Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittävätkö ständimyyjät simputtaa teitäkin?

Vierailija
18.03.2026 |

Nimittäin omalla kohdalla tämä on todella yleistä. Ei auta oikein mikään, ei kieltäytyminen eikä pois käveleminen, vaan nämä jäävät huutelemaan perään tai sitten tivaavat jotakin sieltä selän takaa, kun olen jo menossa. Pahimpia ovat liittymien ja sähkön myyjät, näiltä tulee eniten perään huutamista, mikä on noloa ihan missä tahansa julkisella paikalla. Onko tässä olevinaan jokin erikoinen myyntitaktiikka vai onko ongelmana se, että olen kiltin näköinen täti ja se kieltäytyminen koetaan vaikeana, kun kyllähän tädin pitäisi jäädä siihen "myyntilanteeseen." Vai mikä siinä on? Miehelleni ei koskaan huudella perään, eikä monelle muullekaan, mutta minulle melkeinpä joka toinen kerta kun ständimyyjä on vastassa. Osaako joku selittää miksi? 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla on aina kuulokkeet enkä pysähdy ständeille. Ehkä näytät aralta tai helpolta?

Keski-ikäinen nainen Helsingistä 

Vierailija
2/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää miksi, mutta yhden sähkömyyjän kohdalla tein siten että soitin kyseiseen firmaan ja sanoin että jos tämä peräänhuutelu ja vittuilu on teidän mielestä ok, vaihdan liittymäni ihan johonkin muualle. Pahoitteli ettei ole heidän kriteereiden mukaista käyttäytymistä, meni tyypille huomautus perään :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kävelen vain ohi jos jotain sanovat sanon ettei kiinnosta ja jatkan matkaa. Yksi yritti sähköä myydä sanoin etten tiedä mistään mitään en edes sähkölaskuja ole nähnyt eikä kiinnosta. Kyllä se ymmärsi että mies sähkön maksaa ja tilaa mistä tilaa 

Vierailija
4/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viimeksi juuri sellaisella oikein säälivällä äänensävyllä joku juippi Telian kopista huuteli perään että voi voi onko sulla Elisan liittymä vai?

Mistä se sen tiesi ja siltikin, en vastannut mitään, en ottanut katsekontaktia, en mitään.

Mutta osaa se Elisan aspakin. Kysyin heidän viestipalvelusta yhtä ulkomaan asiaa niin eikö ne ala siinä keskustelussa kauppaamaan mulle jotain lisäpalveluja ja mitään oikeaa vastausta en ongemaani saanut ollenkaan. Että otin yhteyttä heihin tullakseni lisämyydyksi?

Tekisi mieli vaihtaa koko liittymä toisaalle.

Vierailija
5/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon aina että uskontoni kieltää heidän tuotteensa/palvelunsa. Hiljenevät joka kerta. Oikeasti en ole uskovainen.

Vierailija
6/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mulla on aina kuulokkeet enkä pysähdy ständeille. Ehkä näytät aralta tai helpolta?

Ei riipu siitä että näyttäisi "aralta tai helpolta" jos yrittävät tyrkyttää itseään sellaiselle joka muistuttaa viikatemiestä. 

-ei ap

Vierailija
7/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hulluinta oli, kun eräässä kauppakeskuksessa puhelinliittymätyrkyttäjien ständi oli Cittarin SISÄPUOLELLA. Eli kun pahaa-aavistamaton ihminen meni Cittariin ostaakseen ruokaa, puhelinliittymätyrkyttäjät hyökkäsivät heti huutelemaan ja jahtasivat häntä kaupan hyllyjen välissä. 

Vierailija
8/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa niiden puoleen voi kääntyä ja kysyä, että mitä hittoa sä oikein huutelet siellä. Todennäköisesti huutelu loppuu.

Vierailija
9/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään pysähdy koskaan, en ota katsekontaktia, minulla on hyvä ryhti ja pidän rintamasuunnan sinne, minne olen menossa. Samaa ongelmaa ei ole ollut nuorempana, vaan oikeastaan neljänkympin jälkeen. En koe olevani arka, mutta vaikeaa sanoa näytänkö sitten jotenkin sellaiselta. Kuulokkeita en käytä, koska haluan olla mahdollisimman tietoinen ympäristöstäni. Osaan kyllä yleisesti sanoa "ei" monessakin asiassa, mutta tuo perään huutaminen on yleistynyt ja vaikuttaa, että sitä tehdään usein juuri minulle eikä muille. 

Ap 

Vierailija
10/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eivät lähesty edes varovasti ja etäältä.

M43

Vierailija
11/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein hulluinta oli, kun eräässä kauppakeskuksessa puhelinliittymätyrkyttäjien ständi oli Cittarin SISÄPUOLELLA. Eli kun pahaa-aavistamaton ihminen meni Cittariin ostaakseen ruokaa, puhelinliittymätyrkyttäjät hyökkäsivät heti huutelemaan ja jahtasivat häntä kaupan hyllyjen välissä. 

Tämän pitäisi kyllä olla kiellettyä. Ei ruokakauppa saa olla mikään tyrkytysbasaari. 

Ap

Vierailija
12/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin, että voi ottaa sellasen kasvojen ilmeen, että kukaan myyjä stadin takana ei kysy mitään. Onnistuu ainakin mulla ihan spontaanisti usein. 

M47

Vierailija
13/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttelen liikkeitä, joiden auloissa näitä ahdistelijoita on. 

Vierailija
14/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin, että voi ottaa sellasen kasvojen ilmeen, että kukaan myyjä stadin takana ei kysy mitään. Onnistuu ainakin mulla ihan spontaanisti usein. 

M47

Millainen ilme se on? Jos itse alan tuolla vilauttelemaan vaikka kulmahampaita tai mulkoilemaan, pitävät kyllähulluna. Ja pitäisin varmaan itseänikin. 

Ap

Vierailija
15/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut samaa paskaa vastaan. Kierrän ne nykyään.

Vierailija
16/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa hommissa samat tyypit kauaa "viihdy". Vauhdikas vaihtuvuus on tuossa duunissa pysyvää.

Vierailija
17/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän pitäisi kyllä olla kiellettyä. Ei ruokakauppa saa olla mikään tyrkytysbasaari. 

Ap

Onneksi se ständi siirrettiin nopeasti Cittarin sisältä pois. Oli todella kiusallista seisoa hyllyn edessä miettimässä, ostanko siivekkeellisiä vai siivekkeettömiä pikkuhousunsuojia kun viereen paukkaa joku nuori poika huutelemaan, että moikka mikäs puhelinliittymä sulla on...

Vierailija
18/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon aina että uskontoni kieltää heidän tuotteensa/palvelunsa. Hiljenevät joka kerta. Oikeasti en ole uskovainen.

Tämä on hyvä. Voin kuvitella että toi pistää markkinointimaanvaivoille jauhot suuhun kun sanoo sen oikein kuo le man vakavalla naamalla ja suoraan silmiin katsoen... ne miettii että varmaan on turhaa vaivannäköä yrittää kaupata, ja että onkohan se ihan "normaali" hard core-kristitty, jehova, skientologi vai spagettihirviön kirkon jäsen...

Vierailija
19/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen myös ohi, samalla nostan ( jos katseet osuu myyjän kanssa) käteni jo torjuvasti eteen, pudistelen.päätäni, mutta hymyilen kuitenkin. En hidasta, en jää katsekontaktiin ja sanon että "ei kiitos" tai "kauhee kiire", joskus jotain mukavitsikästäkin kuten "ei pysty, jäätävä päivä töissä, muuten pisin jääny".

Tää toimii, tulee itellekin hyvä olo kun ei tarvitse tylyttää, työtään ne raukat tekee.

Vierailija
20/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että joissain kauppakeskuksissa noille tyrkyttäjille on asetettu tiukat rajat ja pelisäännöt. Osassa eivät saa muuta kuin odotella suu tupessa asiakkaan mahdollista kontaktointia. Eivät siis saa tulla hevonv i ttu ilemaan kaikille ohikulkijoille.