sen asian puhelimessa just sitä edellisenä päivänä tälle asiakkaalle. Ihan täsmälleen samat asiat. 

Silloin mietin että millä hiton meriiteillä täällä pääsee kansainvälisen konsernin, ehkä maailman tunnetuimman brändin, markkinointipäälliköksi...

Vierailija

Jos asiakas ottaa tietyn arvoisella lipukkeella halvemman ruoka-annoksen, hän ei saa käyttämättä jäänyttä summaa takaisin eikä maksaa sillä osaa jostain muusta tuotteesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos asiakas ottaa tietyn arvoisella lipukkeella halvemman ruoka-annoksen, hän ei saa käyttämättä jäänyttä summaa takaisin eikä maksaa sillä osaa jostain muusta tuotteesta.

Tämä! Ja tilille syövä lounasasiakas ostaa tänään kymmenellä eurolla velaksi ja samalla maksaa eilisen kympin velan käteisellä pois....

Vierailija

Mainostoimistossa törmää Photoshop -uskovaisiin.

Tässä on siis skannattuna vanhasta valokuvasta tää meidän rekan kuva vuodelta 1963, mutta kun sen pitäis olla kuvattuna toiselta puolelta, kun siellä meidän mainokset näky paremmin. Eli voisko tän kuvan niinkuin kääntää että se olis otettu niinkuin tavallaan toiselta puolelta?

Ja tästä pitäis saada sellainen talon kokoinen lakana, kai se onnistuu? Meneekö aikaa edes tuntia?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat