Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen paikka Viro on asua?

Vierailija
24.02.2026 |

Saisiko siellä paremman elintason? Palkkani on noin 70 000€/vuosi, ja tuntuu että olisi kovasta työnteosta mukavaa päästä myös joskus nauttimaan. Suomessa se ei verotuksen ja korkeiden elinkustannusten vuoksi oikein onnistu. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile

Vierailija
2/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile

Sitähän tässä juuri harkitsenkin, täällä palstalla varmaan on Virossa asuvia tai joskus asuneita. Heidän kokemuksensa kiinnostaisivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Vierailija
4/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisitko samaa työtä siellä vai etsitkö uutta? Tuolla liksalla vaikea löytää. Ostatko asunnon vai vuokraatko? Mulla asunto siellä jo 10 vuotta ja muutan heti kun töistä pääsen. Kaikki toimii ja kehittyy, kun Suomi menee takapakkia.

Vierailija
5/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et muita maaseudulle ja maksat verot Suomeen niin ei paljoa elintaso muutu. Toisaalta voita saada kokea millaista on rasismi kun meitä "poroja" ei hirveästi arvosteta siellä.

Vierailija
6/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkaisitko samaa työtä siellä vai etsitkö uutta? Tuolla liksalla vaikea löytää. Ostatko asunnon vai vuokraatko? Mulla asunto siellä jo 10 vuotta ja muutan heti kun töistä pääsen. Kaikki toimii ja kehittyy, kun Suomi menee takapakkia.

Juu hienosti toimii. Keskipalkka on alle puolet Suomen tasosta ja hinnat samaa luokkaa. No rajoittapahan turhaa kulutusta.

Vierailija
7/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et muita maaseudulle ja maksat verot Suomeen niin ei paljoa elintaso muutu. Toisaalta voita saada kokea millaista on rasismi kun meitä "poroja" ei hirveästi arvosteta siellä.

Ootko asunut Virossa? Mä asuin jonkin aikaa, toki siitä on jo aikaa. En kokenut, että mua ei arvostettaisi suomalaisuuteni vuoksi. Toki puhun kieltä.

Vierailija
8/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ole kovin kulttuurista innostunut, niin Viron puolella tykkään käydä kaikenlaisissa tapahtumissa. Ruoka on kallistunut, mutta hyvän lounaan saa seitsemällä eurolla ja kunnon sopan jopa kolmella. Sähkö on aika kallista, joten kiinnitä huomiota millaisen kämpäsn hommaat.

Vierailija
9/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Joo Viro on kuuluisa siitä että siellä saa maailma huonointa palvelua. Jopa kalliissa Michelin tason ravintoloissa voi saada suoranaista haastattelua jos annat jotain palautetta. 

Vierailija
10/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kolmas vastaantuleva on venäläinen.

Tämä koskee tosin lähinnä kaupunkeja.

Lähi-idän insinöörejä ei puolestaan ole niin paljoa.

Vierailija
11/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt pidä paikkaansa, kyllä suomalaisia siellä arvostetaan. Votkaturismipäivät on historiaa. Kannattaa opetella ihan perusfraasit niin saa vielä parempaa kohtelua. Kassamummoilla on joskus huonoja päiviä, mutta muualla saa jo hyvää palvelua.

Vierailija
12/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko asunut Virossa? Mä asuin jonkin aikaa, toki siitä on jo aikaa. En kokenut, että mua ei arvostettaisi suomalaisuuteni vuoksi. Toki puhun kieltä.

Olen asunut vuoden verran. Minä kyllä sain toistuvasti kuulla siitä että olen suomalainen. Kerran lyötiin suoraan naamaankin ja nimitelittin kun en antanut etuilla vessajonossa. Poro oli ihan yleinen "kutsumanimi."

Vierailija
13/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt pidä paikkaansa, kyllä suomalaisia siellä arvostetaan. Votkaturismipäivät on historiaa. Kannattaa opetella ihan perusfraasit niin saa vielä parempaa kohtelua. Kassamummoilla on joskus huonoja päiviä, mutta muualla saa jo hyvää palvelua.

Kyllä se pitää paikkansa. Olen asunut Virossa vuoden, kauanko sinä?

Vierailija
14/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu nyt kovin siitä pyöritkö Narvassa vai Pärnussa.

Vierailija
15/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu nyt kovin siitä pyöritkö Narvassa vai Pärnussa.

Kyllä niitä on Tallinnassakin melkein puolet. Toko Narvassa on jo 4/5

Vierailija
16/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa työtä jatkaisin, työt kulkevat mukana. En ole varma vuokraisinko vai ostaisinko, ehkä alkuun vuokraisin ja sitten rauhassa katselisin omaa jos tuntuisi että haluan jäädä. Tai sitten vain ostaisin saman tien, ainahan sen asunnon voi myydä tai laittaa vuokralle. Venäjä-riski vain Virossa on korkeampi kuin Suomessa, niin sieltä omistuksien hankkiminen on hieman riskaabelia. 

Vierailija
17/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Koko maassa vai turistialueilla? 

Vierailija
18/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot tietysti maksetaan asuinmaahan kunhan verovelvollisuus Suomeen loppuu. 

Vierailija
19/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä keikkaa.

Eiköhän ap ole täysin tietoinen siitä, että Viron palkkataso on selvästi Suomea matalampi.

Vierailija
20/48 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perearst järjestelmä on hyvä ja jos määräävät hoitoon sairaalaan niin maksut on ihan olemattomat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän