Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?
Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
Kommentit (200)
Kaurapuuroa, puolukoita, raejuustoa, tomaatteja, herneitä, pari broilerinkoipea. Joo aloitin eilen jutta-dieetin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:17"]Mulla bmi 22. Ja lukemani perusteella mun pitäisi painaa vähintään 130kg. Syöpöttelen ja juopottelen, kuin hevonen. Alkoa kuluu, karkkia, suklaata ym. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Liikun kausittain. Tällä viikolla olen syönyt joka ilta poppareita, kolme garibo pussia, pätkispussin, yhden suklaalevyn, kaksi mäkkiateriaa(jälkkäreillä), joka päivä 1-2 kuppia kaakaota.
[/quote]
HARIBO pussia
[/quote]
Aamulla paksun viipaleen hiivaleipää, bilden voileivän margariinimäärällä, pähkinämysliä maidolla. Nyt kiljuva nälkä. Istun junassa ja heti, kun tää pysähtyy painun kiireesti Mäkkäriin vetäsen naamariin aterian ja otan jätskin. Juon normaalin cokiksen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:17"]
Mulla bmi 22. Ja lukemani perusteella mun pitäisi painaa vähintään 130kg. Syöpöttelen ja juopottelen, kuin hevonen. Alkoa kuluu, karkkia, suklaata ym. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Liikun kausittain. Tällä viikolla olen syönyt joka ilta poppareita, kolme garibo pussia, pätkispussin, yhden suklaalevyn, kaksi mäkkiateriaa(jälkkäreillä), joka päivä 1-2 kuppia kaakaota.
[/quote]
Ikä?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:16"]Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois. [/quote] Sulla on syy laihtua: oma terveytesi ja hyvinvointisi. Kukaan ei ole ruma laihana.
[/quote]
Kyllä ruma on ruma laihanakin, vai meinaatko että isonenäinen leuaton huonoihoinen luiseva laiheliini on kovinkin kaunis? Muutenkin suurin osa ihmisistä on kuitenkin tavallisen näköisiä, vain pieni osa on joko rumia tai kauniita.
[/quote]
Lähinnä tarkoitin sitä, että laiha vartalo on kaunis, sen voi pukea aivan eri tavalla kuin lihavan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:19"]
Mun kaveri on lihava. Hän haluaa aina tavata buffet lounaalla. Ottaa viisi isoa lautasellista pääruokaa. Salaattia kaksi annosta. On hyvin rehellinen syömisistään. Omien sanojensa mukaan voi tilata kotio kaksi pitsaa ja sen päälle vielä aurajuusto perunat. Ostaa juustoja ja Ainojäätelöä, karkkia, suklaata. Syö monen ihmisen edestä. Painoa noin 120-140 kg.
[/quote]
Joo, me ihmiset ollaan erilaisia. Minä painan 130kg enkä voisi syödä tuollaista määrää vaikka henkeni siitä riippuisi. Minä en voi syödä kuin korkeintaan puolikkaan pitsaa, mutta vävypoika joka on entinen jääkiekkoilija, hoikka kuin mikä, voi vetää ruokaa tuollaisia määriä eikä liho. Kyllä toiset ihmiset kuluttaa eri tavalla kuin toiset, se on ihan tutkittu asia. Lihaksen määräkin vaikuttaa varmasti aika paljon.
Tää on taas näitä ketjuja mihin ei saa kuin yhden totuuden kirjoittaa eli "läskisoosia, makkaraa ja suklaata". Pyydettiin rehellisesti ilmoittamaan ja kun sen tekee niin ei uskota. Mutta samapa se, mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti, BMI 41 häipyy nyt takavasemmalle elämään irl kiitos ja hei.
Ihan normaalia kotiruokaa liikaa. Ei siihen paljoa vaadita.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti.
[/quote]
Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata.
Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti.
[/quote]
Normaalipainoisen vatsan tilavuus on 0,5-1,5l!! Oma ateriani deseiksi muutettuna n 6-7dl ja olen aivan ähky seuraavat 3h. Satunnaisesti juhlissa voi mennä yli litran (3-4 rl)
Jotain täytyy ravinnossasi olla vikaa koska kuitenkin olet tuplakokoinen normaaliin nähden? Ehkä ruuan laatu, hiilarien ja rasvan suhde tms on väärä?
[/quote]
Joo, en ole asiantuntija, mutta eräässä dokumentissa sanottiin tuo mahalaukun koko, ja se jäi mieleen kun tuntui niin isolta. Isolta sekin tuntuu että ihminen kuulemma virtsaa kerralla puoli litraa, no mulla harvoin tulee niin paljon, tosin juon tosi vähän, pitäisi opetella juomaan vettä.
Kuten sanottu syön 200g suklaata keskimäärin päivässä, ja siihen lisäksi pari purkkia sokerista jugurttia tms. limsaa pari lasillista, ja siihen päälle jopa tavallista ruokaakin vähän.
Kulutan hyvin vähän, juuri sen verran varmasti mitä syön, siksi en laihdu, ei siihen mitään maagista liity. Jos vaihtaisin suklaalevyn salaatinlehteen, niin varmasti väkisinkin laihtuisin. Tällä ruokavaliolla ei tule tarpeeksi kuituja, kivennäisaineita eikä vitamiineja, mistään omega3:sta puhumattakaan.
Se miksi en pysty laihduttamaan on henkinen syy, mulle se suklaa on päivän palkinto siitä että jaksoin taas yhden päivän kunnialla loppuun. Olen ollut vuosia uupunut, ja välillä tuntuu ettei jaksaisi edes hengittää, ruuan pureskelusta puhumattakaan, kaikki energia menee normaalista elämästä selviämiseen, töissä, sitten kauppaan, kotiin tekemään perheelle ruokaa, pyykinpesua ym. Ei puhettakaan että jaksaisin mitään ylimääräistä tehdä.
[/quote]
No onko ihme, ettei mitään jaksa, jos ruokavalio on pelkkää suklaata ja muuta sokerihöttöä? Ihme, että olet edes työkykyinen enää. Ravinto on kaiken A ja O. Samalla vaivallahan sinä oikeaa ruokaa pureskelet kuin sitä suklaatakin. Oikeasti ne sun henkiset ongelmat ja uupumus on suoraa seurausta sun surkeasta ruokavaliosta. Mut kiduta vaan itteäs ihan turhaan, jos lystäät. Perhettäsi käy vain sääliksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:53"]
[/quote]
Normaalia kotiruokaa saa ahtaa naamariinsa melkoisia määriä ja vastaavasti kaikenlainen liikkuminen pitää liki nollassa, että bmi nousisi yli neljänkymmenen. Minä syön normaalin kotiruuan lisäksi satunnaisen vakituisesti myös roskaruokaa, sekä makeisia ja liikuntakin melko satunnaista. Painoindeksini ei siitä huolimatta ole koskaan noussut yli kolmenkymmenen ja on tällä hetkellä 27.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"] Minä 135 kiloisena voisin vetää kaikki maailman kasvikset ja hedelmät tuoreena, rakastan tosi simppeliä ruokaa, lautasellinen salaattia kanafileen ja linssien kanssa on sellanen esimerkki tästä. Kaikki kuitenkin kaatuu niihin annoskokoihin ja syömisrytmiin. Ihan sama mitä syön niin en osaa sanoa otinko liikaa ja en osaa tunnistaa oikeaa nälkää, mulle nälkä on sitä että tekee mieli pelkästään syödä. Tän takia vedän ihan liikaa päivässä kun yhden ruisleivän sijaan voin vetää 4, hyvästä kevyestä ja täyttävästä keitosta voin ottaa kaksikin santsikuppia, juoda koko litran maitoa ja illallisesta puhumattakaan. Aina on pakko saada ähky ja sehän se ongelma on, ei niinkään mitä lautanen sisältää. Juon myös kokista paljon mutta sen kanssa on helpompi rajoittaa kun ei sitä voi enää juoda jos ei vaan osta. Karkkia ja herkkuja en nyt syö sen enempää kuin laihakaan ihminen, aina välillä ja useimmiten siitä jää varmaan 3 seuraavalle päivälle kun en jaksa syödä kerralla koko pussia kun alkaa ällöttää [/quote] Näin ihan hiljattain (muistaakseni BBC:n) dokumentin aiheesta. Siinä tutkittiin nälkä- ja kylläisyyshormonien toimintaa normaali- ja ylipainoisilla. He totesivat että normaalipainoisilla homma toimii: kun he paastoavat, nälkähormoni räjähtää, ja kun he syövät, kylläisyyshormoni pistää ruokailulle stopin. Jatkuvasti ylipainoisilla ei sen sijaan toiminut kumpikaan: kun he paastosivat, heille tuli toki nälkä mutta pitoisuudet olivat huomattavasti pienempiä. Ja mikä tärkeintä - kun he söivät, kylläisyyshormoni EI antanut heille sitä tunnetta, että nyt on sopivasti syöty. He olivat tavallaan aina hieman tyytymättömiä, ja söivät sen vuoksi huomattavasti enemmän kuin hoikemmat. Mitä juuri yllä kirjoitit kuulostaa juuri tältä - ja on esimerkiksi itselleni aivan vierasta. Olen 162/60 kg, ollut jo 15 vuotta, paino ei ole paria kiloa enempää heilahdellut. Ja kehoni toimii juuri kuin tuossa tutkimuksessa, nälkäni on selkeää ja vaativaa, mutta kun olen täynnä, piste tulee heti. Loppuannos yksinkertaisesti jää syömättä, koska en pysty pakottamaan itseäni! Kehoni selvästi säätelee syömäni ruoan määrää, sillä en laske kaloreita, syön mitä huvittaa mutta vain sen verran kuin tarvitsen. [/quote] Eipä ole tuokaan niin yksiselitteistä. En minäkään syö itseäni ähkyyn koskaan, no joskus vahingossa, mutta se onkin sitten sellainen huono olo tunteja että aika hyvin säätelen syömistäni että lopetan kun ei ole enää nälkä. Pitsaa syön yleensä vain neljänneksen, jos syön puolikkaan olen ähkyssä. Minulla on oksentamiskammo, ja ärtynyt suoli, ei todellakaan kivaa jos maha liian täynnä. Myös huonosti syöminen ärsyttää suolta, ja taas istun vessassa ripuloimassa kovissa synnytyskivuissa. Pitäisi osata syödä sopivasti, mutta toisaalta myös stressi tai jännitys tai hermostuminen laittaa helposti mahan sekaisin. Minä olen 130kg, ja mua ei nälkä koskaan haittaa, jos on oikein kova nälkä, maha on kipeä ehkä vartin korkeintaan, sitten se menee ohi. Minä en syö yleensä sen takia että on nälkä, syön silloin kun ehdin. Jotkut ihmiset on ärtyneitä kun ovat nälkäisiä, minä en tajua sitä, ei mulla nälkä tee mitään mielialalle, mutta mieliala vaikuttaa siihen mitä syön. Väsyneenä en tahdo jaksaa syödä oikeaa lämmintä ruokaa, vaan syön jugurtin ja suklaata. Tuntuu että väsyneenä ei jaksa edes pureskella. Minulle syöminen on vain se nautinto, eli kun katson hyvää ohjelmaa tai luen hyvää kirjaa, pitää olla jotain hyvää naposteltavaa, sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa, mutta jos maha on täynnä, ei voi syödä lisää. Ruokaan pitäisi osata suhtautua pelkkänä polttoaineena, niin että se ei ole mitään lohturuokaa, että jos on paha mieli niin pitää syödä suklaata. Minä palkitsen itseni suklaalla. Saatan olla koko päivän syömättä ja jopa juomatta, ja sitten illalla väsyneenä syön suklaalevyn. Tiedän paljon hoikkia jopa laihoja ihmisiä jotka syö kuin hevonen, he ihmettelevät aina mun pieniä annoskokoja, ja yleensä siitäkin vielä jätän ruokaa. [/quote] Erittäin vaikea uskoa. Syy: Olet kahden minun kokoisen ihmisen kokoinen. Ts. syöt kaksinkertaisesti.
[/quote]
Kuule, voit vapaasti tulla katsomaan kuinka paljon syön. Minä en koskaan syö mitään salaa, kaikki ympärilläni tietävät tasan tarkkaan mitä minä syön. Kun kuluttaa vähän niin pysyy kilot hyvin pienemmälläkin ruokamäärällä, varsinkin jos se ruoka on suklaata.
Ihmisen mahalaukku vetää normaalisti 2 litraa tavaraa, joillakin se on venynyt jopa 4 litraan, minulla ei varmasti mene kuin litra. Esimerkiksi puolta litraa jäätelöä en voi syödä kerralla. Jos käydään jossain ravintolassa syömässä, en ota mitään alkusalaattipöydästä, en leipääkään, juuri siksi että jos ottaisin salaattia ja leipää, en jaksaisi palaakaan pääannoksesta. Koskaan en syö esim. ABC:n annosta kokonaan, lihan/kalan syön, ja vähän perunoita/lisukkeita, mäkkärillä syön pienen hampurilaisen, ja muutaman ranskiksen, en voisi koskaan syödä mitään kerroshampurilaisateriaa, kuolisin siihen paikkaan (oksentaisin). Joskus kun pääsee oikein hienoon ravintolaan syömään jossa on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka oikein hyvää ja hienoa ruokaa suht pieniä annoksia, syön lähes kaiken, ja sitten tuntuu että teen kuolemaan lähes seuraavaan aamuun asti.
[/quote]
Normaalipainoisen vatsan tilavuus on 0,5-1,5l!! Oma ateriani deseiksi muutettuna n 6-7dl ja olen aivan ähky seuraavat 3h. Satunnaisesti juhlissa voi mennä yli litran (3-4 rl)
Jotain täytyy ravinnossasi olla vikaa koska kuitenkin olet tuplakokoinen normaaliin nähden? Ehkä ruuan laatu, hiilarien ja rasvan suhde tms on väärä?
[/quote]
Joo, en ole asiantuntija, mutta eräässä dokumentissa sanottiin tuo mahalaukun koko, ja se jäi mieleen kun tuntui niin isolta. Isolta sekin tuntuu että ihminen kuulemma virtsaa kerralla puoli litraa, no mulla harvoin tulee niin paljon, tosin juon tosi vähän, pitäisi opetella juomaan vettä.
Kuten sanottu syön 200g suklaata keskimäärin päivässä, ja siihen lisäksi pari purkkia sokerista jugurttia tms. limsaa pari lasillista, ja siihen päälle jopa tavallista ruokaakin vähän.
Kulutan hyvin vähän, juuri sen verran varmasti mitä syön, siksi en laihdu, ei siihen mitään maagista liity. Jos vaihtaisin suklaalevyn salaatinlehteen, niin varmasti väkisinkin laihtuisin. Tällä ruokavaliolla ei tule tarpeeksi kuituja, kivennäisaineita eikä vitamiineja, mistään omega3:sta puhumattakaan.
Se miksi en pysty laihduttamaan on henkinen syy, mulle se suklaa on päivän palkinto siitä että jaksoin taas yhden päivän kunnialla loppuun. Olen ollut vuosia uupunut, ja välillä tuntuu ettei jaksaisi edes hengittää, ruuan pureskelusta puhumattakaan, kaikki energia menee normaalista elämästä selviämiseen, töissä, sitten kauppaan, kotiin tekemään perheelle ruokaa, pyykinpesua ym. Ei puhettakaan että jaksaisin mitään ylimääräistä tehdä.
[/quote]
Sun uupumus johtuu läskistä, sokerista ja turhista hiilareista - tuohon analyysiin ei lääkäriä tarvita. Varmasti et jaksa tehdä yhtään mitään kun sokeriarvot heittelee..... Ajattelisit myös perhettäsi...
[/quote]
Joo, kyllä mä sen tiedän. Ja ajattelen. Mutta ei riitä voimat muutokseen. Kun jätän herkut kauppaan, tulee illalla paniikki että ei oo mitään hyvää, mitä mä nyt teen. Sitten saatan lähteä apsille hakemaan suklaalevyn.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:53"]
[/quote]
Normaalia kotiruokaa saa ahtaa naamariinsa melkoisia määriä ja vastaavasti kaikenlainen liikkuminen pitää liki nollassa, että bmi nousisi yli neljänkymmenen. Minä syön normaalin kotiruuan lisäksi satunnaisen vakituisesti myös roskaruokaa, sekä makeisia ja liikuntakin melko satunnaista. Painoindeksini ei siitä huolimatta ole koskaan noussut yli kolmenkymmenen ja on tällä hetkellä 27.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut BED:stä?
Minä syön vain kourallisen salaattia päivässä ja olen lihava koska minulla on lihavuus geeni.
"Sun uupumus johtuu läskistä, sokerista ja turhista hiilareista - tuohon analyysiin ei lääkäriä tarvita. Varmasti et jaksa tehdä yhtään mitään kun sokeriarvot heittelee..... Ajattelisit myös perhettäsi...
Joo, kyllä mä sen tiedän. Ja ajattelen. Mutta ei riitä voimat muutokseen. Kun jätän herkut kauppaan, tulee illalla paniikki että ei oo mitään hyvää, mitä mä nyt teen. Sitten saatan lähteä apsille hakemaan suklaalevyn."
Nyt ihan oikeasti tekee pahaa 167.... Et jaksa tehdä mitään läskeillesi ja sille että perheesi voisi paremmin kun äiti jaksaisi olla heidän kanssaan mutta jaksat "kipaista apsille" suklaan perässä... Kai sä sentään kävelet sinne?
Oksettavaa itsekkyyttä, sori!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:53"]
[/quote]
[/quote]
Oletko koskaan kuullut BED:stä?
[/quote]
Se on vaikea ymmärtää jos ei itse ole kokenut tätä. Ja siis mulla ei ole kylläisyyden tunnetta koskaan. En tunne myöskään nälkää. Syön vaikka ei pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:12"]Jos on ollut lapsena lihava on painonhallinta aikuisena vaikeaa. Ihmisen rasvasolut voi kasvaa vain tiettyyn pisteeseen. Sen ylityttyä ne jakautuu. Mitä enemmän rasvasoluja, sitä tehokkaampaa rasvan kerääntyminen on. Laihtuessa solut ainoastaan pienenee, määrä ei vähene. Sama tietty jos aikuisena lihoo vaikka 60kg, mutta lasten todennäköisyys koskaan olla normaali painoinen on olematon.
[/quote]
LIHAVAT LUKEKAA TÄMÄ!!!
No esim tänään normiruuan lisäksi söin yksinäni 3 berliinimunkkia xD
N22 178 cm 76 kg
tänään olen syönyt:
aamupala 2 kupillista kahvia
lounas: Tonnikalasalaatti: salaatti, paprika, kurkku, grillijuusto, tonnikala
välipala: kourallinen maapähkinöitä
päivällinen: perunavelli eilisestä muusista
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:41"]tänään olen syönyt:
[/quote]
niin ja 168/140
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:41"]tänään olen syönyt:
[/quote]
niin ja 168/140
[/quote]
Missä kohtaa ajattelit korkata päivän ensimmäisen suklaalevyn?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:17"]Mulla bmi 22. Ja lukemani perusteella mun pitäisi painaa vähintään 130kg. Syöpöttelen ja juopottelen, kuin hevonen. Alkoa kuluu, karkkia, suklaata ym. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Liikun kausittain. Tällä viikolla olen syönyt joka ilta poppareita, kolme garibo pussia, pätkispussin, yhden suklaalevyn, kaksi mäkkiateriaa(jälkkäreillä), joka päivä 1-2 kuppia kaakaota.
[/quote]
HARIBO pussia