Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuoden ystävyys päättyi :(?

Vierailija
17.05.2015 |

Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.

Kommentit (264)

Vierailija
61/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan selkeä juttu; hyttynen jolta ymmärtämätön lapsi repii jalkoja. eli mies repii yhtä ja sinä toista.

mies antanut ukaasin, että valikoi joko ystävä tai hän. Ystävä valikoi miehen vaikka olisi halunnut pitää sinutkin elämässään, mutta miehen painostuksen alla ei vaan voi.

Vierailija
62/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä on tosi harmillinen tilanne! Itse vastaisin hkä tähän tapaan: "En ymmärrä. Viestisi sisältö tuntuu olevan ristiriidassa sävyn kanssa, jossa keskustelimme asiasta aikaisemmin. En arvannut, että koit tilanteen tuolla tavalla, ja olen suoraan sanottuna shokissa viimeisistä sanomistasi asioista. Jos ystävyytemme todella on nyt lopussa, kiitos yhteisistä vuosista. Enemmän kuitenkin toivoisin, että voisimme vielä keskustella ja avata tilannetta kasvotusten."

Soittamisessa on se riski, että tuon jälkeen on mielestäni hirveän epätodennäköistä, että ystäväsi vastaisi enää puhelimeen. Viestillä saat asiasi perille, vastakaikua sitten tulee, jos tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:26"]

ihan selkeä juttu; hyttynen jolta ymmärtämätön lapsi repii jalkoja. eli mies repii yhtä ja sinä toista.

mies antanut ukaasin, että valikoi joko ystävä tai hän. Ystävä valikoi miehen vaikka olisi halunnut pitää sinutkin elämässään, mutta miehen painostuksen alla ei vaan voi.

[/quote]

Aikamoista psykologisointia. Minusta luet kyllä aika vahvasti rivien välistä.

Vierailija
64/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ap kerro ihan kaikkea. ,tai on vaan niin tyhmä ettei itse tajua minkälainen on.. Voisko ap olla samanlainen kuin mun "ystävä". Ei ole missään yhteydessä kuin silloin kun menee miehen kanssa huonosti,tai on taas tullut ero,tai tarvii rahaa lainaan. En jaksa minäkään sellaista "ystävää". Siksi tässä ei kaikki ns.täsmää kun ap ei kerro kaikkea tai esittää (tai on oikeasti) tyhmää.

Vierailija
65/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun ystävällä on suhde sun tulevaan exään :D

Vierailija
66/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:35"]

Tässä ei nyt ap kerro ihan kaikkea. ,tai on vaan niin tyhmä ettei itse tajua minkälainen on.. Voisko ap olla samanlainen kuin mun "ystävä". Ei ole missään yhteydessä kuin silloin kun menee miehen kanssa huonosti,tai on taas tullut ero,tai tarvii rahaa lainaan. En jaksa minäkään sellaista "ystävää". Siksi tässä ei kaikki ns.täsmää kun ap ei kerro kaikkea tai esittää (tai on oikeasti) tyhmää.

[/quote]

Muitakin todisteita kuin omat kokemukset? En mäkään usko, että kaikki on narkkareita, vaikka mun exä semmoinen onkin.

Vierailija
67/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muitakin todisteita kuin omat kokemukset? En mäkään usko, että kaikki on narkkareita, vaikka mun exä semmoinen onkin.

Vierailija
68/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mielenkiintoinen teoria, en kyllä täysin ymmärrä sitä. Haluaisitko avata sitä lisää?

Vierailija
69/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"]

Ap, tämä on tosi harmillinen tilanne! Itse vastaisin hkä tähän tapaan: "En ymmärrä. Viestisi sisältö tuntuu olevan ristiriidassa sävyn kanssa, jossa keskustelimme asiasta aikaisemmin. En arvannut, että koit tilanteen tuolla tavalla, ja olen suoraan sanottuna shokissa viimeisistä sanomistasi asioista. Jos ystävyytemme todella on nyt lopussa, kiitos yhteisistä vuosista. Enemmän kuitenkin toivoisin, että voisimme vielä keskustella ja avata tilannetta kasvotusten." Soittamisessa on se riski, että tuon jälkeen on mielestäni hirveän epätodennäköistä, että ystäväsi vastaisi enää puhelimeen. Viestillä saat asiasi perille, vastakaikua sitten tulee, jos tulee.

[/quote]

Kiitos viestistä ja ehdotuksesta. Viestiehdotuksesi vaikuttaa hyvältä, mietin asiaa. Olen samaa mieltä, että soittamisessa on riski, ettei ystäväni vastaisikaan.

Vierailija
70/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että ystävyyssuhde on toiminut hyvin niin kauan kuin ap:n "ystävällä" on ollut paljon ongelmia ja ap on ollut enimmäkseen kuuntelijan roolissa. Nyt tämä "ystävä" ei kestäkään nähdä ap:tä heikkona eikä osaa asettautua auttajaksi, vaan mieluummin hylkää ap:n? Todella alhaista, jos näin on :/

Vierailija
71/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen kyllä kertonut kaiken minkä voin. En esimerkiksi ala kirjoittaa saamiani tekstiviestejä sanasta sanaan yleiselle keskustelupalstalle, koska se ei ole mielestäni sopivaa. Minä olen kyllä ollut yhteydessä ystävääni useamman kerran viikossa, olen käynyt katsomassa häntä sairaalassa, kuunnellut, ollut tukena, auttanut kaikin tavoin jne. En siis ole sellainen ihminen, joka ottaa yhteyttä vain silloin kuin itse haluaa jotain. Olen pahoillani, jos sinulla on kokemusta sellaisesta.

Sinun ei tarvitse uskoa minua ja olen pahoillani, jos joku ei sinun mielestäsi täsmää. Olen kuitenkin ollut täysin rehellinen kysyessäni palstalaisilta neuvoa. Minulla ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
72/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä ei täsmää?

Vierailija
73/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"]

Ap sun ystävällä on suhde sun tulevaan exään :D

[/quote]

He eivät ole ollenkaan toistensa tyyppiä ;)

Vierailija
74/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:42"]

Voisiko olla, että ystävyyssuhde on toiminut hyvin niin kauan kuin ap:n "ystävällä" on ollut paljon ongelmia ja ap on ollut enimmäkseen kuuntelijan roolissa. Nyt tämä "ystävä" ei kestäkään nähdä ap:tä heikkona eikä osaa asettautua auttajaksi, vaan mieluummin hylkää ap:n? Todella alhaista, jos näin on :/

[/quote]

Mietin tätäkin, mutta on ystäväni ollut tukena myös kun olen esim. puhunut vaikeuksista mieheni kanssa. Tämä rahanlainaus tuntui vain jostain syystä olevan viimeinen pisara. En edelleenkään ymmärrä sitä. Olisin takuuvarmasti maksanut lainan takaisin, joten en oikein usko, että ongelma oli siinäkään.

Vierailija
75/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä ymmärsin sen hyttyskohdan niin, että ap:n kaveri tulkitsi jostain syystä ap:n rahapyynnön testaamisena ja kiusaamisena. Siinä ei ole kuitenkaan mitään järkeä, kuten koko viestissä. Kaiken huippu on tuo "ymmärrän nyt miltä eksästäsi tuntuu"-ajatus. Tämän viestin perusteella ap olisi loukannut kaveriaan tosi verisesti. On tainnut karata kaverilta mopo täysin käsistä.

Vierailija
76/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"]

[/quote]

Mietin tätäkin, mutta on ystäväni ollut tukena myös kun olen esim. puhunut vaikeuksista mieheni kanssa. Tämä rahanlainaus tuntui vain jostain syystä olevan viimeinen pisara. En edelleenkään ymmärrä sitä. Olisin takuuvarmasti maksanut lainan takaisin, joten en oikein usko, että ongelma oli siinäkään.

[/quote]

Oliko ensimmäinen kerta, kun ystävältäsi edellytettiin kuuntelemisen lisäksi myös jotakin konkreettista, tekoja?

Vierailija
77/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"]

[/quote]

Minä ymmärsin sen hyttyskohdan niin, että ap:n kaveri tulkitsi jostain syystä ap:n rahapyynnön testaamisena ja kiusaamisena. Siinä ei ole kuitenkaan mitään järkeä, kuten koko viestissä. Kaiken huippu on tuo "ymmärrän nyt miltä eksästäsi tuntuu"-ajatus. Tämän viestin perusteella ap olisi loukannut kaveriaan tosi verisesti. On tainnut karata kaverilta mopo täysin käsistä.

[/quote]

Jos joku tässä on hyttynen, niin se on ap. Hänen ystävänsähän on kiusannut häntä. Antanut ensin myöntää lainan olevan mahdollinen ja sitten vetää maton jalkojen alta.

Vierailija
78/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:20"] Moi ap, voin lainata rahat sulle, jos se vaikka auttais tilannetta edes hiukan! Tehdään velkakirja nollakorolla ja takaisinmaksuaikaa 2 vuotta. Jos tämä sopii sulle, laita vaikka sähköpostisi ketjuun! Jos et halua laittaa omaa spostia, tee osoite vaikka mailinator.com, niin heitän sinne mun osoitteen. [/quote] Mistä tiedät, ettei ap valehtele? [/quote] Velkakirjaa & rahan lainaamista varten tarvitsen tietty ap:n nimen etc., aika röyhkeä saa olla, jos siinä yrittää huijata. Ja usko tai älä, täällä pyörii myös porukkaa, jolle tonni ei ole suuri menetys. Sen jälkeen kun Perskeko nousi valtaan, olen yrittänyt löytää keinoja auttaa suoraan vähävaraisia, koska tiedän heidän asemansa heikentyvän uuden hallituksen myötä.

[/quote]

Tämmöinenhän olisi hieno mahdollisuus ap:lle. Sehän olisi vähän niinkuin vertaislaina.

Vierailija
79/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

Oliko ensimmäinen kerta, kun ystävältäsi edellytettiin kuuntelemisen lisäksi myös jotakin konkreettista, tekoja?

[/quote]

Kyllä ainakin tässä mittakaavassa.

Vierailija
80/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"]

[/quote]

[/quote]

Jos joku tässä on hyttynen, niin se on ap. Hänen ystävänsähän on kiusannut häntä. Antanut ensin myöntää lainan olevan mahdollinen ja sitten vetää maton jalkojen alta.

[/quote]

En ajatellutkaan asiaa tuosta näkökulmasta. Kyllähän ystäväni antoi turhaa toivoa, vaikka ei se olekaan tässä se ikävin juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan