Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan näistä kahdesta maasta voisit kuvitella muuttavasi: Saksa vai Ranska?

Vierailija
21.01.2022 |

+ perustelu(t).

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa on dynaamisempi kuin ranskis, siksi Deutschland uber...

Vielleicht, mutta saksalaisuus on jotenkin tunkkaista 

Vierailija
82/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa bensaa, ja autot edullisia Saksassa. Ihme kyllä, mutta hampurilainen grilliltä ostettua parasta mitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullista bensaa, ja autot halpoja.

Vierailija
84/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska. Lempimaani. Kulttuuri, kahvilat, kieli, Pariisi, ranskalainen elämäntapa. Puhun vähän ranskaa mutta halusisin oppia enemmän. Kävisin kyllä mielelläni Saksassakin. Puhun aika hyvin saksaa ja ollut usein maassa. Olen ollut myös työpaikassa, jossa oli useita saksalaisia. Maassa paljon hyvää ja hienoa mutta luulen, että minulle hieman liian jäykkää, joten en haluaisi asua pidempään.

Vierailija
85/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa bensaa, ja autot edullisia Saksassa. Ihme kyllä, mutta hampurilainen grilliltä ostettua parasta mitä saa.

Myydäänkö niitä Hampurin ulkopuolellakin?

Vierailija
86/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaan.Kieli olisi helpompi oppia (vähän osaan saksaa jo ennestään)

Vierailija
87/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on paremmat maisemat, kauniimmat talot ja Välimeri mutta Saksa helpompi kun isaan kielen

Vierailija
88/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli ehdottomasti Saksa nro 1 mutta nyt vanhempana+eläkkeellä ehdottomasti Ranska. Kulttuurin takia. Pitää viihdyttää itseään jollain ja Ranska on viihdyttävämpi.

Vierailija
89/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksaan, koska puhun saksaa ja olen ollut siellä vaihdossa opiskeluaikoina, joten maan kulttuuri ja tavat ovat paljon tutumpia kuin Ranskassa.

Ja ilmeisesti viihdyit.

Tuo "olen ollut siellä vaihdossa" ei nimittäin sellaisenaan riitä syyksi, sillä itsekin tunnen KAKSI ihmistä jotka ovat olleet Saksassa vaihdossa ja/tai korkeakouluharkassa ja kokemus oli lähinnä kamala. 

Vierailija
90/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa. Osaan kieltä, huomattavasti helpompi mentaliteetti luterilaiselle eikä yhtä kimurantti ja sisäänpäinlämpiävä kuin Ranska.

Vierailija
91/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa. Osaan kieltä, huomattavasti helpompi mentaliteetti luterilaiselle eikä yhtä kimurantti ja sisäänpäinlämpiävä kuin Ranska.

Saksassa pönötetään.

Vierailija
92/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko valita, niin sitten Saksa. Olen asunut siellä joitakin aikoja sekä osaan kielen. Ranskaa en osaa pätkääkään ja jotenkin maa on minulle vieras muutenkin. Ei innosta kulkea aamuisin paljas patonki kainalossa kadulla. Ja luuleeko aikaisempi kirjoittaja, ettei Ranskassa muka ole bordelleja? Varmasti on, ja lisäksi useimmilla ukoilla on oman muijan lisäksi jalkavaimo, jonka luona pistäydytään silloin sun tällöin.

Vierailija
93/93 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskauppaa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi