Meille tulee nelikymppisiä vieraita, mitä tarjoan niille?
Mies on 30-vuotias ja minä 26-vuotias ja nyt kun ollaan ostettu talo, missä on iso kiva takapiha, niin mies halusi kutsua muutaman työkaverinsa vaimoineen meille syömään. Tarkoitus on siis grillata. Mietin, että kelpaako tällaiset tarjottavat. Alkuun gazpachoa ja bruschettaa. Pääruoaksi keitetyt uudet perunat, kasvisnyytit ja grillattu lohi. Jälkiruoaksi britakakkua ja kahvia. Juomiksi ollaan varattu ainoastaan Cavaa ja Pellegrinoa. Onkohan noi riittävän tyylikkäät tarjoilut vähän vanhemmille pariskunnille?
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:01"]
Lähinnä mua naurattaa toi ap:n ruokalista :D Kuka tarjoo juhlaruokana uusia perunoita ja lohta? Ja jälkkäriksi Brita-kakkua! Näkee että joku ei ole paljoa illallisia pitänyt. No mutta jostain kai pitää aloittaa!
[/quote]
No mut eihän tossa varsinaiset juhlat olekaan kyseessä.
Näin kerran Akateemisessa reseptikirjan 40-vuotiaille. Kandee käydä kysymässä sieltä kyseistä kirjaa, koska 40-vuotiailla on ihan omat spessuruoat, jotka siis poikkeavat oleellisesti juuri esim. 30-vuotiaiden ruokavaliosta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:02"]
Hmm... olisi mielenkiintoista tehdä samanlainen aloitus jollekin miesvaltaiselle palstalle ja verrata reaktioita tähän paskamyrskyyn.
Veikkaan ettei kukaan mies olisi edes kiinnittänyt huomiota tuohon "vähän vanhemmille pariskunnille".
[/quote]
No ihan taatusti ois tullut jotain kuittailua! xD Mutta ei varmaan tällaista härdelliä kuitenkaan. Ja ois aloittajakin suhtautunut vähän rennommin kommentteihin jos ois ollut mies.
Jos se ois ollut mies, se ei ois kyllä edes stressannut tarjottavista. Makkaraa ja olutta ja köntsä lihaa, ehkä jotain rehuja kylkeen myös. Siinä se! :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Noista ruuista tiedän vain kasvisnyytit, muista en ole koskaan kuullutkaan. Ei nähtävästi kuulu ruokamieltymyksiini, joten vaikeaa sanoa olisiko ok. Juotavista sen verran, että olisi hyvä olla pelkkää vichyä ( Lidlin sininen on hyvää) tai jäävettä (mieluiten joisin maitoa, mutta ymmärrän ettei kuulu illanistujaisiin), kaikki eivät välitä viineistä tai oluesta. T. 41v.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:18"]
Ai niin ja pakko sanoa, että jos te vastaajat olette näitä nelikymppisiä, niin kovin aggressiivisilta ja tyytymättömiltä vaikutatte. Anteeksi, ettei mulla ole nelikymppisiä kavereita. Kaveripiirissä ihmiset on alle 35-vuotiaita. Sitten on tietysti sukulaiset, mutta ne nyt on eri juttu, kuin miehen työkaverit ja niiden vaimot. Varmasti tekin haluatte olla eduksenne ja tarjota hyvät ruoat, jos tulee miestenne vanhempia työkavereita puolisoineen kylään?
ap
[/quote]
Eli siis mä voisin kuulua kaveripiiriisi, koska olen 32v, mutta avomieheni onkin sitten jo auttamattoman vanha, kun on 38-vuotias, eli lasketaan ainakin mun mielestäni näihin pelottaviin nelikymppisiin? Ihan mielenkiinnosta, jos kutsuisit meidät samaan aikaan kylään, olisko meille eri ruokalistat? :D
Toi sun kiukuttelusi siitä, että perut koko "juhlat" (käsittääkseni kyseessä piti olla vaan rentoa grillausta porukalla) kertookin henkisestä tasostasi kaiken. Hauskaa kesää vaan, ja hei, kokeile tutustua eri-ikäisiin ihmisiin. Saatat yllättyä :)
Itse olen 27 ja pitäisin perin oudoksuttavana jos hengailisin 17-vuotiaiden kanssa. Yhtä oudolta minusta tuntuisi nelikymppisten seura.
Oisko tämä neiti esittänyt kysymystään, jos työkaverit olisivat olleet 30-vuotiaita. Miksi se ikä piti mainita?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:02"]
Hmm... olisi mielenkiintoista tehdä samanlainen aloitus jollekin miesvaltaiselle palstalle ja verrata reaktioita tähän paskamyrskyyn.
Veikkaan ettei kukaan mies olisi edes kiinnittänyt huomiota tuohon "vähän vanhemmille pariskunnille".
[/quote]
Naiset on naisia. En ole myöskään nähnyt nelikymppisiä miehiä kullit pystyssä jossain Sannin keikalla. Nelikymppisistä naisista Robinin keikalla on kuitenkin uutisoitu :X
Miksi irvailette aplle? Ei hän tehnyt iästä suurta numeroa, vaan Te teitte. Kyllä se nyt vaan on niin, että 26-vuotiaan vinkkelistä 40v on aika paljon vanhempi ja niin onkin. T:Itsekkin nelikymppinen.
Miksi juuri uusiaperunoita ja lohta nelikymppisille? Ja miks just cavaa uusien perunoiden kanssa? Doesn't compute?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:15"]Itse olen 27 ja pitäisin perin oudoksuttavana jos hengailisin 17-vuotiaiden kanssa. Yhtä oudolta minusta tuntuisi nelikymppisten seura.
[/quote]
Mä oon 27-vuotias ja mulla on montakin nelikymppistä työkaveria, joiden kanssa ei tunnu yhtään oudolta. Miksi pitäisi? 13-vuotta ei ole kovin kummoinen ikäero.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:20"]Miksi juuri uusiaperunoita ja lohta nelikymppisille? Ja miks just cavaa uusien perunoiden kanssa? Doesn't compute?
[/quote]No söisitkö mielummmin nakkeja ja ranskanperunoita? Teiniruokaa?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Noista ruuista tiedän vain kasvisnyytit, muista en ole koskaan kuullutkaan. Ei nähtävästi kuulu ruokamieltymyksiini, joten vaikeaa sanoa olisiko ok. Juotavista sen verran, että olisi hyvä olla pelkkää vichyä ( Lidlin sininen on hyvää) tai jäävettä (mieluiten joisin maitoa, mutta ymmärrän ettei kuulu illanistujaisiin), kaikki eivät välitä viineistä tai oluesta. T. 41v.
[/quote]
No, jos nyt kerran voisit juoda muuta kuin mielimerkkiäsi... Pellegrino on toki ulkonaista, mutta kai sen nyt kerran kestät...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
[/quote]
No, jos nyt kerran voisit juoda muuta kuin mielimerkkiäsi... Pellegrino on toki ulkonaista, mutta kai sen nyt kerran kestät...
[/quote]
Siis ukkomaista...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:20"]Miksi juuri uusiaperunoita ja lohta nelikymppisille? Ja miks just cavaa uusien perunoiden kanssa? Doesn't compute?
[/quote]
Uudet perunat ja lohi on arkiruokaa. Siksi kysyn. Ja cavaa niiden kanssa, siis CAVAA!!!!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:18"]Miksi irvailette aplle? Ei hän tehnyt iästä suurta numeroa, vaan Te teitte. Kyllä se nyt vaan on niin, että 26-vuotiaan vinkkelistä 40v on aika paljon vanhempi ja niin onkin. T:Itsekkin nelikymppinen.
[/quote] Lue otsikko. Ikä on ensimmäinen mikä tuodaan esille.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis ukkomaista...
[/quote]
ulkomaista... :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:20"]Miksi juuri uusiaperunoita ja lohta nelikymppisille? Ja miks just cavaa uusien perunoiden kanssa? Doesn't compute?
[/quote]
Uudet perunat ja lohi on arkiruokaa. Siksi kysyn. Ja cavaa niiden kanssa, siis CAVAA!!!!
[/quote]No mikä on se sun grillattu juhlaruokas?
Aloituksesta tulee mieleen eräs ihminen elävästä elämästä. Kyseessä ei voi olla sama, koska tänä päivänä kyseinen nainen on jo itsekin kolmikymppinen. Kuitenkin, tutustuin aikoinaan noin 7 vuotta sitten eksäni työkaveriin ja hänen tuoreeseen avovaimoonsa. Avovaimo oli oikein nätti, mutta uskomattoman lapsellinen. Käytöksensä puolesta oletin hänen olevan noin 19 v. Olin kovin yllättynyt kun illan mittaan selvisi, että nainen olikin vain vuoden minua nuorempi (24) v. Hänen suustaan tuli juuri noita samankaltaisia kommentteja "Mitä miehen nelikymppisten työkavereiden kanssa oikein keskustellaan, kun mies on heitä meinannut kutsua kylään?" "Millaista tarjottavaa pitäisi olla, jotain vähän hienompaa varmaan?" Illan mittaan tuli ilmi, että nainen on valmistunut korkeakoulusta suht vasta ja oli elämänsä ensimmäisessä työpaikassa. Siis oikeasti ensimmäisessä. Siihen saakka oli asunut kotona varakkaiden vanhempienn luona. Jotenkin se paistoikin niin läpi, että kyseinen nainen oli ollut lapsen asemassa siihen saakka ja muuttanut ensimmäistä kertaa tämän miesystävänsä (siinä vaiheessa noin 30) luokse "itsenäisesti" asumaan. Ajatukset olivat samaa luokkaa, kuin useimmilla on 18-20 vuotiaana kun opetellaan sitä elämistä ilman vanhempia. Ei ollut tytöllä kokemusta mistään festareista tai keikoista, kun kilttinä tyttönä oli (oletettavasti melkoisessa kurissa) eletty vanhempien varjeluksessa. Sellainen lapsinainen, ei sinänsä tyhmä kun oli korkeakoulunkin onnistunut käymään, mutta täydellisen elämänkokematon ja kypsymätön. Hieman ihmettelin tämän miehen valintaa, mutta tulin ajan mittaan siihen tulokseen, että mies on löytänyt itselleen oikein sopivan edustuspikkuvaimon. Kyseinen mies oli jo siinä vaiheessa esimiesasemassa ja vaimoke oli oikein sopiva: nätti, käynyt korkeakoulun, kuitenkin erittäin riippuvainen miehestään, miellyttämisenhaluinen, vähän lapsellinen, ei kuitenkaan mikään kouluttamaton wt-pissis vaan hyvästä perheestä ja sellaista pikkuvaimomateriaalia, joka voi miehen rinnalla edustaa kissanristiäisissä ja voi sitten jäädä kotiin hoitamaan lapsia kun niiden aika on. Niin, tämä nainen minulla tuli mieleeni ap:stä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"]
Siis kyllä mä tulin sittenkin siihen lopputulokseen, että nämä illanistujaiset perutaan mun osalta. Ihan sama. Niin veemäiseltä nelikymppisten suhtautuminen alle kolmekymppiseen naiseen taas vaikuttaa. Ei tule cavaa, gazpachoa, bruschettaa, kasvisnyyttejä tai britakakkua.
[/quote]
Ap, sun aloituksesi oli hassu. Ihan oikeasti vähän huvittaa että 26-vuotias tekee noin ison numeron nelikymppisten ihmisten iästä. Sinun ikäisesi olettaisi olevan aikuinen ihminen joka kykenee hengaamaan toisten aikuisten ihmisten kanssa. Sekä sinä että nelikymppiset ovat aktiivi-ikäisiä, työikäisiä, molemmilla voi olla pieniä lapsia. Ei ne teidän maailmat niiin erilaiset ole, ainakaan iästä johtuen.
Oletko työelämässä? Minkä ikäisiä työkavereita sulla on? Istutko nelikymppisten kanssa samassa kahvipöydässä? Onhan sekin toki mahdollista että et vaan ole ollut juuri tekemisissä muiden kuin itsesi ikäisten kanssa ja siksi jännität niin kovin. Mutta tosiaan isompi merkitys on ihmisten sosiaalisilla kuvioilla kuin iällä, kun noin pienestä ikäerosta on kyse.
Tarjoilut kuulosti oikein tyylikkäiltä, tosin olutta olisin ottanut varalle minäkin. Tän mielipiteen kertoi 38-vuotias markkinointipäällikkö-tätsykkä (joka mielellään smalltalkkaisi vaikkapa kesän festaritarjonnasta).