Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin puhua opinnoista, mies heitti sormuksen seinään

Vierailija
15.07.2015 |

Tiedän että luovaa-alaa ei kannata opiskella jos haluaa työllistyä, mutta minua silti kiinnostaa. Yritin puhua miehelle tuntemuksistani, juurikin tästä ristiriidasta. En ehtinyr paljoa sanoa, kun mies jo suuttui "ootko vieläki noin lapsellinen" "eikö yksi v*tun paska tutkinto jo riitä" viitaten siihen että minulla on yksi luovan-alan tutkinto.
Mies meni makkariin ja kohta kuulin kun hän heitti tänne olkkarin seinään sormuksen.
Tilanne on yhä päällä ja olen sanaton.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:59"]Ettei vaan miehesi etsisi keinolla millä hyvänsä syitä lähteä suhteesta? En oikein muuten käsitä tuollaista primitiivireaktiota ja kiukkuamista ja sormuksen nakkelua seinään. Lähde sinä ensin ennen kuin mies käskee. Kun olet sitten itse vastuussa yksin omasta elämästäsi, voit kenenkään estämättä pyrkiä minne kouluun tahansa. Olet itse vastuussa niin viisaista kuin typeristäkin päätöksistä.
[/quote]
ehkä hän tosiaan katuu. selvää on että mies käyttäytyy väärin ja hänellä on joku ongelma nyt.

sinuna kysyisin ITSELTÄSI kannattaako suhteessa olla?

just saying.. tuo käytös.. ja jos uusi koulukin on eri paikkakunnalla, niin ehkä kannattaa lähteä. mies saattaa munattomana riehua koska ei itse uskalla erota.

ja tosiaan kuinkahan usein hän kysyy sinulta mitä haluaa tehdä.
[/quote]
Mies ei tunnu huomaavan käytöksessä mitään väärää. Minua se pelottaa.
Koulu olisi täällä, mutta töitä saattaisi varmemmun löytyä viereiseltä paikkakunnalta. Eli ei periaatteessa kummassakaan tapauksessa vaatisi muuttoa.
Ap

Vierailija
62/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:20"]Mitä jos hankkisit koulutuksen, jolla työllistyy ja harrastaisit vapaa-ajalla niitä luovia juttuja, joista olet kiinnostunut.
[/quote]
Olisin opiskellut graafiseksi suunnittelijaksi. Olen käsittänyt että sillä alalla olisi paremmat mahdollisuudet kuin taiteilijana, sekä mahdollisuus laajentaa osaamisiaan? On minulla näitä työllistäviä ammatteja ollut mielessä, mutta mies on tosiaan mollannut ne heti. En ole kuulemma kykenevä niihin, samoin kuin minulla ei ole stressinsietokykyä ym ym.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminä. Haihattelua. Mies maksaa kaiken.

Minäminäminäminä. Mies maksaa kaiken.

Mistähän lie hermostuu? Oletko ap holhouksen alainen, , provo, vai helvetin tyhmä?

Vierailija
64/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:33"]Miksi olet tuon juntin kanssa, joka rajoittaa sinua? Olet vapaa lähtemään ja tekemään elämästäsi sen mitä haluat.
[/quote][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:33"]Miksi olet tuon juntin kanssa, joka rajoittaa sinua? Olet vapaa lähtemään ja tekemään elämästäsi sen mitä haluat.
[/quote]
En osaa kuvitella elämääni ilman häntä. Olemme rakentaneet yhteistä elämäämme ja tulevaisuutta ja tuntuu kuin kaikki ne vuodet olisi turhaa, jos nyt luovuttaisimme. Haluaisin hänet parisuhdeterapiaan, jotta voisimme puhua ongelmistamme ja käsitellä ne kuin aikuiset.
Ap

Vierailija
65/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:51"]

Mistähän lie hermostuu? Oletko ap holhouksen alainen, , provo, vai helvetin tyhmä?

[/quote]

Ole jo hiljaa ja opettele lukemaan! Ap on kertonut olevansa töissä. Mies ei maksa enempää kuin ap:kaan. Päinvastoin, mies syö tuplasti sen mitä ap, eli ap tässä makselee miehensä syömisiä.

Vierailija
66/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:33"]Miksi olet tuon juntin kanssa, joka rajoittaa sinua? Olet vapaa lähtemään ja tekemään elämästäsi sen mitä haluat. [/quote][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:33"]Miksi olet tuon juntin kanssa, joka rajoittaa sinua? Olet vapaa lähtemään ja tekemään elämästäsi sen mitä haluat. [/quote] En osaa kuvitella elämääni ilman häntä. Olemme rakentaneet yhteistä elämäämme ja tulevaisuutta ja tuntuu kuin kaikki ne vuodet olisi turhaa, jos nyt luovuttaisimme. Haluaisin hänet parisuhdeterapiaan, jotta voisimme puhua ongelmistamme ja käsitellä ne kuin aikuiset. Ap

[/quote]

Sinä et rakenna tulevaisuuttanne, vaan haihattelet omiasi , miehen maksaessa suurimman osan menoistanne.

Oletko ylpeä loisimisestasi ? Yhteiskuntakin odottaisi saavansa panoksensa ilmaisesta koulutuksestasi ja tuista joita olet nostellut.

Vierailija
67/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:51"]

[/quote]

Ole jo hiljaa ja opettele lukemaan! Ap on kertonut olevansa töissä. Mies ei maksa enempää kuin ap:kaan. Päinvastoin, mies syö tuplasti sen mitä ap, eli ap tässä makselee miehensä syömisiä.

[/quote]

Oletko sinäkin miehesi ja yhteiskunnan rahoilla loisija? Vai miksi menee noin tunteisiin ?

Vierailija
68/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:08"]Miksi siedät tuollaista miestä? Mahtaa olla kuluttavaa seurustella lapsen kanssa.
[/quote]
Ai, mun mielestä ap on se lapsi tässä suhteessa. "Mutku mä haluuuunnnn!!!!" Toivottavasti mies etsii itselleen järkevämmän puolison, ei tuollaisesta haihattelijasta mitään irti saa. Ymmärrän miehen turhautumisen oikein hyvin. Mua ärsyttää nyt jo ap, vaikka luen vain hänen kommentteja. Juu ja olen nainen ja tätä mieltä.
[/quote]
Ymmärrän kyllä että vaikka alan opiskelu olisi mukavaa, niin käytännössä siitä ei saattaisi olla mitään hyötyä. Halusin ainoastaan keskustella, en vaatia että mies raataa rahaa, minä haihattelen ja shoppailen kaikki rahat.
Vaikka olemme molemmat töissä, olen silti joutunut tekemään enemmän kotitöitä kuin mues. Ynmärrän kyllä että olen tavallaan sen "velkaa", mutta pelkään että tämä enteilee tulevaa...
Ap

Vierailija
69/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on paljon konservatiivisempi ja porvarillisempi kuin luulit, ja samaan sarjaan menee tämä äijäraivostuminen. Hänen mielestään teidän pitäisi tehdä "järkeviä töitä" ja lakata haaveilemasta "turhasta", kun kerran hänkin on niin tehnyt ja "aikuistunut". Toisaalta häntä ehkä harmittaa omien haaveiden hylkääminen, mutta toisaalta ei ehkä edes halua koettaa, koska pelkää, että häviäisi sinulle (kilpailuasetelma).

Konservatiivisuudesta kielii sekin, että hän on ollut OK, kun olet vain puuhastellut kotona ja hoitanut kaikki kotityöt.

Mies saattaisi haluata oikeasti myös jo perheenlisäystä - siitä tämä sormuksen seinäänheitto. Teidän juttu ei ikään kuin "etene".

Voipi olla, ettei teitä ole luotu toisillenne. Tuosta yhdestä kertomastasi reaktiosta voi päätellä sellaista uhkaavaa, että ehkä jatkossa mies tulee yhä enemmän rajoittamaan kodin ulkopuolelle suuntautuvia haaveitasi ja on tyytyväinen vain kun et käy missään. Siis nimenomaan tuo raivostuminen ja pelottelu ennakoi sitä, että suunta voi olla kohti henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ja henkistä pahoinpitelyä nuo raivaritkin olivat. Ei kuulu normaaliin parisuhteeseen reagoida noin, vaikka kuinka olisi eri mieltä.

Vierailija
70/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:08"]Miksi siedät tuollaista miestä? Mahtaa olla kuluttavaa seurustella lapsen kanssa. [/quote] Ai, mun mielestä ap on se lapsi tässä suhteessa. "Mutku mä haluuuunnnn!!!!" Toivottavasti mies etsii itselleen järkevämmän puolison, ei tuollaisesta haihattelijasta mitään irti saa. Ymmärrän miehen turhautumisen oikein hyvin. Mua ärsyttää nyt jo ap, vaikka luen vain hänen kommentteja. Juu ja olen nainen ja tätä mieltä. [/quote] Ymmärrän kyllä että vaikka alan opiskelu olisi mukavaa, niin käytännössä siitä ei saattaisi olla mitään hyötyä. Halusin ainoastaan keskustella, en vaatia että mies raataa rahaa, minä haihattelen ja shoppailen kaikki rahat. Vaikka olemme molemmat töissä, olen silti joutunut tekemään enemmän kotitöitä kuin mues. Ynmärrän kyllä että olen tavallaan sen "velkaa", mutta pelkään että tämä enteilee tulevaa... Ap

[/quote]

Ahaa, miehen pitäisi rahasäkin kantamisen lisäksi tehdä loisen puolesta kotityöt, niin voisit haihatella vielä lisää?

Vierailija
71/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:49"]Siitäpä vaan loiseläjä-ap ottaa eron miehestään ja menee sossuun ruikuttamaan. "Että mä nyt taiteilen, niin niitä tukia kiitos? Miten paljon mä saan, kun mun mies kyllästyi mun loisimiseen ja yhteiskunta saa nyt sitten antaa mulle rahaa? Että mihin mä allekirjotan?"

Onhan vaihtoehtona etsiä myös sellanen limanen vanha sugardaddy "sponsoriksi".
[/quote]
Joo nyt pääsitkin sitten asian ytimeen? Nyt minun on turha tehdä osa-aika töitä kun mies niitä jostain syystä vastustaa, mutta opiskelijana se olisi jo fiksua ja kai byrokraattisesti helpompaa.
Ap

Vierailija
72/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää puhua luovasta alasta. Onko kyseessä graafinen suunnittelu, kuvittaja, peligraafikko vai kenties pannumyssyjen huovuttaja? Paras keino työllistyä "luova-alalla" on ryhtyä yrittäjäksi. T. Graafikkona jo 30 vuotta

Vierailija
73/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:16"]

Mies on paljon konservatiivisempi ja porvarillisempi kuin luulit, ja samaan sarjaan menee tämä äijäraivostuminen. Hänen mielestään teidän pitäisi tehdä "järkeviä töitä" ja lakata haaveilemasta "turhasta", kun kerran hänkin on niin tehnyt ja "aikuistunut". Toisaalta häntä ehkä harmittaa omien haaveiden hylkääminen, mutta toisaalta ei ehkä edes halua koettaa, koska pelkää, että häviäisi sinulle (kilpailuasetelma).

Konservatiivisuudesta kielii sekin, että hän on ollut OK, kun olet vain puuhastellut kotona ja hoitanut kaikki kotityöt.

Mies saattaisi haluata oikeasti myös jo perheenlisäystä - siitä tämä sormuksen seinäänheitto. Teidän juttu ei ikään kuin "etene".

Voipi olla, ettei teitä ole luotu toisillenne. Tuosta yhdestä kertomastasi reaktiosta voi päätellä sellaista uhkaavaa, että ehkä jatkossa mies tulee yhä enemmän rajoittamaan kodin ulkopuolelle suuntautuvia haaveitasi ja on tyytyväinen vain kun et käy missään. Siis nimenomaan tuo raivostuminen ja pelottelu ennakoi sitä, että suunta voi olla kohti henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ja henkistä pahoinpitelyä nuo raivaritkin olivat. Ei kuulu normaaliin parisuhteeseen reagoida noin, vaikka kuinka olisi eri mieltä.

[/quote]

Eli mies maksakoon, ämmä saa haihatella?

Vierailija
74/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, nyt huomasin että kyseessä oli graafinen suunnittelu. Tervetuloa alalle, tästä on kyllä luovuus kaukana nykyisin. T. Se graafikkona 30 v

Vierailija
75/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:15"]

Mies on nykyää usei n haastanut riitaa. Ja riidan aikana tingannut että haluanko muuttaa omaan asuntoon, ja huomenna katsotaan asuntoja yms. Sitten hokenut kuinka en välitä hänestä, vaikka kuinka yritän päivittäin itse tuoda ilmi että välitän. Hän vaikuttaa hirveän epävarmalta ja luulee jostain syystä että tahdon erota, vaikka käyttäydyn täysin päinvastaisesti ja suunnittelen yhteistä tulevaisuutta. 

[/quote]

Anteeksi että sanon näin suoraan, mutta vaikuttaa pettämiseltä - jos puolisosi nykyään haastaa riitaa (muttei ennen ainakaan samalla tavalla?), syyllistää herkästi ("et välitä minusta" vaikka et ole vähentänyt huomiointia) ja on mustasukkainen (ei aina tarkoita pettämisepäilyjä sinun suuntaan vaan voi hyvinkin liittyä opiskeluun, uratoiveisiin, ihan mihin vaan asiaan mihin hänellä ei ole todellista määräysoikeutta, ts. valta-asemaa) niin syy on yleensä kolmas/neljäs/viides pyörä.

Ota asia ihan suoraan (mutta rakastavasti) pyödälle ja kerro mahdollisimman suoraan mikä tuossa käytöksessä häiritsee (kuten nyt tänne) ja kysy, miksi hän toimii noin. Kommunikaatio on avain ihmissuhteissa, ja aito ihmissuhde rakkautta. Sellaisessa kykenee ainakin kohtuullisen mietintätauon jälkeen selvittämään ongelmia ja aloittaa niiden korjaaminen. Mikäli toinen ei osaa tai halua selittää käytöstään tai ei suostu parisuhteen ylläpitoon, on pidemmällä aikavälillä parempi erota tai vähintäänkin muuttaa eri osoitteisiin.
[/quote]
Luettelit nyt kaikkia niitä asioita mitä mies on tehnyt. Hän on ollut uskomattoman mustasukkainen tekemisistäni ja jopa ajatuksistani!
Olen yrittänyt kedkudtella asiasta, mutta se on hankalaa kun mies alkaa niin herkästi huutamaan.
Kaikkia näitä piirteitä on ihan alusta asti ollut todella lievinä, mutta tosiaan nyt mitä kauemmin on oltu yhdesdä, sitä pahemmaksi ne ovat menneet.
Ap

Vierailija
76/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:15"] Mies on nykyää usei n haastanut riitaa. Ja riidan aikana tingannut että haluanko muuttaa omaan asuntoon, ja huomenna katsotaan asuntoja yms. Sitten hokenut kuinka en välitä hänestä, vaikka kuinka yritän päivittäin itse tuoda ilmi että välitän. Hän vaikuttaa hirveän epävarmalta ja luulee jostain syystä että tahdon erota, vaikka käyttäydyn täysin päinvastaisesti ja suunnittelen yhteistä tulevaisuutta.  [/quote]  Anteeksi että sanon näin suoraan, mutta vaikuttaa pettämiseltä - jos puolisosi nykyään haastaa riitaa (muttei ennen ainakaan samalla tavalla?), syyllistää herkästi ("et välitä minusta" vaikka et ole vähentänyt huomiointia) ja on mustasukkainen (ei aina tarkoita pettämisepäilyjä sinun suuntaan vaan voi hyvinkin liittyä opiskeluun, uratoiveisiin, ihan mihin vaan asiaan mihin hänellä ei ole todellista määräysoikeutta, ts. valta-asemaa) niin syy on yleensä kolmas/neljäs/viides pyörä.  Ota asia ihan suoraan (mutta rakastavasti) pyödälle ja kerro mahdollisimman suoraan mikä tuossa käytöksessä häiritsee (kuten nyt tänne) ja kysy, miksi hän toimii noin. Kommunikaatio on avain ihmissuhteissa, ja aito ihmissuhde rakkautta. Sellaisessa kykenee ainakin kohtuullisen mietintätauon jälkeen selvittämään ongelmia ja aloittaa niiden korjaaminen. Mikäli toinen ei osaa tai halua selittää käytöstään tai ei suostu parisuhteen ylläpitoon, on pidemmällä aikavälillä parempi erota tai vähintäänkin muuttaa eri osoitteisiin. [/quote] Luettelit nyt kaikkia niitä asioita mitä mies on tehnyt. Hän on ollut uskomattoman mustasukkainen tekemisistäni ja jopa ajatuksistani! Olen yrittänyt kedkudtella asiasta, mutta se on hankalaa kun mies alkaa niin herkästi huutamaan. Kaikkia näitä piirteitä on ihan alusta asti ollut todella lievinä, mutta tosiaan nyt mitä kauemmin on oltu yhdesdä, sitä pahemmaksi ne ovat menneet. Ap

[/quote]

No sinne sossuun, tai sitten joku uusi urpo mies joka maksaa loisimisesi.

Vierailija
77/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:53"]Älä vaan tee lapsia tämän miehen kanssa joka suuttuessaan huutaa, raivoaa ja heittelee tavaroita!!!!

Raivohullu?

[/quote]
Lastenteko on lykkääntynyt juuri nuiden asioiden takia. En halua että lapseni joutuisivat kokemaan saman lapduuden kuin minä...
Nykyään tuntuu ettei minusta varmaan olisi äidiksi, joten abortti olisi edessä jos sattuisi koskaan tulemaan vahinkoa.
Ap

Vierailija
78/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:33"]

Niin, kivahan olisi kenen tahansa loisia ja haihatella, kun muut maksaa.

Sinulla ei ole vastuuta yhteisestä taloudestanne?
[/quote]
Haluan töitä. Olen kova työskentelemään, usko tai älä. Makselen yhtälailla laskuja kuin mies. Hoidan kotia ja teen ruokaa. Jos jätän kodinhoitoa miehelle, voin olla varma että mitään ei tapahdu. Tuntuu että mies hyötyy enemmän siitä kun olen kotona, niin hänellä ei ole yhtään vastuuta kodinhoidosta, saati edes omista vaatteiden pesusta.
Ap

Vierailija
79/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:33"] Niin, kivahan olisi kenen tahansa loisia ja haihatella, kun muut maksaa. Sinulla ei ole vastuuta yhteisestä taloudestanne? [/quote] Haluan töitä. Olen kova työskentelemään, usko tai älä. Makselen yhtälailla laskuja kuin mies. Hoidan kotia ja teen ruokaa. Jos jätän kodinhoitoa miehelle, voin olla varma että mitään ei tapahdu. Tuntuu että mies hyötyy enemmän siitä kun olen kotona, niin hänellä ei ole yhtään vastuuta kodinhoidosta, saati edes omista vaatteiden pesusta. Ap

[/quote]

Olet kyllä huvittava venkoilija. Tai ennemminkin säälittävä. En ihmettele jos miehesi on kypsä.

Minäkin olen veronmaksajana kypsä ikuisiin opiskelijoihin. "Loisloiloislollotilooo, loisiminen on ihanaa"

Vierailija
80/153 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:51"]Minäminäminäminä. Haihattelua. Mies maksaa kaiken.

[/quote]
Jos olisin tuon tason itsekeskeinen, olisin hakenut kouluun mieheltä mitään kysymättä. Halusin vain keskustella, ja mies vetää sellaiset pultit niinkuin olisin juuri sanonut pettäneensä häntä vuosia.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi