Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano omalla murteellasi:

Vierailija
06.12.2014 |

"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.

Kommentit (242)

Vierailija
161/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhlii, mää jäin kotii. Onneks on punkkua ja karkkia. Kattelen illal elokuvaa ja äpöstelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa ku lähtää mökille. Jos miehel on darra ni mää ajan.
oulu,23

Vierailija
162/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummies lähti juhlimaan ja mää jäin kotia. Onneks on punkkua ja karkkia. Mää katon illalla leffaa ja syön herkkuja. Huomenna on kumminki yhteistä aikaa ku me mennään mökille. Mää ajan jos se on darrassa. 

Pohjosessa, Helsingissä ja Hämeessä asunut 26v 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]

"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

[/quote]

Miäs lähti ryyppäämää. Mää jäi kottii. Onneks o jottai juamist ja irtokarkkei. Täytyy syär jottai hyvvää samal ko kattoo sitä elokuvvaa. Huamen lähretää sit miähe kansa mökil. Mää aja ko miäs o huamen siin kunnos ettei sil ol rattii asiaa.

Eiköhä jokane tiä et mist päi mää ole kertomatikki.

[/quote]

Terveisii Salme Pasil! Pehmeet touhuu!

Vierailija
164/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä lähti juhliin, mä jäin himaa. Onneks on punkkua ja karkkii. Aattelin kattoo jotai leffaa illalla ja herkutella. Huomen on kuitenki sitä yhteistä aikaa kun lähetään landelle. Jos tolla on darra, joudun ajaa.

Pori alunperin, nyt Hki

Vierailija
165/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

[/quote]
"Mies meni juhulimmaan, mää jäin kottiin. Onneks o punaviinii ja irtokarkkii. Kattelen illala elokuvvaa ja mässytän. Huomenna on kuiteski yhteistä aikaa, kun mennää mökille. Jos miehelä on kankkunen, mää ajan.

Vierailija
166/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

[/quote]
"Mies meni juhulimmaan, mää jäin kottiin. Onneks o punaviinii ja irtokarkkii. Kattelen illala elokuvvaa ja mässytän. Huomenna on kuiteski yhteistä aikaa, kun mennää mökille. Jos miehelä on kankkunen, mää ajan.
[/quote]

Oulu ja nykyään Pori.

Vierailija
167/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:11"]Helsingin murre on jotenkin niin vastenmielistä ääh anteeks, en vaa kestä sitä :'D
[/quote]

Mä taas en millään kestä esim Turun murretta. Mä MENISIN, TULISIN, KATSOISIN... käytetään sitä "isi" muotoa ihan oudoissa kohdissa :D t. Ex-hki, nykyinen ulkkis

Vierailija
168/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]

[/quote]

Tämä ei ole murretta vaan oma tapa ilmaista asia. Olen 27 vuotias ämmä turusta, joten toi juttu tulisi suustani tässä muodossa: "Äijä lähti juhlimaan, kun mää jäin kotiin. Onneks mul on punkkupullo ja irtsareita/mättöä ihan kunnolla. Ajattelin katsella leffaa ja mässätä. Huomenna hengataan enempi kahdestaan, koska mennään käymään mökillä. Jos tyypillä on krappe, mä hyppään puikkoihin." Ja tä on enempää korjailematta tuotettu mun versio tapahtumista.:D Nyt luettuna vaikuttaa ihan jonkun teinin tekstiltä, tosin ääneen luettuna vois kuullostaa ihan toisenlaiselta.

Vierailija
169/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."  Kerro myös mistä päin olet + ikäsi. [/quote] "Mies meni juhulimmaan, mää jäin kottiin. Onneks o punaviinii ja irtokarkkii. Kattelen illala elokuvvaa ja mässytän. Huomenna on kuiteski yhteistä aikaa, kun mennää mökille. Jos miehelä on kankkunen, mää ajan. [/quote] Oulu ja nykyään Pori.

[/quote]

sekakieltä siis.

Vierailija
170/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lähti juhulimaan, mää jäin kottii. Onneks on punaviinii ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna on kumminkin yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos ukolla on krapula, mää ajan." 

Tullista tullut oululainen

Vierailija
171/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies läks juhliin ja mä jäin himaan. Onneks on punkkua ja irtokarkkei ni katon illal leffaa ja mässään. Huomen on sit kuitenki yhteistä aikaa ku lähetään mökille. Jos miehel on darra ni mä ajan.

- Nainen, 22, Uusimaa.

Vierailija
172/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetäähä tähän, no kuis sen ny sanois? Oikkee kunnon käännöst:

Ei miäs mittä pubii olusel lähteny ja mää kotti jääny orotta. Niinbal kauhian hyvä et mul o kuitenki punaviini ja irtokarkkei. Mää meinaa katto illal elokuva ja herkutel. Huamen meil o yhtteist aikka, ku me lähretä ton korpehe. Jos miähel, mahtaaks sitä ny kehrata sanookka? On kauhia kanuuna, ni mää ajan sit.

Tarviik mun edes kertto mist mää ole?

Vierailija
173/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikee stadi slangi menis näin (huom! narisevalla äänellä, jossa lauseen lopussa ääni venyy): "No vittu ku äijä lähti baanal ja mä jäin himaan jumittaa. Onneks o punkkuu ja irtareit, illal sit töllään jotai leffaa ja vedän mässyy. Huomen o parast olla aikaa hengaa kimpas ku lähetää landel, mut vittu jos äijäl o darra ni mähän joudu' sit suhaa."

paljasjalkanen iistsaidari

Vierailija
174/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ukko mäni juhlimmaan, mie jäen kottiin. Onneks on punaviinijä ja irtokarkkeja. Kahtelen illalla elokuvvoo ja herkuttelen. Huomenna on kuitennii yhteestä aekoo, ku lähetään mökille. Jos ukolla on rapula, mie ajan." 

Tää oli tämmöstä virheellistä savvoo!

Vierailija
175/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 04:09"]

"Ukko mäni juhlimmaan, mie jäen kottiin. Onneks on punaviinijä ja irtokarkkeja. Kahtelen illalla elokuvvoo ja herkuttelen. Huomenna on kuitennii yhteestä aekoo, ku lähetään mökille. Jos ukolla on rapula, mie ajan." 

Tää oli tämmöstä virheellistä savvoo!

[/quote]

Kyllä tuo aika luontevalta kuulostaa. Tekstissä on kyllä sekä etelä- että pohjoissavolaisia piirteitä. Paikkakunta voisi olla Mikkeli?

Vierailija
176/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä lähti juhulimahan, mä jäin kotia. Onneks on punaviiniä ja irtomököjä. Kattelen ehtoolla vilimiä ja naatiskelen. Huamenna on kuiteskin yhteestä aikaa ku lähäretähän mökille. Jos isännällä on rapula, mä ajan.

Etelä-Pohojammaa, nainen 28v

Täälä ei kukaan sano notta herkutella. Me naatitahan. :D

Vierailija
177/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tosi kiva lukea ihan sillä lailla keskittyen ja puoliksi ääneen puhuen. Kokeilla miltä tuntuisi puhua ihan eri tavalla, kun itse puhuu. Onneksi ei ole ketään katsomassa. :-D

Vierailija
178/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko läks rientoihin, minä jäin kottiin. Onneks on punkkuu ja irttareita. Kahtelen illalla leffaa ja vedän mässyy. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, ku läksitään möksälle. Jos miehellä on kohmelo, minä ajan."

24v. nainen, Kuopio.

Vierailija
179/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lähti juhlihman, mie jäin kothiin. Onneks on punkkua ja namuja. Kattelen illala elokuvvaa ja herkuttelen. Huomena on kuitenni yhtheistä aikaa ko lähethän mökile. Jos miehelä on rapula ni mie ookaan.

Vierailija
180/242 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lähti juhlimaan, mie jäin kotia. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos ukolla on krapula, mie ajan

Lappi 21v. (kielen sekäsikiö)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän