15 vuoden ystävyys päättyi :(?
Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(
Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:54"]
Ketjun luettuani totean: EVVK!
[/quote]
Vähän ristiriitaista, miksi luet ketjun jos se ei sinua kiinnosta? Puhumattakaan siitä että kiinnosti kuitenkin niin paljon, että piti ihan kommentti rustata... :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:03"]
Mutta tarkoitin onko ollut jotain muuta mistä olisi voinut pahottaa mielensä?
Mun ystävä veti aina itsestään syyt pois ja lopulta en enää jaksanut turhia raivonpuuskia mulle. Se stoppi voi sit tulla milloin vaan.
[/quote]
Eikö nyt vika vain yksinkertaisesti voi olla ap:n kaverissa? Ainakaan mikään viesteissä ei osoita päinvastaista.
[/quote]
Kyllä voi. Mutta mikä teki 15 vuoden jälkeen kaveriin tuommoisen vian? Onko takana se mies (ap ei ole tainnut valaista tätä tarkemmin?) vai onko hän jättänyt kertomatta jotain olennaista omista edesottamuksistaan edeltävältä ajalta?
Tämän ketjun luettuani minua ei enää ollenkaan harmita se, että minulle ei oikeastaan ole ystäviä. Mutta eipä ole vihamiehiäkään.
Möläytit puhelimessa jotain typerää etkä itse huomannut.
Mulla olisi kyllä suuri kiusaus vastata moiselle "ystävälle" samalla mitalla eli vihjaisisin hänen olevan iilimato tms. loinen ja toivoisin hänelle hyvää sekä mahdollisimman lyhyttä loppuelämää.
Ohis, mutta oletko ap horoskoopiltasi vaaka?
On the bright side, onneksi ei katkaissut välejä ennen rahojen (4000€!) takaisinmaksua!
Minä varmaan loukkaantuisin ja pistäisin viestiä "oletko tosissasi? 15v ystävyyttä heität pois väärinymmärryksen takia? En pyytänyt mitään enkä edes vihjannut mitään. Jos niin tein, niin ei ollut tarkoitus. Oletko ajatellut musta näin koko ajan? Pidä rahasi, ja ystävyytesi. Sulla on päässä vikaa, toivottavasti paranet pian. En kaipaa enää yhtään mitään negatiivista mun elämässä"
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:50"]
Ohis, mutta oletko ap horoskoopiltasi vaaka? On the bright side, onneksi ei katkaissut välejä ennen rahojen (4000€!) takaisinmaksua!
[/quote]
En ole vaaka. Miksi muuten kysyt? Niin kai. Vaikka suoraan sanoen, en välittänyt, maksaisiko ystäväni minulle takaisin vai ei. Pidin ystävyyttämme tärkeämpänä asiana.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"]
Minä varmaan loukkaantuisin ja pistäisin viestiä "oletko tosissasi? 15v ystävyyttä heität pois väärinymmärryksen takia? En pyytänyt mitään enkä edes vihjannut mitään. Jos niin tein, niin ei ollut tarkoitus. Oletko ajatellut musta näin koko ajan? Pidä rahasi, ja ystävyytesi. Sulla on päässä vikaa, toivottavasti paranet pian. En kaipaa enää yhtään mitään negatiivista mun elämässä"
[/quote]
Komppaan tätä. Ystäväsi ajattelee tavattoman ilkeästi. Jos autoit hänet pulasta, hänen olisi syytä olla kiitollinen eikä syytää moisia loukkauksia.
Hei ap, tunnistan kaverisi persoonallisuuden ja dramaattisuuden täysin! Itselläni oli aikoinaan samanlainen ystävä, erittäin läheinen ja rakas, mutta toisaalta mielenterveysongelmainen ja ylidramaattinen, mikä lopulta johti ystävyytemme loppumiseen omasta aloitteestani.
Mielestäni toi viesti kuulostaa siltä, että ystäväsi on saanut hetkellisen hermoromahduksen, ja halunnut purkaa sen suhun, koska oli otollinen tilaisuus. Toi överi "hyvää loppuelämää" jne hyttysvertaushan on sitä luokkaa, ettei sitä voi jättää sivuuttamatta, ja hän ikäänkuin oikein haastaa sut ottaan häneen yhteyttä anteeksipyydellen ja näyränä = kerjää siis huomioo.
Niinkuin joku sanoi aiemmin, hän ei ehkä kestäkkään, ettei saa itse olla uhrin asemassa ja huomion keskipisteenä kaikissa ongelmissaan, vaan myös sinulla on todellisia ongelmia, mihin tarvisit jonkun apua ja mielenkiintoa. Niin sairaalta kun tää kuulostaakin, niin tuollaisia ihmisiä on. He kilpailevat jossei hyvässä, niin pahassa. Heidän kilpailuvalttinsa on kurjuus ja uhriutuminen. Itsehän kirjoitit että hän on pyytänyt välillä anteeksikin kun on kuormittanut sua ongelmillaan. Se anteeksi pyyntö on voimassa vain niin kauan kun hän on löytänyt susta voimaa ja tuke, nyt kun näytät itse heikkouden merkkejä, menee ystävältä pasmat sekaisin.
Oma ohjeeni on, että odota pari päivää, että ystäväsi hermoromahdus on lauennut, ja soita / mene käymään, ja kerro että tollanen peli ei vetele. Olet itse ollut tuon ongelmaisen henkilön voimanlähde, ja tulet olemaan loppuun asti. Varo ettet väsytä itseäsi muutenkin jo vaikeassa tilanteessa!
Tsemppiä ap, kyllä elämä kantaa, ja yksi ikkunakun sulkeutuu, aukeaa toinen ovi jossain muualla! :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:46"]
Mulla olisi kyllä suuri kiusaus vastata moiselle "ystävälle" samalla mitalla eli vihjaisisin hänen olevan iilimato tms. loinen ja toivoisin hänelle hyvää sekä mahdollisimman lyhyttä loppuelämää.
[/quote]
En taida kirjoittaa näin, mutta olisihan tämä aika värikkäästi sanottu ;)
[/quote]
Kun pyysin lainaa, tein sen hyvin vastahakoisesti ja viime kädessä tein sen ainoastaan siksi, että luulin sen olevan hänelle ok. Jos olisin arvellut, että hän ahdistuisi siitä jne. olisin hankkinut rahat mistä tahansa muualta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"]
[/quote]
Kun pyysin lainaa, tein sen hyvin vastahakoisesti ja viime kädessä tein sen ainoastaan siksi, että luulin sen olevan hänelle ok. Jos olisin arvellut, että hän ahdistuisi siitä jne. olisin hankkinut rahat mistä tahansa muualta.
[/quote]
No niin, kerrot noin sille kaverilles! Sanot ihan suoraan, että hei, nyt on sattunut väärinkäsitys. Et sano sitä sillain alentuen ja miljoonasti anteeksipyytäen ja "pliiis ollaanko kavereita" tyyliin. Anteeksi, mutta ystäväsi on kakkapää. Etsi ympärillesi positiivisia ihmisiä, jotka helpottaa sun pahaa oloa ja stressiä. Et todellakaan tarvitse yhtään enempää negatiivisuutta. Varmasti harmittaa, jos 15v aikainen ystävä toivottaa hyvää loppuelämää, mutta ehkä sun on aloitettava puhtaalta pöydältä, ensin teet takaisinmaksusuunnitelman velkojille, maksat velat, koitat etsiä apua ongelmiisi ja vähentää stressiä. Kaikki on sun käsissä, ota ohjat!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Komppaan tätä. Ystäväsi ajattelee tavattoman ilkeästi. Jos autoit hänet pulasta, hänen olisi syytä olla kiitollinen eikä syytää moisia loukkauksia.
[/quote]
Mitä enemmän viestiä ajattelen, sitä surullisempi olen. Enkö minä sitten ole tuonut mitään muuta hänen elämäänsä kuin tämän rahanlainaamistapauksen aiheuttaman stressin? Olen myös miettinyt kohtaa "näitä sanoja odotin sinulta". Sanoin heti hänelle, etten haluaisi lainata häneltä, koska se ei tuntunut minusta oikealta. Ystäväni kuitenkin vakuutti minulle, että asia olisi ok.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"] Minä varmaan loukkaantuisin ja pistäisin viestiä "oletko tosissasi? 15v ystävyyttä heität pois väärinymmärryksen takia? En pyytänyt mitään enkä edes vihjannut mitään. Jos niin tein, niin ei ollut tarkoitus. Oletko ajatellut musta näin koko ajan? Pidä rahasi, ja ystävyytesi. Sulla on päässä vikaa, toivottavasti paranet pian. En kaipaa enää yhtään mitään negatiivista mun elämässä" [/quote] Kun pyysin lainaa, tein sen hyvin vastahakoisesti ja viime kädessä tein sen ainoastaan siksi, että luulin sen olevan hänelle ok. Jos olisin arvellut, että hän ahdistuisi siitä jne. olisin hankkinut rahat mistä tahansa muualta. [/quote] No niin, kerrot noin sille kaverilles! Sanot ihan suoraan, että hei, nyt on sattunut väärinkäsitys. Et sano sitä sillain alentuen ja miljoonasti anteeksipyytäen ja "pliiis ollaanko kavereita" tyyliin. Anteeksi, mutta ystäväsi on kakkapää. Etsi ympärillesi positiivisia ihmisiä, jotka helpottaa sun pahaa oloa ja stressiä. Et todellakaan tarvitse yhtään enempää negatiivisuutta. Varmasti harmittaa, jos 15v aikainen ystävä toivottaa hyvää loppuelämää, mutta ehkä sun on aloitettava puhtaalta pöydältä, ensin teet takaisinmaksusuunnitelman velkojille, maksat velat, koitat etsiä apua ongelmiisi ja vähentää stressiä. Kaikki on sun käsissä, ota ohjat!
[/quote]
Kiitos mielipiteestä ja rohkaisusta, pitää varmaan yrittää tehdä noin. Kuvittelin aina, että ystäväni on tällainen hyvää energiaa ja positiivisuutta ympärilleen levittävä ihminen, mutta ehkä olenkin ollut väärässä.
Ap taitaa yrittää mennä nukkumaan. Kiitos kaikille niille, jotka vastasivat ja neuvoivat tässä ketjussa. Toivottavasti huomenna on uusi parempi päivä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:58"]
[/quote]
[/quote]
Mitä enemmän viestiä ajattelen, sitä surullisempi olen. Enkö minä sitten ole tuonut mitään muuta hänen elämäänsä kuin tämän rahanlainaamistapauksen aiheuttaman stressin? Olen myös miettinyt kohtaa "näitä sanoja odotin sinulta". Sanoin heti hänelle, etten haluaisi lainata häneltä, koska se ei tuntunut minusta oikealta. Ystäväni kuitenkin vakuutti minulle, että asia olisi ok.
[/quote]
Naurattavaa pelleilyä. Noiden sanojen perusteella vaikuttaa, että ystäväsi viritti sinulle ansan, jota et läpäissytkään hänen mielestään...
Voi mikä harmi, ap, ettet saanut samanlaista raivaria, kun tämä tyyppi pyysi sinulta lainaa! Olisi ollut hänelle aivan oikein.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:20"]
Moi ap, voin lainata rahat sulle, jos se vaikka auttais tilannetta edes hiukan! Tehdään velkakirja nollakorolla ja takaisinmaksuaikaa 2 vuotta. Jos tämä sopii sulle, laita vaikka sähköpostisi ketjuun! Jos et halua laittaa omaa spostia, tee osoite vaikka mailinator.com, niin heitän sinne mun osoitteen.
[/quote]
Kiitos paljon viestistä. Ihanko oikeasti? Pelkkä ajatus jo piristää tässä tilanteessa. Tein tällaisen osoitteen avpalstalainen@mailinator.com
[/quote]
AP toivottavasti sua ei huijata...
[/quote]
Viestiä ei ole vielä kuulunut, mutta en usko, että menettää mitään, jos edes yrittää. Voihan ihmeitä sattua :)
[/quote]
Voi AP, älä luota liikaa! Tämä kuullostaa valitettavasti huijaukselta.
[/quote]
Joo, oo AP varovainen!