Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?

Vierailija
18.09.2015 |

Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin 3 broileripuikulaa, riisiä ja currykastiketta. Ruokajuomaksi lasin mehua ja lasin vettä. Kahvitauolla join kupin teetä kahdella sokeripalalla. Iltaopintojen aikana join 0.5l persikkajääteetä. Kotiin päästessäni söin riisiä ja possukastiketta, ruisleivän kinkulla ja juustolla. Join lonkeron ja söin palan jäätelökakkua.

Vierailija
62/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:26"]Eiköhän kaikki tajua että on tosi yksilöllistä, että kuinka helposti lihoaa. Samalla syömisellä kaksi eri henkilöä voi lihota siten, että toiselle tulee 10 kiloa ja toiselle 3 kiloa tai ei välttämättä sitäkään. Sama kuin raskaana ollessaankin, toiset lihovat tosi helposti ja kiloja tulee tosta vaan 30 raskauden loppuun mennessä.

Mulla kolme raskautta ja joka kerta painoa kertyi n. 8kg vaikka söin ihan normaalisti. Olisin joutunut mässäilemään ihan tolkuttomat määrät ruokaa, sipsejä ja herkkuja, että olisin saanut painon nousemaan esim 20 kg mikä taas joillekkin tulee ihan normaalista syömisestä.

[/quote]
Kenellekään ei tule normisyömisistä +20kg edes raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:32"]Eilen söin 3 broileripuikulaa, riisiä ja currykastiketta. Ruokajuomaksi lasin mehua ja lasin vettä. Kahvitauolla join kupin teetä kahdella sokeripalalla. Iltaopintojen aikana join 0.5l persikkajääteetä. Kotiin päästessäni söin riisiä ja possukastiketta, ruisleivän kinkulla ja juustolla. Join lonkeron ja söin palan jäätelökakkua.
[/quote]
Ai tää oliki yli 40bmin omaaville. Ja mulla vaan 30bmi.

Vierailija
64/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:27"]Aika LOUKKAAVA aloitus. On SAIRAUKSIA ja niihin LÄÄKITYS joka kerää kerää nestettä ja TURVOTTAA. Vaikka kuinka terveellisesti syö ei auta.
[/quote]
Tieteellistä näyttöä tälle. Kas kummaa, eihän sitä ole. Arvaappa miksi? Yksikään lääke ei turvota kymmeniä kiloja, sillä lääke ei elimistössä muutu ylimääräiseksi energiaksi. Turvotus sen sijaan näkyy kasvoissa. Lääke voi lisätä ruokahalua, mutta sitä tulee itse ymmärtää hillitä. Tadaaaaaa!

Vierailija
65/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:27"]Aika LOUKKAAVA aloitus. On SAIRAUKSIA ja niihin LÄÄKITYS joka kerää kerää nestettä ja TURVOTTAA. Vaikka kuinka terveellisesti syö ei auta.
[/quote]
Tieteellistä näyttöä tälle. Kas kummaa, eihän sitä ole. Arvaappa miksi? Yksikään lääke ei turvota kymmeniä kiloja, sillä lääke ei elimistössä muutu ylimääräiseksi energiaksi. Turvotus sen sijaan näkyy kasvoissa. Lääke voi lisätä ruokahalua, mutta sitä tulee itse ymmärtää hillitä. Tadaaaaaa!
[/quote]

Toivon, että joskus sairastut. Tai ei, en toivo. Et välttämättä muuttuisi yhtään älykkäämmäksi.

Vierailija
66/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:27"]Aika LOUKKAAVA aloitus. On SAIRAUKSIA ja niihin LÄÄKITYS joka kerää kerää nestettä ja TURVOTTAA. Vaikka kuinka terveellisesti syö ei auta.
[/quote]
[/quote]

Toivon, että joskus sairastut. Tai ei, en toivo. Et välttämättä muuttuisi yhtään älykkäämmäksi.
[/quote]
Äläs ole adhominem vaan pysy asiassa ja näytä luotettava lähde väitteellesi! :)

Vierailija
67/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ja paljon. Kaikki uppoo.

Vierailija
68/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ja väärin. Koetan nyt pitää ruokapäiväkirjaa ja saada tapojani muutettua. Ei mulla paljoa oo ylipainoa, alle 5kg, mutta ei tää silti terveellistä oo eikä oikeastaan kivaakaan kun pitää miettiä miltä näyttää.

Vierailija
69/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin pari vuotta sitten 116 kiloa. Bmi juuri sen 40 yli. Mitenkö söin? Pääasiassa ruokaa liian isot määrät. Mutta myös herkkuja, pullaa, keksejä, karkkia monesti viikossa. Suklaa-levy kerrallaan. Ja paino kertyi usean vuoden aikana. Elämäntapamuutoksen avulla paino on nyt 93 kiloa ja matka pienemmäksi jatkuu.

Vierailija
70/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden salaatinlehden ja joskus herkuttelen lisäämällä sitruunaa veteen. En silti laihdu koska olen säästöliekillä tai jotain.

Vierailija
71/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]

Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella. Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan. Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.

[/quote]

Sinä olet se laihaläski, josta on ollut puhetta. Juuri tuli TV1 Prisma ohjelma, jossa 49 kg naisen todettiin rasvoittuneen ja lihaksia ei ollut nimeksikään.  
[/quote]
No niin, täällähän on päästy jo mukavaan vauhtiin, vaikka eilen näytti, että aloitus hiipuu parin provon jälkeen, kuin tossu paskaan. Toki aloitusajankohta oli huono juuri ennen yösensuurin alkua, mutta hyvä että olette nostanut avaukseni pramille, koska tämä kiinnostaa varmasti muitakin kuin minua.
Juu katselin kyseisen Prisman jakson minäkin. Toki termi laihaläski oli minulle tuttu ennen Prismaakin.
Myönnän toki, että minussa rasvaa on, olenhan muutaman kilon lievän ylipainon puolella ja muutenkin, mutta varsinaisena laihaläskinä en itseäni pidä.
Olen koko ikäni harrastanut erittäin monipuolisesti liikuntaa ja urheilua, tosin viime vuosina se on radikaalisti vähentynyt mennyttä kesää lukuunottamatta, jona siis olen pyöräillyt sangen runsaasti. Lisäksi olen harrastanut hyötyliikuntaa normitallaajaa enemmän (mm klapihommia). Lihasta minusta siis kyllä löytyy.

Ap

Vierailija
72/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihava, söin esimerkiksi eilen:

Kahvia aamupalaksi. Vähän myöhemmin pikku pikarin banaanijugurttia. Vähän siitä myöhemmin ruispuolukkpuuroa ja maitoa.

Välipalaksi kaksi Uotilan maalaislimppua floralla, meetwurstilla ja arkijuustolla, kahvia kyytipojaksi.

Päivälliseksi lihapataa (porsas, pekoni, juurekset, itse tehtyä lihalientä pakkasesta) perunoilla.

Vähän myöhemmin n.200g irtokarkkeja.

Iltapalaksi kasvislautanen, ruissipsejä ja dippiä.

Tänään olen syönyt (ja ehkä tulen syömään):

Kaksi mukia kahvia, ruispuolukkapuuroa

Jossain vaiheessa teen lihamurekkeen, perunoita, porkkana-kyssäkaaliraastetta.

Ajattelin leipoa omenapiirakkaa.

Illalla grillataan saunan jälkeen makkarat ja ajattelin pitkästä aikaa ottaa pari siideriä vapaan viikonlopun kunniaksi.

Liikunnasta pitää huolen koira. Ilman sitä ja liikkuvaista työtä olisin varmasti vielä lihavampi, koska en varmasti liikkuisi jos ei olisi pakko.

Vierailija
73/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:30"]

Rehellisesti eilinen. Aamulla bulgarian jogurtti ja kahvia. Lounaalla lautasellinen muusia karjalanpaistia ja salaattia, ei santsia, juomana vettä. Iltäpävällä kahvi ja voisilmäpulla. Päivällisaikaan slice perhepizzasta ja ruisleipä lohisalaatilla, juomana maitoa. Telkkua katsoessa 8palaa suklaalevystä ja pintti lonkeroa. Bmi 47.

[/quote]

tämä voisi olla minun päivän syömiset ihan hyvin. Paitsi aamulla jugurtin tilalla olisi sämpylä, suklaata olisin syönyt 4 palaa enkä olisi juonut alkoholia. Bmi on 19,5.

Vierailija
74/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:30"]

Rehellisesti eilinen. Aamulla bulgarian jogurtti ja kahvia. Lounaalla lautasellinen muusia karjalanpaistia ja salaattia, ei santsia, juomana vettä. Iltäpävällä kahvi ja voisilmäpulla. Päivällisaikaan slice perhepizzasta ja ruisleipä lohisalaatilla, juomana maitoa. Telkkua katsoessa 8palaa suklaalevystä ja pintti lonkeroa. Bmi 47.

[/quote]

tämä voisi olla minun päivän syömiset ihan hyvin. Paitsi aamulla jugurtin tilalla olisi sämpylä, suklaata olisin syönyt 4 palaa enkä olisi juonut alkoholia. Bmi on 19,5.
[/quote]
ANNOSKOKO

Vierailija
75/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin viime vuonna noin 7 kiloa ja se tapahtui näin: Puoli vuotta liikunta oli nollissa. Kävin vain töissä (bussilla) ja tulin kotiin syömään ja nukkumaan. Söin paljon pakasteita eli soijanakkeja ja -pyöryköitä. Usein tein ison perunamunakkaan soijakermaan. Ostin karkkia eli lähinnä lakua ja tummaa suklaata joka viikko. Toisinaan saatoin syödä pienen rasiallisen kaura- tai soijajätskiä yhdeltä istumalta. Viikonloppuisin herkuttelin, koska toisessa kaupungissa asuva miesystävä tuli käymään ja yhdessä oli mukava syödä. Hesen soijatortillan vedin nassuun pari kertaa kuukaudessa. Että näin. Niin vain tuli hoikasta kasvissyöjästä pyöreä. Nyt oon normaalipainon ylärajalla. Elintapakorjauksen jälkeen paino ei ole enää noussut muttei ole kyllä laskenutkaan.

Vierailija
76/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:56"]Minä lihava, söin esimerkiksi eilen:

Kahvia aamupalaksi. Vähän myöhemmin pikku pikarin banaanijugurttia. Vähän siitä myöhemmin ruispuolukkpuuroa ja maitoa.

Välipalaksi kaksi Uotilan maalaislimppua floralla, meetwurstilla ja arkijuustolla, kahvia kyytipojaksi.

Päivälliseksi lihapataa (porsas, pekoni, juurekset, itse tehtyä lihalientä pakkasesta) perunoilla.

Vähän myöhemmin n.200g irtokarkkeja.

Iltapalaksi kasvislautanen, ruissipsejä ja dippiä.

Tänään olen syönyt (ja ehkä tulen syömään):

Kaksi mukia kahvia, ruispuolukkapuuroa

Jossain vaiheessa teen lihamurekkeen, perunoita, porkkana-kyssäkaaliraastetta.

Ajattelin leipoa omenapiirakkaa.

Illalla grillataan saunan jälkeen makkarat ja ajattelin pitkästä aikaa ottaa pari siideriä vapaan viikonlopun kunniaksi.

Liikunnasta pitää huolen koira. Ilman sitä ja liikkuvaista työtä olisin varmasti vielä lihavampi, koska en varmasti liikkuisi jos ei olisi pakko.
[/quote]
Jos sinulla on bmi yli 40, niin joskus olet kyllä vedellyt huomattavasti ronskimmalla kädellä muonaa kitusiisi, jos vielä liikuntaakin jonkun verran olet harrastanut.

Vierailija
77/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia maidolla aamupäivällä, lounaaksi maustamatonta jogurttia ja mansikoita, pari Lidlin (sulhas?)piirakkaa, neljä siivua juustoa ja omena. Lisää kahvia maidolla. Päivällisenä possunpihvejä, perunaa ja salaattia. Jälkkäriksi mars-jäätelöpatukka. Illan aikana juon light-limua litran, syön 1/10 osan sipsipussista, muutaman hedelmäkarkin, pari ruisleipää juustolla, ehkä joku hedelmä.

Normipäivä. Annoskoot normaaleita tai jopa pieniä, jos vertaa esim. ihmisten lounasruokalassa lappaamaan settiin.

Vierailija
78/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:27"]Aika LOUKKAAVA aloitus. On SAIRAUKSIA ja niihin LÄÄKITYS joka kerää kerää nestettä ja TURVOTTAA. Vaikka kuinka terveellisesti syö ei auta.
[/quote]
[/quote] en muista enään lääkkeen nimeä mutta lapsuuden ajan kaverilla oli kuoli nuorena oli koko ikänsä. Tosi lihava vaikka muu perhe lanka laihoja

Vierailija
79/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:41"]

Eilen meni alas caesar-salaatti, uunivihannesvuokaa, banaanijogurttia ja kaksi siideriä. Ja monta kuppia kahvia. BMI 41, en laiduta, joten ihan normipäivä mulle. Edellispäivänä lihakeittoa, maustamatonta kreikkalaista jogurttia, kaksi meetvurstileipää, kaalisalaattia, 4 palaa suklaata ja taas paljon kahvia. Sitä edellisenä banaani, rahkaa, proteiinipalautusjuomajauhetta, spagettia ja jauhelihakastiketta lounaalla, illalla 200g lohta ja jäävuorisalaattia. Aika normipäiviä mulle. Tiedä sitten mistä nämä kilot ovat kertyneet..? Liikun n. 3 krt/vko: esm. ke kävin salilla, kunnon painotreeni 45 min ja to juoksin 1,5h lenkin. Saa toki antaa neuvoja.

[/quote]

Mistä alapeukut? Sanoin, että saa antaa neuvoja, joten kommentoikaa ihmeessä.

[/quote]

Eikö kukaan vastaa? Mitä alapeukut tässä tarkoittivat?

Vierailija
80/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin salilla (jolla saa mukavasti pidettyä ruokahalun korkeana) ja söin terveellisesti ja monipuolisesti (vihreää, vähärasvaista lihaa ja vain vähän hiilareita + hyviä rasvoja). Paino pysyi yli vuoden samana. Se on vaan karu totuus että laihdutuskuurilla sen oikeassa merkityksessään ei syödä niin terveellisesti ja monipuolisesti, koska kaloreita pitää rajoittaa ja annoskoot PITÄÄ OIKEASTI PIENINÄ. Eli, 130kg pystyy helposti syömään perusterveellisesti (painonhallintaa), kilot on karrutettu syömällä epäterveellisesti ja liikaa (lihominen) ja kiloja alkaa lähteä vasta kun annokset pienetään.. Uskaltaisinko sanoa, että lapsen annosten kokoisiksi? Eikun laskemaan kylmänviileesti kaloreita, ja joo, vaikka se sipsi onkin perunaa ja rakenteeltaan vähän tilaa vievä, sen kalorit ovat täyttä totta.