Paljonko on soveliasta tinkiä kerrostaloasunnosta nykyisessä markkinatilanteessa?
Täällä ei käy mikään kauppa, mutta pyynnit ovat jämähtäneet vanhoille lukemille. Aina toisinaan tulee 0..20% hinnan pudotuksia.
Sijaintina on syrjäsuomalainen yliopistokaupunki.
Paljonko on maksimi sovelias tinkivara? -15%
Kommentit (26)
Voi tinkiä vaikka 75 % mutta myyjän ei tartte suostua...
90% hinnasta pois on hyvä alku, enemmänkin jos on remontteja tulossa.
Jos on ollut pitkään myynnissä, ja pyyntihinta vastaa markkinatasoa, niin minun mielestäni voi tarjota vaikka 20 % alle pyyntihinnan. Se on sitten myyjästä kiinni, haluaako asunnosta eroon vai haluaako odottaa parempaa tarjousta.
Mieti itse. Jos olisit myyjän asemassa, niin paljonko olisit valmis laskemaan hintaa? Ei kukaan voi varmuudella sanoa minkälainen tarjous menee läpi. Joku myyjä on valmis tinkimään paljonkin, joku toinen ei senttiäkään.
Riippuu ihan täysin siitä, miten se pyynti vertautuu muiden vastaavien pyynteihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut pitkään myynnissä, ja pyyntihinta vastaa markkinatasoa, niin minun mielestäni voi tarjota vaikka 20 % alle pyyntihinnan. Se on sitten myyjästä kiinni, haluaako asunnosta eroon vai haluaako odottaa parempaa tarjousta.
Viimeeksi tarjosin juurikin -20% ja myyjä veti herneet nenään. Ei halunnut jatkaa kaupankäyntiä.
Ap
Kaava on hyvin yksinkertainen. Arvioit mikä on euroina hinta jolla ostat juuri tämän asunnon etkä jotain niistä N+1 myynnissä olevasta vaihtoehdosta.
Tämä on se hinta jota tarjoat.
Huomaatko että myyjän hintapyyntö on täysin merkityksetön. Tarjoamasi summan määrää yksinomaan se hinta jolla saat muualta vastaavan tai paremman.
Jos haluat mielenkiinnosta laskea paljonko tarjoat alle myyjän pyynnin niin kaava on:
(1-(tarjous/pyynti))*100%
En vain keksi mitä tuolla tiedolla teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeeksi tarjosin juurikin -20% ja myyjä veti herneet nenään. Ei halunnut jatkaa kaupankäyntiä.
Ap
Ostatko kaupassakin prosenteilla etkä euroilla?
Ellet kykene määrittämään montako euroa minkäkin asunnon arvo on, sinun ei pitäisi edes harkita asunnon ostoa.
Suomen asuntomarkkinat ovat siinä tilassa että edes 100% alennus ei takaa sitä ettet työnnä kättäsi kyynärpäitä myöden siihen ihteensä.
Täysin aivotonta touhua heitellä jotain -20% tarjouksia kun kuplahinnasta vähennettynä maksat edelleen 2x liikaa ja toisaalta once-in-a-lifetime-tilasuus lipsuu käsistä kun joku toinen vetää nenän edestä törkeän alihintaisen kohteen maksamalla pyyntiä enemmän.
Ei kannata ostaa vanhaa luukkua hevonkuusesta. Pankit ei enää myönnä niille taloyhtiöille remppalainaa, koska taloyhtiön vakuusarvo ei riitä. Jos tulee jotain isompaa rempaa kuten putket tai julkisivu, osakkaat joutuu ottamaan henkilökohtaisen pankkilainan.
Hinta on kerrottu ilmoituksesta, persaukiset älköön vaivautuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko kyseinen asunto edelleen myymättä?Toki jos haluttu kohde niin ei tarvitse alentaa hintaa.Mutta myyjä voisi heittää vastatarjouksen.20% tinkaus ei ole mitenkään törkeä avaus.
Vierailija kirjoitti:
Hinta on kerrottu ilmoituksesta, persaukiset älköön vaivautuko.
Persaukiset eivät vaivaudu ja rikkaat nauravat itsensä kipeäksi luukkusi hintapyyntöä katsoessaan.
Ei se myymättä jää. Perikuntasi dumppaa persaukisten tarjoamaan hintaan ennen kuin olet kylmennnyt jos siitä vielä silloin jotain saa.
Jos vastaavia kohteita on myynnissä useita eikä sinulle ole niin väliä minkä niistä saat, kannattaa tarjota aggressiivisesti. Ennemmin tai myöhemmin löydät sen joka on pakko myydä tai josta omistaja haluaa nopeasti eroon. Aggressiivinen tarjous voi olla -20% tai -50% pyydetystä hinnasta tai jotain muuta. Riippuu kohteesta ja kaupungista.
Ostajana aina maksimit, myyjänä minimit tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan täysin siitä, miten se pyynti vertautuu muiden vastaavien pyynteihin.
Heh heh, muita ei ole.
Joskus ihmettelin välittäjälle kun asunto oli ollut kauan myynnissä niin se välittäjä sano ettei pankki ollut antnaut lupaa alimmalle tarjoukselle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko kyseinen asunto edelleen myymättä?Toki jos haluttu kohde niin ei tarvitse alentaa hintaa.Mutta myyjä voisi heittää vastatarjouksen.20% tinkaus ei ole mitenkään törkeä avaus.
Jos se olisi haluttu kohde niin se ei olisi enää myynnissä. Tai ei olisi niin pitkälle koskaan ehtinytkään. Oikeasti halutuille kohteille on aina ostaja valmiina ja ne menevät tiskin alta.
Haluttuja kohteita on vain todellisuudessa promille siitä millaiseksi myyjät itse asuntonsa kuvittelevat.
Aina huvittaa tuo Kajaanin "yliopistokaupunki" nimi. Eihän niillä ole edes omaa yliopistoa.
Vähintään -30%