Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuoden ystävyys päättyi :(?

Vierailija
17.05.2015 |

Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.

Kommentit (264)

Vierailija
101/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta ystäväsi tuntuu vihjaavan, että sinun olisi pitänyt olla eräänlainen ajatustenlukija. Sinun olisi pitänyt tajuta, että tottakai hänestä tuntuu pahalta jne. Kohtuuton vaatimus sinua kohtaan. Olisi avannut suunsa, jos on kerran aikuinen ihminen.

Vierailija
102/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi suuri kiusaus kirjoittaa ystävällesi samaan tyyliin: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kirjoittamasi viestin jälkeen en pysty enää olemaan hiljaa. En odottanut koskaan moista ryöpytystä sinulta. Kohtelit minua kuin alhaista matoa, survoit minut kappaleiksi kuin sadisti. Minä en toisaalta ole pahoillani, että näin kävi. Näinpä millainen olet todellisuudessa. Minä en halua sinun kaltaisiasi "ystäviä" enempää elämääni, koska et ole aikani arvoinen. Ymmärrän myös hyvin, miksi sinulla on vaikeaa, enkä ole siitä pahoillani. Hyvää, yksinäistä ja lyhyttä loppuelämää.

Lapsellista? Kyllä, mutta saisi mitä ansaitsisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:42"]

Voisiko olla, että ystävyyssuhde on toiminut hyvin niin kauan kuin ap:n "ystävällä" on ollut paljon ongelmia ja ap on ollut enimmäkseen kuuntelijan roolissa. Nyt tämä "ystävä" ei kestäkään nähdä ap:tä heikkona eikä osaa asettautua auttajaksi, vaan mieluummin hylkää ap:n? Todella alhaista, jos näin on :/

[/quote]

Mietin tätäkin, mutta on ystäväni ollut tukena myös kun olen esim. puhunut vaikeuksista mieheni kanssa. Tämä rahanlainaus tuntui vain jostain syystä olevan viimeinen pisara. En edelleenkään ymmärrä sitä. Olisin takuuvarmasti maksanut lainan takaisin, joten en oikein usko, että ongelma oli siinäkään.
[/quote]

Silti syynä voi olla se, että "ystäväsi" on liian heikko tukemaan sinua, ja tästä lainapyynnöstä hän sai hyvän tekosyyn välien katkaisemiseen. Jos "ystäväsi" on tottunut olemaan huomion keskipisteenä suhteessanne, niin hänen on voinut olla vaikea sietää sitä, kun sinä olet käynyt läpi parisuhdekriisiä ja olet mahdollisesti sairastunut vakavasti ja huomio on välillä siirtynyt sinuun. Nuo ovat kuitenkin olleet sellaisia asioita, että "ystäväsikin" tajuaa, ettei niiden takia voi hylätä toista. Nyt tämä lainapyyntö tuli hänelle tavallaan kuin tilauksesta, koska kaikki tietävät, että ihmissuhteet saa helposti pilattua kun niihin sotketaan mukaan raha-asioita. Hän sai siitä helpon keinon päästä sinusta eroon, kun ei kerran kestä sitä, että sinun pitäisi olla välillä autettava osapuoli ihmissuhteessanne.

En voi tietenkään varmaksi tietää, mutta uskoisin, että ainakin osa totuudesta on tässä. Olet ap hyvin kiltin ja sydämellisen oloinen ihminen ja olet varmasti ollut "ystävällesi" tärkeä, mutta jostakin syystä hänestä ei ole vastavuoroisuuteen.

T: Aiemman viestin kirjoittaja

Vierailija
104/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:53"]

Minulla olisi suuri kiusaus kirjoittaa ystävällesi samaan tyyliin: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kirjoittamasi viestin jälkeen en pysty enää olemaan hiljaa. En odottanut koskaan moista ryöpytystä sinulta. Kohtelit minua kuin alhaista matoa, survoit minut kappaleiksi kuin sadisti. Minä en toisaalta ole pahoillani, että näin kävi. Näinpä millainen olet todellisuudessa. Minä en halua sinun kaltaisiasi "ystäviä" enempää elämääni, koska et ole aikani arvoinen. Ymmärrän myös hyvin, miksi sinulla on vaikeaa, enkä ole siitä pahoillani. Hyvää, yksinäistä ja lyhyttä loppuelämää.

Lapsellista? Kyllä, mutta saisi mitä ansaitsisi.

[/quote]

Tämä kuulostaa oikeasti aivan ap:n ystävän tekstiltä :D Hyvää työtä!

Vierailija
105/264 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
106/264 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
107/264 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap jutteli ystävänsä kanssa???

Vierailija
108/264 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:14"]Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.
[/quote]

Ja sit sä heräsit.ja päästit kissan parvekkeelle...
Sekava sepustus sekavalta naiselta?

Vierailija
109/264 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on tie takaisin ystävyyden jatkumisen, mutta se edellyttää anteeksipyyntöä. Sinun tulee nyt nöyrtyä ja pyytää anteeksi,kun joku toiminnassasi on loukannut tät ystävää,se voi olla ettet ole ottanut huomioon hänne omaa vaikeaa taloudellista tilannetta,ja ylipäänsä olet pyytänyt rahaaa tai jotain muuta palvelusta,joka ehkä ei kuulu ystävien tehtäväksi. hän on varmaan uupunut siihen, vaikkei ole sanonut mitään.Kerro hänelle ensi kerralla kun tapaat että olet pahoillasi, et tiennyt että se oli liikaa, ja että ei ole oikein pyytää rahaa kavereiltasi. ja toivota hyvää jatkoa,jos ei halua selvittää. LOPETA RAHAN LAINAAMINEN!!!!

Vierailija
110/264 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:14"]Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :( Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata. [/quote] Ja sit sä heräsit.ja päästit kissan parvekkeelle... Sekava sepustus sekavalta naiselta?

[/quote]

Mitä sekavaa ap:n kertomuksessa oli? Taidat olla itse sekava.

Vierailija
111/264 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:58"]

aina on tie takaisin ystävyyden jatkumisen, mutta se edellyttää anteeksipyyntöä. Sinun tulee nyt nöyrtyä ja pyytää anteeksi,kun joku toiminnassasi on loukannut tät ystävää,se voi olla ettet ole ottanut huomioon hänne omaa vaikeaa taloudellista tilannetta,ja ylipäänsä olet pyytänyt rahaaa tai jotain muuta palvelusta,joka ehkä ei kuulu ystävien tehtäväksi. hän on varmaan uupunut siihen, vaikkei ole sanonut mitään.Kerro hänelle ensi kerralla kun tapaat että olet pahoillasi, et tiennyt että se oli liikaa, ja että ei ole oikein pyytää rahaa kavereiltasi. ja toivota hyvää jatkoa,jos ei halua selvittää. LOPETA RAHAN LAINAAMINEN!!!!

[/quote]

Mistä on muka käynyt ilmi, että tällä ystävällä olisi huono rahatilanne? Ap:han lainasi rahaa myös ystävälleen. Kummasti ap:n apu kelpasi, jos ei kerran "rahan lainaaminen ei ole ystäville kuuluva asia". Onko muka kohtuutonta pyytää ystävältä apua hädässä?

Vierailija
112/264 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON! ON KOHTUUTONTA LAINAILLA JATKUVASTI RAHAA YSTÄVILTÄ! TODELLAKIN! HOIDA OMAT ASIASI. eri juttu on jos lainaaa sukulaisita, vanhemmilta, jne. AP kertoi olevansa pikavippikierteessä, ja sellaiseen meneminen ei ole mukavaa kenellekään, mutta on aika lopettaa rahan lainaaminen. Tuo on vain kaveripiirin hyväksikäyttöä!!

Vierailija
113/264 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on niitä jotka ottaa kaiken avun vastaan ja mutta kun heidän vuoro olisi auttaa niin silloin pamahtaa. Itse olen ottanut ihan selkeän kannan etten auta kun niitä jotka ei ole itsekkäitä. En lainaa rahaa ja en hoida kenenkään lapsia, ehdoton ei.

Vierailija
114/264 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:01"]

ON! ON KOHTUUTONTA LAINAILLA JATKUVASTI RAHAA YSTÄVILTÄ! TODELLAKIN! HOIDA OMAT ASIASI. eri juttu on jos lainaaa sukulaisita, vanhemmilta, jne. AP kertoi olevansa pikavippikierteessä, ja sellaiseen meneminen ei ole mukavaa kenellekään, mutta on aika lopettaa rahan lainaaminen. Tuo on vain kaveripiirin hyväksikäyttöä!!

[/quote]

Kenelle oikein puhut? Oletko lukenut ketjua? Ei ap ole lainannut toistuvasti rahaa ystävältään. Hän myös kertoi itse lainanneensa rahaa ystävälleen - ja vieläpä huomattavasti isomman summan.  Eikö logiikallasi siis ap:n ystävä ole myös hyväksikäyttänyt ap:t' jos rahan lainaaminen ystävältä on kerran hyväksikäyttöä?

Vierailija
115/264 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:13"]

Minusta kaikkein oudoimmalta tässä kuulostaa se että olet ollut ystävä jonkun kanssa 15 vuotta mutta et uskalla soittaa hänelle ja kysyä mitä viesti tarkoitti ja miksi ajattelee niin.. 

[/quote]

Viesti oli suoraan sanoen niin järkyttävä, että en tiedä, miten toimisin. Tunnen olevani kuin halvaantunut. En uskalla laittaa viestiä tänne sana sanalta (enkä tiedä, onko se sopivaakaan), mutta tässä viestin pääkohdat:

Hei X, unohtaminen ei ole vaihtoehto kaiken edellä kerrotun jälkeen (hän on aikaisemmin kirjoittanut, kuinka asia on raskas ja stressannut häntä). Olen pahoillani, odotin kuulevani nämä sanat sinulta. Olen erittäin pahoilani, että näin kävi. Sitten ystäväni vertaa itseänsä hyttyseen, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu. Lopulta kun leikki ei ole enää jännää, hyttynen heitetään pois ja pyydetään unohtamaan koko juttu. Ystäväni sanoo, että hänestä on tuntunut tältä siitä lähtien kun soitin (en voi ollenkaan ymmärtää, hän sanoi täysin päinvastaista puhelimessa). Lopuksi hän toteaa, ettei halua enempää tätä elämäänsä ja luuli minun ymmärtävän asian. Ystäväni myös sanoo, että luulee ymmärtävänsä ensimmäistä kertaa, miltä y:stä (todennäköinen tuleva ex-mieheni) tuntuu. Sitten hän toivottaa minulle hyvää loppuelämää.

Tämän viestin perusteella tunnen itseni aivan kamalaksi ihmiseksi. Koska minunkin elämäntilanteeni on erittäin stressaava, en ole varma, pystynkö ottamaan yhteyttä ystävääni. Entä jos kuulen jotain vielä pahempaa?

[/quote]

Mielestäni viesti on täysin yksinkertainen, selittävä ja selkeä.

Sinä ajattelet vain viimeistä tapahtumaa. Kun taas "ystäväsi" on jo pidemmän aikaa kitunut, eikä ole osannut sanoa suoraan, hän on ylikiltti.

Sinä olet kuormittanut häntä kohtuuttomasti. Olet luultavasti jo niin syvällä käytöksessäsi, ettet edes tiedosta sitä.

Sitten loukkaannut ja esität hämmentynyttä, kun toinen riuhtaisee itsensä vapaaksi.

Ei aikuista ihmistä opeteta käyttäytymään, kyllä pitää osata itse tuollaiset asiat.

Anna hänen elää elämäänsä, eläkä palstoilla revi asiaa yksipuolisesti. Sinä et "näe" omaa osuuttasi.

Onhan hän ennenkin ollut likasankosi, miksi nyt sitten ei enää? Ehkä hänen omanarvontuntonsa on kohonnut ja sinä et sitä hyväksy. Helpompi jopa syyttää hänen miestään, sillä onhan hän ennenkin ottanut kaiken paskan vastaan.

Hän ymmärtää miestäsi hyvin, sillä olet ilmeisesti kertonut riitojanne, tai hän osaa samaistua miehesi kenkiin, on saanut osakseen myös paskaa käytöstä.

Ajattelee varmaan, kuinka ei itse kestäisi asua kanssasi.

Vierailija
116/264 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:55"]

Onkohan ystäväsi mies kirjoittanut viestin tämän tietämättä?

[/quote]

Kyllä viesti oli aivan ystäväni kirjoitustyylin mukainen. En vain koskaan usko, että hän olisi voinut kirjoittaa mitään noin purevaa. Kuten aiemminkin epäilin, ainahan he ovat voineet yhdessä keskustella viestistä. En tiedä.

[/quote]

Hänellä ei siis ole aiemmin ollut "sananvaltaa" suhteessanne. Sinä et siis hyväksy sitä, että hän arvostaa itseään. Katso laajemmin koko suhdettanne, ei pelkästään raha-asiaa.

Vierailija
117/264 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
118/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miten menee?

Vierailija
119/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ystävälläsi on menkat tulossa? Lääkkeet ottamatta tms. Silloin räjähtelee pienemmästäkin...

Vierailija
120/264 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:40"]

Jos ap ystävälläsi on menkat tulossa? Lääkkeet ottamatta tms. Silloin räjähtelee pienemmästäkin...

[/quote]

Ei kai kukaan räjähdä moisella tavalla menkkojen vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi