Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkein pahin turn off on se kun mies käyttää naisesta sanaa "emäntä"

Vierailija
16.12.2021 |

Niin kuin olisin joku maitoa lypsävä vanha nainen. Opetelkaa puhumaan naisille ja naisista kauniisti!

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se emäntä nimitys on meillä päin siellä arvoasteikon yläpäässä. Tarkoittaa vahvaa tasavertaista kumppania. Ohittaa vaimo ja nainen sanat. Minua ainakin saa ja pitää kutsua emännäksi

Vierailija
122/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käyttää meidän kesken etunimeä tai sanoo vaimoksi. Ulkopuolisille puhuessa sanoo usein rouva. Arvostava nimitys ja kertoo että ollaan naimisissa. Itse puhun yleensä muille että mies tai puoliso, keskenämme käytän etunimeä.

Omassa mielessäni ajattelen nimenomaan että ollaan toistemme puolisot, kuulumme yhteen ja täydennämme toisiamme.

Emäntä ja isäntä nimitykset ovat tavallaan hyviä esim kesämökillä, ne kertovat siitä kuka omistaa ja käyttää valtaa mm sukumökillä. Olen sitä mieltä että asiat menee parhaiten silloin kun on vain yksi isäntä ja yksi emäntä. Ostimmekin oman mökin kun en halunnut olla ”kakkosemäntä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan seudullisia eroja. Ainakin kantakaupungissa emäntä on just hyvä.

Vierailija
124/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti aluekohtaisia eroja. Itse en pitäisi yhtään jos minua kutsuttaisiin esim. emännäksi tai muijaksi. Asun pääkaupunkiseudulla.

Emäntä ja muija ovat kyllä ihan ääripäässään toisistaan. Emäntä on kunnioittava ja muija halveksiva.

Höpö höpö. Ainakin kantakaupungissa muija on söpöstelytermi. Tietenkin myös naisen pitää tällöin olla muijuutensa arvoinen. Piilovettuiluna sitä ei tule kuitenkaan käyttää vaan sanoja on vastuussa sanoistaan.

Vierailija
125/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ilmeisesti suuria alueellisia eroja. En tiedä että ketään tuttuani kutsuttaisiin emännäksi.

Itselleni emännästä tulee mieleen rempseä ja äänekäs, ylipainoinen keski-ikäinen nainen. Kokisin nimityksen loukkaavana.

Vierailija
126/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä ja isäntä olivat nimitykset talon alfaparille, eli johtajaparille. Toki jos tunnette itsenne ennemmin käskytettäväksi piikaseksi, on loukkaantuminen ymmärrettävää. Ennen tasa-arvo toteutui paremmin parisuhteissa, nykyään jos mies nimittää naista tasa-arvoiseksi itsensä kanssa, menee ne kuuluisat palkokasvit joillain naisilla nenään. Olkaa kanssasisaret vähän fiksumpia, joohan?

Vierailija
127/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ilmeisesti suuria alueellisia eroja. En tiedä että ketään tuttuani kutsuttaisiin emännäksi.

Itselleni emännästä tulee mieleen rempseä ja äänekäs, ylipainoinen keski-ikäinen nainen. Kokisin nimityksen loukkaavana.

Nämä ovat toki mielikuvia, mutta kuka ottaa 2020-luvulla termin "emäntä" kirjaimellisesti ja historiallisena koodistona ellei puhuta suoraan vaikkapa majoitustoiminnasta.

Vierailija
128/128 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoke = vaimon korvike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän