Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?
Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
Kommentit (200)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:01"]163/85kg
Olen syönyt nyt Jutan Go Fat Go-dieetin mukaan kolme viikkoa enkä ole lipsunut mistään, laihdutussaldo 800g.. Kilpirauhasen vajaatoiminta lisäsi painoani keväällä 10kg vaikka urheilin enemmän kuin koskaan elämässäni ja söin suht terveellisesti + vklpherkuttelut. Olen lopettanut tänä vuonna kaiken ylimääräisen napostelun ja silti lihon :D Ravitsemusterapeuttikin ihmettelee miksei paino putoa yhtään ja voin vakuuttaa noudattaneeni sitä.. Ennen dieetin aloittamista oli aivan sama söinkö mäkkiaterian vai terveellisen kotiaterian, ei vaikutusta painoon. Ensi viikon jälkeen loppuu dieetin ensimmäinen vaihe, en tiedä haluanko edes jatkaa kun tulokset ovat noinkin huimat.. Tämän lisäksi käyn salilla 4 kertaa viikossa, 3 lihasryhmäpäivää ja 1 cardiopäivä + kävelen koulupäivinä 4km. Kesällä lenkkeilin ja senttejä lähti esim. 6cm, mutta se ei näy edes peilissä. Jos joku tietää mistä tämä johtuu niin olisin todella kiitollinen! :( [/quote] Kilpirauhasenvajaatoimintaan liittyy usein elimistön kyvyttömyys käsitellä maitoa sisältäviä tuotteita ja niitähän tuo dieetti on puollollaan. Pyydä sieltä Jutalta maidoton versio ja kokeile sillä, jos muuten haluat jatkaa tuolla.
[/quote]
Lapsena ja nuorena söin maitotuotteita enemmän kuin laki sallii, mutta nyt maitotuotteiden määräni on 250g rahkaa päivässä, onko tämäkin liikaa?
Aineenvaihdunnasta sen verran, että nyt tämän dieetin aikana olen alkanut ns. läpipaskomaan kaiken.. :D
Olen normaalipainoinen mut sitä löysää läskiä on mahassa ja reisissä.
Mä olen mielestäni silti läski koska minun mittarini mukaan hoikka tai laiha olen sellainen hlö jolla ei ole mahassa eikä reisissä läskiä. Vaan vyötärö erottuu ja jalat sekä pepa ovat sellaset kauniit hoikahkot, ainoa miinuspuoli tuossa on se ,että naama voi olla liian kuivuneen ja laihan näköinen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:30"]Rehellisesti eilinen. Aamulla bulgarian jogurtti ja kahvia. Lounaalla lautasellinen muusia karjalanpaistia ja salaattia, ei santsia, juomana vettä. Iltäpävällä kahvi ja voisilmäpulla. Päivällisaikaan slice perhepizzasta ja ruisleipä lohisalaatilla, juomana maitoa. Telkkua katsoessa 8palaa suklaalevystä ja pintti lonkeroa. Bmi 47.
[/quote]
Kuulostaa aika lailla mun syömisiltä ja bmi 21.
[/quote]teen istumatyötä, en liiku ollenkaan. Ikää 40+. Nuorena bmi oli pitkään 35pinnassa. Silloin kärsi syödä enemmän. Nyt paino nousee taas heti jos menee yhtään mässäilyksi. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta se on aika hyvin tasapainossa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:49"]Olen normaalipainoinen mut sitä löysää läskiä on mahassa ja reisissä.
Mä olen mielestäni silti läski koska minun mittarini mukaan hoikka tai laiha olen sellainen hlö jolla ei ole mahassa eikä reisissä läskiä. Vaan vyötärö erottuu ja jalat sekä pepa ovat sellaset kauniit hoikahkot, ainoa miinuspuoli tuossa on se ,että naama voi olla liian kuivuneen ja laihan näköinen.
[/quote]Ja syön melko normaalisti ruokaympyrän mukaan ,tosin kakkuja yms.herkkuja tulee välillä vedettyä viikon aikana joskus 1kg :(
Masennuslääkkeitä. Paino nousi eikä lähde. Juu oma vika luuseri läski. Kiitos.
Masennuslääkkeitä. Paino nousi eikä lähde. Juu, tällainen luuseri läski olen, sori.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:49"]Olen normaalipainoinen mut sitä löysää läskiä on mahassa ja reisissä.
[/quote]Ja syön melko normaalisti ruokaympyrän mukaan ,tosin kakkuja yms.herkkuja tulee välillä vedettyä viikon aikana joskus 1kg :(
[/quote]Kauhea miten pystyt:)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:51"]
[/quote]
En näemmä ole yksin vaivani kanssa. Painoni nousi todella nopeasti niihin aikoihin, kun aloitin e-pillerit ja masennuslääkityksen. Molemmista olen nyt luopunut, enkä väitä, että nuo pillerit itsessään sisälsivät 10 000 kcal, mutta lihomistahti oli aivan erilainen kuin ilman.
Mikä tuo juttu on että viestiä ei voi nyt lähettää ja yritä hetken päästä uudestaan? Tulihan ne läpi ja kaksinkappalein oikein...
T. 84 ja 85...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:01"]163/85kg
Olen syönyt nyt Jutan Go Fat Go-dieetin mukaan kolme viikkoa enkä ole lipsunut mistään, laihdutussaldo 800g.. Kilpirauhasen vajaatoiminta lisäsi painoani keväällä 10kg vaikka urheilin enemmän kuin koskaan elämässäni ja söin suht terveellisesti + vklpherkuttelut. Olen lopettanut tänä vuonna kaiken ylimääräisen napostelun ja silti lihon :D Ravitsemusterapeuttikin ihmettelee miksei paino putoa yhtään ja voin vakuuttaa noudattaneeni sitä.. Ennen dieetin aloittamista oli aivan sama söinkö mäkkiaterian vai terveellisen kotiaterian, ei vaikutusta painoon. Ensi viikon jälkeen loppuu dieetin ensimmäinen vaihe, en tiedä haluanko edes jatkaa kun tulokset ovat noinkin huimat.. Tämän lisäksi käyn salilla 4 kertaa viikossa, 3 lihasryhmäpäivää ja 1 cardiopäivä + kävelen koulupäivinä 4km. Kesällä lenkkeilin ja senttejä lähti esim. 6cm, mutta se ei näy edes peilissä. Jos joku tietää mistä tämä johtuu niin olisin todella kiitollinen! :( [/quote] Kilpirauhasenvajaatoimintaan liittyy usein elimistön kyvyttömyys käsitellä maitoa sisältäviä tuotteita ja niitähän tuo dieetti on puollollaan. Pyydä sieltä Jutalta maidoton versio ja kokeile sillä, jos muuten haluat jatkaa tuolla.
[/quote]
Lapsena ja nuorena söin maitotuotteita enemmän kuin laki sallii, mutta nyt maitotuotteiden määräni on 250g rahkaa päivässä, onko tämäkin liikaa?
Aineenvaihdunnasta sen verran, että nyt tämän dieetin aikana olen alkanut ns. läpipaskomaan kaiken.. :D
[/quote]
Mulla ihan kaikki maitoproteiini siis myös hera nolla grammaa. Auttaa oloon. Ja neljä vuotta sitten pidetyn dieetin seurauksena läpipasko jatkuu vieläkin eikä naurata enää. Siis kilpirauhaspotilas täälläkin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"]Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää
[/quote]
Miten niin et tiedä otiko liikaa? Monta kanfilettä syöt kerralla?
Aloittaja ei välttämättä ole mikään trolli provoaja, jos hän on parikymppinen tai alle niin hyvin mahdollista tuo. Minäkin söin parikymppisenä noin, vaan eipä onnistu enää +30 :) Kannattaa pitää itsestään huolta, ajoissa!!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:22"]Täällä yksi joks kerran kerrytti mirtazapinin myöyä 30kg kolmessa kuukaudessa, ketipinorin myötä 20kg sellaisessa vajaassa puolessa vuodessa. Eniveis, en ole enää bmi 34+, jotain 28 tai vastaavaa. Se mikä nyt häiritsee on se että vaikka tuntuu että syön kohtuullisesti turpoaminen jatkuu. Ennen tätä oli jakso kun ahmimalla itse aiheutin painonnousuni, ei oikeaa ruokaa kuim nimeksi ja karkkia, jädeä ja herkkua joka päivä. Mutta, nyt syön smoothien 1-2 kertaa päivässä. Lämmintä ruokaa kerran tai kaksi. Kahvia maidolla, paljon mutta vain kerran päivässä. Herkkuja ehkä 1-2 kertaa viikossa eikä edes samoja määriä kerralla.
[/quote]
Mulla Ketipinor hillitsee syömistä.
[/quote]
Sopiiko se sulle muutenkin hyvin? En itse asiassa lopettanut sitä sen painonnousun takia vaan siksi että olin koomassa koko ajan. Kun lopetin sen oksensin viikon putkeen. Ihan tosihyvä jos se sulle sopii kaikin tavoin, sopiva lääke on niin tärkeä ja vaikea löytää.
[/quote]
Mä syön 200mg ja otan illalla koko satsin. Aluksi söin 50mg ja sitten 100mg. Nyt jo lähes vuoden tuo 200mg. Ei mitään koomaa. En muutenkaan huomaa mitään eroa lääkkeettömyyteen. Ainoastaan pahimmat piikit mielialan vaihteluissa leikkaantuneet pois. Välillä kuukautisvuotohäiriöitä, mutta nekin vähentyneet. Alussa toki väsytti ja olin ihme koomassa, mut ekan kolmen kuukauden jälkeen ei oo ollut sitäkään. Lisäksi cipralex ja Lamictal 200mg sekin...
[/quote]
Okei. Mä ehdin syödä ketiä 325mg iltaisin vuoden verran ennen kuin lääkäri suostui uskomaan että se järkky kooma johtui ketistä ja vaihdettiin lamiin ja topimaxiin. Silloin se painokim rupesi tippumaan. Mutta ei nekään lääkkeet kyllä sitten auttaneet vaikkei sivareitakaan tullut.
[/quote]
Lamictalin hyöty on kyllä olematon. Tosta sun toisesta lääkkeestä en ole kuullutkaan. Onko sinullakin kaksisuuntainen?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:51"]
[/quote]
En näemmä ole yksin vaivani kanssa. Painoni nousi todella nopeasti niihin aikoihin, kun aloitin e-pillerit ja masennuslääkityksen. Molemmista olen nyt luopunut, enkä väitä, että nuo pillerit itsessään sisälsivät 10 000 kcal, mutta lihomistahti oli aivan erilainen kuin ilman.
[/quote]
Niinpä. Mulla lääkkeessä mainittiin haittavaikutuksena painonnousu ja lihoin melko lyhyessä ajassa vaatekokoon 42, olin aiemmin siis 38. Eikä siinä muuten mitään mutta kun kuntokin rapautui ja se harmittaa kovasti. Se hidastaa myös yritystä toipua kun ei meinaa jaksaa liikkua kun on vielä väsynytkin. No, hiljaa hyvä tulee. Mutta annetaan arvo toisillemme olimmepa lihavia, laihoja tai mitä hyvänsä eikö? Arvostelu on tarpeetonta ja joskus julmaakin sillä koskaan ei voi tietää mitä asioiden taustalla voi olla. Enkä minä itselleni sääliä tai kehuja kaipaa vaan yritän herätellä ihmisiä miettimään olisiko maailma kuitenkin kivempi kaikille jos kohtelisimme toisiamme kauniisti. Samoin yritän herätellä teitä tajuamaan että tarinoiden (lihavuus, ero, pakolaisuus mikä vaan) taustalla voi olla jotain ihan muuta kuin automaattisesti ja asiat yksinkertaistaen kuvittelemme. Tällöinhän toisen arvostelu on julmuuden lisäksi myös typerää.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]
Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella. Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan. Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
[/quote]
Täysin rehellisesti, paljon vähemmän. Olen ollut BMI 44 jo toistakymmentä vuotta, paino pysyy suurinpiirtein samoissa. Juon limua korkeintaan pari lasillista päivässä, ja suklaalevykin saattaa mennä, mutta en syö tuhtia aamupalaa koskaan, yksi jugurtti on aina ollut suurin mitä pystyn aamulla syömään. Korkeintaan kerran päivässä syön lämmintä ruokaa, ja sitäkin pienen annoksen, maha tulee nopeasti täyteen, hoikemmat vetelevät enemmän aina työpaikkalounaalla kuin minä. Iltapala on yleensä myös sitä jugurttia. Usein jää se lämmin ruoka syömättä, lounaalla käyn ehkä kerran viikossa, ja kotona en aina sitten jaksa syödä jos olen väsynyt, ruuan teen muille mutta itse syön jugurtin ja vähän suklaata.
