Sano omalla murteellasi:
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:11"]Helsingin murre on jotenkin niin vastenmielistä ääh anteeks, en vaa kestä sitä :'D
[/quote]
Se on Stadin slangi bro.
Ukko lähti puariin, jäen kottiin. Olin älynnä varata punasta viinijä ja karamelliä, vuan ne loppu jo. Kahtelin elokuvvoo ja naatin. Huomenna joovun varmaan kuskiks mökille männessä, kun ukolla on kuitennii rapula. Lajisa luatuaekoo kaet se on sekkii.
Kuopijosta, ikkee kolomekymmentäkuus.
Mies lähti juhlii, mä jäin kotii. Onneks on punkkuu ja irttareit. Katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa ku lähetää mökille. Jos miehel on krapula ni mä ajan.
Lahti, 19v.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
[/quote]Sanon juuri noin kun aloitusviestissä luki. Olen syntyperäinen tamperelainen, tosin vanhempani olivat muualta (ulkomailta) joten kotonamme puhuttiin suomeksi vain kirjakieltä. Ikäni on 43.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:16"]
Gubbe häipy bailaa, meitsi pygähti himaa. Helmee ku punkkuu ja mässyy. Illal väijyn leffaa ja boppaan. Huome o kuitenki tiukuu hengaa kimpas, ku poistutaa landelle. Jos ukol o kanuuna, ni mä skujaan.
Pk-seutu ja 34v
[/quote]
Puhutko ihan oikeasti noin?
t: samanikäinen helsinkiläisnainen, joka ei ikinä käyttäisi tuollaisia sanoja (eikä edes tunne niistä osaa)
[/quote]
Bamlaan. Mist päi stadii oot ja monennenko polven stadilainen oot?
[/quote]
Katajanokalla asun. Isovanhemmat muuttivat Itä-Suomesta Töölöön 50-luvulla ja oman lapsuuden vietin Krunassa. Kolmannen polven stadilainen siis. En kuitenkaan ikinä puhuisi noin, enkä suoraan sanottuna tunne ketään, joka puhuisi. Mutta makunsa ja tyylinsä kullakin.
[/quote]
Miäs lähti ryyppäämää. Mää jäi kottii. Onneks o jottai juamist ja irtokarkkei. Täytyy syär jottai hyvvää samal ko kattoo sitä elokuvvaa. Huamen lähretää sit miähe kansa mökil. Mää aja ko miäs o huamen siin kunnos ettei sil ol rattii asiaa.
Eiköhä jokane tiä et mist päi mää ole kertomatikki.
Min man gick ute för att festa. Jag stannar hemma och vilken tur att jag har rödvin och lösgodis. På kvällen ska jag titta på nån film och frossa. Imorgon ska vi ha gemensamt tid och vi ska till stugan. Om min man har bakfylla ska jag köra.
Ålänning 26 år. Ha en trevlig självständighetsdag!
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:27"]
[/quote]
Miäs lähti ryyppäämää. Mää jäi kottii. Onneks o jottai juamist ja irtokarkkei. Täytyy syär jottai hyvvää samal ko kattoo sitä elokuvvaa. Huamen lähretää sit miähe kansa mökil. Mää aja ko miäs o huamen siin kunnos ettei sil ol rattii asiaa.
[/quote]Mut mink ikkäne sä oot?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:16"]
Gubbe häipy bailaa, meitsi pygähti himaa. Helmee ku punkkuu ja mässyy. Illal väijyn leffaa ja boppaan. Huome o kuitenki tiukuu hengaa kimpas, ku poistutaa landelle. Jos ukol o kanuuna, ni mä skujaan.
Pk-seutu ja 34v
[/quote]
Puhutko ihan oikeasti noin?
t: samanikäinen helsinkiläisnainen, joka ei ikinä käyttäisi tuollaisia sanoja (eikä edes tunne niistä osaa)
[/quote]
Bamlaan. Mist päi stadii oot ja monennenko polven stadilainen oot?
[/quote]
Katajanokalla asun. Isovanhemmat muuttivat Itä-Suomesta Töölöön 50-luvulla ja oman lapsuuden vietin Krunassa. Kolmannen polven stadilainen siis. En kuitenkaan ikinä puhuisi noin, enkä suoraan sanottuna tunne ketään, joka puhuisi. Mutta makunsa ja tyylinsä kullakin.
[/quote]
Mitä joku pikkuporvari tietäskään mitään stadin slangista. Ohis
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:31"]
[/quote]
[/quote]Mut mink ikkäne sä oot?
[/quote]
_vanha_
Mies lähti bilettään, mä jäin kotii. Onneks on punkkuu ja irtsarei. Katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteistä aikaa ku lähetään mökille. Jos miehel on darra, mä ajan.
Hyvinkää 25v
Mies meni baariin, mie jäin kottiin. Onneks on punkkuu ja irtsareita. Kattelen illalla leffaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikkaa ku mennään mökil. Jos sillä on krapula niin mie ajan.
helsingissä 10 vuotta, kotoisin Pohjois-Karjalasta, 33 vee.
Mies meni juhliin, mä jäin kotia. Onneks on pilaantunutta rypälemehua ja mykysiä. Kattelen illalla elokuvaa ja mässään. Huomenna ollaan kuitenki yhessä ku mennää mökil. Jos miehellä on krapula niin mä ajelen.
21v mies lohjalta
Mies lähti juhlii, mie jäin kotio. Onneks on punkkuu ja irttareit. Mie katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen meil on kuitenki yhteist aikaa, ku lähtää mökille. Jos häl on krapula ni mie ajan.
Nainen, 20v, Kaakkois-Suomi.
Mies lähti juhulii, mää jäin kotija. Onneks om punaviinijä ja irtokarkkia. Katon illala jonku elokuvaj ja vejän herkkuja. Huomena on kuitenki yhtestä aikaa, ku lähtään mökille. Jos miehelä or rapula, niim mää ajan.
Melko lailla täsmälleen näin, kaikkine ihmeellisine päätteineen, vaikka kirjoitettuna aika rajulta näyttääkin. :-D Olen parikymppinen nainen eteläiseltä Pohjois-Pohjanmaalta.
Äijä lähti juhlimaa, mä jäin himaa. Onneks on punkkuu ja irttareit. Katon illal leffaa ja mässään. Huomena on kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehel on darra, mä ajan.
Joo perustylsää lahen murretta. N 23v.
Tosi kivan kuulosia jotkut muteet. :)
Mies lähti juhlimaa, mää jäin kottiin. Onneks on punaviiniä ja karsua. Kattelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomena on kumminki yhteistä aikaa, ku me lähetää möksälle. Jos miehellä on rapula, mää ajan.
19, oulu
Miäs lähti ottaa ohkaset siivut ja mää jäi kotio. Ommulla kuitenki viiniä ja karkkia. Mää katon illalla ellun ja herkuttele. Huamenna joutuu lähtee mökille ja ollaa iha kaksistaa. Paaskattoony, että onko miähellä rapula, simmää aja.
Tampere, 30.
Enny oikeesti iha tollee puhu, mutta ei kai tässä ny tarkotus ollu mitää yleiskieltä kirjottaakkaa? Vaikka eisevväliä, vaikka oliski. Ja meillähä on sellanen vähä nekatiivine suhtautumine kaikkee, niin yritin ny sitäki tohon ilmasta, mutta enny tiiä, että onnistuko.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:07"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]
Pk-seutu ja 34v
[/quote]
Kerrankin oikein! HKI <3
"Mies lähti juhliin, mä jäin kotiin. Onneks on punkkua ja irttareita. Illalla kattelen leffaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa ku lähetään mökille. Mä ajan jos miehel on darra. "
Pirkanmaa, 23v nainen.