Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkein pahin turn off on se kun mies käyttää naisesta sanaa "emäntä"

Vierailija
16.12.2021 |

Niin kuin olisin joku maitoa lypsävä vanha nainen. Opetelkaa puhumaan naisille ja naisista kauniisti!

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on turn off?

Vierailija
102/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliset city pissikset ei ymmärrä että emäntä on perinteinen ARVONIMI.

Vain talon rouva on / oli emäntä. Ei kuka tahansa nainen.

Eli talo omistetaan itse ja siten jo ollaan ns parempaa väkeä. Tähän ei kaikki pystyneet v 1800 eikä myöskään 2021...

Taloton on sitten vain köyhälistöä.

Voisi nykyään kai verrata kerrostalolähiöläiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole.

Varsin tavanomainen nimitys vaimosta etenkin maaseudulla..

Ja aina rakkaudella sanottu.

Jopa ylpeydellä.

Se on ikäänkuin kansanomainen hellittelynimi.

Ei se ole hellittelynimi, se on ammattinimike.

Vierailija
104/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi synonyymiksi tyttöystävän tai vaimon kanssa. Maatilalle tai maalaistaloon voi sopia, muuten ei oikein. Toki riippuu myös naisesta ja hänen mieltymyksistään.

Ja joo, tyttöystävän kutsumisessa emännäksi on kyllä se vivahde, että ajatellaan, että koti on naisen vastuualue. Mikä muu tekisi esim. tavallisesta kaupunkilaisnaisesta jonkun silmissä "emännän"? Ei mulla ole mitään emännyyteen liittyvää sen enempää kuin miehelläkään :D

Vierailija
105/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on arvonimi, miksi sitä jaellaan kaikille naisille? Voisinhan minäkin kutsua poikaystävää vaikka tsaariksi, mutta olisihan se vähän hassua, kun eihän hän sellainen ole...

Vierailija
106/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään tykkää mistään emännistä enkä koskaan kutsuisi puolisoani isännäksi. Siis onko se minun isäntäni, olenko joku orja tai hänen omaisuuttaan.

Vierailija
107/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt niin paha ole kuin se, että mies on alle 180cm pitkä tai omistaa kissan?

Vierailija
108/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minsta on ihan pirun seksikästä kun mun muija käyttää minun mies termiä .

Munkin mielestä se on seksikästä jos mies puhuu minusta naisenaan. Se taas vähemmän, jos kutsuu muijaksi. Olisiko sun mielestä ihan yhtä seksikästä, jos nainen käyttäisi termejä "mun ukko" tai "mun äijä"?

Jos kumppanini puhuisi minusta miehenään, niin en kyllä tykkäisi. Siinä halutaan selvästi korostaa omistussuhdetta, jolloin kyseessä ei ole tasavertainen parisuhde. En halua olla kenenkään omaisuutta. 

Vierailija
109/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin minä pahempiakin turn offeja. Aika pliisu niihin verrattuna.

Vierailija
110/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmasti aluekohtaisia eroja. Itse en pitäisi yhtään jos minua kutsuttaisiin esim. emännäksi tai muijaksi. Asun pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
111/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini meni Savoon häihin ja hänestä oli sanottu että on "komia emäntä". Se oli rehellinen kehu, mutta kaveri tilitti tätä aivan trauman vallassa :D

Itsehän vaadin mieheni vihille, jotta hän alkaisi käyttää minusta sanaa vaimo eikä PUOLISKO! Aivan kauheaa. Kaikki muu käy. Puolisko, huh huh.

Minusta tuo puolisko korostaa sitä, että pidätte yhtä. Ja toisaalta että olette siinä tasavertaisina eikä kumpikaan ole toista enemmän. Mahtava sana.

Vierailija
112/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä aina vinkumassa ja loukkaanrtumassa kaikesta mahdollisesta. Voi Jeesus.

Vierailija
113/128 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä on sama kuin isäntä. Suomalaisessa maatilassa isäntä oli se joka päätti metsällä ja pellolla ja emäntä se joka määräsi kotieläimistä, navetasta ja huushollista.

Negatiivinen termi vanhalle "lypsäjänaiselle" on "ämmä", ei emäntä.

114/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini meni Savoon häihin ja hänestä oli sanottu että on "komia emäntä". Se oli rehellinen kehu, mutta kaveri tilitti tätä aivan trauman vallassa :D

Itsehän vaadin mieheni vihille, jotta hän alkaisi käyttää minusta sanaa vaimo eikä PUOLISKO! Aivan kauheaa. Kaikki muu käy. Puolisko, huh huh.

Ei Savossa sanota komia.

Täällä sanotaan:"Ompa haaskan näköinen ...", ja tässä sana "haaska" tarkoittaa hauskaa, kivaa, mukavaa jne. positiivistä seikkaa ko. henkilöstä.

Haaska on kuolleen eläimen raato, erityisesti kun sitä käytetään houkuttimena metsästyksessä (wikipedia).

Eikö vaikka olekkin haaaskaaa 🤣, minä sitten rouvittelen naisia, sekin on haaskaaa🤣 sitä kun käytetään vähämmän Suomessa mutta muualla maailmassa tapa puhuteltaessa naispuolista henkilöä.

Etelä- Savossa sanotaan  haoska, ei haaska

Vierailija
115/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo on positiivinen sana ja ottaisin kohteliaisuutena ja kunnioituksena. 

Vierailija
116/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti aluekohtaisia eroja. Itse en pitäisi yhtään jos minua kutsuttaisiin esim. emännäksi tai muijaksi. Asun pääkaupunkiseudulla.

Emäntä ja muija ovat kyllä ihan ääripäässään toisistaan. Emäntä on kunnioittava ja muija halveksiva.

Vierailija
117/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla koneenkuljettaja- ym työtekijäpiireissä ihan yleisesti jo alle kaksikymppisen kesken ovat sanat muija ja emäntä käytössä. Ei ne naisoletetutkaan tunnu itse pahastuvan. Junttipuhetta, kotona opittua.

Vierailija
118/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on turn off?

Se on englantia ja tarkoittaa "käännä pois"

Vierailija
119/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla koneenkuljettaja- ym työtekijäpiireissä ihan yleisesti jo alle kaksikymppisen kesken ovat sanat muija ja emäntä käytössä. Ei ne naisoletetutkaan tunnu itse pahastuvan. Junttipuhetta, kotona opittua.

Mitä on "junttipuhe"?

Onko se jonkinlainen antonyymi termille "teennäinen paskanjauhanta" ?

Vierailija
120/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kun nainen käyttää miehestä nimeä isäntä.

Voihan nimityksiä käyttää myös toisin. Itse olen nainen, mutta olen kokenut aina olevani isäntä. Emännästä tulee mieleen kokkaaminen ym mitä en hallitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi