Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja ammatinvalintaongelmat

Vierailija
12.04.2015 |

Taustani on se, että olen opiskellut yliopistossa aiemmin kahta huonohkosti työllistävää alaa, mutta olen siitä huolimatta kohtuupalkkaisessa IT-alalla työssä, jossa en kuitenkaan pääse etenemään käytännössä lainkaan. Siispä olen miettinyt, että haluaisin kokonaan vaihtaa alaa. Itseäni kiinnostaisi joku lähes varmasti työllistävä ala, jolla työt olisivat haastavia sekä vaatisivat omistautumista työlle, luovuutta ja sitkeyttä. Esimerkiksi ihmisten auttaminen ja toisaalta joku tuotekehitystyyppinen työ kiinnostaisi itseäni. Olen valmis hakeutumaan tarvittaessa vaativallekin alalle sekä opiskelemaan kokonaan uuden tutkinnon.

Menin sitten kysymään mieheni vilpitöntä mielipidettä. Ensin mies totesi, että voisin sopia parturi-kampaajaksi, mutta sitten toisella kerralla hän ehdotti, että perustaisin pitserian franchising-periaatteella. Olin hieman ymmälläni, sillä olen hieman ujo, tekninen ja jopa nörttimäinen tapaus (vaikka olenkin nainen) ja minua kiinnostavat eniten lähinnä luonnontieteet. Sitten lisää kyseltyäni mies ehdotti myös lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi hakeutumista. Olen jotenkin aivan ymmälläni, sillä miellän itseni hieman toisentyyppiseksi ja sitten miehelle ensin tuli mieleen edellä mainitut alat. WTF?!?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän