Pystyisitkö koskaan elämään kokonaan miehesi siivellä?
Suomessahan elää vahvasti näkemys, ettei naisen "sovi loisia miehen lompakolla".
Pystyisitkö koskaan elämään pelkästään miehesi elatuksen varassa.
Itse varmasti voisin, jos myös hoitaisin myös lähes kaiken kotiin liittyvän. Toisaalta ajattelen, etten silloin olisi vapaa tai kehtaisi pyytää mieheltä rahaa omiin ostoksiini.
Kommentit (66)
Kyllä, teen niin nytkin. Olen työtön opiskelija joka ei saanut kesätöitä. Mihinkään tukiin en ole oikeutettu tietenkään kesän aikana. Mieheni onneksi tienaa sen verran hyvin että pystyy elättämään nyt meitä molempia. Ulkomaanmatka piti tosin vaihtaa päiväreissuksi Tallinnaan, mutta ehkäpä tilanne tästä taas toivottavasti kohenee.
En, vaikka naisin miehen, joka tienaisi miljoonia kuukaudessa. Olen kai liian ylpeä ja kilpailuhenkinen, mutta en taipuisi tuohon ikinä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:49"]
Ei ole mitään ongelmaa. Joutuuhan tässä panostamaan itseensä että pysyy kunnossa,se on joskus raskasta. Sekä se että joutuu aina suostuun seksiin kun mies haluaa.n29
[/quote]Olet siis ihan rehellinen huora.
Kotiäitinä olen, tulot ovat vain kotihoidontuki, kai se jonkun mielestä loisimista on. Avioliitossa on elatusvelvollisuus ja työpaikka odottaa, kunhan vauva tuosta vähän kasvaa, joten ihan hyvillä mielin olen.
Suomessa ei oikein ole tuollaista kulttuuria.
Jos kysyy samaa amerikkalaiselta, brittiläiseltä, venäläiseltä tmv. naiselta niin vastaukset (ja todellisuus!) on ihan eri. Räikeän epätasa-arvoisia yhteiskuntia ja useimmat vanhoja luokkayhteiskuntia. Suomi on "aina" ollut suhteellisen tasa-arvoinen eikä akat täällä ole muinoinkaan laiskana maanneet, vaan tehneet raskaita koti- ja maataloustöitä.
En. En siedä ajatusta siitä, että loisisin toisen lompakolla. Nyt siis vasta vuosi seurusteltu, mutta pyrin siihen, että yhteiset menot maksetaan puoliksi. Miehellä auto, joten maksan hänelle bensoja. Ravintolassa käydessä maksetaan erikseen tai tarjotaan vuorotellen. Lahjat ovat tietenkin eri asia, mutta niitä hankitaankin vain merkkipäiville ja sen mukaan, mistä luulee toisen pitävän. Raha asiani olen hoitanut 16-vuotiaasta lähtien ja itse omani tienannut. Olisi kova paikka, jos mies joutuisi elättämään... Meillä siis rahaa käytetään yhteisen hyvän eteen mutta molemmilla on myös omat käyttökohteensa, joihin toisella ei ole valtaa. Itse esim käytän taiteiluun ja matkailuun sekä laitan säästöön. Mies myös reissaa, säästää mutta tykkää laittaa autoansa. Tai kokeilla uusia harrastusmahdollisuuksia erilaisissa tapahtumissa. Tarvittaessa totta kai lainataan toiselle, mutta maksetaan myös takaisin. Tämä järjestely käy mulle todella hyvin.
N21