Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaikki keinot käyttöön. Reilu 40kg ylipainoa. Help!

Vierailija
03.06.2015 |

Homman nimi on se että mun on pakko laihtua. Mutta haluan tehdä sen niin että tulokset on pysyviä. Mun ongelmat on herkkujen puputus,varsinkin iltaisin ja ehkäpä jopa tylsyyteen, mielihyvän tuottoon. Suunnitelma olisi tämä: Syön tavallista kotiruokaa sopivin annoksin, aamupala,lounas,välipala, päivällinen ja iltapala.

Päivällisellä söisin enää vain hyvin vähän sitä tavallista kotiruokaa+paljon salaattia.Lounas voisi olla hieman runsaampi,en tarkoita isoa mutta päivällistä isompi annos,koska kulutankin sitä eneriaa töissä. Illalla esim joku hedelmä tms.

Olen lenkkeillyt tähän asti, nyt voisin liittyä läheiselle kuntokeskukselle, tykkään ennestään jumpista ja kuntosalikaan ei vieras paikka ole. siellä jos kävisi edes sen 2-3 kertaa viikossa, fiiliksen mukaan lenkillä.Olen yh joten aina en pääse niinkuin haluaisin.

tavallisella kotiruoalla tarkoitan esim.jauhelihakeittoa, makaroonilaatikkoa, maksalaatikkoa, kanakastike ja riisi (kastikkeessa maustamatonta kanaa ja purkki kasvisrasvasekoitetta+mausteita) yms mitä mielletään suomalaiseksi kotiruoaksi. Toki välillä teen munakasta ja salaatteja töihin..aina salaattia/kasviksia ruoan rinnalle. miltä kuulostaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä. Vinkkaan lukemista: http://patrikborg.blogspot.fi/

Vierailija
2/3 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pysyvän painonpudotuksen, sinun on tehtävä elämäntapamuutos. Eli sellainen muutos elämässäsi jota pystyt noudattamaan koko loppuelämäsi. Suunnitelmasi kuulostaa ihan hyvältä, ei se laihtuminenkaan ole mitään rakettitiedettä. Muistat vaan olla itsellesi armollinen ja herkutellakin saa, kohtuudella (et kuitenkaan koko loppuelämääsi kykene elämään herkuitta). Tosin jos herkut on sinulle ongelma, kannattaa ehkä alkuun koittaa olla kokonaan ilman.

Suosittelen lukemaan Patrik Borgin "Rentoa painonhallintaa"-kirjan, kirjastosta saa lainattua. Sekä katsomaan saman hepun luennon http://www.youtube.com/watch?v=yZSLN1SIYKY 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin huhtikuun alussa ihan normaalin kalorien laskemisen. Netissä voi laskea suurpiirteisen kulutuksen :) Oma kulutus on n. 1800-1900kcal ja syön nyt 1200-1500kcal päivässä. Kävin lääkärillä aloittamisen yhteydessä ja ankara neuvo oli että kotipainonpudotuksessa ei saa syödä alle 1200kcal. Alussa teki tosi tiukkaa noin kahden viikon ajan, mutta nyt alkaa olla osa arkea. Pidän edelleen ruokapäiväkirjaa mihin lasken kalorit. Alussa laskin tosi tarkkaan kaikki syömiset, mutta nyt uskallan pyöristää syömisiä ylöspäin. 

Itselle tämä on ollut mieluinen dieetti, sillä herkkujakin saa syödä kunhan kalorit laskee. Olen myös oppinut paljon eri ruoka-aineista kun kaupassa joutuu katselemaan laput läpi ;) Vettä juon PALJON niin nälkä ei iske niin helposti. Lääkärin mukaan parin viikon välein on hyvä pitää ns herkkupäivä. 3000kcal saa jopa syödä. Kuulema aineenvaihdunta kiihtyy hyvin. Itse pidän noin kerran kuussa päivän jolloin en laske vihkoon syömisiä.

parissa kuukaudessa vaatekoko on pienentynyt yhdellä koolla. Minullakin on paljon massaa minkä vuoksi sitä myös palaa reippaammin. Olen nyt kokoa 46, ja toiveena olisi laihtua kokoon 42-44. Kovin nopea dieetti tämä ei ole, mutta paino pysyy myös poissa. Aion nostaa kalorimäärän normikulutukseen sitten kun alan olla hyvissä mitoissa. :) Tsemppia! Tapoja on monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä