Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?
Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
Kommentit (200)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:10"]
"Sun uupumus johtuu läskistä, sokerista ja turhista hiilareista - tuohon analyysiin ei lääkäriä tarvita. Varmasti et jaksa tehdä yhtään mitään kun sokeriarvot heittelee..... Ajattelisit myös perhettäsi...
Joo, kyllä mä sen tiedän. Ja ajattelen. Mutta ei riitä voimat muutokseen. Kun jätän herkut kauppaan, tulee illalla paniikki että ei oo mitään hyvää, mitä mä nyt teen. Sitten saatan lähteä apsille hakemaan suklaalevyn."
Nyt ihan oikeasti tekee pahaa 167.... Et jaksa tehdä mitään läskeillesi ja sille että perheesi voisi paremmin kun äiti jaksaisi olla heidän kanssaan mutta jaksat "kipaista apsille" suklaan perässä... Kai sä sentään kävelet sinne?
Oksettavaa itsekkyyttä, sori!
[/quote]
No en helvetissä kävele! En kävele mihinkään vapaaehtoisesti kun kerran auto on keksitty. Joo, olen varmasti laiska ja itsekäs ihminen. Lääkäri määräs mut psykohoitsun luo juttelemaan että mikä mun korvien välissä on kun olen masentuntut ollut koko ikäni enkä pysty laihduttamaan. No se siitä muutamansta juttelukerrasta jäi mieleen, että kuusikymppinen itsekin pulska akka kertoili miten mun pitäisi laihduttaa, ja vertaili että miten paksut käsivarretkin mulla on verrattuna sen käsivarsiin, auttoi ihan vitusti.
Mulle suklaa on addikti, siitä mulle tulee hyvä mieli kun mä oon väsyny ja paha mieli. Niin se vaan on että ihminen yrittää jollain konstilla saada itselleen paremman mielen mahdollisimman helpolla, jotku juoksee kuin hullut, jotkut nai kaikkia vastaantulevia, jotkut juo alkoholia, jotkut vetää tupakkaa posket lommolla vartin välein, kaikilla on omat konstinsa, ja varmasti aika vaikea päästä eroon mistään itsehoidosta mihin on tottunut.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:15"]
On se vaan jännää, että se paino ei vaan tipu sieltä 150 kilosta mihinkään, vaikka täällä lähes jokainen lihava käsi raamatulla vannoo, että syövät ainoastaan pari salaatinlehteä päivässä.
[/quote]
Kuka on väittänyt tuollaista???
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:29"]Dietit vaihtoon ohjelmassa näytetään että laiha syö pitsaa suklaata sipsejä ja lihava oikeaa ruokaa säännöllisesti. Se on geeneissä kuka lihoo. [/quote] Koska niissä on joku syönyt oikeaa ruokaa? Kaikki jaksot katsottu ja pelkkää paskaa syövät: aasialaista brittiversiona, pizzaa, nugetteja, pekonia, ranskalaisia, kaikki leivitettyä ja rasvassa keitettyä. Lisänä dipit ja majot kaikissa. Yhtään normaalia kotiruoka-annosta en oo lihavilla nähnyt. En laadultaan enkä ainakaan kooltaan - nehän syö 3-4 annosta kerralla [/quote] Laihat syö samaa ruokaa. Yksikin eli pelkällä suklaalla, toinen cokiksella. Geenit määrää ruokahalun kun samaa moskaa vetävät. [/quote] Oletko huomannut annoskoossa eroa? Vrt pari dipsipussia päivässä tai kourallinen. Ei mitään tekemistä geenien kanssa [/quote] Geenit määrää ruokahalun. Lisäksi sarjan laihat ovat pääasiassa hulluja, lihavat vain ahneita.
[/quote]
Olen katsonut sitä sarjaa, ja yleensä niiden laihojen ruokavaliot on lähempänä mun syömisiä kuin niiden läskien. Minä en pystyisi sellaisia määriä syömään vaikka henki olisi kyseessä.
T: Se 130kg
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:04"]
Eilen söin illalla kaks itse tehtyä majoneesi hampparia (so gooood) ja yhden banaanin aamulla. Syön yleensäkin vain kerran päivässä. Se ruokavalio ja määrä onkin sitten iso ja just jotain herkkumättöö. Toisaalta varmasti tekemistä jotenkin ruoansulatuksen kanssa, koska pystyn hyvin kulkemaan päivän ilman näläntunnettaja ja illalla sitten vedän yhden kunnon annoksen sitäkin suuremmalla nälällä. Lisäksi olin yhden laihan kaverini kanssa pitkällä reissulla, jossa söimme siis samoja ruokia joka päivä. Kaverini söi minuun verrattuna kuin hevonen. Aina nälkäinen ja isoja annoksia veteli ympäri päivää. Pitäisi ehkä herätellä omaakin polttouunia, mutta en oikein osaa tuoda elämääni säännöllistä ruokarytmiä, koska se tuntuu pakkosyötöltä. T. 100kg
[/quote]
Mun mies oli samanlainen ennenkuin aloimme olemaan yhdessä. Koko päivä meni kahvilla ja tupakalla ja sitten mättöä illalla. Sai siitä ikuiset ylikilot ja 2 tyypin db:n. Olet samalla tiellä, onnittelut
Olet ap. todennäköisesti vielä nuori, mutta jos saat elää pitkän elämän, tiedät kyllä myöhemmin, mistä nuo ylimääräiset kilot tulevat. Eihän siihen tarvita kuin kilo tai pari vuodessa, niin 20 tai 30 vuodessa se tekee ylipainoa jo 20-60 kg, iän mukana aineenvaihdunta heikkenee, jos ei kiinnitä huomiota ruokavalioon.
Tai, jos liikuntakykysi on jostakin syystä heikentynyt tai sairastut ylipainoa voi tulla kilo pari jopa kuukaudessa ja silloin helposti puhutaan 5-15 kg.
Monet saavat 30-vuoden ikävuoteen asti syödä kuin hevonen, eikä se juuri näy kropassa, mutta sen jälkeen on sitäkin enemmän kiinnitettävä huomio mitä syö. Tietysti geenit vaikuttavat hyvin paljon.
Pelkkä laihuus ei vielä takaa terveyttä, sillä ihan samalla tavalla rasvat tukkivat verisuonet hoikalla, vaikka se ei näy päällepäin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:11"]
"Sun uupumus johtuu läskistä, sokerista ja turhista hiilareista - tuohon analyysiin ei lääkäriä tarvita. Varmasti et jaksa tehdä yhtään mitään kun sokeriarvot heittelee..... Ajattelisit myös perhettäsi...
Joo, kyllä mä sen tiedän. Ja ajattelen. Mutta ei riitä voimat muutokseen. Kun jätän herkut kauppaan, tulee illalla paniikki että ei oo mitään hyvää, mitä mä nyt teen. Sitten saatan lähteä apsille hakemaan suklaalevyn."
Nyt ihan oikeasti tekee pahaa 167.... Et jaksa tehdä mitään läskeillesi ja sille että perheesi voisi paremmin kun äiti jaksaisi olla heidän kanssaan mutta jaksat "kipaista apsille" suklaan perässä... Kai sä sentään kävelet sinne?
[/quote]
No en helvetissä kävele! En kävele mihinkään vapaaehtoisesti kun kerran auto on keksitty. Joo, olen varmasti laiska ja itsekäs ihminen. Lääkäri määräs mut psykohoitsun luo juttelemaan että mikä mun korvien välissä on kun olen masentuntut ollut koko ikäni enkä pysty laihduttamaan. No se siitä muutamansta juttelukerrasta jäi mieleen, että kuusikymppinen itsekin pulska akka kertoili miten mun pitäisi laihduttaa, ja vertaili että miten paksut käsivarretkin mulla on verrattuna sen käsivarsiin, auttoi ihan vitusti.
Mulle suklaa on addikti, siitä mulle tulee hyvä mieli kun mä oon väsyny ja paha mieli. Niin se vaan on että ihminen yrittää jollain konstilla saada itselleen paremman mielen mahdollisimman helpolla, jotku juoksee kuin hullut, jotkut nai kaikkia vastaantulevia, jotkut juo alkoholia, jotkut vetää tupakkaa posket lommolla vartin välein, kaikilla on omat konstinsa, ja varmasti aika vaikea päästä eroon mistään itsehoidosta mihin on tottunut.
[/quote]
Se sun "itsehoito" on koko ongelman syy! Kuka vaan masentuu, jos ruokavalio on kuraa. Et sinä voi laittaa dieseliä bensatankkiin ja olettaa, että auto pelittää niin kuin pitääkin. Koita nyt hitto tajuta, että ne sun mielenterveysongelmat on suurella todennäköisyydellä itseaiheutettuja. Siksi masennuslääkkeiden käyttökin on räjähtänyt käsiin, kun ihmiset vaan istuu kotona ruudun ääressä mättämässä napaansa roskaa. Ei kenenkään pää sellaista kestä! Kunnon ruoka ja kävely raikkaassa ulkoilmassa pitää mielen kunnossa.
Sulla on kyllä paskin asenne, mihin olen vähään aikaan törmännyt. Autoa ei keksitty pieniä kävelymatkoja varten. Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset luupäät. Mikäs siinä, jos olisit sinkku, mutta sulla on perhe, joka tarvitsee sua! Ajattele heitä äläkä sitä helvetin suklaalevyä! Aloita vaikka ostamalla 100 g:n levyjä 200 g:n sijaan ja syö enemmän normaalia ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:11"]
[/quote]
[/quote]
Se sun "itsehoito" on koko ongelman syy! Kuka vaan masentuu, jos ruokavalio on kuraa. Et sinä voi laittaa dieseliä bensatankkiin ja olettaa, että auto pelittää niin kuin pitääkin. Koita nyt hitto tajuta, että ne sun mielenterveysongelmat on suurella todennäköisyydellä itseaiheutettuja. Siksi masennuslääkkeiden käyttökin on räjähtänyt käsiin, kun ihmiset vaan istuu kotona ruudun ääressä mättämässä napaansa roskaa. Ei kenenkään pää sellaista kestä! Kunnon ruoka ja kävely raikkaassa ulkoilmassa pitää mielen kunnossa.
Sulla on kyllä paskin asenne, mihin olen vähään aikaan törmännyt. Autoa ei keksitty pieniä kävelymatkoja varten. Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset luupäät. Mikäs siinä, jos olisit sinkku, mutta sulla on perhe, joka tarvitsee sua! Ajattele heitä äläkä sitä helvetin suklaalevyä! Aloita vaikka ostamalla 100 g:n levyjä 200 g:n sijaan ja syö enemmän normaalia ruokaa.
[/quote]
Tuo on ihan totta, että kävely raikkaassa ulkoilmassa on hyväksi sekä mielelle että kropalle. Ja kuin huomaamatta tulee lyllerrettyä pitkääkin matkaa! :) Ikävä kyllä se ei itsessään poista sitä suklaanhimoa. Oisko sulla vinkkejä miten päästä makeanhimosta eroon? Joillekin meistä se on nimittäin huumeeseen verrattavissa oleva ongelma.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:14"]
Olen 160cm ja 63kg. Eli en ylipainoinen mutta aika tuhdissa kunnossa silti... Painoni syy löytyy todennäköisesti kolmesta asiasta: 1) Alkoholi 2) Sipsit ja roskaruoka 3) Liian suuret annoskoot arkiruoassa. Minulla on aina ollut ongelmana erilaiset syömishäiriöt ihan anoreksiasta ortoreksiaan ja ahmimishäiriöön asti. En löydä tasapainoa syömisiini ollenkaan, ei siis minkäänlaista kultaista keskitietä. Joka ilta syön sipsiä
[/quote]
Eli sinä täysin normaalipainoinen (bmi 24,61) kerrot mättäväsi kaikkee mahdollista moskaa naamariisi kaksinkäsin ja täällä jotkut sinua yli kaksi kertaa painavammat kertovat, kuinka he syövät vain pieniä annoskokoja ja silti pysyvät norsun kokoisina??? Joku kyllä nyt jauhaa ehtaa paskaa.
Olen 183/112
Päivittäin syön:
aamulla 2 kuppia kahvia rasvatonta maitoa hieman päällä. Illalla syön kaksi palaa reissumiestä päällä margariinia, viipale tomaattia ja kinkkuviipale.
Alkaa olemaan epätoivo kun paino ei tipu. Alussa heikotti mutta se on mennyt jo ohi ja näläntunnetta ei ole.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:53"]No just tulin takapihalta nyrhimästä sikavartaasta viimeiset rippeet. Alkupaloiksi oli grillimakkaraa, kuutta erilaista juustoo, tapaksia ja voista tehtyä pottumuussia. Pääruokana sianpääsylttyä, palvattu sianruho vartaassa, kermaista kastiketta ja spagettia. Jälkkäriksi laitoin kuohukermakuorrutteisen nougatkakun ja suklaaputouksen mansikoilla. Ruokajuomana kevyesti vesi ja rasvaton maito.
[/quote]
Tämän takia viihdyn täällä palstalla :D
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti. [/quote] Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata. Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti. [/quote] En ole tuo lainaamasi, jonka oli erittäin vaikea uskoa, mutta uskomattomalta se minustakin kuulostaa. Sinulla on siis kymmeniä kiloja ylipainoa ja jos et kovin pitkä ole, niin jopa yli kaksinkertaisesti normaalipainoon verrattuna. Jostainhan ne kilot ovat kropaasi tulleet, eivät ne kuitenkaan taivaasta ole tippuneet.
[/quote]
Olen 172cm pitkä ja nuorena painoin puolet siitä mitä nyt, silloin olin tosin liian laihan näköinen. Ei ne kilot ole taivaasta mun päälle tippuneet, mutta olen aina inhonnut liikuntaa, kulutan hyvin vähän, ja olen sokerilla pilannut kroppani toiminnan, ärtynyt suoli ym. vaivaa. Kiloja on tullut pari kertaa elämän aikana lyhyessä ajassa paljon, ja sitten ne on pysynyt, en osaa laihduttaa, se vika on kyllä ihan tunne-elämän puolella. En oikein muista että olisin silloin kun painoa on tullut syönyt erikoisen paljon lihottavaa, ne on olleet pahempia masennuskausia, esim. unettomuutta ym. Muistan nuorena kun valmistuin laman aikana suoraan kortistoon, että en tehnyt päivän aikana muuta kuin kävin lähikaupasta hakemassa suklaalevyn, ja luin kirjoja ja katsoin telkkaria, silloin lihoin paljon, valvoin myös öitä. Olen aina ollut pieniruokainen, enkä ole koskaan mitään ahminut tai mättöä vetänyt, kun siitä tosiaan tulee se huono olo ja mulla menee maha herkästi sekaisin ja on vielä kauhea oksentamiskammokin. Olisi aika mielenkiintoista tietää että onko suklaa tosiaan niin tehokas lihottaja, tosin suklaalevyn syön nykyäänkin joka päivä, eikä paino ole enää noussut.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti. [/quote] Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata. Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti. [/quote] En usko edelleenkään.
[/quote]
No miksi valehtelisin? No, empä minä sille mitään voi jos et usko, ole uskomatta sitten jos se takaa sulle mielenrauhan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:15"]Ihmisen kehoon ei voi varastoitua energiaa ellei sitä suuhunsa ole laittanut. [/quote] Näinhän se menee. Nämä 130 kiloiset, jotka väittävät, että syövät vähän, joko syövät tiedostamattaan unissaan, tai sitten joku pumppaa heihin rasvaa pistoksina, tai sitten he ovat alieneita. On myöskin pienenpieni mahdollisuus olemassa, että he puhuvat muunneltua totuutta.
[/quote]
Onko käynyt mielessä että toiset ihmiset kuluttavat eri tavalla kuin toiset? Ja aina sanotaan että univaikeudet lihottaa, stressi lihottaa ym. Nämä on tutkittuja juttuja, mutta pitäähän se nyt väittää että läskit aina valehtelee, saa tuntea itsensä sitten paremmaksi. Minä olen 130kg ja aina olen täällä kertonut totuuden että suklaata syön joka helvetin päivä, mutta en kilotolkulla kuten te laihat kuvittelette. Kyllä se riittää että vaikka sen 200g syö päivässä, siihen vielä vähän muuta ruokaa päälle, niin kyllä sillä pysyy laihtumatta. Jos väittäisin että syön vain salaatinlehden päivässä voisit sanoa valehtelijaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti.
[/quote]
Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata.
Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti.
[/quote]
Normaalipainoisen vatsan tilavuus on 0,5-1,5l!! Oma ateriani deseiksi muutettuna n 6-7dl ja olen aivan ähky seuraavat 3h. Satunnaisesti juhlissa voi mennä yli litran (3-4 rl)
Jotain täytyy ravinnossasi olla vikaa koska kuitenkin olet tuplakokoinen normaaliin nähden? Ehkä ruuan laatu, hiilarien ja rasvan suhde tms on väärä?
[/quote]
Joo, en ole asiantuntija, mutta eräässä dokumentissa sanottiin tuo mahalaukun koko, ja se jäi mieleen kun tuntui niin isolta. Isolta sekin tuntuu että ihminen kuulemma virtsaa kerralla puoli litraa, no mulla harvoin tulee niin paljon, tosin juon tosi vähän, pitäisi opetella juomaan vettä.
Kuten sanottu syön 200g suklaata keskimäärin päivässä, ja siihen lisäksi pari purkkia sokerista jugurttia tms. limsaa pari lasillista, ja siihen päälle jopa tavallista ruokaakin vähän.
Kulutan hyvin vähän, juuri sen verran varmasti mitä syön, siksi en laihdu, ei siihen mitään maagista liity. Jos vaihtaisin suklaalevyn salaatinlehteen, niin varmasti väkisinkin laihtuisin. Tällä ruokavaliolla ei tule tarpeeksi kuituja, kivennäisaineita eikä vitamiineja, mistään omega3:sta puhumattakaan.
Se miksi en pysty laihduttamaan on henkinen syy, mulle se suklaa on päivän palkinto siitä että jaksoin taas yhden päivän kunnialla loppuun. Olen ollut vuosia uupunut, ja välillä tuntuu ettei jaksaisi edes hengittää, ruuan pureskelusta puhumattakaan, kaikki energia menee normaalista elämästä selviämiseen, töissä, sitten kauppaan, kotiin tekemään perheelle ruokaa, pyykinpesua ym. Ei puhettakaan että jaksaisin mitään ylimääräistä tehdä.
167cm 95kg, ahmimisputkea on nyt jatkunut 4 päivää. Tänään meni:
2 lautasellista riisipuuroa voilla ja sokerilla
8 kananugettia, valkosipulimajoneesia
1 litra appelsiinimehua
4 näkkileipää tuorejuustolla ja kinkulla
2 pientä avokadoa
10 kalapuikkoa, majoneesia
3 korvapuustia
Ahmimis päivinä menee 3000-5000kcal, muuten syön alle 2000kcal.
Aamulla söin kaksi ruisleipää cheddarilla ja kalkkunaleikkeellä, join vissyä. Iltapäivällä söin puolikkaan pitsan edelliseltä päivältä ja illalla söin omenapiirakkaa vaniljakastikkeella.
Kaloreita tuli noin 1400 mikä on minulle melko normaali, mutta ongelmana onkin se, että syön äärimmäisen epäsäännöllisesti lounaita ja iltapaloja ja välipaloja skipaten enkä liiku tarpeeksi.
Mä nyt en hirveän lihava ole, mutta lievästi ylipainoinen. Mulla paino nousee todella herkästi nykyään, eli iän tullen en voi syödä mitä tahansa, kuten nuorena. Minä syön aika perusterveellisesti ja kasvispainoitteisesti. Mutta viikonloppunapostelut on se ongelmani sekä arkiliikunnan vähäisyys. Töissä istun ja kotona istun. Käyn salilla ja lenkillä, mutta huomaan, kun esim. kesälomalla siivoilen, pesen mattoja ja ikkunoita yms. paino lähtee laskuun, vaikka muuten harrastuksen omainen liikunta jää vähemmälle. Mulla on kuitenkin tuo vatsan ympärys aika iso, eli rasva on lähes siinä. Se johtuu luultavasti tästä istumisesta, pitäisi ainakin vapaa-ajalla saada itseään enemmän ylös koneen äärestä.
Karkkia, suklaata, sipsiä liian usein, monta kertaa viikossa. Pizzaa kerran kuussa. Normaali ruoka ei maistu ja tulee usein oksennuksena ylös :(((
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti.
[/quote]
Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata.
Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti.
[/quote]
Normaalipainoisen vatsan tilavuus on 0,5-1,5l!! Oma ateriani deseiksi muutettuna n 6-7dl ja olen aivan ähky seuraavat 3h. Satunnaisesti juhlissa voi mennä yli litran (3-4 rl)
Jotain täytyy ravinnossasi olla vikaa koska kuitenkin olet tuplakokoinen normaaliin nähden? Ehkä ruuan laatu, hiilarien ja rasvan suhde tms on väärä?
[/quote]
Joo, en ole asiantuntija, mutta eräässä dokumentissa sanottiin tuo mahalaukun koko, ja se jäi mieleen kun tuntui niin isolta. Isolta sekin tuntuu että ihminen kuulemma virtsaa kerralla puoli litraa, no mulla harvoin tulee niin paljon, tosin juon tosi vähän, pitäisi opetella juomaan vettä.
Kuten sanottu syön 200g suklaata keskimäärin päivässä, ja siihen lisäksi pari purkkia sokerista jugurttia tms. limsaa pari lasillista, ja siihen päälle jopa tavallista ruokaakin vähän.
Kulutan hyvin vähän, juuri sen verran varmasti mitä syön, siksi en laihdu, ei siihen mitään maagista liity. Jos vaihtaisin suklaalevyn salaatinlehteen, niin varmasti väkisinkin laihtuisin. Tällä ruokavaliolla ei tule tarpeeksi kuituja, kivennäisaineita eikä vitamiineja, mistään omega3:sta puhumattakaan.
Se miksi en pysty laihduttamaan on henkinen syy, mulle se suklaa on päivän palkinto siitä että jaksoin taas yhden päivän kunnialla loppuun. Olen ollut vuosia uupunut, ja välillä tuntuu ettei jaksaisi edes hengittää, ruuan pureskelusta puhumattakaan, kaikki energia menee normaalista elämästä selviämiseen, töissä, sitten kauppaan, kotiin tekemään perheelle ruokaa, pyykinpesua ym. Ei puhettakaan että jaksaisin mitään ylimääräistä tehdä.
[/quote]
Sun uupumus johtuu läskistä, sokerista ja turhista hiilareista - tuohon analyysiin ei lääkäriä tarvita. Varmasti et jaksa tehdä yhtään mitään kun sokeriarvot heittelee..... Ajattelisit myös perhettäsi...
P Ainosuklaajäätelöä,maistua varmaan sullekin t,mörssäri