Liikun varmasti vähemmän kuin sinä, pyöräillyt en ole vuosiin, tuntuu ettei pyörä kestä mun painoa ja takapuoli tulee ainakin tosi kipeäksi. Kesällä teen puutarhahommia, mutta muuten en ulkoile, talvella en ole vapaaehtoisesti koskaan ulkona.
Mulla on muutama kilo liikaa eikä minua voi sanoa ylipainoiseksi, mutta siihen pääsisin jos en koskaan osaisi laittaa stoppia ruokailulleni. Syön liikaa perusruokaa ja herkuttelen rasvapitoisilla ja suolaisilla jutuilla, kuten juustoilla ja "paremmilla" jäätelöillä. Viiniä ja jälkiruokaviiniäkin tulee toisinaan lipiteltyä liikaa, ja viikossa parissa pamahtaa nesteitä ja painonnousua.
Ruoka on minulle tärkeä ja mieleniiintoinen juttu, että jos joskus annoskokojen sääntely menee kokonaan pois päältä, niin ei ole mitenkään ihme jos bmi alkaa huidella neljässäkympissä. Eli ns. parempaakin ruokaa syömällä pääsee helposti ylipainoon. Tämä tuntuu olevan monelle vieras juttu, ja usein olen kuullut lihavan suusta sanat, "kun tolla on varaa syödä hyvää ruokaa niin siksi se ei liho".
Niin ja vaikka ihminen aiheuttaisikin lihavuutensa "pelkästään" syömällä, ei hän ole silti _yhtään_ huonompi. Kukaanhan ei ole täydellinen ja silti kaikki on arvokkaita, _täysin samanarvoisia keskenään_
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:16"]Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois. [/quote] Sulla on syy laihtua: oma terveytesi ja hyvinvointisi. Kukaan ei ole ruma laihana.
[/quote]
Kyllä ruma on ruma laihanakin, vai meinaatko että isonenäinen leuaton huonoihoinen luiseva laiheliini on kovinkin kaunis? Muutenkin suurin osa ihmisistä on kuitenkin tavallisen näköisiä, vain pieni osa on joko rumia tai kauniita.
Mulla bmi 22. Ja lukemani perusteella mun pitäisi painaa vähintään 130kg. Syöpöttelen ja juopottelen, kuin hevonen. Alkoa kuluu, karkkia, suklaata ym. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Liikun kausittain. Tällä viikolla olen syönyt joka ilta poppareita, kolme garibo pussia, pätkispussin, yhden suklaalevyn, kaksi mäkkiateriaa(jälkkäreillä), joka päivä 1-2 kuppia kaakaota.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:30"]Rehellisesti eilinen. Aamulla bulgarian jogurtti ja kahvia. Lounaalla lautasellinen muusia karjalanpaistia ja salaattia, ei santsia, juomana vettä. Iltäpävällä kahvi ja voisilmäpulla. Päivällisaikaan slice perhepizzasta ja ruisleipä lohisalaatilla, juomana maitoa. Telkkua katsoessa 8palaa suklaalevystä ja pintti lonkeroa. Bmi 47.
[/quote]
Kuulostaa aika lailla mun syömisiltä ja bmi 21.