Pelottaa kun takuueläkettä meinataan leikata
En pysty nytkään ostamaan kaikkia lääkkeitäni aina. Jos eläkkeestä leikataan, niin en enää tiedä kuinka tulen toimeen. Ahdistaa ihan kauheasti, milloin tämä painajainen loppuu.
Kommentit (44)
Tuossa pitäisi toimia siten, että lopetetaan koko takuueläke. Aletaan taas maksamaan pelkkää kansaneläkettä ja siihen päälle sitten työeläkettä. Jos ei ole kertynyt lainkaan työeläkettä kuten vaikkapa maahanmuuttajille niin sitten saisi vain sen 780 euron kansaneläkkeen. Jos olisi ansainnut 200 euroa työeläkettä niin silloin saisi sitten about nykyisen takuueläkkeen suuruisen summan. Ja tietenkin kansaeläke pienenisi sitä myötä asteittain kun työeläkkeen osuus nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pitäisi toimia siten, että lopetetaan koko takuueläke. Aletaan taas maksamaan pelkkää kansaneläkettä ja siihen päälle sitten työeläkettä. Jos ei ole kertynyt lainkaan työeläkettä kuten vaikkapa maahanmuuttajille niin sitten saisi vain sen 780 euron kansaneläkkeen. Jos olisi ansainnut 200 euroa työeläkettä niin silloin saisi sitten about nykyisen takuueläkkeen suuruisen summan. Ja tietenkin kansaeläke pienenisi sitä myötä asteittain kun työeläkkeen osuus nousisi.
Se sitten taas näkyisi toimeentulotuen hakijoiden määrässä eli hölmöläisten peitonjatkamista.
No työttömätkin tulee toimeen paljon vähemmällä, miksi ei siis eläkeläisetkin.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Tai se kansalaispalkka myös näille kansaneläkkeen ja takuueläkkeen saajille. Kunhan Kelan tukiprosesseja voisi keventää reilusti. Lääkket ja hoito tulisi sitten ennemmin sotealueen kautta suoraan. Toimeentulotuen kaikki harkinnanvaraiset pois kokonaan.
Mene töihin tai muuta muualle. Yhteiskunnan tukien varassa elää aivan liian paljon kaiken maailman elättejä. Mistä teitä oikein sikiää?
3 vuotta Suomessa asunut mammu saa tuon 990 e/kk puhtaana käteen. Eikä tarvi päivääkään töitä.
Sä sentään saat eläkettä. Mulle on edessä töitä kunnes uuvun, lennän pihalle vuokra-asunnosta ja kuolen johonkin hengitystie infektioon kadulla. Mutta mä ymmärrän, että pelottaa, kun rahat alkaa vähenemään. Sun täytyy alkaa etsimään halvempaa asumista tai jotain.
Trolli, takuueläkettä ei olla leikkaamassa, poistakaa väärän tiedon levittely
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta Suomessa asunut mammu saa tuon 990 e/kk puhtaana käteen. Eikä tarvi päivääkään töitä.
Minä olen tehnyt sen verran töitä, että saan työeläkettä 230 euroa, kansaneläkettä ja 14 euroa takuueläkettä. Tai sanotaanko näin, että olen saanut tehdä töitä, kunnes sairastuin vakavasti, enkä toipunut ennalleni.
Vierailija kirjoitti:
Trolli, takuueläkettä ei olla leikkaamassa, poistakaa väärän tiedon levittely
Onhan siitä ollut julkisuudessa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Sä sentään saat eläkettä. Mulle on edessä töitä kunnes uuvun, lennän pihalle vuokra-asunnosta ja kuolen johonkin hengitystie infektioon kadulla. Mutta mä ymmärrän, että pelottaa, kun rahat alkaa vähenemään. Sun täytyy alkaa etsimään halvempaa asumista tai jotain.
Ei se hyödytä hakea halvempaa asuntoa, kun saan myös asumistukea, joka laskee samassa suhteessa ja asun luultavasti Suomen halvimmalla alueella jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sitten taas näkyisi toimeentulotuen hakijoiden määrässä eli hölmöläisten peitonjatkamista.
Toimeentulotuki leikataan.
Vierailija kirjoitti:
No työttömätkin tulee toimeen paljon vähemmällä, miksi ei siis eläkeläisetkin.
T. Työtön
Ei ole sattuma että olet työttömäksi jäänyt. Ap kirjoitti lääkkeistä,eläkeläisellä voi mennä pienen omaisuuden verran lääkkeiin vuodessa.
Mitäs olet rakentanut elämäsi lääkkeiden varaan?
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen nainen, ei voi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tai muuta muualle. Yhteiskunnan tukien varassa elää aivan liian paljon kaiken maailman elättejä. Mistä teitä oikein sikiää?
Meillä on niin hyvänlaatuista spermaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut monivalintatehtävä se.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein uUvUT. Nyyh 😢
Vierailija kirjoitti:
Rahat voi käyttää lähtömaassa asuen kun Suomessa on yhteyshenkilö joka nostaa rahat pankkikortilla ja lähettää ne rahanvälityspalveluja käyttäen tarvittaessa useamman maan ja klaanitutun kautta jos Suomesta ei voi lähettää suoraan rahaa esim. Irakiin tai Somaliaan.
Ja varmaan nostetaan kohta viidellä vuodella ylöspäin.