Kumpaan näistä kahdesta maasta voisit kuvitella muuttavasi: Saksa vai Ranska?
Kommentit (93)
Voisin muuttaa Ranskaan vaikka huomenna. Kyllä Saksaankin mutta en osaa kieltä joten kynnys on korkeampi. Rakastan ranskan kieltä, kulttuuria, maisemia, viinejä, ihmisiä.
Saksa koska puhun sitä sujuvasti ja olen isokokoinen blondi, eli mieskin löytyisi helposti.
Tottakai RANSKA.
- maisemallisesti paljon kauniimpi kuin Saksa
- välimerellinen maa
- ihmiset rennompia kuin saksalaiset
- ranskalaiset lapsiystävällisiä ihmisiä
- ruoka ! O'lalaa' . Ruoka , sehän on maailman parasta.
Onneksi ei tarvitse muuttaa kumpaankaan. Molemmat on jo viittä vaille muslimivaltioita.
Olen asunut Saksassa jo, joten ehkä valitsisin Ranskan. Mutta mieluiten asuisin siellä maaseudulla, ei kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysymykseen väännetään väkisin jokotai-vaihtoehdot.
Kyllä minä voisin yhtä hyvin muuttaa kumpaankin jos sopiva työ tms syy osuisi kohdalle vaikka en ranskaa ole koskaan opiskellutkaan.
Mikset muuta kumpaankin yhtäaikaa, jos ei saa olla jokotaita?
Molemmista kokemusta ja vaikea sanoa, kumpi on mukavampi, en osaa sanoa...
Saksa koska osaan saksan kieltä kohtalaisen hyvin ja saksalaiset ovat aika pohjoismaalaisen oloisia. Ranskalaiset ovat nin sisäänpäinlämpiäviä että joutuisin olemaan ulkopuolella.
Ehdottomasti Saksaan, maailman kaunein kieli, kauniit maisemat ja toimiva yhteiskunta.
Ranskaan en menisi edes turistimatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Saksa bordelleineen lähinnä yököttää, .
Mitä??
Kerro ihmeessä enemmän!
Ja itse valitsisin Saksan, vaikka bordellit 🤦♀️🤔, tuttu maa vuosien varrelta. Ranskassa en oo ikinä kokenut mitään kivaa.
Ihan kumpaan vaan. Ehkä Ranskaan koska siellä lääkärin määräämät lääkkeet on ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse muuttaa kumpaankaan. Molemmat on jo viittä vaille muslimivaltioita.
Kummassakin n. 5% väestöstä islamin uskoisia, ja heistäkin suurin osa maltillisia. Tosin turhahan sun kaltaisille idiooteille on mitään selittää kun harvoin te edes ymmärrätte mitä prosentti tarkoittaa.
Luin koulussa saksaa kolmantena kielenä, mutta en pärjäisi sillä kovin hyvin. Ihan sama oikeastaan, oppisin varmasti kumman tahansa kielen auttavasti viikoissa ja toisaalta, vasta vuosien opiskelun jälkeen pystyisin keskustelemaan eri murretta puhuvien kanssa tai lähettämään muodollisesti korrekteja sähköpostiviestejä. Jos olisi joku homma jossa pärjäisi hyvällä enkulla, suomella tai ruotsilla niin kyllä, pärjäisin työelämässä aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä Ranskaan koska paikalliset lähes halveksivat muun maalaisia, varsinkin jos nämä eivät puhu sujuvaa ranskaa.
Olen myös kuullut tuon jutun, että noin olisi, mutta käytännössä ranskalaiset on olleet pääosin tosi mukavia.
Ja voivat jopa puhua englantiakin, kunhan selviää, ettei vastapuoli ole britti.
Saksa.
Toimiva maa
Särmä kansa
Kaunis kieli
Kaunis luonto
Vahva teollisuus
Paremmat palkat
Perheverotus
Paremmat autot
Sveitsi vähän sama, mutta vielä selvästi rikkaampi.
Mä muuttaisin Saksaan. Aika silleen mutulla menee, mutta mullakin on tunne, että saksalaisten sielunmaisema osuisi enemmän mun ajatusten kanssa yhteen. On niillä kyllä joitain älyttömyyksiäkin, että ei sillä. Saksasta uskoisin helpommin saavan itselleni sosiaalista piiriä.
Molempia kieliä olen lukenut aikanaan lukiossa suunnilleen samalla tasolla. Nykyään en tokikaan osaa käytännössä ollenkaan enää kumpaakaan, mutta uskoisin kummankin lähtevän sujumaan jotenkuten jollain aikataululla, kun on yksikielisessä ympäristössä. Kielellä ei siis sillä tavalla ole merkitystä.
Saksassa olen asunut/ työskennellyt, joten saksan kielen hallitsen.
Ranskassa olen matkustellut/ lomaillut useinkin, mutta ranskan kieltä en osaa.
Espanjan kieli minulla on vahva samoin paikalliskieli /-murre katalaani, noten ranskan kielen oppiminen olisi ehkä suht helppoa. Ranskasta tykkään enemmän kuin Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Saksa.
Toimiva maa
Särmä kansa
Kaunis kieli
Kaunis luonto
Vahva teollisuus
Paremmat palkat
Perheverotus
Paremmat autotSveitsi vähän sama, mutta vielä selvästi rikkaampi.
Enpä tiedä noista saksan paremmista palkoista, eikös siellä ainakin matalapalkatut alat ole ihan euroopan pohjatasoa.
Ranska. Saksalaiset ihmiset on väsyttäviä. En jaksa niitä. Hirveitä niuhottajia. Minun boheemille luonteelleni Ranska sopisi paremmin.