Meille tulee nelikymppisiä vieraita, mitä tarjoan niille?
Mies on 30-vuotias ja minä 26-vuotias ja nyt kun ollaan ostettu talo, missä on iso kiva takapiha, niin mies halusi kutsua muutaman työkaverinsa vaimoineen meille syömään. Tarkoitus on siis grillata. Mietin, että kelpaako tällaiset tarjottavat. Alkuun gazpachoa ja bruschettaa. Pääruoaksi keitetyt uudet perunat, kasvisnyytit ja grillattu lohi. Jälkiruoaksi britakakkua ja kahvia. Juomiksi ollaan varattu ainoastaan Cavaa ja Pellegrinoa. Onkohan noi riittävän tyylikkäät tarjoilut vähän vanhemmille pariskunnille?
Kommentit (173)
Olet ap 14 vuotta nuorempi kuin 40-vuotias. Tosi hirveää ja mieletön ikäero, hui kauheaa. Minä olen 30-vuotias ja erittäin hyvä ystäväni on 44-vuotias. Mutta olenkin aikuinen enkä joku onneton wannabe-teini, jolle kaikki yli 5-vuotta vanhemmat ovat kauhean paljon vanhempia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:12"]Mies on 30-vuotias ja minä 26-vuotias ja nyt kun ollaan ostettu talo, missä on iso kiva takapiha, niin mies halusi kutsua muutaman työkaverinsa vaimoineen meille syömään. Tarkoitus on siis grillata. Mietin, että kelpaako tällaiset tarjottavat. Alkuun gazpachoa ja bruschettaa. Pääruoaksi keitetyt uudet perunat, kasvisnyytit ja grillattu lohi. Jälkiruoaksi britakakkua ja kahvia. Juomiksi ollaan varattu ainoastaan Cavaa ja Pellegrinoa. Onkohan noi riittävän tyylikkäät tarjoilut vähän vanhemmille pariskunnille?
[/quote]
Jotain mitä on helppo syödä, kun niitä omia hampaita ei tuossa iässä enää oo eikä oikein sitä puruvoimaakaan. Ja muista laittaa ne korokkeet joka paikkaan istuimille kun ne lonkat on varmaan molemmilta jo leikattu. N38
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:14"]
Vähän vanhemmille? Ei ne mitään ikäloppuja ole, ihan samaa sukupolvea kuin tekin.
[/quote]
LOL, 30 vs 40 saati 26 vs 40
Täysin eri maailmasta. Nelikymppinen on jo keski-ikäinen täti-ihminen. 26v nainen on vielä nuorehko.
[/quote]
Sama tuli mieleen.
Nelikymppinen on syntynyt silloin kun Brezhnev ei vielä edes suunnitellut Afganistanin miehitystä. 26v ei edes välttämättä tiedä, että siellä ovat huseeranneet muutkin kuin jenkit. Ihan erilaista aikaa ovat eläneet.
[/quote]
Mä oon 40v. emkä muista Brezhnevistä kuin väläyksiä sen hautajaisista. En todellakaan muista Afganistanin miehitystä, olen sen lukenut historian kirjasta ihan kuten se 30v.
[/quote]
Joo, ei mullakaan ole mitään hajua mitä se ukko huseerasi ja missä, nimen olen toki kuullut, mutta muuta en tiedä. Mieheni 51v. tiesi että tälläinen on tapahtuntut silloin kun minä olen ollut jotain 4 tai 5-vuotias.
T: 40v.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:01"]
Yleensä noin ikääntyneille kannattaa tarjoilla vain karjalanpaistia, muussia ja maitua.
[/quote]
Kyllä, karjalanpaisti on meille sitä ainoaa oikeaa juhlaruokaa! Karjalanpaistilla osoitat että arvostat vieraitasi. Jälkiruuaksi kahvi ja mansikkakakku.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:18"]
Ai niin ja pakko sanoa, että jos te vastaajat olette näitä nelikymppisiä, niin kovin aggressiivisilta ja tyytymättömiltä vaikutatte. Anteeksi, ettei mulla ole nelikymppisiä kavereita. Kaveripiirissä ihmiset on alle 35-vuotiaita. Sitten on tietysti sukulaiset, mutta ne nyt on eri juttu, kuin miehen työkaverit ja niiden vaimot. Varmasti tekin haluatte olla eduksenne ja tarjota hyvät ruoat, jos tulee miestenne vanhempia työkavereita puolisoineen kylään?
ap
[/quote]
No jos sun vanhin kaveri on joku 34-vuotias, niin meinaatko että kun se täyttää kuuden vuoden päästä 40v. se alkaa syödä erilaisia ruokia kuin ennen? Tai kuin sinä ja miehesi?
Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:01"]
Yleensä noin ikääntyneille kannattaa tarjoilla vain karjalanpaistia, muussia ja maitua.
[/quote]
Kyllä, karjalanpaisti on meille sitä ainoaa oikeaa juhlaruokaa! Karjalanpaistilla osoitat että arvostat vieraitasi. Jälkiruuaksi kahvi ja mansikkakakku.
[/quote]
Kannattaa kuitenkin laittaa se karjalanpaisti, perunat ja maito blenderiin ja sekoittaa mössöksi, että varmasti kaikki saavat nieltyä tekohampaista huolimatta. Ei alkoholia, vanhustenhoitajat suuttuvat jos palvelutaloon tullaan humalassa ja noinkin vanha kuin nelikymppinen ei enää kestä ollenkaan alkoholia! Jotkut hurjimmat ehkä saattavat joskus ottaa iltanaukuksi vedellä laimennettua konjakkia ruokalusikallisen. Muistathan sitten varata myös lämpimät viltit, tohvelit ja esteettömän kulun terassille myös liikuntarajoitteisille. Varaudu myös pissattamaan vessassa, jos jollekin tulee hätä. Noin vanhat eivät oikein enää aina selviydy vessatoimenpiteistä yksin ja pidätyskyky voi olla vähän heikko. Toki voi olla että heillä on jo vanhusvaipat käytössä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:12"]Mies on 30-vuotias ja minä 26-vuotias ja nyt kun ollaan ostettu talo, missä on iso kiva takapiha, niin mies halusi kutsua muutaman työkaverinsa vaimoineen meille syömään. Tarkoitus on siis grillata. Mietin, että kelpaako tällaiset tarjottavat. Alkuun gazpachoa ja bruschettaa. Pääruoaksi keitetyt uudet perunat, kasvisnyytit ja grillattu lohi. Jälkiruoaksi britakakkua ja kahvia. Juomiksi ollaan varattu ainoastaan Cavaa ja Pellegrinoa. Onkohan noi riittävän tyylikkäät tarjoilut vähän vanhemmille pariskunnille?
[/quote]
Kyllä mulle kelpais ja olen 43. Ihan hienot on!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Vittu mikä ääliö olet. Ja minä olen vastannut sinulle tässä ketjussa ja olen 30-vuotias että se siitä nelikymppisestä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]
Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Jos on noin palautekyvytön prinsessa, ehkä ei kannata järjestää illanistujaisia kellekään koskaan. Oma oletuksesi on, että täällä kommentoijat olisivat kaikki niitä nelikymppisiä...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:21"]Tää nelikymppinen ei nyt niin yleensäkään tyylikkyydestä perusta, mutta Pellegrino tuntuu vähän liioittelulta. Hanavesi on paremman makuista. Sekaan vähän jääpaloja, niin menee juhlajuomasta. Muista vastaajista poiketen voin hyvin juoda skumppaa koko aterian. Meille vanhemmille naisille tulee helposti migreeni punaviinistä, vaikka se hyvää onkin. Valkoviinistä taas en oikein perusta. Sukupolvellamme on pahat traumat porvoon lankusta ja libiksestä.
Jälkkärikakun nimeä en ymmärrä. Voisiko olla vaikka jätskiä ja mansikoita?
Brezhnevistä en muista muuta kuin tuuheat kulmakarvat että mieluummin joku muu keskustelunaihe pöytään. Puhutaan vaikka kesäfestareista. Provinssissa on tänä vuonna aika komea kattaus eikä Tuska sen huonommaksi jää.
[/quote]
Ap ei kylläkään vaikuta henkilöltä, joka tietäisi mitään festareista, ainakaan Tuskasta tai Provinssista.
Liian tosikkomaisen tätimäinen snobbailija mielestäni.
T. Nainen 55v.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:32"]
Joo, ei mullakaan ole mitään hajua mitä se ukko huseerasi ja missä, nimen olen toki kuullut, mutta muuta en tiedä. Mieheni 51v. tiesi että tälläinen on tapahtuntut silloin kun minä olen ollut jotain 4 tai 5-vuotias.
[/quote]
Huonolla lähihistoriantuntemuksella leuhkiminen... onko se teidän nelikymppisten uusi villitys?
Viimeksi olen törmännyt moiseen joskus yläasteella kun oli kova jätkä jos oli paska koulussa :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Vai "ukko"... heh, ei se paljon sinua vanhempi siihen aikaan ollut, akkaseni.
Ap on tiukkapipoinen täti:) On tarkat ikärajat mitä ihmiset syövät minkäkin ikäisinä jne. Relaa vähän ap-täti.
Mäkin olen tähän vastannut ja ihan kolmekymppinen olen. Mut hei, ne nelikymppiset ovat menneet jo nukkumaan siinä seiskan uutisten jälkeen. Kysy uudelleen aamulla, kun vanhukset heräävät. Siinä kuudelta aamulla on hyvä aika.
Minä olen nelikymppinen enkä tiedä mitä gazpacho ja bruschetta ovat, mutta ehkä jotain hyvää. Jos ei, niin lohi ja perunat riittävät. En juo alkoholia, joten onhan jotain muutakin juotavaa?
Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:23"]Kyllä se ruoka on ihan samanlaista kaikilla
[/quote]
Miten niin? Eivät kaikki kokeile heti uutuuksia (tai vähemmän uutuuksia), vaikka sinun ystäväpiirissäsi niin tehtäisiinkin.
100
Lähinnä mua naurattaa toi ap:n ruokalista :D Kuka tarjoo juhlaruokana uusia perunoita ja lohta? Ja jälkkäriksi Brita-kakkua! Näkee että joku ei ole paljoa illallisia pitänyt. No mutta jostain kai pitää aloittaa!
Hmm... olisi mielenkiintoista tehdä samanlainen aloitus jollekin miesvaltaiselle palstalle ja verrata reaktioita tähän paskamyrskyyn.
Veikkaan ettei kukaan mies olisi edes kiinnittänyt huomiota tuohon "vähän vanhemmille pariskunnille".
Ei mitään tollasia kazpatsoja, tsoritsoja ja pellekriiniä tai kavaa. Ei niitä meidän nuoruudessa ollu ja on noloa, kun ei tiedä mitä on syömässä.
Krillitassuja voi grillata tai kasleria. Joku Lärvilauta on just hyvä. Kaljaa ja vissyä kyytipojaksi, omenasidua naisväelle ja Pommacia kuskille.
Vihreäsalaatti tai fetasalaatti lisäksi ja Pirkka valkosipulipatonkia.
No joo, vähän hassu aloitus, mutta kyllä tälle nelikymppiselle kelpais nuo tarjoilut hyvinkin, riittäis vähän vaatimattomampikin (viittaan siihen Pellegriinoon). Hauskoja bileitä teille!