Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näen isääni melkeen viikottain - hän ei vaan tiedä sitä

Vierailija
07.03.2015 |

Ihan kammottava tilanne. Isä ei siis minua tunnista enää ulkonäöltä (nähny minut viimeksi kun olin ala-asteella) mutta minä tunnistan kyllä hänet. Ja pokkana pitää häntä ja hänen uutta perhettä ilosesti palvella. Varmaan jonkun avmamman ihana perhe.

Kyllä elämä osaa olla jänskää!

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:47"]Kuinka vanha olet? Kauanko viime näkemisestä on siis aikaa? [/quote] Vähän reilu parikymppinen olen. Viime näkemisestä aikaa vitisentoista vuotta. Ap [/quote] Nyt puhuit itsesi pussyyn. [/quote] Häh? Ollaan viimeksi tavattu minun ollessani ala-asteella. Viitisentoista vuotta sitten. Ja nyt olen reilu parikymppinen. Ap [/quote] Rohkenenpa väittää, että jos isäsi on seurannut sun kasvamista lähes kymmenen vuoden ajan, se tunnistaa sut kyllä. Reilu parikymppinen ei ole vielä niin ikääntynyt että kaikki lapsen piirteet olis totaallisesti kadonneet. Enpä tiedä, katoavatko koskaan. Sitäpaitsi oma isä, jokaon nähnyt sun kehityksen vauvasta lähes 10-vuotiaaksi, ei ole mikä tahansa ohikulkija. [/quote]   Mä komppaan kyllä tätä. On outoa, jos isäsi ei tunnista sinua. Ja mitä tulee lapsuuden ystäviin, ei itselleni ole ainakaan tullut yhtään sellaista vastaan, jota en tunnistaisi enää. Kun otetaan huomioon vielä se, että lapsen ja aikuisen havainnointikyky on melko erilainen, niin aika pahvi isä saa olla, jos ei tunnista. Naapurinsetä ei ehkä tunnistaisi.     [/quote] Miksei kukaan ole tuonut vielä esille sitä, että entä jos isäsi käy juuri kyseisessä ravintolassa sen takia että nimenomaan on tunnistanut sinut? [/quote] Ap sanoi olevansa 20-vuotias ja 5-vuotiaana viimeksi nähnyt isänsä. Kyllä 20-vuotias on jo hieman eri näköinen kuin 5-vuotias.

[/quote]

Aloittanut siis 5 vuotiaana peruskoulun? Reilu parikymppinen viittaa, että on juuri alle tai yli 20 v.
[/quote]

Reilu parikymppinen on yli 20. Ainakin minun tapauksessa. Ap

Vierailija
102/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan sellainen asia, mihin tarvii vastauksen. Muuten se jää vaivaamaan lopuksi ikää. Nyt sinulla on hyvä mahdollisuus. Lyhyt kirje hänelle ja puhelunnumerosi yhteydenottoa varten? Tunteet ovat varmasti muutenkin pinnassa, kirje siksi hyvä. Hänen reaktionsa asiaan kertoo jotain. Rohkeutta toivotan sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap:n tilanteessa ja isä hehkuttaisi perhettään minulle vastaisin vaikka "Ihanaa kun joillekin perhe on noin tärkeä. Olisipa minunkin isäni ollut tuollainen."

Vierailija
104/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:32"]mulla ihmetyttää se miksei isä ole ollut missään tekemisissä kanssasi VAIKKA olikin osa sun elämää vuosien ajan? ja sanoit olevasi isän tyttö? onko varmasti biologinen isä, etteinvaan olisi hälle selvinnyt ettei olekaan isäsi? jutteleppa äitisi kanssa. [/quote] Äidin kanssa ei valitettavasti ole mahdollista enää näistä asioista jutella. Täytyy kyllä myöntää että oon itsekin joskus tuota hänen isyyttään epäilly, mutta meillä on joitakin samoja piirteitä. Ja miksi hän olisi maksanut elatusmaksuja jos en olisi hänen lapsi? Ja luulisi että jos hän olisi ollut "hyvä isä" ja saanut sitten tietää etten olekaan hänen biologinen lapsi, niin olisi hän siltiki halunnu pitää yhteyttä... Ap

[/quote]

Elastusmaksuja on pakko maksaa vaikka paljastuisikin että lapsi ei olisi oma
[/quote]

Eihän ole?vaatii testit ja jos ne osottaa ettei ole isä niin ei niitä elareita tarvi todellakaan maksaa.

Vierailija
105/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:32"]mulla ihmetyttää se miksei isä ole ollut missään tekemisissä kanssasi VAIKKA olikin osa sun elämää vuosien ajan? ja sanoit olevasi isän tyttö? onko varmasti biologinen isä, etteinvaan olisi hälle selvinnyt ettei olekaan isäsi? jutteleppa äitisi kanssa. [/quote] Äidin kanssa ei valitettavasti ole mahdollista enää näistä asioista jutella. Täytyy kyllä myöntää että oon itsekin joskus tuota hänen isyyttään epäilly, mutta meillä on joitakin samoja piirteitä. Ja miksi hän olisi maksanut elatusmaksuja jos en olisi hänen lapsi? Ja luulisi että jos hän olisi ollut "hyvä isä" ja saanut sitten tietää etten olekaan hänen biologinen lapsi, niin olisi hän siltiki halunnu pitää yhteyttä... Ap [/quote]   Elastusmaksuja on pakko maksaa vaikka paljastuisikin että lapsi ei olisi oma [/quote] Eihän ole?vaatii testit ja jos ne osottaa ettei ole isä niin ei niitä elareita tarvi todellakaan maksaa.

[/quote]

Väärin. Ne testit pitää tehdä ensimmäisen vuoden aikana. Sen jälkeen niillä ei ole enää mitään merkitystä. Jos olet naimisissa naisen kanssa niin sekään ei riitä

Vierailija
106/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:46"]

Osaat alottaja suhtautua asiaan ihailtavan järkevästi. Muistathan silti että sinulla on oikeus saada selvyys asiaan. Siitäkin huolimatta että se saattaa tuottaa pahaa mieltä hälle tai hänen perheelle.

[/quote]

Millä lain perusteella hänellä on oikeus? Itseasiassa miehellä ei ole mitään velvollisuutta olla missään tekemisissä AP:n kanssa lain mukaan
[/quote]

Oiskohan enemmänki semmonen moraalinen oikeus....

Vierailija
107/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:46"] Osaat alottaja suhtautua asiaan ihailtavan järkevästi. Muistathan silti että sinulla on oikeus saada selvyys asiaan. Siitäkin huolimatta että se saattaa tuottaa pahaa mieltä hälle tai hänen perheelle. [/quote]   Millä lain perusteella hänellä on oikeus? Itseasiassa miehellä ei ole mitään velvollisuutta olla missään tekemisissä AP:n kanssa lain mukaan [/quote] Oiskohan enemmänki semmonen moraalinen oikeus....

[/quote]

Aika kylmä asenne, jos tuijottaa vaan sitä, mitä laki sanoo. Toivottavasti ap:n isä on kuitenkin vähän empaattisempi tapaus ja tajuaa tekojensa seuraukset. Isä on todellakin ap:llle anteeksipyynnön velkaa ja toivon, että ap sen jossain vaiheessa saa!

Vierailija
108/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:46"] Osaat alottaja suhtautua asiaan ihailtavan järkevästi. Muistathan silti että sinulla on oikeus saada selvyys asiaan. Siitäkin huolimatta että se saattaa tuottaa pahaa mieltä hälle tai hänen perheelle. [/quote]   Millä lain perusteella hänellä on oikeus? Itseasiassa miehellä ei ole mitään velvollisuutta olla missään tekemisissä AP:n kanssa lain mukaan [/quote] Oiskohan enemmänki semmonen moraalinen oikeus....

[/quote]

Aika kylmä asenne, jos tuijottaa vaan sitä, mitä laki sanoo. Toivottavasti ap:n isä on kuitenkin vähän empaattisempi tapaus ja tajuaa tekojensa seuraukset. Isä on todellakin ap:llle anteeksipyynnön velkaa ja toivon, että ap sen jossain vaiheessa saa!

[/quote]

Jos Ap lähtee sillä asenteella niin ei tule sitä saamaan. Hänen pitäisi lähteä sillä asenteella että haluaa vaan tutustua isäänsä ilman mitään vaatimuksia tai pyyntöjä. Antaa muun tulla ajan kanssa. Tuollaisten vaatimusten esittäminen varmistaa että mies ei tule pitämään yhteyttä

Vierailija
109/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Jos Ap lähtee sillä asenteella niin ei tule sitä saamaan. Hänen pitäisi lähteä sillä asenteella että haluaa vaan tutustua isäänsä ilman mitään vaatimuksia tai pyyntöjä. Antaa muun tulla ajan kanssa. Tuollaisten vaatimusten esittäminen varmistaa että mies ei tule pitämään yhteyttä
[/quote]

En tunne mitään tarvetta tällä hetkellä tutustua häneen (ehkä vähän vaan hänen lapsiin) Ihan vaan selitys kaikelle olisi kiva. Ap

Vierailija
110/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parempi olisi keskustella kuin laittaa kirje ja missään tapauksessa kirjettä ei tule tunkea salaa takin taskuun vaan ihan rehellisesti lähettää postissa jos kirjeeseen päätyy. Kirje on kuitenkin sikäli huono vaihtoehto, että sitten taas alistuu odottamaan reaktiota, jota ei ehkä koskaan tule. Ravintolassa ei kannnata panna mitään esitystä pystyyn jo niiiden pikkusisarusten vuoksikaan - ap:han siinä todennäköisesti pilaisi suhteensa uusiin sukulaisiinsa jo alkumetreillä. Siis ensin isän kanssa kahden.

Uusi vaimo on ihan syytön siihen että isä aikanaan hylkäsi esikoisensa, jos esikoisen olemassaolosta ei mitään ole tiennyt. Voihan toki olla niinkin, että vaimo on pakottanut lopetttamaan elareiden maksut mustasukkaisuuttaan miehen entistä elämää kohtaan. Toivottavasti kaikki selviää.

Vierailija
111/170 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:27"]

Jos olisin ap:n tilanteessa ja isä hehkuttaisi perhettään minulle vastaisin vaikka "Ihanaa kun joillekin perhe on noin tärkeä. Olisipa minunkin isäni ollut tuollainen."

[/quote] Tämä. Ja jos ei vielä hoksaa "Ai, etkö tunnistakkaan mua?" ja hymy päälle.

Vierailija
112/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teetkin, tulethan pliis kertomaan kuinka kävi? Voimia!

Vierailija
113/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:27"]

[/quote] Tämä. Ja jos ei vielä hoksaa "Ai, etkö tunnistakkaan mua?" ja hymy päälle.

[/quote]

Juu ja menettää samalla työpaikka.

Te jotkut ootte kyllä ihan outoja... Toimitte pelkkien tunteiden perusteella. Mahtaa olla vaikea elää noin.

Vierailija
114/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla siellä maksetaan ? Jos kortinlukijalla pöydässä, niin sanoo että tässä on jotain vikaa, voitko tulla kassalle maksamaan. Siinä sitten kysyy maksun yhteydessä että tunnistatko mua. Kirjoittaa valmiiks vaikka paperille puhelinnumeron, antaa sen siinä ja sanoo että jos haluu olla yhteydessä ni voi soittaa, ei oo pakko. Kannattaa tietysti sanoa ettei oo rahaa tai muutakaa vailla.

Vierailija
115/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tunne mitään tarvetta tällä hetkellä tutustua häneen (ehkä vähän vaan hänen lapsiin) Ihan vaan selitys kaikelle olisi kiva. Ap
[/quote]

Ap, käy kirjautumassa väestörek.kesk. sivuille, sieltä näet oikeat vsnhempasi ja kaikki osoitteesi mm. Sanot sille kahden kesken siinä että et raida tuntea minua. Häntä asia bii myös vaivata ja käy siinä "vihjailemassa". Toki oletbisäsi lapsi.

Vierailija
116/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:42"]Perkele, sanot sille kuka oot!! [/quote] Tekis niin mieli, mutta en ikinä vois tehdä sille uudelle perheelle niin julmaa temppua. Lapsetki vielä niin pieniä. Ap

[/quote]

Mitä julmaa tuossa on?

Vierailija
117/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:18"]

Ei perhesuhteiden selvittelyt kuulu työajalle. Otat vapaa-ajalla selkoa missä isäsi asuu ja menet siellä käymään. Eipähän tarvitse ravintolassa aiheuttaa turhaa draamashowta, joka voi olla hyvinkin haitallista yritykselle.

Olisi reilua myös puolisisaruksillesi, että he tietäisivät sinusta ennemmin kuin perunkirjoituksia.

[/quote]

Jos AP on aikuinen niin hänellä ei ole enää mitään asiaa isänsä luo. Isä voi nostaa rikosilmoituksen AP:ta kohtaan

[/quote]

No ei voi, yksittäinen käynti ovella ei anna mitään mahdollisuutta rikosilmoitukseen. Sitten jos ap tunkee sisälle eikä lähde vaikka käsketään on kyseessä kotirauhanhäirintä. Pelkkä ovella käyminen ja asiansa kertominen ei sitä ole. Älä viitsi esittää tietävää kun et mistään mitään tiedä.

Vierailija
118/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Vierailija
119/170 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:46"]

Osaat alottaja suhtautua asiaan ihailtavan järkevästi. Muistathan silti että sinulla on oikeus saada selvyys asiaan. Siitäkin huolimatta että se saattaa tuottaa pahaa mieltä hälle tai hänen perheelle.

[/quote]

Lapsen elatusvelvollisuus ei pääty täysi-ikäisyyteen. Ap:n isän pitäisi tukea tyttären opiskeluja, ettei hänen tarvitsisi käydä töissä.

Millä lain perusteella hänellä on oikeus? Itseasiassa miehellä ei ole mitään velvollisuutta olla missään tekemisissä AP:n kanssa lain mukaan
[/quote]

Vierailija
120/170 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 03:18"]Mitä teetkin, tulethan pliis kertomaan kuinka kävi? Voimia!
[/quote]

En oo tehny vielä mitään. Olin töissä tänään, eivät tulleet syömään. Liekö olivat lauantaina käyneet jo... Ap