Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan näistä kahdesta maasta voisit kuvitella muuttavasi: Saksa vai Ranska?

Vierailija
21.01.2022 |

+ perustelu(t).

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi noista kumpaankaan. Saksassa olen käynyt, Ranskassa  en. Ehkä Pariisissa voisin käydä. Olen 5 vuotta lukenut saksaa,  mutta ainoa mitä muistan on Ich liebe dich...

Ich ich komme nicht.

Vierailija
102/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska, koska ilmasto, arkkitehtuuri ja kulttuuri.

Tulen myös hyvin toimeen ranskalaisten naisten kanssa, kun taas saksalaisista naisista ei ole niin hyvät kokemukset. 

Gertrud ja Hannelore antoivat piiskaa?

Joo 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi pakko valita, niin sitten Saksa. Olen asunut siellä joitakin aikoja sekä osaan kielen. Ranskaa en osaa pätkääkään ja jotenkin maa on minulle vieras muutenkin. Ei innosta kulkea aamuisin paljas patonki kainalossa kadulla. Ja luuleeko aikaisempi kirjoittaja, ettei Ranskassa muka ole bordelleja? Varmasti on, ja lisäksi useimmilla ukoilla on oman muijan lisäksi jalkavaimo, jonka luona pistäydytään silloin sun tällöin.

Tämä kirjoitus on esimerkki siitä, miten tyhmiä te suomalaiset olette. En tiedä, pitäisikö nauraa vai itkeä. Sait sitten kaikki kliseet jostain 50-luvulta ujutettua kirjoitukseesi. Baskeria et sentään maininnut tai harmonikkamusiikkia, kun Eiffel tornia kuvataan. 

Vierailija
104/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Ranska, tylyt ja epäkohteliaat ihmiset

Vierailija
105/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macronin kahdeksas tai yhdeksäs hallitus menossa, eikä ukko tajua kuka on vikana, joten ei kiitos diktatuureille.

Vierailija
106/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Saksassa, ei ole vain kiinnostanut, Ranskassa useamman kerran. Toisaalta osaan paremmin saksaa kuin ranskaa, tulisi vihdoin hyötyä tuollekin! Saksa vaikuttaa ankealta paikalta, jossa syödään tylsää ruokaa. Ranskaa rakastan. En ole törmännyt siellä epäkohteliaisuuteen, päinvastoin. Jopa Pariisissa saa ystävällistä kohtelua. Valitsen Ranskan.

Vierailija
107/110 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on eksoottinen. Saksalaiset normaalimpia.

Vierailija
108/110 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi pakko valita, niin sitten Saksa. Olen asunut siellä joitakin aikoja sekä osaan kielen. Ranskaa en osaa pätkääkään ja jotenkin maa on minulle vieras muutenkin. Ei innosta kulkea aamuisin paljas patonki kainalossa kadulla. Ja luuleeko aikaisempi kirjoittaja, ettei Ranskassa muka ole bordelleja? Varmasti on, ja lisäksi useimmilla ukoilla on oman muijan lisäksi jalkavaimo, jonka luona pistäydytään silloin sun tällöin.

Tämä kirjoitus on esimerkki siitä, miten tyhmiä te suomalaiset olette. En tiedä, pitäisikö nauraa vai itkeä. Sait sitten kaikki kliseet jostain 50-luvulta ujutettua kirjoitukseesi. Baskeria et sentään maininnut tai harmonikkamusiikkia, kun Eiffel tornia kuvataan. 

Sinä olet suomalainen ja tyhmä.

Vierailija
109/110 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa vähän jännittäisi se, etten puhu kieltä. Saksaa taas en osaa yhtään.

Vierailija
110/110 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaankin voisin muuttaa, Saksa olisi sikäli helpompi, kun kielitaidon perusteet on aika hyvin hallussa,  Ranskassa joutuisin kielikurssille kyllä menemään, kun pelkällä ruokalistojen osaamisella ja kohteliaisuusfraaseilla ei siellä pitkälle pötkitä.  Saksalaisiin on kyllä helpompi tutustua kuin ranskalaisiin, luulen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi