Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka syö äänekkäästi junissa

Vierailija
26.07.2019 |

Kuljen joka päivä Helsinki - Järvenpää väliä, ja on enemmän sääntö kun poikkeus että joku mässyttää minkä kerkeää siinä vieressä tai vastapäätä. Siis lähijunassa. Täpötäysissä.

Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä siitä miten ärsyttäviltä toisen mussutusäänet korvan juuressa kuulostaa? Puhumattakaan siitä kärystä mikä ruoista lähtee!

Eräs päivä joku söi haisevaa kolmioleipää äänekkäästi mässyttäen. Tupla jälkiruoaksi. Mousk, mousk.....

Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi.... Meinas tärykalvot haljeta.

Nyt vieressä oleva tyyppi vetää subia. SIIS SUBIA. Jäätävä löyhkä, rapina, ja maiskutus muutaman sentin päässä. Tekis mieli oksentaa. En tiedä onko mulla misofonia vai repiikö tää muidenkin hermoja näin paljon.

Eikö ihmiset oikeesti pärjää yhtä lähijunamatkaa ilman ateriaa?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintosuosituksethan jo kehottaa syömään kaiken aikaa :D

Kyllä siinä Hesan ja Järvenpään välillä pitää ainakin yksi ateria syödä. Kestäähän se matkakin puoli tuntia.

Vierailija
2/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi-Oulu väliä tulee kuljettua. Aina joku alkaa jotain makkara leipiä kaivamaan laukusta. Yleensä se on mummi lapsenlastensa kanssa ja alkaa jo heti junan lähtiessä liikkeelle se lasten valmistelu syömiseen. "matkalla otetaan voileipää... Rauhoittukaa ja malttakaapa hetki...Ei se ihan vielä. Kohta on välipala-aika. Sitten kaivetaan pussit, purkit ja syömingit ja massuti mussuti ja kakarat pyörii ja sotkee penkit. Voi ja makkara haisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole misofoniaa niin kuin sinulla. Hommaa vastamelukuulokkeet ja lopeta tyhjästä valittaminen.

Vierailija
4/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki auto. Junassa nyt on monenlaista kulkijaa, ja kaikki eivät ole perillä kaikista herkkyyksistäsi.

Vierailija
5/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on misofonia, onneks olkoon! :D

Kerran yks nainen alkoi rouskuttaa kokonaista porkkanaa junassa mun vieressä, ja kaiken lisäksi söi suu auki. Tai rouskutti suu auki. Mullakin on misofonia, mutta tilanne lähinnä nauratti...

Vierailija
6/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Yyterin junassa syötiin. Subleipiä vai pelkkää majoneesia?

Vierailija
7/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on helkkarin ärsyttävää. Mä kuljen bussilla töihin ja kyllä ärsyttää, kun viereen tulee usein joku omenan rouskuttaja. Joskus ärsyttää niin paljon, että hyppään kyydistä pois, mutta aamulla ei voi näin tehdä tai myöhästyy. 

Eikö ihmisillä oikeasti ole enää mitään tilannetajua tai käytöstapoja? Jotenkin ymmärrän, jos on kaukojunassa ja pitkä matka, mutta näitä en ymmärrä, jotka mussuttaa ja rouskuttaa täällä kaupunkiliikenteessä ruuhka-aikaan. 

Menee vähän samaan kategoriaan kun niin monet on ihan hysteerisiä jos eivät saa syötävää parin tunnin lennolla. Nälkäkuolemahan siinä on lähellä!

Vierailija
8/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki mässyttäminen ja sotkeminen on toki huonotapaista, mutta muuten ymmärrän hyvin että ihmisillä voi olla kiire ja junassa/bussissa on sopiva hetki ehtiä istua alas syömään. Se nyt on vaan asioita mitä pitää kestää kun julkisilla matkustaa. Jos se NOIN paljon ärsyttää, niin vaikuttaa kyllä misofonialta.

Vierailija
9/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ehdottajalle: Ympäristöystävällisempää ja helpompaa kulkea junalla.

Voi sitten olla misofoniaa. Oli tai ei, niin jotain käytöstapoja pitäisi voida kanssakulkijoilta odottaa. Ethän sä nyt saakeli sentään kaiva mitään haisevaa tonnikala-kolmioleipää ahtaassa junassa ja kaiken lisäksi maiskuta kovaäänisesti.

Vierailija
10/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen jo etukäteen. Olen huomenna menossa junalla Helsinki-Vantaalta Jyväskylään. Aikaisen aamulennon jälkeen ehdin just ja just napata eväät alepasta, jotka aion vetää 3,5h junamatkan aikana. Sorry kaikille, joita ruokailuni voi ärsyttää.

Vierailija
11/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku söi tänään mun takana bussissa banaania 🤢

Vierailija
12/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu auki mässyttäminen ja sotkeminen on toki huonotapaista, mutta muuten ymmärrän hyvin että ihmisillä voi olla kiire ja junassa/bussissa on sopiva hetki ehtiä istua alas syömään. Se nyt on vaan asioita mitä pitää kestää kun julkisilla matkustaa. Jos se NOIN paljon ärsyttää, niin vaikuttaa kyllä misofonialta.

Kannattaisi opetella aikatauluttamaan elämänsä niin, että pystyy rauhassa syömään jossain muualla kuin julkisissa. Ei tarvi olla misofoniasta kyse, se ärsyttää silti ja on helkkarin ällöttävää. Kyllä oikeasti pitäisi ottaa muut ihmiset huomioon!

Vierailija
13/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheasti kiinnosta jos se jotain ärsyttää.

Vierailija
14/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen jo etukäteen. Olen huomenna menossa junalla Helsinki-Vantaalta Jyväskylään. Aikaisen aamulennon jälkeen ehdin just ja just napata eväät alepasta, jotka aion vetää 3,5h junamatkan aikana. Sorry kaikille, joita ruokailuni voi ärsyttää.

Mene ravintolavaunuun, siellä se mussuttaminen ja rouskuttaminen on ihan ok. 

Vierailija
15/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse rapina, mutta mässytys ja maiskutus saa sekunnissa raivon partaalle. Onhan se huonotapaistakin. Siististi syöminen ei minua haittaa.

Vierailija
16/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää ne ylikypsät, muhineet laukkubanaanit ja tonnarisubit. :x 

Kaupunkijunissa ei tarvitsisi syödä mitään, mutta jos on ihan pakko, sitten joku siististi juotava smoothie/jogurtti, välipalasose puristuspussissa tms. neutraali vaihtoehto, kiitos! Ei todellakaan kananmunavoileipiä, ylikypsiä banaaneja tai pikaruokalan listalta mitään!!

Kerran matkustin junassa, jossa perheellä oli Helsingin päässä Hesen ateriat levitettyinä penkkiriveille. Siinä ruokailivat kaikessa rauhassa. Juna oli jokin R tms., joita kyllä menee useampi tunnissa. Eikö ne ateriat olisi voinut syödä siinä 100m päässä sijaitsevassa Hesessä? Kamalaa sotkemista, haju leviää jne. On muutenkin huonotapaista syödä junassa, jossei kyseessä ole kaukojuna. 

Vierailija
17/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa jos tulee lähelle istumaan joku sipsinrouskuttaja, vielä pahimmat juokin äänekkäästi, kuuluu vaan hirveä KLUNKS KLUNKS KLUNKS. Hyi hele. Itse otan vain hiljaisia eväitä mukaan enkä tee numeroa siitä jos juon esim vettä. 

Vierailija
18/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa jos tulee lähelle istumaan joku sipsinrouskuttaja, vielä pahimmat juokin äänekkäästi, kuuluu vaan hirveä KLUNKS KLUNKS KLUNKS. Hyi hele. Itse otan vain hiljaisia eväitä mukaan enkä tee numeroa siitä jos juon esim vettä. 

Tsshhhhhh. KLUN KLUNK KLUN KLUNK... AAAHHH.

Vierailija
19/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista huomaa kyllä, miten ihan peruskäytöstavat on monilta aivan hukassa. "Ei kiinnosta"... Niin, ilmeisesti ei. 

Itse syön joskus junassa jotain makeaa jos on pitempi matka, muttei tulisi mieleenikään ottaa mukaan mitään haisevaa voileipää. En rouskuta enkä mässytä. Jos haluan ruokaa, menen ravintolavaunuun.  

Vierailija
20/102 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista huomaa kyllä, miten ihan peruskäytöstavat on monilta aivan hukassa. "Ei kiinnosta"... Niin, ilmeisesti ei. 

Itse syön joskus junassa jotain makeaa jos on pitempi matka, muttei tulisi mieleenikään ottaa mukaan mitään haisevaa voileipää. En rouskuta enkä mässytä. Jos haluan ruokaa, menen ravintolavaunuun.  

Miljoona asiaa voi ärsyttää jotakuta. Otatko kaiken huomioon? Tuskinpa. Kiinnität huomion vain niihin jotka itseäsi kenties ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä