Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille tulee nelikymppisiä vieraita, mitä tarjoan niille?

Vierailija
28.06.2015 |

Mies on 30-vuotias ja minä 26-vuotias ja nyt kun ollaan ostettu talo, missä on iso kiva takapiha, niin mies halusi kutsua muutaman työkaverinsa vaimoineen meille syömään. Tarkoitus on siis grillata. Mietin, että kelpaako tällaiset tarjottavat. Alkuun gazpachoa ja bruschettaa. Pääruoaksi keitetyt uudet perunat, kasvisnyytit ja grillattu lohi. Jälkiruoaksi britakakkua ja kahvia. Juomiksi ollaan varattu ainoastaan Cavaa ja Pellegrinoa. Onkohan noi riittävän tyylikkäät tarjoilut vähän vanhemmille pariskunnille?

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä niitä nelikymppisiä olen lähinnä telkkarista nähnyt, niin kyllä ne enemmän lihaa syö kuin kalaa.

Vierailija
102/173 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ se on kumma kun teidän naisten mielestä kaikkien pitäisi mahtua samaan muottiin. Homot sun muut kyllä suvaitsette, mutta jos joku 24-vuotias on "lapsellinen" tai "pikkuvaimo" niin sehän vasta kierroksia nostattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on niin vanhoja että tuskin ymmärtävät muun grilli ruuan päälle kuin Camping makkaran, tai jos eivät aivan landella ole ikäänsä eläneet ja käyneet joskus ulkomaassa, niin porsaan kaseleria voi myös harkita.
Juomaksi ehdottomasti A-olut, keskiolut ei ole sopivaa ja kossua tietenkin ainakin miehille.

Vierailija
104/173 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulle tultaessa edellisen vuosikymmenen suosittu aamupala, pulla, hävisi epäterveelliseksi todettuna aamupalaruokien joukosta. Tilalle aamiaispöytään tulivat murot, viili tai jogurtti ja tuoremehu.

Kotiruokana syötiin perusruokaa valkokastikkeesta ja makaronilaatikosta paistettuihin silakoihin ja maksakastikkeeseen. Maalla pikaruoka saattoi olla kuivahtaneesta leivästä valmistettu leipäressu. Nakit yleistyivät ruokapöydissä ja pizzakulttuurin kehittyminen näkyi kotipizzojen leipomisena. Maidon sijaan ruokajuomaksi nousi vesi, tuoremehut ja virvoitusjuomat.

Tällä vuosikymmenellä erityisen suosituiksi nousivat erilaiset pakaste- ja valmisruoat, kuten pussikeitot ja –kastikkeet, einekset sekä säilykkeet. Edelleen suosittujen kalapuikkojen valmistus alkoi Suomessa tällöin. Samaan aikaan markkinoille tuli Merirosvoraha-nimellä kulkeva - myöhemmin merkkarina tunnettu makeinen.

Vuonna 1970 alkoi Yleisradion ruokaohjelma Patakakkonen, jonka keulahahmoina olivat Jaakko Kolmonen ja kokkipari Veijo Vanamo. Ohjelman tavoite oli tehdä maukasta ja terveellistä ruokaa välttäen rasvaa, sokeria ja alkoholia. Ohjelman tunnusmusiikki on tallentunut ihmisten mieliin vielä tähän päivään saakka. Alkuaikoina ohjelmaa esitettiin mustavalkoisena, mutta myöhemmin värillisenä.

Ruokatoimittajakonkari Marita Joutjärvi muistaa 70-luvun ruokamuodin.

– Lämpimät voileivät olivat hittitarjottavia myös vieraille. Paahtoleivälle laitettiin havaijilaiseen tyyliin kinkkua, ananasrengas ja raastettua juustoa, ja leivät gratinoitiin uunissa.

Juustokuorrutteisten leipien lisäksi Joutjärvi muistaa, kuinka fonduepadat tulivat koteihin ja juustofonduesta tuli herkku. Uusinta uutta olivat myös riisillä ja jauhelihalla täytetyt, juustokuorrutteiset paprikat. Makeista leivonnaisista tuulomantorttu yleistyi. Vaaleataikinaista, kahvi-tomusokerikuorrutteista ja kookoshiutaleilla koristeltua piirasta voidaan Joutjärven mukaan pitää kaikkien rakastamien mokkapalojen ”esiäitinä”.

http://www.ruokala.net/ajankohtaista/70-luvun-ruokamuistot-hymyilyttavat-nama-olivat-ajan-hitit/1424437043370

Vierailija
105/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Noista ruuista tiedän vain kasvisnyytit, muista en ole koskaan kuullutkaan. Ei nähtävästi kuulu ruokamieltymyksiini, joten vaikeaa sanoa olisiko ok. Juotavista sen verran, että olisi hyvä olla pelkkää vichyä ( Lidlin sininen on hyvää) tai jäävettä (mieluiten joisin maitoa, mutta ymmärrän ettei kuulu illanistujaisiin), kaikki eivät välitä viineistä tai oluesta. T. 41v.
[/quote]

No, jos nyt kerran voisit juoda muuta kuin mielimerkkiäsi... Pellegrino on toki ulkonaista, mutta kai sen nyt kerran kestät...
[/quote]
Tuliko nyt kommentti väärään? En juo viinejä, joten ei mulla ole mielimerkkiä. Pellegrino on ihan tuntematonta...

Vierailija
106/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Noista ruuista tiedän vain kasvisnyytit, muista en ole koskaan kuullutkaan. Ei nähtävästi kuulu ruokamieltymyksiini, joten vaikeaa sanoa olisiko ok. Juotavista sen verran, että olisi hyvä olla pelkkää vichyä ( Lidlin sininen on hyvää) tai jäävettä (mieluiten joisin maitoa, mutta ymmärrän ettei kuulu illanistujaisiin), kaikki eivät välitä viineistä tai oluesta. T. 41v.
[/quote]

No, jos nyt kerran voisit juoda muuta kuin mielimerkkiäsi... Pellegrino on toki ulkonaista, mutta kai sen nyt kerran kestät...
[/quote]
Tuliko nyt kommentti väärään? En juo viinejä, joten ei mulla ole mielimerkkiä. Pellegrino on ihan tuntematonta...
[/quote]
Se on juurikin hiilihapotettua vettä.

Vierailija
107/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvät tarjottavat. Maistuis itsellekin nam nam

Vierailija
108/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Se on juurikin hiilihapotettua vettä.
[/quote]
Aha, oletin viiniksi, kun samassa kommentissa nimi oli ja puhuttiin mielimerkeistä. En tiennyt, että jollain on vesissäkin mielimerkkejä.

Vierailija
109/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:32"]

Joo, ei mullakaan ole mitään hajua mitä se ukko huseerasi ja missä, nimen olen toki kuullut, mutta muuta en tiedä. Mieheni 51v. tiesi että tälläinen on tapahtuntut silloin kun minä olen ollut jotain 4 tai 5-vuotias.

T: 40v. 

[/quote]

Huonolla lähihistoriantuntemuksella leuhkiminen... onko se teidän nelikymppisten uusi villitys?

Viimeksi olen törmännyt moiseen joskus yläasteella kun oli kova jätkä jos oli paska koulussa :D

[/quote]

Minä kyllä olin hyvä koulussa. En tiedä mahtoivatko tuosta ukosta niin koulussa vielä 80-luvulla puhua? Enkä todellakaan ole kauheasti vielä lapsena politiikkaa ym. seurannut, vasta teini-iässä alkoi kiinnostaa, mutta silloin en enää ollut koulussa jossa olisi ollut tuollaisia aiheita.

Vierailija
110/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:47"]

^ se on kumma kun teidän naisten mielestä kaikkien pitäisi mahtua samaan muottiin. Homot sun muut kyllä suvaitsette, mutta jos joku 24-vuotias on "lapsellinen" tai "pikkuvaimo" niin sehän vasta kierroksia nostattaa.

[/quote]

Luin just sen linkitetyn jutun siitä Dademista vai mikä se oli ja sehän just tuosta puhui siinä, että monet naiset ovat hänelle kateellisia ja vihamielisiä kun viihtyy "pikkurouvana". 

Vierailija
111/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:15"]

Itse olen 27 ja pitäisin perin oudoksuttavana jos hengailisin 17-vuotiaiden kanssa. Yhtä oudolta minusta tuntuisi nelikymppisten seura. 

[/quote]Minä olen 22 ja rakas ystäväni on lapseni kummitäti. Tämä ystävä on 44 emmekä me huomaa tai ajattele olevamme eri-ikäisiä, yhdistäviä tekijöitä löytyy niin paljon. Tiedän hänellä olevan hyviä 60-kymppisiä ystäviä. Ja ajatteles, jos vietämme iltaa porukalla vaikka grillaillen, samaa ruokaa syömme ja siitä pidämme kaikki! Punaviinit maistuu kaikille, sen olen kyllä huomannut että he tuntevat viinejä paremmin ja huolella valitsevat mitä alkosta ostavat.

Vierailija
112/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka monet 25-30-vuotiaat muistelevat keskenään mitä politiikassa tapahtui heidän syntymänsä aikoihin?

Vierailija
113/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:17"]

Kyllä näin viisikymppisenä sanon, että täytyy tuo ikä ottaa huomioon! Jos noinkin iäkkäitä vieraita tulee, niin kaikki ruoka soseutettuna. Ja koska täytyy soseuttaa, niin on sama mitä tarjoaa. Kaikki sose näyttää samanlaiselta. Varatkaa riittävästi paperisia ruokaliinoja, nokkamukeja ja tiedusteltaa etukäteen tarvitsevatko syöttäjiä.

[/quote]EI NOKKAMUKEJA! Ne on kielletty!

Vierailija
114/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap se sun mies on töissä? Ei tarvitse vastata, kysyn vain siksi että siitä voisi vetää päätelmiä onko rentoa porukkaa vai jotain "hienostelijoita".

Älä ota stressiä tarjoiluista, teet kuten tekisit niille omille ystävillesi ja hyvin menee.

Vierailija
115/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:17"]

Kyllä näin viisikymppisenä sanon, että täytyy tuo ikä ottaa huomioon! Jos noinkin iäkkäitä vieraita tulee, niin kaikki ruoka soseutettuna. Ja koska täytyy soseuttaa, niin on sama mitä tarjoaa. Kaikki sose näyttää samanlaiselta. Varatkaa riittävästi paperisia ruokaliinoja, nokkamukeja ja tiedusteltaa etukäteen tarvitsevatko syöttäjiä.

[/quote]EI NOKKAMUKEJA! Ne on kielletty!

[/quote]Koska ne ovat niin rumia. Vanhukset olkoot janoisia.

Vierailija
116/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:47"]

[/quote]

Mitä ihmeen kierroksia? Tyhmään kysymykseen tulee tyhmiä vastauksia, kaikkihan on ottaneet ihan huumorilla. Mun mielestä 90% vastauksista yrittää olla hauskoja ja ironisia, miksi ei saisi?

Vierailija
117/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:20"]Miksi juuri uusiaperunoita ja lohta nelikymppisille? Ja miks just cavaa uusien perunoiden kanssa? Doesn't compute?
[/quote]No söisitkö mielummmin nakkeja ja ranskanperunoita? Teiniruokaa?
[/quote]
Uudet perunat ja lohi on arkiruokaa. Siksi kysyn. Ja cavaa niiden kanssa, siis CAVAA!!!!
[/quote]No mikä on se sun grillattu juhlaruokas?
[/quote]
No vaikka karitsan sisäfilee tai ulkofilee, kokonaisena grillattu siika tai kuha täytettynä kevätsipulilla, purjolla ja pestolla, portobello-sienet täytettynä punasipulilla ja cheddar-juustolla, sekä kasvisvartaat joissa esim munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa, kirsikkatomaattia ja endiiviä. Juomaksi olut, puna- ja valkoviini.

Vierailija
118/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 44 mietiskelin juuri että enpä ole tainnut koskaan samanikäisten ystävieni kanssa Breznevistä tai kylmästä sodasta puhunut koskaan. Jotenkin tämän päivän tilanne kiinnostaa ja koskettaa enemmän.

Vierailija
119/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:20"]

Minä 44 mietiskelin juuri että enpä ole tainnut koskaan samanikäisten ystävieni kanssa Breznevistä tai kylmästä sodasta puhunut koskaan. Jotenkin tämän päivän tilanne kiinnostaa ja koskettaa enemmän.

[/quote]

Hoh hoijaa, sovit varmasti hyvin yhteen niiden teiniystäviesi kanssa jos käsityskykysi on tuo. 

Tarkoitin tietysti, että eri ikäiset ihmiset ovat eläneet erilaisina aikakausina ja kyllähän se ihmisen yleiseen ajatteluun ja maailmankatsomukseen jäljen jättää. 

Vierailija
120/173 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus olikin aito :O

olin varma että on niitä Työtön/Homo/Yksinhuoltaja tulee kahville, mitä tarjoan