Yritin puhua opinnoista, mies heitti sormuksen seinään
Tiedän että luovaa-alaa ei kannata opiskella jos haluaa työllistyä, mutta minua silti kiinnostaa. Yritin puhua miehelle tuntemuksistani, juurikin tästä ristiriidasta. En ehtinyr paljoa sanoa, kun mies jo suuttui "ootko vieläki noin lapsellinen" "eikö yksi v*tun paska tutkinto jo riitä" viitaten siihen että minulla on yksi luovan-alan tutkinto.
Mies meni makkariin ja kohta kuulin kun hän heitti tänne olkkarin seinään sormuksen.
Tilanne on yhä päällä ja olen sanaton.
Kommentit (153)
Niin olisin minäkin sanaton....
Sano sille että spekuloit vaan ääneen.
Käytkö ap töissä koulutustasivastaavalla alalla? Jospa miehesi haluaa että vihdoinkin osallistuisit elinkustannuksiin...
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:23"]Ymmärrän miestäsi.
[/quote]
Ymmärrän jotenkin hänen tuntemuksiaan, mutta minusta tuo käytös on liioiteltua. En uskalla puhua mitään kun mies aloittaa huudon.
Ap
Niin, jospa miestä ahdistaa että on ainut joka tuo massia taloon. Olisiko mahdollista opiskella työn ohessa? En itsekään jaksaisi katsella mitään ikuisuusopiskelijaa, varsinkin jos kyseessä on niin sanottu huuhaa-ala. Luovan alan ammattilaisia tarvitaan kovin vähän verraten siihen paljonko heitä valmistuu.
Ite mies on sut valinnut :D olisihan joku kovan alan nainen liian maskuliininen ja uhkaava 3
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:25"]Niin olisin minäkin sanaton....
Sano sille että spekuloit vaan ääneen.
[/quote]
Yritin sitä sanoa, mutta mies vaan raivostui. Sanoi että luuli minun jo kasvaneen yms.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:22"]
Tiedän että luovaa-alaa ei kannata opiskella jos haluaa työllistyä, mutta minua silti kiinnostaa. Yritin puhua miehelle tuntemuksistani, juurikin tästä ristiriidasta. En ehtinyr paljoa sanoa, kun mies jo suuttui "ootko vieläki noin lapsellinen" "eikö yksi v*tun paska tutkinto jo riitä" viitaten siihen että minulla on yksi luovan-alan tutkinto. Mies meni makkariin ja kohta kuulin kun hän heitti tänne olkkarin seinään sormuksen. Tilanne on yhä päällä ja olen sanaton.
[/quote]
No mikä sitä miestä vaivaa oikein, kannattaisiko keskustella? Aika sangen ääliömäistä käytöstä, alkaa haukkua lapselliseksi, heittää sormus ja haukkua tuolla tavalla. Ei tuollainen käytös ole oikeutettua ja reilua, ei mies päätä mitä aikuinen ihminen opiskelee ja miten elää elämäänsä. Onpa todella toisen tukemista... Inhottavaa että joku mieluummin alkaa riehumaan kuin keskustelee asiallisesti jos tuossa nyt mitään keskusteltavaa edes on.
[/quote]
Ei olekaan keskusteltavaa. Loinen ovesta ulos, jatkakoon haihatteluaan sossun luukulla tai jonkun tyhmän miehen siivellä , joka maksaa loisen haihattelut.
Itse opiskelin neljä ensimmäistä yhteiselomme vuotta, mies elätti meidät kummatkin. Nyt kun olen valmistunut, niin olen miehelleni sanonut, että jos haluaa itse vielä opiskella jotain niin minun puolestani olisi hänen vuoronsa tehdä jotain mitä oikeasti haluaa (opiskella liikenneopettajaksi). En todellakaan kehtaisi asettaa miestäni taas siihen maksajan rooliin useiksi vuosiksi vain siksi "kun mä nyt haluun". Ap voisi tosiaan miettiä uudelleen asiaa miehen näkökulmasta, ehkä hänelläkin on suunnitelmia ja haaveita.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:26"]Käytkö ap töissä koulutustasivastaavalla alalla? Jospa miehesi haluaa että vihdoinkin osallistuisit elinkustannuksiin...
[/quote]
Olen nyt oman alan työssä. Kyse voi olla siitä. Mies on myös luovan alan ihminen, mutta duunarihommissa. Minua ei haittaisi jos hän haluaisi opiskella lisää. Raha ei ole minulle tärkeää, tulen vähällä toimeen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:27"]Ite mies on sut valinnut :D olisihan joku kovan alan nainen liian maskuliininen ja uhkaava 3
[/quote]
Olen yllättynyt tuosta käytöksestä, kun ollaan kuitenkin oltu jo vuosia yhdessä, ja luulisi hänen tietävän millainen ihminen olen. Toisaalta, e minäkään tajunnut että mies o herkkä suuttumaan ja suuttuu rajusti...
Ap
Upean valinnan olet tehnyt! Pyöräytä sille pari kersaa suhteen eheyttämiseksi, niin parin vuoden päästä saadaan antaa sulle vinkkejä turvakotiin hakeutumisesta.
Aikuinen, itsellinen nainen ei tarvitse miehensä lupia kouluttautumisasioihin. Oletko alaikäinen vai vajaavaltainen?
Mikä on "luovan alan duunari"?
Ei ole oikein mieheltasi. Kylla hanen kuuluisi sinua kannustaa jos se on jotain mita todella haluat. Kurja tyyppi!!
Miehes on aika idiootti. Onko sillä menkat tulossa?
Miehesi on katkera siitä, että on itse joutunut luopumaan luovasta alastaan.
miestäsi turhauttaa kun sulla on jo yksi tutkinto, etkä vieläkään osaa kirjoittaa oikein "luovan alan"...
se luultavasti ajattelee, että aivan yhtä turha olisi seuraavakin tutkinto
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:26"]Käytkö ap töissä koulutustasivastaavalla alalla? Jospa miehesi haluaa että vihdoinkin osallistuisit elinkustannuksiin... [/quote] Olen nyt oman alan työssä. Kyse voi olla siitä. Mies on myös luovan alan ihminen, mutta duunarihommissa. Minua ei haittaisi jos hän haluaisi opiskella lisää. Raha ei ole minulle tärkeää, tulen vähällä toimeen. Ap
[/quote]
Ehkä sulle kädestä suuhun eläminen ja sossun kanta-asiakaskortti on hyvä vaihtoehto ja miehellesi ei?
Taitaa olla vähän liian erilaiset elämänkatsomukset.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:36"]En lukenut koko ketjua, mutta tässä yksi näkökulma pohdittavaksi: On raskasta olla perheen vastuunkantaja. Itse olen vuosia odottanut, että puolisoni saisi elämänsä järjestykseen, jotta pystyisimme kantamaan taloudellisen vastuun yhdessä. Tilanne on ollut pitkään niin, että puolisoni opiskelee/keskeyttää opinnot/tekee pätkätöitä/on työttömänä jne. ja minä olen samassa vakiduunissa. Näin olemme pärjänneet taloudellisesti, mutta minulta tämä on vienyt mahdollisuuden esimerkiksi jatko-opintoihin tai työpaikan vaihtoon, sillä minulla on vastuu taloudestamme (meillä kyllä myös lapsia). Ymmärrän miehesi turhautumisen hyvin, uudet opinnot vaikuttavat hänenkin elämäänsä. Toisaalta ymmärrän kyllä sinuakin, olisi ihanaa opiskella, mutta ikuisesti ei voi odottaa että toinen joustaa ja tukee. Ja olen siis nainen.
[/quote]
Ymmärrän kyllä, varsinkin nyt kun pystyimme miehen kanssa jotenkin keskustelrmaan asiasta ja mies puhui hieman samoja asioita. Hän ei ollut opiskeluja vastaan, ainoastaan luovan alan opintoja.
Olisi ihana jos pydtyisimme keskustelemaan näistä asioisya muutenkin. Aiemmin mies ei ole juurikaan maininnut miten häntä huolettaa meidän talous. En tietenkään halua että hänestä tuntuu pahalta kannatella meitä molempia, joten yritän keksiä töitä/opintoja niin että pystyisin työllistymään alalle joka minua jotenkin kiinnostaa ja jossa pärjäisin.
Ap
Mulle ois viimeinen niitti tuo, että raivoten heittäisi sormuksen pois. En siitä sormuksesta sinällään välittäisi, mutta mua ärsyttäisi tuon tasoinen lapsellisuus - ja vielä kehtaisi syyttää lapsellisuudesta muita!
Ymmärrän miestäsi.